Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:38

Kaja schreef:
ikke schreef:
Maar je wel realiseren dat het betrekkelijk is!

Het hele leven is betrekkelijk....................................

Bovendien kloppen zijn cijfers mbt de OC/OCD cijfers pertinent NIET!

Prove it.
Laatst bijgewerkt door ikke op 26-02-12 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:40

Zaterdag ga ik haar pas halen en dan maar hopen inderdaad dat ze kan wennen. Is voor me andere pony ook wel prettig, die staat nu al weer een paar weken alleen... Hopelijk worden ze dikke maatjes :D

Pollux

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:59

Gefeliciteerd [***]!

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw paarden-kijk-marathon van vandaag, Ambre.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:06

ikke schreef:
Prove it.

Als je je verdiept in studies en de wetenschappelijke onderzoeken, dan weet je dat de uitkomsten van deze onderzoeken een ander beeld ( en dus andere cijfers) geven dan de schrijver van het artikel op Horses.nl
Ik vind het een uiterst kwalijke zaak dat de schrijver de cijfers zo uit zijn mouw schut en op dergelijke wijze durft te ventileren.
Als er iemand iets moet bewijzen is de schrijver dat wel.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:16

Gefeliciteerd [***]!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:25

Gefeliciteerd [***]!

En jij ook minimaxi!

Ik heb er vandaag 3 gezien en mijn laarzen,net als gisteren,niet aan gehad.
De 1ste was een leuk type,maar kon voor mij te weinig bewegen.
De 2de was niet zo mooi bespierd en had een nare tactfout in de draf.
Had er verder niets mee ook.
De 3de was nog heel groen,3 maanden onder het zadel geweest en toen weer 2 maanden niet.
Ze zat er voor de 3de x op toen ik kwam.
Keihard hollen aan de longe,met opstappen wat ril,maar onder het zadel erg braaf.
Heel fijn achterbeen en veel lossigheid.Mooie halsaanzet,ze zou alleen wat meer lengte mogen hebben in de bovenlijn.
Maar dat is een tekort waar ik wel mee kan leven.
Ben er niet op gegaan,daar vond ik haar nog niet aan toe.
Als het dan misgaat zitten zij met de ellende.
Hou haar in gedachten,ga er eerst nog 3 kijken komende week en als ik weer naar deze(Valdez x Triton) wil kijken dan rijdt ze hem eerst weer even 2 weken door.
Kan ik haar altijd,als ze bevalt,nog verder door laten rijden.Ik heb namelijk geen hulp dus moet er wel alleen op kunnen komen.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:47

hier een meelezer... mijn paardje doet het erg goed!!! helemaal tevreden over!!

Ik zat even te kijken op MP.. kom ik een paardje tegen waarvoor ik destijds gebeld had...
http://link.marktplaats.nl/534421887... vp is nu een stuk lager!!! meer als de helft gezakt in prijs!!!

#EDIT... ik zie nu pas dat er een bemerking bij zit... dat was toen nog niet bekend

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:03

Jeetje ambre het wil nog niet heel erg vlotten bij jou. Ik hoop voor je dat er bij je volgende ronde iets bijzit. Maar misschien dat die derde nig wat wordt.

@jolanda de advertentie bestaat niet meer.

Edit: link doet het wel lag aan mijn telefoon

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:53

[***] gefeliciteerd!!!!! Super leuk koppie heeft ze. Misschien niet helemaal voor dit topic, maar plaats je een mooie foto als ze thuis is bij je?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:09

Nog gefeliciteerd voor iedereen die een nieuwe aanwinst heeft!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:34

[***]: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooi koppie zit erop!

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:50

Bedankt voor alle felicitaties! En natuurlijk plaats ik een foto als ze aankomt :) Jullie hebben allemaal zo meegeleefd met mijn zoektocht!!

Brittdewaal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:13

leuke topic !

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:14

Gefeliciteerd [***]!

Ik ben gisteren weer bij een paard wezen kijken en rijden, donderdagavond ga ik daar nog een keer op rijden :) Ze is erg leuk!!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:18

Jolanda,ik kan het linkje niet zien hoor,en zit toch gewoon achter mijn pc geplakt,jammer,was wel benieuwd...

[***],wát een plaatje van een nieuwe aanwinst,mooi snoetje heeft ze,als de rest ook zo knap is,heb je daar een machtig mooi dier aan.

Ik had na mijn mailtje gister over de tinker,meteen een mailtje terug gehad,dat ik maar even moest bellen,en vanmorgen maar meteen even gedaan.
Schrok wel een beetje van de prijs,maar goed,het blijft een handelsstal natuurlijk.
Voor een tinkie,niet al te groot,geen papieren,ruin dus geen fokwaarde,recreatief bereden,verder geen niveau,wel braaf,hebben ze een vraagprijs van rond de 3500 euro,alhoewel ik het een plaatje vind,vind ik die prijs niet grappig,of denk ik nu als een krent :+ ,want ik heb dus geen verstand van tinkerprijzen.
Had Dirk aan de telefoon en die was ontzettend vriendelijk,vertelde wel meteen aan de telefoon dat Tonto een trap in zijn buik had gehad van een ander paard,dierenartspapieren zou ik mogen zien,maar hij had dus een zwelling en ik moest daar niet van schrikken enz...
Ik wil graag naar het dier gaan kijken,want vanaf de foto's spreekt hij me heel erg aan,maar ik vind het zo jammer dat ik niets geen info over hem krijg gevonden,beestje is 9 jaar oud en zal toch wel ergens bekend zijn,lijkt me,vind het namelijk best een opvallend dier.
Wat is wijsheid???

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:20

Gefeliciteerd iedereen!!

Ik ben gister bij een Spielberg merrie wezen kijken, leuk ding!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:50

@ Tileysmiley:
ik zit zelf redelijk actief in de tinkerwereld, maar de vraagprijs is wel erg hoog hoor :=
Op zich zijn Tinkers nog steeds wel wat waard, maar voor dat geld heb je ook een leuke merrie met papieren die al wat concoursjes heeft gereden.
het is maar net wat de gek ervoor geeft natuurlijk. als het dier er extreem goed uitziet en recreatief bomproof en kindvriendelijk is en het een en andere kan... mjah.. dan zit je wel tegen dat bedrag aan.
maar kijk ook even ( particulier) verder, er staan veel leuke tinkers te koop voor minder die meer kunnen :j

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:15

Lowara:dankjewel,ik vond het zelf al een behoorlijk fors bedrag,wat voor bedrag zou je ongeveer neer mogen tellen voor een papierloze ruin,1.50,netjes gereden volgens mij,maar dan houd het ook wel op.
Het is idd wat de gek er voor over heeft,helaas in mijn geval vind ik het puur voor de recreatie teveel.
Ga hoogstwaarschijnlijk wel kijken,denk vrijdag ivm mijn vrije dag,als hij er dan nog staat,even babbelen daar,

groetjes Linda

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:23

Tyleysmiley, ik vind het ook echt een te hoog bedrag voor een tinkerruin zonder papieren en zonder een echt niveau. Dan zou ik toch even verder gaan kijken, want er staan genoeg leuke tinkers te koop voor het hetzelfde bedrag die toch wel stuk meer kunnen!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:36

Hier een stille meelezer.
Ik heb geen ervaring met de handel maar ga er van uit dat het een vraagprijs is en een professionele handelaar. Wat zou dan ongeveer de marge zijn met onderhandelen? Kan me voorstellen dat hier ook nog wel eens verschil zit tussen handel en particulier?
Wat is jullie ervaring?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:40

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:45

haha ik heb net een mailtje gestuurd over de zwarte merrie er onder! Vond die bonte ook erg leuk hoor!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:51

Vinde de rug van die zwarte wat apart. Zo bol bij de lendenen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:55

vond ik inderdaad ook wel, maar kan altijd kijken want het is dichtbij. Ze hebben ook nog meerdere paarden op stal staan.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:36

@Ikke ik kon mij helemaal vinden in het stuk van de schrijver (net als jij zag ik) maar goed misschien zijn wij paardenmensen de anderen mensen met paarden :D

@Kaja hoeveel toppaarden en/of dekhengsten wil je van mij horen die top presteren met OC/OCD? En hoeveel nakomelingen? Denk dat ik dan aan 100 blz niet genoeg heb.....
Ik wilde de discussie alleen maar aanzwengelen omdat ik mij verbaas in dit topic over welke budget men heeft versus 'de eisen' die men stelt. Daarbij lijkt keuren hier een doel ipv een middel. Ik weet zeker dat hier bokt-ers zijn die een paard van A tot Z röntgen hebben laten keuren, de klinische keuring, de scan en de bloedproef zijn vergeten en niks dan ellende met hun paard beleven. Maw hun aanschafbudget wordt soms vrij vlot al overgeschreden door de DA facturen. Dat is toch jammer van je zuurverdiende geld?
Een paard met allemaal 1-tjes is mooi, maar misschien is deze zo doorgefokt dat er om het hutje mutje een peesblessure op de voorgrond komt drijven door het fragile beenwerk. Dan liever een paard met een 2-tje of 3-tje die wel goed droog op de benen is (en het liefst al in de sport heeft gelopen).

Daarbij vind ik dat ook al vrij vlot een oordeel wordt geveld op basis van een enkele foto of video (het zijn hier schijnbaar allemaal super kenners gezien de kreten die ik hier voorbij hoor gaan en iedereen heeft op elke paard wel een (negatieve) opmerking) en dat vind ik nogal kortzichtig, maar goed dat is mijn mening voorzover die er toe doet.

En zolang er mensen bij mij op stal komen die theoretisch alles goed weten maar tijdens het rijden niet eens een paard dat L1 loopt en veel zelfhouding heeft in de aanleuning kunnen krijgen, op het verkeerde been lichtrijden en het niet voelen wanneer ze contra aanspringen, tja dan sta ik liever als paardenmens met beide benen op de grond en laat alle mooie verhalen maar over me heen komen (en hoop dat ze mijn paard maar niet willen kopen omdat ook hier dan geldt dat de beste stuurlui aan wal staan ;))

Maar daarom is dit topic zo leuk om te volgen, ik verbaas mij iedere keer weer, maar leer ook iedere keer weer!