Bonjoy schreef:Boven dat zinnetje heb ik ook geschreven dat je wel moet afwegen of iets nog paardwaardig is...
Ook al heeft een paard maar 1000 gekost, betekend het dan dat hij het niet waard is om een behandeling te krijgen die duurder is dan de marktwaarde? Dat bedoel ik met geldwaarde versus emotionele waarde.
Sorry verkeert begrepen. 
Mwa de meeste dure (vaak ingrijpende!) behandelingen laat ik hoe dan ook al niet gebeuren, te denken valt dan o.a. aan koliek, botbreuken, gigantische wonden, ernstige verbranding... Ongeacht of het nu om een paard van 30.000 of 500 gaat. Een zeer groot slagingspercentage wil mij wellicht op andere ideeën brengen, maar nee... Niet snel. Dan vind ik het paardwaardiger om een dier uit zijn lijden te verlossen.
Maar stel een paard van 1.000 raakt besmet met droes, en na een x-aantal weken heb ik al 1.600 euro aan dierenartsrekeningen betaalt, dan kan die laatste 400 euro er ook nog wel bij.... Van dat soort dingen is het verloop vaak moeilijk te voorspellen, het kan een week later over zijn maar het kan ook nog maanden duren voordat alles volledig clean is. Pure pech, maar dan wordt zelfs het gratis paard van de buurman geholpen