Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:47

CalipsoLover, ik herken mijn paard ook heeeeel erg terug in jouw verhaal! Ook zo'n sensibel, slim en eenkennig dier.

Wat betreft de diefstal bij ons... Ik zou niet weten hoe ze vooronderzoek moeten hebben gedaan... Wij huren een stuk af en delen dat met iemand die we al 9 jaar kennen... Dus het zou iemand in onze kleine kennissen/vrienden kring moeten zijn geweest, wat het nog veel erger zou maken...

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 22:52

Ik heb van die rotzakken die gewoon hun voet van de hoefsteun zetten. Niet meer en niet minder maar ze weten prima dat dat irritant is dus dan doen ze het lekker vaak. En dan is 900kg veel om tegen te houden :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:57

Afbeelding

Op pad!
Superfijn naast de fiets want dan kunnen we lekker ook in draf. Zou met hardlopen vast ook kunnen maar daar ben ik zelf niet zo goed in.. O:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:58

Bah Shanna, lees het jouwe nu pas. Hier ook niet 1x maar 2x meegemaakt op 2 verschillende stallen maar wel in dezelfde buurt. Ik ben 1x gelukkig gespaard gebleven, maar dat is zoooo vervelend. Hebben we ook niks meer van gehoord, terwijl er wel aangifte gedaan zijn. Hou vooral ebay, tweedehands, facebook, marktplaats etc in de gaten. Meestal zetten ze dit wel pas maanden nadien te koop. Ook vooral op facebook zetten of iemand iets gezien heeft, alle kleine beetjes kunnen helpen. Sterkte ermee!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:29

Dankjewel CalipsoLover :)
Ik kijk idd hele dag al online of er iets op komt van ons. Maar wordt er gewoon een beetje moedeloos van. Gelukkig kijken er ook heel veel mensen mee en zijn er veel mensen ingelicht. Gebeurt echt veel dus....

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:25

Shanna wat klote joh!! Bahbah.
CalLov ik ga een beetje mee met MF, proberen om vreemden op een rustige wijze te introduceren, dat ze in ieder geval weet dat anderen soms aan haar moeten zitten. Balen dat je niet in de buurt zit, anders kwam ik best even aan om rustig voetjes te aaien. Timmie is ook zo'n hypersensibel ding, met als aanvulling dat hij gelukkig wel heel cool blijft. Mijn vorige paard kon ik in eerste instantie ook niet met iemand anders bij de smid laten, was ik er zelf bij dan was er niks aan de hand. Mijn smid wist dat op een gegeven moment ook gewoon, en hield er (gelukkig) rekening mee.
Pinda wat ben je een heelijk dier hahahaha!
Malik ook trouwens
Kruimellover, wat ik nu ga zeggen is niet opbeurend, maar het paard van mijn vriendin had ook zo'n soortgelijke ontploffingsstatus, deze bleek zwaar kissing spines te hebben. Dat maakt het niet toffer, maar het verklaard wel veel. Ik hoop dat het bij jullie niet zo ernstig is, maar wel verklaarbaar.

Timmie gaat met grote stappen verder in zijn ontwikkeling, hij kan nu ook al voetballen. En hij vind het vreselijk leuk! Ben zoooo benieuwd naar de les volgende week! Hij vind het klikje van de clicker ook echt een heel duidelijk signaal voor leuk (want snoep), als ik het ding pak moet ik altijd even checken offie het doet, Tim komt er dan gelijk al aan hahaha!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:01

Echt zuur Shanna |( , ik duim dat je ergens nog wat van je spullen terug vind, maar ik ben er een beetje bang voor.

Wat fijn dat Joya naast de fiets mee kan. Kun je inderdaad ook wat draven enzo op de rechte lijn zonder dat je haar belast. :)

Wat vervelend van Marie! Ik snap dat helemaal Calipso, mijn merrie was ook echt niet makkelijk met anderen in het begin. Maar ik heb er toen voor gekozen om alles zo te plannen dat ik er zelf bij kon zijn. Ik hoop dat ze er geen schrik aan over heeft gehouden.

Die foto van Malik <3

Sorry als ik iemand vergeten ben, ik heb even niet zo'n goede bijleespost gemaakt geloof ik.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik kan zelf nog niet heel veel door de pijn. Mijn rug is helemaal blauw en dik en ik denk dat hij goed gekneusd is. Inmiddels heb ik ook een hoop andere spieren gevoeld en zag ik dat ook mijn enkel blauw is.
Guinness keek me gisteren aan alsof ik hem in elkaar kwam slaan. :roll: Net alsof ik dat ooit zou doen. Maar toen ik hem gewoon kwam knuffelen was het goed. Het blijft wel gewoon een lief dier.

Ik snap de denkwijze richting het zadel helemaal, maar ik twijfel zelf heel erg of dat het enige probleem is en voor zo'n ontploffing zorgt. Dat paard heeft al zo ontzettend veel zadels op zijn rug gehad om te passen en in het begin pasten er andere zadels dan nu. En nooit kwam daar zo'n hevige reactie op. Ook als ze helemaal niet pasten. Ik ben zelf dus een beetje bang dat er wel echt iets aan de hand is. En weet je, als dat zo is, dan is dat zo. Dan weet ik ook hoe ik het verder aan ga pakken. Mocht er nou niets uit komen, dan weet ik ook waar ik aan toe ben en dan is de osteopaat misschien vaker nodig. En een ander zadel zou hij sowieso al krijgen, maar dat ligt nu ook aan het vervolg natuurlijk. Maandag de dierenarts maar eens afwachten, die kan hem gelukkig goed nakijken en foto's maken als ze dat nodig acht. Dus dat moet goed komen. +:)+

Maar ik weet niet of ik zelf nog met dit paard verder wil. Zo niet, ga ik een heel goed huisje voor hem zoeken. Ik vind hem heel lief enzo, maar ik vertrouw hem gewoon niet meer. Ik wil hem met alles helpen, heb al weet ik wie allemaal bij hem gehad omdat ie ergens ongemak vertoonde of wat dan ook. Maar mijn geldboom is ook niet zo groot en ik denk dat ik hem gewoon niet zo goed snap. Steeds als ik denk dat ik hem beter begin te snappen, gebeurt er weer iets wat voor mij onverwacht is. 8)7

Mijn verhaal is niet zo duidelijk als ik het typ denk ik, maar mijn gevoel geeft momenteel veel vraagtekens bij Guinness :? :')

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:22

Kruimellover ik snap je verhaal prima hoor ;-) Eerst de vee arts maar. Moeilijk ook gewoon, je weet het gewoon niet. Dikke (maar hele zachte) knuffe!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:56

Dingen stap voor stap nemen, kruimellover! Nu eerst de dierenarts daarna weer verder!
Had je ook al twijfels voor het incident?

Heb je een filmpje van je voetballende Timmie,Mrs_M?

Joya heeft iets nieuws bedacht, haar eigen boxdeur open maken. Zo niet handig.. Gelukkig heeft ze geen voertonnen geplunderd ofzo.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:48

Kruimellover :(:) dikke knuffel doe maar even rustig aan

Mrs midnight ik ben ook benieuwd naar de nieuwe Messi :oo

Fransje hahaha ow jee gelukkig geen brok geplunderd >;) bij syd zit er ook een strotouwtje aan omdat ze steeds aan het lipje zit

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:22

Oeff, ik zat een paar dagen zonder internet, dus het is even flink bijlezen. :wow:

Sorry bij voorbaat alvast want het lukt me niet met mijn hoofd om helder genoeg te zijn om op iedereen te reageren. Maar een paar dingen die wel zijn blijven hangen:

Pinda werkt aan haar buik. :Y) Een vrouw naar mijn hart. :+

Shanna: Jeetje, dat is echt ongelooflijk zuur zeg. Ik duim heel erg voor je dat er nog wat geluk op je pad komt en je wellicht je spullen nog weer tegenkomt maar ik besef me ook dat die kans heel klein is. Man, wat balen zeg, een dikke knuffel! :(:)

En ik las dat Marie weer een avontuurtje heeft gehad, om het zachtjes te zeggen. Wat een lastige situatie, zeker omdat je er zelf niet bij was. Snap dat je daar ook onzeker over wordt m.b.t. eventuele ervaringen die het paardje zo opdoet die je juist niet in haar hoofd wilt hebben. Mijn advies daarbij zou eigenlijk vooral zijn dat het mij het beste lijkt als je zoveel mogelijk bij dit soort momenten zelf wel aanwezig kunt zijn. Maar ik besef me ook dat die optie lang niet zo vanzelfsprekend is voor iedere andere paardenhouder. Zag ook voorbij komen dat iemand vertelde over het "trainen met vreemde mensen", dat lijkt mij bij Marie een hele goede. Ik zou bijna denken dat ze toch jonger/onzekerder/minder gevormd nog is dan ze soms lijkt, en dus onverhoopt heel erg op mensen die ze vertrouwt leunt. Ik herken dit van een merrie die ik onder mijn hoede heb gehad waarbij er veel angst en onzekerheid speelde na een heftig ongeluk tussen het baasje en haar. Die merrie kon net zo reageren als ze "leiding" miste, dan nam ze die namelijk over maar tegelijkertijd was ze zelf nog veel te "jong in haar koppie" en onzeker om die leiding te kunnen dragen. Dan "ontplofte" ze ook. Ik ben toen met haar aan de slag gegaan, en gaandeweg werd ze rustiger en stabieler. Omdat haar baasje ook zag vanaf de zijlijn hoeveel beter het steeds ging, kreeg zij ook weer meer vertrouwen terug. Uiteindelijk zijn ze weer een gouden duo geworden.

@Fransje: Jammer van de kaptoom maar zeker leuk om een reden te hebben een nieuwe te halen zo. Mag ik vragen welke je hebt uitgekozen? Ik ben ook nog steeds bezig met mijn eindeloos durende zoektocht naar die ene perfecte. Mijn blik ligt nog steeds op die van Jossy Reynvoet, alleen de prijs houdt me een beetje tegen nog.

@Kruimellover: Sterkte joh, balen als het zo onduidelijk is, maar denk dat een afspraak bij de DA een goede vervolgstap is voor nu. :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:30

Oh Joya toch!
Bij mijn paard vroeger moest er ook een schuif beneden op waar hij niet bij kon anders liep hij los!
Maar nu staan ze bij mij nooit op stal dus Malik oefent liever met stroomdraadjes. :D
Lekker aan het fietsen, super! :))
En Joya nog aan het slopen ook..gelukkig kosten die spullen bijna niks. :+

Kruimellover, het blijft vaak lastig in te schatten maar het lijkt zo wel alsof hij pijn heeft.
Dan is het vaak ook onvoorspelbaar gedrag.
Eerst maar even afwachten. :(:)

Timmie voetballen, leuk!
Gelukkig is hij snel opgeknapt.

Granoek, als jouw paarden niet meewerken is het helemaal zwaar! :')

Vientje, dan wordt ze straks wel heul groot! :wow:
Maar dan valt haar buik weer minder op. :D

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:34

Wij hebben gisteren lol gehad hier met een provisorisch hindernisje. Het balkje waar we al mee werkten met behulp van wat stammetjes even wat "hoger gelegd" Nou, dat vond meneer wel helemaal geweldig. Toen hij het eenmaal door had kreeg hij de smaak te pakken en hoefde ik eigenlijk niet veel meer te doen dan in het midden staan kijken hoe hij rondging. Dat gaf mij de gelegenheid om wat leuke foto's te maken, en dat is wel gelukt. Hoewel de kwaliteit door de beweging erin niet echt best is hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar deze fantastische blooper mag er ook wezen :+

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:23

He, een vliegend paard! Coole foto's!
Als hij het zo leuk vindt is het een mooie aanvulling op de andere activiteiten :)

Serenity350 schreef:
@Fransje: Jammer van de kaptoom maar zeker leuk om een reden te hebben een nieuwe te halen zo. Mag ik vragen welke je hebt uitgekozen? Ik ben ook nog steeds bezig met mijn eindeloos durende zoektocht naar die ene perfecte. Mijn blik ligt nog steeds op die van Jossy Reynvoet, alleen de prijs houdt me een beetje tegen nog.

Ik heb ook gekeken naar die van Jossy Reynvoet en die van La Selle. Die laatste is nog duurder... :$
Maar heb nu gekozen voor de kaptoom van Marjoman. Ook best prijzig trouwens maar wel veelzijdig inzetbaar. En ach door Dat er veel niet doorgaat vanwege de Corona is er wel wat budget.

Afbeelding

Deze maar dan in zwart leer, cognac onderlegd en zilveren gespen.
Ik heb zelf niets met barokke gespen dus daar heb ik bewust niet voor gekozen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:28

Ik vind barokke gespen vaak ook te druk worden, dus snap je keuze wel. Ben heel benieuwd, heb over deze kaptoom ook al meer leuke verhalen gehoord. Ben benieuwd naar de jouwe, wil je een foto delen als je hem binnen hebt? :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:31

Morgenochtend gaan we voor het eerst met de trailer naar de duinen! Ga samen met een stalgenoot en ben erg benieuwd!
Sowieso is ze al twee jaar niet meer op pad geweest met de trailer. Heb wel af en toe geoefend met laden en eigenlijk loopt ze er altijd zo op.
Nu heeft ze wel de nodige transportervaring. Ze is tenslotte per vrachtwagen vanuit Spanje naar Nederland gekomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:33

Serenity350 schreef:
Ben benieuwd naar de jouwe, wil je een foto delen als je hem binnen hebt? :D

Ja, natuurlijk! :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 23:14

Serenity350 schreef:
Wij hebben gisteren lol gehad hier met een provisorisch hindernisje. Het balkje waar we al mee werkten met behulp van wat stammetjes even wat "hoger gelegd" Nou, dat vond meneer wel helemaal geweldig. Toen hij het eenmaal door had kreeg hij de smaak te pakken en hoefde ik eigenlijk niet veel meer te doen dan in het midden staan kijken hoe hij rondging. Dat gaf mij de gelegenheid om wat leuke foto's te maken, en dat is wel gelukt. Hoewel de kwaliteit door de beweging erin niet echt best is hoor.

[ [url=m/UrdVUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uneLQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qcD0EH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar deze fantastische blooper mag er ook wezen :+

[ [url=m/zSj9oR.jpg]Afbeelding[/url] ]

oooh maar die derde is wel suuuper ga

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:22

Enne, deze is nog lang niet aan beleren toe, maar omdat hij zo nieuwsgierig is mag hij wel een beetje "meedoen". Dus vandaag hem ook maar even met het zeil laten kennismaken. Nu vond ik mijn grote kerel al dapper toen ik het zeil de eerste keer introduceerde, maar de kleine die spant toch wel echt de kroon. De kleine gaat echt de dingen veel meer "aan". Dus nadat hij op het zeil had gestampt en erin had gebeten was het dan ook helemaal prima.

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:27

Serenity350 schreef:
Enne, deze is nog lang niet aan beleren toe, maar omdat hij zo nieuwsgierig is mag hij wel een beetje "meedoen". Dus vandaag hem ook maar even met het zeil laten kennismaken. Nu vond ik mijn grote kerel al dapper toen ik het zeil de eerste keer introduceerde, maar de kleine die spant toch wel echt de kroon. De kleine gaat echt de dingen veel meer "aan". Dus nadat hij op het zeil had gestampt en erin had gebeten was het dan ook helemaal prima.

[ [url=m/1QWBPD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is deze veel jonger dan de andere?
Want ik merkte precies hetzelfde, de jongste gaat overal met zijn neus in zitten als hij het eng vindt, de oudste absoluut niet :P

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:36

Van mij ook nog eens een update.

Vorige week waren we met Dexter een ritje gaan maken, en eergisteren heb ik nog eens een stukje alleen met hem gedaan. Mama ging met de hond wandelen dus ik heb Duke opgezadeld en kon zo fijn mee gaan. Het was bijna donker dus we konden toch niet ver gaan.

Afbeelding

Ik had mama ook gevraagd om wat stukjes te filmen, eigenlijk vooral voor mezelf want ik heb het idee dat ik soms wat kramperig zit en Duke is geen Dexter :') Dexter vangt mijn foutjes voor me op maar Duke die profiteert er van haha

De eerste stukjes zijn op de heenweg, hij stopt super flink op Ho en reageert ook eigenlijk heel goed op licht been aanleggen. Maar dan draaien we om en dan is het zo'n draak. Hoofd tussen zijn voorbenen, trippelen, hoofd schudden, trekken aan het bit en niet gewoon willen stappen, hij gaat dan ook van links naar rechts hele tijd. Aan de hand heeft hij dit ook gedaan maar ik dacht dat we daar overheen waren, dus niet.

Volgende keer als mama er niet bij is probeer ik hem eens steeds terug om te draaien als hij zo doet, maar mama had schrik dat Duke op de hond zou trappen dus dat was nu geen strak plan. Onze vorige hond is zo gestorven dus normaal komen de honden niet meer bij de paarden in de buurt maar ze kon nu een stuk voor me of achter me lopen dus dat wilden we wel proberen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:47

Granoek schreef:
Want ik merkte precies hetzelfde, de jongste gaat overal met zijn neus in zitten als hij het eng vindt, de oudste absoluut niet :P

:j Scheelt 4 jaar, de grote is dit jaar 6 geworden, de kleine 2. ;)

En dat merk ik trouwens ook wel hoor. Zijn net mensen haha. Als kind was ik nergens bang voor, zag overal avontuur in. Nu schat ik eerst de risico's in en ben ik toch wel voorzichtiger geworden. :')

En ik kan me best voorstellen dat het even omschakelen is van paard dat meewerkt naar paardje dat uitdaagt en uitprobeert. Wel goed dat je het aangaat! :j Ennuhm, wat een mega-kerel is het ook zeg.. :wow: Snap ook wel dat dat onbedoeld best gevaarlijk kan zijn voor de omstanders. Sneu van je hondje zeg. :(:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:48

Serenity350 schreef:
Granoek schreef:

:j Scheelt 4 jaar, de grote is dit jaar 6 geworden, de kleine 2. ;)

En dat merk ik trouwens ook wel hoor. Zijn net mensen haha. Als kind was ik nergens bang voor, zag overal avontuur in. Nu schat ik eerst de risico's in en ben ik toch wel voorzichtiger geworden. :')

En ik kan me best voorstellen dat het even omschakelen is van paard dat meewerkt naar paardje dat uitdaagt en uitprobeert. Wel goed dat je het aangaat! :j

daar zeg je het goed, zijn net mensen inderdaad!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:43

Coole foto's Serinity! Is het een PRE? Lekker veel body zo te zien.

Mooie Kaptoom Fransje! Veel plezier vandaag :D

Oh wat een mooie foto van Duke, ziet er heerlijk uit <3

Jammer genoeg is het gewoon niet echt een optie om veel verschillende mensen aan Marie te laten komen. Mijn stalgenoten zullen daar absoluut niet voor staan springen, dat weet ik nu al na alle commentaar. En verder, heb ik niet echt iemand buiten mijn lesgeefster. Mijn moeder is bang van Marie, geen optie dus. Verder ook geen vrienden/familie die in de paarden zit. Ben zowat de enige van mijn kring binnen de paarden. Wel heel lief dat jullie willen meedenken. Ja Serinity, ik ga geen afspraken meer maken zonder dat ik er bij ben, dat is wel duidelijk nu. Ik kijk ook wel veel mee langs de zijlijn als ik les heb. Maar ja, ik heb dan ook niet echt een probleem met haar sensibele kant.

Gisteren hebben we lekker gepoetst en geknuffeld, ook weet voetjes gegeven (in het bijzijn van de staleigenares). Want als ik rustig en kalm ben, is zij dat ook. :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:16

Maar Calipsolover, het gaat er toch om dat andere mensen haar binnen en buiten moeten halen?
Die mensen moeten met haar oefenen lijkt mij.

Granoek, wat goed!
Terug alleen een beetje onbestuurbaar. _O-
Gewoon kleine stukjes oefenen idd. het zal wel hetzelfde zijn als eerst ernaast, hoe heb je dat toen opgelost?

Serenity, leuk hoor die kleine!
Mijn kleintje is juist heel schuw en verlegen.
Wat goed het springen, toppertje hoor!
Hij neemt de schaduwbalk ook mee! :D

Fransje, hoe was het?