Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:03

Bravour hopelijk is het een hoefzweer dan valt t ook mee. Houd je ons op de hoogte?

En hoe herken je een aanval van maanblindheid? Nooit van een aanval gehoord, maar ik wens jullie heel veel sterkte!!!!

Kabayo ik vind jullie echt stoer!!! Super team zo.

Nynkster ik zou zeggen volg je gevoel! Je voelt zelf asn wat op een bepaald moment wel of niet kan en er zijn altijd mensen die tips hebben en die kunnen dat positief of negatief zeggen. Neem het positieve mee als je wilt en leg het negatieve naast je neer daar heb je niets aan.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:02

Wat erg hopemyday, maar fijn dat de medicatie werkt!

@tinekevd: Een paard knijpt dan zijn pijnlijke oog de hele dag dicht en wil het niet meer open doen.

SBravour, beterschap! Met die bevroren grond zijn paarden ook iets blessure gevoeliger. Hopelijk is het iets kleins!

Fijn dat het zo goed gaat Kabayo!

Ik heb ondertussen ook de eerste ritjes achter de rug! Zo fijn als ze zo braaf zijn!
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:02

Ziet er ook goed uit! Lijkt al een ervaren paard joh, helemaal niet heel rank meer, mooi uitgegroeid!

Zeker houd ik jullie op de hoogte! Het liefst haal ik ook al de dierenarts erbij, maar iedereen verklaard mij voor gek, ik zou te snel willen handelen...
ik wacht nu dus tot donderdag, en iets in mij zegt inderdaad ook dat het een kneuzing kan zijn. Ze heeft in ieder geval lekker vrij voor nu, ik wil niets erger maken dan het is :( vandaag in de paddock heb ik beide kanten een klein drafje gezien, ze leek wel wat korter te lopen maar niet echt vallend op een been. Maar goed, je kan moeilijk oordelen over een draf van een paar meter in vrijheid.

Over het schudden, goed opgelet Dawson, zo leuk dat we echt met elkaar mee denken en geïnteresseerd zijn. Dat schudden deed ze eigenlijk amper aan de lijn gisteren. Toen ze laatste weken schudde, deed ze het ook alleen rechtsom, en dan liep ze gisteren linksom onregelmatig. Lekker verwarrend allemaal, zo kun je ook geen eindjes aan elkaar knopen... :+

Ik houd jullie op de hoogte, natuurlijk! :)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:14

Afbeelding

Ja dat ziet er zo uit bij mijn paard aan zijn rechteroog (dit was maandag). Als je erin zou kijken met een lampje dan zal je geen pupil zien, alleen maar iris. Inmiddels heb ik vandaag ook weer met hem gereden (er was hier vanmorgen vroeg geen zon) en hij was gewoon zijn eigen brave zelf naast zijn gekke overenthausiaste vriendje.

Ik vind het niet echt "schokkend" genoeg voor een spoiler, mochten jullie dit wel vinden dan moeten jullie me even een seintje geven dan zet ik het in een spoiler.

Maanblindheid komt eigenlijk bij alle paarden behalve appaloosa's in acute aanvalsvorm voor.
Bij appaloosa's kennen ze buiten de acute aanvalsvorm ook de sluipende vorm (zonder symptomen maar net zo schadelijk)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:20

Hopemyday: oi wat vervelend... gelukkig was hij vandaag wel weer zich zelf :) Misschien heb ik er overheen gelezen, maar doet dit ook pijn bij een paard? Of verliezen ze echt alleen zicht?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:26

SBravour schreef:
Hopemyday: oi wat vervelend... gelukkig was hij vandaag wel weer zich zelf :) Misschien heb ik er overheen gelezen, maar doet dit ook pijn bij een paard? Of verliezen ze echt alleen zicht?

Het is extreem pijnlijk wanneer het midden in een aanval zit.
Maandag was het ook echt heel erg, dinsdag was het oog alweer rustig en woensdag weer normaal.
De medicatie blijven we wel door geven tot de 12e omdat we de tussenpauze's zo lang mogelijk willen houden.
Het paard is tijdens een aanval ook accuut blind aan dat oog.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:33

SBravour schreef:
Hopemyday: oi wat vervelend... gelukkig was hij vandaag wel weer zich zeilf :) Misschien heb ik er overheen gelezen, maar doet dit ook pijn bij een paard? Of verliezen ze echt alleen zicht?

Beide. Mijn pony had het ook. Meestal alleen bij zonnige dagen. Had altijd een UV werende vliegen kap op
Afbeelding

Balen hopemyday. Maar gelukkig kunnen ze er redelijk mee om gaan. Hopelijk word het niet erger
Vind het wel jammer dat je niet bijleest. Nooit eigenlijk. Zelfs niet nu je het laatst beloofd had..

Jeetje sbravour! Hopelijk niks ergs! Ben benieuwd donderdag.
En dankje :)

Dankje jumpingrider! Ziet er bij jou ook leuk uit!

Tineke dankje!!

Aww dawson. Ook naar de tandarts

Dankje Claudia! Jaa staat zeker leuk voor de wagen :)) jij kan ook weer bijna los *\o/*

Ook bedankt annetteflame en xapple

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:38

Sorry Kabayo maar voor een bijleespost heb ik echt veel tijd nodig en dat heb ik nu eventjes niet..Het komt er echt aan, morgen ga ik op stage voor mijn opleiding en ben dan 3 weken niet thuis. Vandaar de haast..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:40

HopeMyDay schreef:
Sorry Kabayo maar voor een bijleespost heb ik echt veel tijd nodig en dat heb ik nu eventjes niet..Het komt er echt aan, morgen ga ik op stage voor mijn opleiding en ben dan 3 weken niet thuis. Vandaar de haast..

Okee :) veel plezier op stage ! Ga je naar het buitenland?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:58

Kabayo schreef:
HopeMyDay schreef:

Okee :) veel plezier op stage ! Ga je naar het buitenland?

Bedankt! Ja ik ga naar de renbanen in Engeland meekijken bij de dierenartsen.
Nu weer verder de koffers inpakken..

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:48

Haha ik had hetzelfde Kabayo, viel mij ook op. Maar ik dacht laat ik zelf eens de leuke wezen en gewoon ook op de hoogte van de niet reagerende blijven. Dan komt de bijleespost vast gauw :D

Heel veel plezier in Engeland!! Hoe kom je zo op dat idee? Studeer je diergeneeskunde?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:31

Leuk hopemyday! Veel plezier

Zilver vandaag een rust en was dag. Was zo heerlijk weer!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sexy and she know it!Afbeelding
Tankje 8-)
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:51

Oeh gave foto’s! Heerlijk weer he. Voelde echt als lente :)

Hier ook het sjielige dametje in kwestie een uurtje lekker zonder deken buiten rond gelopen:
Afbeelding
Ze begint juist zo mooie spieropbouw te ontwikkelen.. -O-

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:33

Dit weer vandaag !! {:} In 1klap van winter naar lente :D
Ik ga Lars morgen weer oppakken. Vanaf nu 2x per week aan de gang. 1x longeren en 1x erachter lange teugelen. Volgende maand wordt hij 3 whaaa kan niet geloven :):) :):) Ik ga morgen even een bijleespost doen (Jaaa ik doe dat echt dat weten jullie }> )

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:28

Leuk apple!! Heerlijk weer idd! Geniet ervan, wij doen nu ook 2x pw longeren en lange teugel

made_lief_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:09

Ik wil mij ook graag melden hier! Vandaag al een volgtopic gemaakt over ons:
[PP] [VOLG] Een dochter met stippels op haar billen!

Afbeelding

Daisy is mijn 4 jarige appaloosa x knabstrupper x fries merrie. Na ruim een half jaar van veel grondwerk zijn we vorige week voor het eerst opgestapt <3
A long way to go maar ben nu al zo trots en blij met haar!

Afbeelding

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:30

Wat een vrolijk ding Kabayo! Het was inderdaad heerlijk weer gisteren!

Wauw SBravour, die van jouw is inderdaad ook al heel compleet! Hoe oud is hij/zij?

Wat leuk madeliefje! Het is inderdaad een heerlijk gevoel om er voor de eerste keer op te stappen! Vooral als ze zo braaf zijn!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:19

JumpingRider schreef:
Wat een vrolijk ding Kabayo! Het was inderdaad heerlijk weer gisteren!

Wauw SBravour, die van jouw is inderdaad ook al heel compleet! Hoe oud is hij/zij?

Wat leuk madeliefje! Het is inderdaad een heerlijk gevoel om er voor de eerste keer op te stappen! Vooral als ze zo braaf zijn!

Dankjewel, ben ook ontzettend trots op hoe ze nu uitgroeid en gaat uitzwaren. Mijn pup :)
Ze is overigens 4 maar bijna 5 natuurlijk, in Mei wordt ze 5. Dus dat heeft er ook mee te maken, ze is pas laat in handen gekomen en begonnen met ‘werken’. :D

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:30

@SBravour
Vervelend, houd ons op de hoogte!

@hopemyday
Oef, sterkte, ziet er niet fijn uit.

@jumpingrider
Ziet er goed uit. Fijn dat het zo relatief snel gaat. Knap werk!

@kabayo
Haha, die Zilver,gek ding!

@SBravour
Wat ziet ze er mooi uit zeg. Heel volwassen.

@madeliefje
Welkom!

Heerlijk zo'n mixje van rassen. Ziet er leuk uit.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:34

Gisteren heb ik voor het eerst sinds tijden heel erg lekker gereden. We rijden nog wel aan een lijntje, maar wel zelf sturen. Het sturen ging tich zoveel beter dan de vorige keer! Heel erg blij mee. Na 10 minuten gestopt, die heeft weer mooi iets om over na te denken. Estrella ging ook helemaal kauwelikken en gapen haha.

Hier zie je ook wel dat ze nog behoorlijk overbouwd is en ook nog niet echt draagt. Vandaag ga ik daarom weer verder met connected grondwerk.
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:36

Goed bezig Brechtcarlos

Ik heb net ook weer genoten van het uitzicht <3
Afbeelding

Hij deed weer zo hard zn best!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:47

HMD wat vreselijk naar zeg, hopelijk gaat t nu weer wat beter. en veel plezier op stage!

knappe zilver!!! wat zul je trots op haar zijn enne gaf halster...ik had m zaterdag ook in handen maar de keuze was reuze en al vond ik m erg mooi, toch voor een knal roze gegaan :D

Bravour hoe lijkt het nu met de kreupelheid?

Apple wat heerlijk he dit weer, kun je lekker weer aan de slag. Ghadir mag morgen weer, ben wel benieuwd want hij heeft sinds de vorige x weerniets gedaan vanwege de vorst alleen met onze andere pony door getraind.

madeliefje welkom hier en wat een knappert. en met laat beleren is niets verkeerd hoor, wij hebben de pony van onze dochter ook pas met 5 beleerd, met ghadir hebben we niet zoveel geduld :=

brecht C wat fijn en wat een heerlijk koppie heeft hij toch

annette ook al lekker bezig geweest, volgens mij is iedereen weer erg blij met de dooi.

wij ook, van de week mag onze kleine man weer, hangt even af van de drukte van onze dochter met school e.d. maar komt goed, we hebben geen haast. en afgelopen zaterdag even lekker wezen shoppen, we gingen voor twee dekjes weg en kwamen er met 5 :+ thuis...oeps, maar ja hele mooie dekjes van eskadron in de aanbieding dus dan mag het een x, hebben we de komende 10 jaar geen dekje meer nodig.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:31

Vanaf pagina 87;

@Anetteflame; Gaaf! Goed idee van je gopro. Dat ga ik ook doen :j En wat een mooi uitzicht had je gisteren :D Mooie stippelbilletjes.
@km; Ziet er netjes uit hoor! En waarom moet je stilstaan? Ik stap ook kleine stapjes mee
in de draairichting. En heel mooi dat rood zeg.
@Caily; Oortjesfoto <3
@Kabayo; Gave foto :D Wat veel sneeuw <3 Super lief dat je vriend voor Zilver zorgt en zoveel foto’s voor je heeft gemaakt. Super leuk die Shettie foto’s ! Die hengst, Tsja dont shoot me maar ik heb er niet zoveel mee :+ 90% van de bevolking is er gek van geloof ik maar ik vind die benen, hals en hoofd Tsja ik weet niet. Smaken verschillen :D Maar ik vind het wel onwijs leuk dat je een veulen gaat fokken, dat was ook mijn droom. Had al gereageerd op je foto’s en filmpjes van zilver voor de wagen, maar echt super fijn dat ze het zo goed doet knappe baby.
@Zoe; Leuk zeg dat ziet er al goed uit +:)+
@Sbravour; Wat een genot he, dat die zon er wat langer is.. Kunnen we savonds ook nog even wat doen. En wat super balen van haar kreupelheid.. :(:) Het paard van mijn vader had ook veel last van de harde bodem en ging daar ook onregelmatig van lopen.
@Brechtcarlos; Fijn dat je zadel er is! Ik vind het sturen zelf (ik loop er nog achter) ook lastig dus heb daar geen tips voor. Enne ik vind veel foto’s en updates juist hartstikke leuk hoor, lekker posten.
@Tinekevd; Wat een toffe foto’s :D Zou ook niet direct mijn manier zijn maar het ging dus helemaal goed. Super hoor +:)+ +:)+
@Nynkster; Tuig staat gaaf <3 :oo En het slepen ziet er onwijs goed uit zeg.
@Odenxia; Fijn dat alles goed is gegaan, was ook wel weer om alvast weg te brengen :j
@Madeliefje; Welkom!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:44

Ik heb vandaag Lars weer opgepakt na 2 weken vrij. Ik vind de kou gewoon vreselijk en had totaal geen zin. En ik heb geen haast.

Vandaag lekker uitgebreid geborsteld (mijn god wat een haar %) ) , manen geknipt en opgezadeld en gehangen en zelfs een beetje gezeten. := Maar ik was alleen dus ik heb 1 been aan de grond (op de prullenbak) gehouden :D Hij gaf geen kick. <3 Was helemaal happy.

Afbeelding

Daarna nog even erachter gelopen en sturen geoefend. Vinden we nog lastig maar het gaat al beter.

Afbeelding

Zijn houding reflecteert zijn motivatie :')

Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:48

Cool apple!!