Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:28

Seven schreef:
ja dubbel pech :j Ach hoe diep het dal ook is het is maar een dal dus de berg ligt er direct naast :D

Leuk koppie inderdaad in beweging word ik dr niet heel warm van.
Mijn vosse dame voldoet wel aan de eisen van meerdere zoekers :D

Niet te beoordelen monica moet dan toch echt de bouw en benen kunnne beoordelen voor je dr een prijs bij kan zetten :D

Heb je al een paardje gevonden of nog niet? Ik heb een erg brave merrie te koop met 3 zeeer ruime gangen. Ik kon alleen niet echt vinden in dit topic wat je precies zoekt :)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:28

Needje, welk paard was dat dan?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:30

Pinda_Dipje, waarom staat er bij Lagune in je onderschrift dat hij ZZ-Z is terwijl hij volgens je profiel maar Z1 heeft gelopen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:31

Sinaedo. In dec. 2003 bij haar gekocht. Toen kwam ik daar regelmatig dus ik denk dat jij van wat jaren later bent. Anders had ik je wel gekend.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:34

KarinvdM schreef:
Pinda_Dipje, waarom staat er bij Lagune in je onderschrift dat hij ZZ-Z is terwijl hij volgens je profiel maar Z1 heeft gelopen?

:=

Karin toch???? das niet relevant ik las toevallig niet op FB dat iemand had geschreven dat ie cambridge had gestudeerd terwijl ie nog te stom is voor de LBO....

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:34

Needje, Ja dat klopt! Heb daar gewerkt en kwam daarvoor/daarna er veel over de vloer van 2007-2011. Goede ervaringen mee?

Is er trouwens nog iemand hier op zoek naar een leuke E pony?

Hoipiepeloii

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:36

Daar weet ik wel iemand voor.. braaf??

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:37

tita schreef:
KarinvdM schreef:

:=

Karin toch???? das niet relevant ik las toevallig niet op FB dat iemand had geschreven dat ie cambridge had gestudeerd terwijl ie nog te stom is voor de LBO....

er staat in profiel zz-z getraind, niet gelopen, zal dat wel zijn!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:39

Ja, dat snap ik Batlow.
Maar ja, in de achtertuin rijden we allemaal GP... :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:40

KarinvdM schreef:
Ja, dat snap ik Batlow.

Haha had ik maar zo'n grote achtertuin :+

Needje

Zelfs IK! :')

Pinda_Dipje

KarinvdM schreef:

Hij is tot het ZZ-Z getraind, en zou daarin ook uitgebracht worden door de persoon die hem destijds voor mij trainde (ivm mijn eigen blessures toen). Alsin volledig startklaar, wedstrijden ingepland etc. Maar door omstandigheden van mijn kant heb ik dat gecancelled.
Zijn werkelijke eindstand is Z1 + 3 geweest, maar hij heeft dus wel diverse jaren op hoger niveau dagelijks getraind :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:42

Ik vind dat altijd van die verneukeratieve dingen.
Hoe vaak zie je geen adv van paarden waarbij Z niveau staat.
En die blijken soms uberhaupt nog nooit gestart te zijn.
Fijn dat de oefeningen er in zitten. Mar een paard is pas Z als deze Z geklasseerd is.
(mijn mening iig)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:43

Hoipiepeloii schreef:
Daar weet ik wel iemand voor.. braaf??

Ben hem aan het zadelmak maken nu, pakt het allemaal wel erg braaf op, maar dus nog wel onervaren! :)
Is een leuke beweger, 4 jaar en is mooi bont!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:43

De mijne ook Needje.
Ik snap ook niet waarom je dat dan in je onderschrift zet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:49

vind ik ook hoor Needje, eerst een WP, dan is het pas echt.

hoeveel mensen denken ook niet dat als je thuis met geluk een wisseltje springen dat ze een Z2 paard hebben staan.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:51

fokfanaat schreef:
vind ik ook hoor Needje, eerst een WP, dan is het pas echt.

hoeveel mensen denken ook niet dat als je thuis met geluk een wisseltje springen dat ze een Z2 paard hebben staan.

_O- te veel

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:52

Klopt, maar ik zeg ook nergens dat hij ZZ-Z geklasseerd is geweest. Het staat namelijk uitdrukkelijk in mijn profiel omschreven: ZZ-Z getraind (Z1+3), M springen. :)
Het is wat anders om in een verkoopsadvertentie te pretenderen dat een paard ZZ-Z startgerechtigt is, terwijl het maar de punten voor het Z1 heeft en in werkelijkheid hooguit de oefeningen van het ZZ-Z machtig is. In die zin deel ik je mening ook volledig, maar dit paard heeft in het verleden onder diverse ruiters bewezen gelijkmatig het niveau ZZ-Z te kunnen handhaven. Als ik destijds de combinatie niet had tegengehouden waren ze die week ook gewoon gestart.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:58

KarinvdM schreef:
Ja, dat snap ik Batlow.

En als je daar gelukkig van wordt, helemaal goed.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:08

Pinda_Dipje schreef:
Bonjoy schreef:
Heb alles meegelezen, en ik zie dat de meningen wat betreft 'geldwaarde' en 'emotionele waarde' nogal verschillen :j

Ik neem makkelijk afstand van de emotionele waarde in het belang van het paard. In deze verliezen nogal veel mensen hun realiteitszin, een dier maandenlang laten revalideren terwijl het ingegipst in een hoekje staat is niet aan mij besteed, en heeft mij inziens niet alleen te maken met geld over balk smijten, maar vooral met het niet kunnen handhaven van je EIGEN emotionele belangen.

Boven dat zinnetje heb ik ook geschreven dat je wel moet afwegen of iets nog paardwaardig is...
Ook al heeft een paard maar 1000 gekost, betekend het dan dat hij het niet waard is om een behandeling te krijgen die duurder is dan de marktwaarde? Dat bedoel ik met geldwaarde versus emotionele waarde.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:18

Bonjoy schreef:
Boven dat zinnetje heb ik ook geschreven dat je wel moet afwegen of iets nog paardwaardig is...
Ook al heeft een paard maar 1000 gekost, betekend het dan dat hij het niet waard is om een behandeling te krijgen die duurder is dan de marktwaarde? Dat bedoel ik met geldwaarde versus emotionele waarde.

Sorry verkeert begrepen. :)

Mwa de meeste dure (vaak ingrijpende!) behandelingen laat ik hoe dan ook al niet gebeuren, te denken valt dan o.a. aan koliek, botbreuken, gigantische wonden, ernstige verbranding... Ongeacht of het nu om een paard van 30.000 of 500 gaat. Een zeer groot slagingspercentage wil mij wellicht op andere ideeën brengen, maar nee... Niet snel. Dan vind ik het paardwaardiger om een dier uit zijn lijden te verlossen.
Maar stel een paard van 1.000 raakt besmet met droes, en na een x-aantal weken heb ik al 1.600 euro aan dierenartsrekeningen betaalt, dan kan die laatste 400 euro er ook nog wel bij.... Van dat soort dingen is het verloop vaak moeilijk te voorspellen, het kan een week later over zijn maar het kan ook nog maanden duren voordat alles volledig clean is. Pure pech, maar dan wordt zelfs het gratis paard van de buurman geholpen :)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:30

Ik zoek voor over een paar maandjes een weidemaatje voor mijn jonge paardje.
De eisen voor dat gezelschapspaardje zijn niet groot want hij 'hoeft' niets. Het is gewoon een gezelschapspaardje voor ons gezin en vooral voor mijn ander paardje.
Die moet ik makkelijk kunnen vinden voor een lagere prijsklasse en zelfs voor 1000 euro.
Maar ik vind dat dat paardje wel recht heeft op een normale behandeling bij een veearts ongeacht zijn mindere aankoopprijs.
Ok, koliekoperatie zie ik vanaf maar mocht hij kreupel worden dan krijgt ie gewoon alle kansen om te herstellen en alle onderzoeken die daarvoor nodig zijn. Ook al lopen de kosten daarvoor hoger op dan zijn aankoopprijs. Hij heeft zichzelf niet te koop gezet toch...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:34

Moet het paard ook gereden worden?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:34

Pinda_Dipje schreef:
Bonjoy schreef:

Sorry verkeert begrepen. :)

Mwa de meeste dure (vaak ingrijpende!) behandelingen laat ik hoe dan ook al niet gebeuren, te denken valt dan o.a. aan koliek, botbreuken, gigantische wonden, ernstige verbranding... Ongeacht of het nu om een paard van 30.000 of 500 gaat. Een zeer groot slagingspercentage wil mij wellicht op andere ideeën brengen, maar nee... Niet snel. Dan vind ik het paardwaardiger om een dier uit zijn lijden te verlossen.
Maar stel een paard van 1.000 raakt besmet met droes, en na een x-aantal weken heb ik al 1.600 euro aan dierenartsrekeningen betaalt, dan kan die laatste 400 euro er ook nog wel bij.... Van dat soort dingen is het verloop vaak moeilijk te voorspellen, het kan een week later over zijn maar het kan ook nog maanden duren voordat alles volledig clean is. Pure pech, maar dan wordt zelfs het gratis paard van de buurman geholpen :)

Nu begrijpen we elkaar weer! :D Zo denk ik er namelijk ook over!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:47

Jordy, paard uit Hoenderlo/Arnhem is verkocht.