Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Romanoff schreef:Dna laat ik het paard niet keuren, en gaat de koop niet door. Dan is de koper niet zeker van zn zaak
Mimpje schreef:@ Aprella, de financiële situatie van de verkoper is toch niet jouw probleem?
Ik vind het ook nog wat anders als ze wel of nog niet gekeurd zijn. Ik heb dat dus één keer gedaan, laten keuren terwijl ze nog niet gekeurd was. Dat was dus eens en nooit meer. Ik snap het wel dat als er al een keuringsrapport bijzit en de röntgen zijn helemaal goed, dat bij een herkeuring de kosten voor de koper zijn.
.
je hoeft je niet te verantwoorden maar je bent toch wel met je eens dat je een gezond paard wil? en je bent toch ook met me eens dat een paard met bemerkingen dus denk aan HKO of OCD of verbeening van hoefkraabeen duurder is in de maandelijkse onderhoud dan een gezond paard.
heb een DA gemaild waar ik met mijn vorige paard regelmatig kwam en hem het "stapje" uitgelegd maar nog geen reactie ontvangen.
! Kan je alleen niet zeggen of hij last krijgt van zijn ocd of niet
Maar klinisch word hij er niet op afgekeurd hoor, valt niks te zien vanaf de buitenkant nu
De volgende dag heb je er al niks meer aan eigenlijk. De klnische zo ie zo niet. Maar je wilt toch een beetje zekerheid he
LETS schreef:Klinisch keuren vind ik niet zo belangrijk, áls je keurt zou ik ook direct röntgenologisch doen. Ik kan er wel inkomen dat je helemaal niet keurt als een paard niet zo heel erg prijzig is.. De kans dat ze later iets krijgen is ook nog heel groot, en ik ben daar gewoon vrij nuchter in. Mijn ZZL paard is nooit gekeurd, en is nog nooit 1 dag kreupel geweest. Dat is misschien geluk, maar aan de andere kant weet ik zeker dat hij op de foto nooit goed zou zijn op dit moment (schieffels). Toch heb ik er dit keer voor gekozen om wel te keuren, het is toch íets meer zekerheid, en bij evt verkoop wil ik ook graag een gezond paard weer doorverkopen. Dus Aprella, je moet het vooral zelf weten, ik kan beide wel begrijpen.

ik heb gewoon gevraagd hoeveel foto's er gewoonlijk genomen worden omdat het mijn eerste keer is dat ik laat keuren.tita schreef:Met HKO-4 wordt moeilijk door het bos kachelen.
BTW keuren is moment opnamen is maar hoe je het ziet Als je paard 1-tjes heeft voor bv HKO is het echt niet zo dat ie in dec daar een 3-tje heeft zitten
Iedereen moet doen waar ie goed bij voelt maar nathe wil naar een locale da dan kan IMO net zo goed aan de melkboer gaan vragen want een locale DA heeft nog steeds geen rontgen.
OOOO sorry ik verwarde nathe met aprella.