De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:51

Slim dat je het niet alleen doet! Staat je fjord ook voor de wagen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:21

Die is wel betuigd ja :j Ik heb zelf alleen nog geen kar. Eerst kwam daar Impala en een verbouwing tussen en nu lijkt het er op dat ik op trailerjacht kan en ik ben al geen goede spaarder :') Maargoed, dat komt nog wel. Ik sleep er nu de bak mee, doet ze heel goed, zie je gelijk dat ze toch eigenlijk voor zulk soort dingen gefokt zijn.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:42

Haha ja je kan maar 1 ding te gelijk he ;) ken dat hoor wil zoveel maarja je kan het maar 1x uitgeven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:51

Ja, klopt. Het is me helaas ook nog niet gelukt om een geldboom te kweken :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:26

Heb me vandaag opgegeven voor mijn eerste indoormarthon clinic buitencrossen hebben we nu al een paar x gedaan dus ben benieuwd hoe indoor ons afgaat :D word gelukkig gegeven door mijn eigen instructeur dus dat is wel fijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:53

OW leuk!
Ik voel een topic aankomen :o

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:17

Haha ja hopelijk is het te doen om foto's te maken in een binnenbak als het donker is. En anders deel ik de filmpjes sowieso hier :j

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:48

Met Maggie gaat het zo lekker onder het zadel, dat de startkaart in aanvraag is... Vanaf oktober mag ze starten en in oktober is er gelijk een mooie wedstrijd hier vlakbij. Deze is altijd heel kleinschalig en losrijden is dan ook maar met een stuk of 2 a 3 anderen erbij, dus dat is wel een mooie om mee te beginnen.

Iris staat nu bij een vriendin.. ik heb gewoon de tijd niet voor 2 3-jarigen en ook mijn 5 jarige ga ik vanaf nu weer oppakken (die heeft de zomer vrij gehad om voor haar eerste veulentje te zorgen). Een vriendin had haar pony verkocht en wil in de toekomst verder met het veulen van die pony, maar voor de tussentijd had ze niets.. dus staat Iris nu bij haar en mag ze daar aan het werk ;)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:15

Wat een leuke dingen doen jullie allemaal al!

Lieve oplossing zo voor je vriendin Donja!

Zine staat nog steeds lekker te niksen (lees: eten) En ik ben ondertussen al twee keer bij de osteopaat geweest. Ik ben een "leuk projectje" volgens hem >;) _O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:10

Wat leuk een indoor marathon clinic! Ben ook al benieuwd naar de foto's :)

Ook leuk dat je gaat starten Donja, en prima wedstrijd om mee te beginnen :)

Eston geniet van zijn laatste weekjes fulltime weidepaard, al houdt hij wel erg van aandacht :+ (Was gestopt met aaien en stuurde een whatsapp, maar dan word ik zo aangestaard)
Afbeelding

Maar verder blijft hij gewoon een normaal paard :)
Afbeelding

Was ook wel lief, ik was even de wei uitgelopen en toen stond hij bij de merries te kijken (dat lint is de scheiding ze kunnen zo goed als neuzen, komt omdat er een klein lintje wat erg laag is zit (tot onder m'n heup), waar hij in de nacht overheen hupst (dan staan er alleen geen merries maar Eston wilt een prive weide lijkt het haha) , dus ik roep hem en zo braaf als hij is komt hij direct weer teruggelopen. Het is wel een flirt maar met een klein en braaf hartje :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:40

Wat een schatje en wat is hij mooi zwart!

Afbeelding
Afbeelding
Afschuwelijke glimworm

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:10

Ja hij blijft echt een knuffelhengst :) Ben zo benieuwd hoe hij onder zadel is.

Dat is ook een glimworm inderdaad!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:41

Al lange tijd niet meer gereageerd hier... Wat worden alle driejarigen al groot! Lijkt al zo veel meer volwassen allemaal :)

De mijne ging goed onder zadel, hadden een beetje gestapt en gedraafd inde binnenbak en toen kreeg ze twee maanden vrij voor de keuring. Uiteraard wel gelongeerd maar niet gereden.

Vorige week er voor het eerst weer op, ging redelijk. Dag erna weer, ik was bijna klaar en toen schrok ze en heef mij er gigantisch afgebokt :(

Daarbij is mijn rug gebroken, dus helaas mag ik nu even niet rijden. Gelukkig is er een meisje op stal die het van mij over gaat nemen zodat Idaza toch aan het werk blijft :)
Ze is niet heel ervaren maar ze kan goed blijven zitten en is erg rustig en vriendelijk, dus mooi even wat kilometers maken totdat ik zelf weer kan over een paar maanden....

Nu even bijlezen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:09

Heftig sterkte ermee. Kan je een tip geven laat het goed genezen. Ik hé. Bijna drie jaar geleden mijn rug gebroken op twee plekken is helaas nooit meer goed gekomen door en verkeerde diagnose en te snel alles weer doen met gevolg dat ik niet meer mag en kan rijden ;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:40

Wat vervelend, beterschap ermee!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:45

Pff mooi poedersuiker van je rug! Beterschap.
Hoe was de keuring verder? Ik wilde zeggen dat dat hoofdstel mooi is, maar volgens mij is dat het hoofdstel wat ik ook heb voor Angel en Impala :')

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:38

Hallo allemaal!
Ik heb een paardje van 2012 maar ik hoop dat ik toch mee mag kletsen :). Hij is qua beleren nog groen, we hebben nu twee keer een zadel erop gehad. Longeren gaat heel goed, hij begint nu ook goed sterk te worden. Ik ben nu ongeveer 8 weken met hem aan het werk.
Om de een of andere reden vindt hij het dekje heel eng maar bij het zadel is vervolgens niets aan de hand. Twee weken geleden zijn zijn wolfstanden verwijderd, vanmiddag gaan we voor het eerst een bit in doen. Ik vind het allemaal super spannend, hij is mijn eerste paardje en dan ook meteen een volledige groene :') . Niets aan te doen want verliefd is verliefd <3 , ik heb gelukkig wel heel veel begeleiding want alleen zou dit erg moeilijk worden.
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:53

Aaaaaj... Een gebroken rug..!! Wat onwijs rot zeg! Moet je nu plat liggen? Beterschap! Hopelijk kan je later weer lekker rijden!

Brego, welkom! Wat voor paardje heb je?
Ik heb geen bezwaar tegen je 2012 paardje hoor, weet niet wat de anderen er van vinden?
(Oepsie! In eens herken ik je :') ik dacht wat arabisch te zien op je foto :D )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:22

Gadverdarrie een gebroken rug is niet niets, beterschap :(:)
En ik zie een knappe (aandachtsgele) Eston en een glimmende Shymp <3
Is er geen 2012 paarden topic dan? Maakt mij verder weinig uit hoor :P

Hier weinig te doen, Diva is nog altijd een breekbaar poppetje om te zien dus die werkt nog niet. Ze is wel weer super speels dus ik moet regelmatig even als een idioot door de wei crossen om te spelen.
Kim laat me nu goed oefenen met inrijden, ook heel belangrijk.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:14

Oei beterschap Libera! :(:) Wat een nare val heb je gemaakt!

Voor mij ben je welkom hoor Brego +:)+

Haha dat koppie van Eston _O- Leuk dat hij zo op zijn naam reageert. Zine reageert nog steeds niet ( zichtbaar) op zijn naam. Volgens mij weet hij niet eens dat hij zo heet. := Dat vind ik wel jammer.

Glimmende Schympie, lijkt wel of er een goud laagje over hem heen zit!

Enig idee waarom Zine's bijnaam Gremlin is? }>

Afbeelding

Eerder wiste ik die foto's maar ik vind het toch wel grappig. Hij kan ook heel verwoed met zijn oren in zijn nek aan komen lopen om vervolgens zijn hoofd heel ontspannen op mijn schouder te leggen. Hij doet zich een stuk stoerder voor dan hij is in ieder geval. It's THE look <<)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:40

Zo, het is weer even geleden. Leuk dat het bij iedereen zo ontzettend goed gaat! Ik zag zelfs al iets van een startkaart voorbij komen! Ik heb m'n lidmaatschap voor de rijvereniging aangevraagd en hoop mee te kunnen gaan lessen wekelijks deze winter. Rijden gaat heel lekker, rijden nu ook samen in de bak met een vriendin die ook een jong paard rijdt, Rocco vind het vooral interessant maar doet verder niks. Ook al een keer gereden terwijl er een trekker door de bak reed, er zit een opslag achter de bak dus het zal wel vaker gebeuren. Hij keek maar bleef netjes staan!
Vandaag heeft ie een nieuwe jas gehad *D Gelijk natuurlijk "hap" en weer kwijl overal :')

Afbeelding

Nu wachten tot m'n laarzen binnen zijn die in bestelling zijn en dan gaan we een shoot doen!

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:06

Ik kan geen 2012 topic vinden maar ik ben me ook nog wegwijs aan het maken op bokt.

Azmay wat leuk dat je zelf aan het inrijden bent, hoe gaat dat?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:01

Brego93 schreef:
Ik kan geen 2012 topic vinden maar ik ben me ook nog wegwijs aan het maken op bokt.

Ik ben Diva haar moeder in aan het rijden, een totaal ander paard dan Diva (eerder enorm onderdanig waar Diva brutaal en dominant is) maar wel enorm leuk om te doen. Ze is 10 en durft nu pas net wat meer initiatief te tonen dus het gaat heel langzaam maar ik heb de tijd. Ik zit er ook vaak maar 3x in de week 10 minuutjes op.

Afbeelding

Ik denk wel dat ze door de leeftijd een heel stuk stabieler is dan de gemiddelde 3 jarige, heb nog helemaal niets gemerkt van balansproblemen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:27

Azmay schreef:
Brego93 schreef:

Ik ben Diva haar moeder in aan het rijden, een totaal ander paard dan Diva (eerder enorm onderdanig waar Diva brutaal en dominant is) maar wel enorm leuk om te doen. Ze is 10 en durft nu pas net wat meer initiatief te tonen dus het gaat heel langzaam maar ik heb de tijd. Ik zit er ook vaak maar 3x in de week 10 minuutjes op.

[ [url=m/aLsiwv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk wel dat ze door de leeftijd een heel stuk stabieler is dan de gemiddelde 3 jarige, heb nog helemaal niets gemerkt van balansproblemen.

Ik denk dat dat inderdaad misschien aan leeftijd ligt, maar ook het feit dat ze natuurlijk al uitgegroeid is. Irocco had in het begin wel veel last maar we kunnen al de hele bak door komen in alle gangen :j

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:22

Ik mag zes weken niet rijden, maar gelukkig iemand gevonden die Idaza zolang voor mij rijd. Loopt ze in ieder geval niet achter als ik er weer op kan :)
Afbeelding

Mooi dekentje hierboven, die kleur staat 'm goed!

Oei F_inley, dat is niet niks, verkeerde diagnose! Heb je er nu nog veel last van? Ik had ook al rugproblemen van een auto ongeluk vorig jaar... Echt balen want ik heb er met doorzitten enzo wel eens last van.

Nies, ze had 70 voor exterieur, ze vonden haar nog iets te jeugdig (helemaal mee eens) en ze is maar 1.61m. Hopelijk groeit ze nog iets en bespierd word ze vanzelf met training.
Beweging had ze maar 65 en daar was ik het niet mee eens, maargoed. Toch voorlopig ster, dus we gaan nu eerst een sport predikaat halen en dan is ze ook meteen ster. En misschien in de toekomst nog een keer naar de keuring, ze word nu eerst dit voorjaar gedekt :)