Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:Ik ben pas bij de laatste paar pagina's ingehaakt, maar waarom zou het zo erg zijn als TS terugkomt op het in training zetten?
oji schreef:Kijk TS, Je kan natuurlijk weer een medisch onderzoek laten doen, maar wat wil je daarmee? Want heel eerlijk, het is alleen maar zoeken en vertragen.
Want wat wil je dan vervolgens? Als er geen duidelijk kreupelheid is, zal er ook niets duidelijks uit een kreupelheids onderzoek komen.
Je hebt bijna een jaar geleden inmiddels foto's van de rug laten maken door Equitom, een gerenomeerde kliniek. Vervolgens heb je er allerlei huis tuin en keuken dierenartsen naar laten kijken om maar vooral de conclusies van Equitom weer te ontkrachten en gewoon te doen wat je wou. Oftewel, allemaal zonde geld geweest want je hebt niets met het onderzoek gedaan.
En ja er is vaak tegen je gezegd dat Limo niet lekker loopt. Maar dat is niet zo raar. Hij heeft zijn exterieur helemaal niet mee, hij is onbespierd, hij is scheef en is nog nooit fatsoenlijk getraind. Mogelijk dus beginnende artrose wat misschien extra opspeelt met de kou, maar ook voor artrose geldt, rust roest. Dat dier zijn lijf zit gewoon niet helemaal lekker. Maar daar verander je niets aan door er niets mee te gaan doen, daar verander je alleen maar iets aan door hem correct op te laten leiden, gedoseerd en gecontroleerd bewegen, spieren te laten krijgen die zijn lichamelijke beperkingen deels kunnen opheffen. Het zal nooit een bewegingswonder worden, maar je zou er best een fijn recreatiepaard aan kunnen hebben waar je gewoon mee kan rijden en misschien wat wedstijdjes in de lagere klassen. Maar dan moet je er wel een keer mee aan de slag. Gun jezelf en Limo deze kans, want dat is het, een kans. Doormodderen leidt nergens toe. En zoals velen al gezegd hebben, als er wel iets aan de hand is, komt dat er snel genoeg uit met de training.
Je hebt zelf aangegeven dat de trainster kritisch naar Limo keek, dat ze scherp was op details over zijn lijf en beenzetting etc. Dus zo iemand trekt heus direct aan de bel zodra ze ziet dat hij de training lichamelijk niet aankan als er problemen ontstaan. Maar dan weet je dat, en dan heb je iets concreets om te onderzoeken en kun je daar je verdere plan op trekken wat je wilt met Limo. Nu is het echt alleen je onzekerheid over Limo wegbrengen en waarschijnlijk speelt het negatieve gedoe van de stalbaas over het in training zetten hierbij ook een rol.
Maar grijp je kans nu hij er is. Straks heeft de trainster de stallen weer vol staan en is de kans verkeken. Goede trainers blijven echt niet tot in het oneindige wachten tot iemand een beslissing neemt. Als er een klant langskomt die wel snel beslist is jouw kans vervlogen.
Art_Ificious schreef:Zal jullie even 1 dingetje duidelijk maken. In Nederland zijn de meeste ruiters idd bekommerd om hun paarden. Hier in België zie ik helaas nog te vaak (prof)ruiters die hun dier in de krul trekken,neusriemen snoervast doen zodat paard amper kan slikken en helaas vind het publiek dat nog mooi ook waardoor Dit blijft bestaan. Ook te vaak nog jonge dieren die al meteen in de krul moeten lopen. En takt fouten die door jury niet gezien worden. En dan soms verhalen over manier hoe ze dieren trainen.
Daarom ben ik best wel wat angstig voor wat met limo gaat gebeuren. Want wil ik er elke training bij zijn moet ik extra bijbetalen zogezegd omdat ze dan haar agenda moet aanpassen hieraan.
Ik geef het wel een kans, maar merk ik dat limo in gedrag te hard veranderd op negatieve manier (na een maand) ga ik hem er wel weghalen.