[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:32

Granoek schreef:
Goh nee ik ook liever niet, in een ideale wereld waren de weides het hele jaar groen en de werden paarden gezond 35 jaar maar het is nu even niet anders helaas. :( Dikke benen met mok lijkt me ook niet de bedoeling :n
Denk oprecht dat ik alle alternatieven overwogen heb, maar ik kan nu geen betonplaten in de wei leggen want het is alles behalve gelijk overal, krijg niemand op korte termijn hier om een schuilstal te zetten. De paarden kunnen niet op de grote wei omdat we er niet in geraken en ik durf het niet met de Maas zo hoog. Heb dan nog overwogen ze elders in pension te zetten maar ook daar staan de paarden overal binnen nu.
De enige andere optie die ik nog onderzoek is ergens een tijdelijke wei te huren maar tot dusver zonder succes, boeren blijken erg bezitterig over hun grond en overigens niet allemaal vriendelijk >;)
Dus zonder noodzaak zou ik het inderdaad ook niet overwegen maar ik sta open voor andere suggesties, heel graag zelfs!


Joh, voel je niet schuldig. Het is gewoon niet anders en het risico op blessures of andere ellende is gewoon veel te groot. Gewoon wat extra beweging geven en hard hopen dat het weer snel beter wordt.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:01

Als het een troost is: die dat ik ken met een (blub)paddock staan momenteel liever in de stal hoor :P Maak je geen zorgen, het is maar even en ik denk dat het veel gezonder is om 2 weken droog te staan dan 2 weken zo hun benen te kunnen breken of mok te krijgen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:08

De paarden nemen je het echt niet kwalijk hoor! Die vermaken zich wel en accepteren de situatie zoals het is.

Bliksem staat nu aan een lijn buiten, omdat ie steeds ontsnapt. (Stroom kan even niet aan ivm werkzaamheden, en meneer weet dat) Nou, dan maar even geketend buiten hoor.. Het is niet anders.

Zolang het tijdelijk is, is er niets om je schuldig over te voelen hoor! Komt wel weer goed en maak er geen probleem van. Het is juist een top oplossing en verantwoordelijkheid voor je paard!
Je moet jezelf niet een schuld gevoel aanpraten, heb je alleen jezelf mee.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 13:57

Chasey schreef:
De paarden nemen je het echt niet kwalijk hoor! Die vermaken zich wel en accepteren de situatie zoals het is.

Bliksem staat nu aan een lijn buiten, omdat ie steeds ontsnapt. (Stroom kan even niet aan ivm werkzaamheden, en meneer weet dat) Nou, dan maar even geketend buiten hoor.. Het is niet anders.

Zolang het tijdelijk is, is er niets om je schuldig over te voelen hoor! Komt wel weer goed en maak er geen probleem van. Het is juist een top oplossing en verantwoordelijkheid voor je paard!
Je moet jezelf niet een schuld gevoel aanpraten, heb je alleen jezelf mee.

Hahahaha omg BLIKSEM FOEI _O-
Ik zie het al voor me en het doet me echt zo hard denken aan die Shetlanders van ons _O-

Ja klopt ook wat je zegt en Dexter ziet er echt gigantisch goed uit tegenwoordig, iedereen die langs de stal komt zegt er wat van. Hij blinkt als een spiegel en is mooi op gewicht, zo fijn!

Vandaag hebben we van het zonnetje genoten en hebben we een winterwandeling gemaakt :)
Iedereen was braaf, Dina sjokte wat achteraan maar die had ook nog haar ontbijt in de voerbak zitten dus die zal wel hangry geweest zijn haha.


Afbeelding

Afbeelding

Toen ik een foto wilde maken werd ik even gesandwiched

Afbeelding

Duke zijn benen lijken terug te genezen maar de huid blijft wel nog erg rood, daar moet ik toch even wat anders op verzinnen. Wellicht neem ik dadelijk even wat sudocrem mee bij de winkel.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:02

Mooie foto’s!

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 13:17


De jongens (en meisje) konden lekker rennen vandaag, eindelijk eens een dagje droog :D
Als het goed is morgen ook weer droog, super fijn! Ze doen het verder goed, er zijn al 3 waterbakken gesloopt maar ik geef niet op en ooit vind ik iets onsloopbaar.

Overdag, zolang ik er ben, zet in de deuren open en kunnen ze kletsen. Duke had nog geen 3 minuten nodig om er achter te komen dat hij daar makkelijk onderdoor kon.. dat is dan ook weer geen verrassing

Afbeelding

Toen het eerste pak zaagsel er in ging kon Duke zich niet meer bedwingen. Hij ligt zo graag languit te slapen en dat heb ik hem thuis al sinds november niet meer zien doen.

Afbeelding

Dexter was wat schraal maar komt weer mooi bij, door de regendekens zitten ze ook allemaal heel mooi in hun vacht <3

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7521
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:21

Ahh ziet er zo lekker uit!! <3 ze lijken bijna klein op die grote wei hahaah. hoe gaat het met alle benen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 14:12

Sintara schreef:
Ahh ziet er zo lekker uit!! <3 ze lijken bijna klein op die grote wei hahaah. hoe gaat het met alle benen?

Toen ik dina gisteren nog eens olie met zwavel had ingesmeerd ging ze gelijk stampen dus ik denk dat dat misschien prikte? Die heeft ook heel iets anders dan Duke, meer zo kale plekken ipv wondjes. Bij Duke was er eerst echt vocht en bij haar is het gewoon schraal en kaal met pelletjes. Ik weet niet goed wat dat is :(

Duke gaat wel steeds beter, daar heb ik sudocrem nog op gedaan!
En Dexter is gewoon prima :)

Ben blij dat ik ze op zaagsel heb wel, denk dat dat veel doet

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:30

Inderdaad mooi in de vacht en die foto met zaagsel :') Hij wilde dalmatiër zijn!

Ook een heel tevreden blik <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:24

Dexter ziet er goed uit! En in deze tijd van het jaar zijn er wel meerdere paarden schraal. Komt wel weer goed.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 13:26

Ooooh jongens straks fotoverslag maar Dexter is met Duke aan het spelen as we speak! Dexter wil nooooit spelen :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:12

Haha ik heb stiekem al iets gezien op insta ;) maar ik wacht (on)geduldig af! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 15:18

Chasey schreef:
Haha ik heb stiekem al iets gezien op insta ;) maar ik wacht (on)geduldig af! :D

Hihi ja dat hebben we ook gedaan! Maar daar wil ik even een filmpje van knutselen.

Maar Dexter was echt heel schattig met Duke aan het spelen, gelijk jonge hengstjes :D en normaal is Dexter echt zo’n sulletje en nu was ie zo vrolijk en blij haha. Ze hebben ook alle drie meer dan 2 keer in de sneeuw gerold haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 22:44

Het zijn meer dan 500 foto's geworden dus dat fotoverslag krijg ik vandaag niet meer af :')
Maar hier alvast 4 snelle kiekjes, ze zijn niet allemaal even scherp maar ach


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 23:18

Oh en alvast een screenshot uit een filmpje want dat zal ook wel niet voor vandaag zijn :')


Afbeelding

Wel echt super veel lol gemaakt vandaag met Dexter en hij was super super super lief <3 Eentje uit de duizend!
Morgen eens proberen of Duke ook nog weet hoe die lange teugels werken en kijken of die ook voor de slee gaat := Als ik iemand vind die ons naar stal wil brengen en weer ophalen want ik durf natuurlijk niet met de auto rijden nu _O-

I'll keep you updated!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:25

Gaaf hoor!
Ben benieuwd naar meer foto’s!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:44

Leuk sneeuwpret!

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 17:52

Hier alvast een wat bewijs dat Dexter nog steeds jong van geest is en Duke nog prima de baas kan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder wordt er vooral gerold en gerend :')

Afbeelding

Ik denk dat ik voor de rest van de sneeuwfoto's een ITP maak, maar dan moet ik eens eerst heel hard nadenken en selecteren :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 18:39


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 01:50

De foto’s zijn super! Dan weet je toch dat je best een goede keuze hebt gemaakt door ze tijdelijk weer naar stal te verplaatsen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 14:54

KIJK MIJN BABYPAARD
Afbeelding
Afbeelding

<3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:23

Wat goed zeg! eerste keer voor de slee?

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 15:49

Eerste keer dat er überhaupt iets achter hangt van betekenis :+ wel eens een kleine autoband voor het lawaai maar nooit echt gewicht :D.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:10

Wat goed van hem! :D
Soms moet je het gewoon doen ook.
Deden we met Nick ook ;)
Alleen die snapt geen bal van lange lijnen. Ooit een keer gedaan jaren geleden.
Maar hij snapte het niet meer. Maar er iets achter hangen ging wel goed.

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:05

Super gaaf...