Inxs schreef:Een tijdje geleden heb ik een aantal van jullie een filmpje laten zien waarbij meerdere malen naar voren kwam dat mijn merrie sprong mist in haar galop. Op filmpjes zag ik ook duidelijk terug dat zij meerdere malen aan de voorkant wel galoppeert, maar met haar achterbenen (een soort van) draaft. Ik ben daar mee bezig geweest. Nu heb ik daar een vraag over, namelijk de volgende;
Klopt het dat bij een juiste galopsprong de voorhand veel verder omhoog komt tijdens de galopsprong? Het geeft mij als ruiter het gevoel dat zij over balkjes galoppeert.
Natuurlijk, het gaat nog niet zoals ik het graag zou willen en is er zeker nog werk aan de winkel. Zij houdt het nog niet zo lang vol om haar sprong in de galop vast te houden, maar toch zitten er steeds vaker van deze momenten tussen. Dus eigenlijk hoop ik dat jullie antwoord bevestigend is
Zonder beeldmateriaal lastig te zeggen, voor een ieder voelt het anders (Tenminste omschrijft het anders), dus kan je niet keer stukje filmen?
@Leonie87, Lastig hoor, ze ziet eruit alsof ze graag loopt en net tandje harder dan je wilt, wat ik beetje mis is elasticiteit in haar rug en neusje zou er iets meer uit mogen, maar omdat ze lijkt net iets hoger tempo te willen lopen als jij, snap ik wel dat ze er iets achter loopt, als je voor losgooit gaat ze denk ik nog harder? Of niet? Vind dat echt lastig zacht blijven neus eruit en niet te hoog tempo, ook geen idee nog hoe ik dat practisch gezien moet doen, ja in theorie wel. maar ja.. Bij Heps werkt het wel om voltes in te zetten en om bv sb te rijden, dan komen veel paarden toch iets terug in tempo.