Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Debbie schreef:Oh slokdarmverstopping is altijd zo vreselijk om aan te zien
Het is nu wel weer helemaal over?
Wij hebben onze mini shet ooit bijna in moeten laten slapen door een niet weg te krijgen slokdarm verstopping. Net toen we het op wouden geven kreeg de dierenarts de tip om er via de slang eens cola in te gieten.. En warempel.. Na een paar uur had de cola de verstopping opgelost / weggevreten
Blaze1994 schreef:Ja de dierenarts heeft de verstopping naar zijn maag geduwd en zijn slokdarm is nog wel gevoelig (logisch) en hij is er wel erg van onder de indruk geweest. Maar vandaag was hij weer lekker aan het spelen (het was woensdag). Donderdag kwam ook de hoefsmid maar dat was een hele klus. Alleen z'n voorvoeten konden gedaan worden omdat hij nog helemaal geprikkeld was. Hopelijk heeft hij geen slechte ervaring nu met de dierenarts maar maandag krijgt hij wat lekkers en een kriebel van de dierenarts wat hopelijk bijdraagt aan het vertrouwen.
Oh jeetje kreeg alleen die slang met water de verstopping niet verholpen? Cola is toch vaak een wondermiddel in nood. Ik hou het in ieder geval in gedachte. Fijn om te lezen dat het toch nog goed gekomen is bij jullie! Was dit de enige keer dat ze slokdarm verstopping had?
loveslimpie schreef:Met de vierjarige is het minder, die haalden we vorige week kreupel uit de wei..Dat bleek een diepe hoefzweer te zijn. Aan de onderkant heeft de DA het opengesneden, maar het komt er ook aan de bovenkant uit, dus da's best wel een grote zweer geweest.
_activeme schreef:Wat naar Blaze. Toevallig had vorige week ons oudere paard ook 2x gehad. Na iets meer dan een uur was het zelf opgelost. DA vertelde dat we het naar benenden moest masseren, moesten wandelen zodat ze wat ontspande en liefst hoofdje omlaag.
Debbie schreef:Blaze1994 schreef:Ja de dierenarts heeft de verstopping naar zijn maag geduwd en zijn slokdarm is nog wel gevoelig (logisch) en hij is er wel erg van onder de indruk geweest. Maar vandaag was hij weer lekker aan het spelen (het was woensdag). Donderdag kwam ook de hoefsmid maar dat was een hele klus. Alleen z'n voorvoeten konden gedaan worden omdat hij nog helemaal geprikkeld was. Hopelijk heeft hij geen slechte ervaring nu met de dierenarts maar maandag krijgt hij wat lekkers en een kriebel van de dierenarts wat hopelijk bijdraagt aan het vertrouwen.
Oh jeetje kreeg alleen die slang met water de verstopping niet verholpen? Cola is toch vaak een wondermiddel in nood. Ik hou het in ieder geval in gedachte. Fijn om te lezen dat het toch nog goed gekomen is bij jullie! Was dit de enige keer dat ze slokdarm verstopping had?
Is natuurlijk ook niet niks, zo'n slokdarmverstopping en dan die slang.. Misschien wou 'ie even geen polonaise meer aan z'n lijfWat lekkers van de dierenarts maakt vast veel goed
Bij die van ons was dit gelukkig de enige keer (even afkloppen) dat hij een verstopping heeft gehad. Oud beestje van inmiddels 29 jaar. Het heeft echt een paar dagen geduurd, in de tussentijd spierontspanners gekregen en meerdere keren per dag is er geprobeerd met de slang het weg te spoelen / drukken, maar het zat echt muur vast. Net toen we hem zouden laten inslapen kwam het idee met de cola, dat via de slang naar binnen gegoten en een paar uur later kwam de DA al een heel stuk verder met de slang en na nog een keer cola was het toen opgelost.loveslimpie schreef:Met de vierjarige is het minder, die haalden we vorige week kreupel uit de wei..Dat bleek een diepe hoefzweer te zijn. Aan de onderkant heeft de DA het opengesneden, maar het komt er ook aan de bovenkant uit, dus da's best wel een grote zweer geweest.
Oeh dat klinkt inderdaad als een heftige! Sterkte!
Altijd naar om te zien dat ze dan met zoveel pijn staan
loveslimpie schreef:Gefeliciteerd essxan!
Vervelend Blaze, Fijn dat het igg is goedgekomen.
De 5 jarige doet t super, aan de longe gegaloppeerd gisteren en los wat gestapt en gedraafd, rechtsom kan ik al best goed sturen, maar linksom lijkt het nog nergens naar..
Met de vierjarige is het minder, die haalden we vorige week kreupel uit de wei..Dat bleek een diepe hoefzweer te zijn. Aan de onderkant heeft de DA het opengesneden, maar het komt er ook aan de bovenkant uit, dus da's best wel een grote zweer geweest.
Blaze1994 schreef:Wauw snap dat je trots bent! Gefeliciteerd
Mijn arme vent heeft een heftige slokdarm verstopping gehad. Weekte zijn brok al maar ivm dat ik op vakantie ga was ik aan het kijken hoe het ging zonder weken. Nou niet goed dus. Dus nu maar blijven weken tot hij uitgewisseld is. M'n hart brak hoe beroerd hij zich voelde
. Dus even een pauze met daar aan vast een vakantie. Ik zal dus de komende 3 weken zit ik onder de meelees-steen.
_activeme schreef:Gisteren een onwijs fijne les gereden . Vooral bezig met dat Alano op eigen benen moet lopen, niet hangen (voor zowel mij als Alano), mijn hand opzoeken en achterbenen er goed onder zetten. Op een gegeven moment had ik letterlijk niks in mijn handen, alleen licht contact zoals het hoort. Dit zijn allemaal dingen die hij natuurlijk nog onwijs moeilijk vind. Als Alano iets moeilijk vindt dan gaat hij staken . Dit heb ik de afgelopen paar trainingen behoorlijk streng aangepakt en dat heeft werkelijk zijn vruchten afgeworpen want meneer heeft echt 0x gestaakt of een poging gedaan tot .
Ook flink gewerkt aan mijn eigen houding. Onderbenen achter de singel, lichtrijden vanuit mijn bovenbenen, hem helpen met mijn heupen/bekken en goed op mijn kont gaan zitten en blijven zitten .
Het is werkelijk waar zo'n fijne pony om mee te werken. Twee weken niet gereden en het is opstappen en wegstappen en zet geen stap verkeerd.
Voor die gene die veel geduld hebben. Ik heb de filmpjes die mijn instructrice heeft gefilmd achter elkaar geplakt. De video duurt 7min maar er zit uitleg bij.
[ Video ]
JustOneBite schreef:Oei wat een paar nare dingen! De slokdarm verstopping en het abces, sterkte beide! Hopelijk zijn ze snel weer de oude.
Verder zie ik een hoop leuke plaatjes, filmpjes en verhalen voorbij komen! Keep up the good stuff!
Hier ook een trots momentje! Wij zijn afgelopen zaterdag bij de merrie en veulenkeuring van het EASP geweest. Als enige volbloedjes haha. Maar zeker niet zonder resultaat.
Bayesa heeft een 1e premie en stermerrie behaald met een prachtig gemiddelde van 7.8
&
Bahir heeft zelf ook een 1e premie behaald met een gemiddelde van 8,5![]()
Trots op mijn knappies![]()
[ [url=m/vZrnBh.jpg]Afbeelding[/url] ]