Kan het gewoon echt niet bijhouden.
Jotoma: wat een wending in jouw zoektocht. Valentijn ziet er op de foto erg leuk uit, qua type paard is het een paard waar ik ook voor zou kunnen vallen. Ik duim voor je dat hij goed door de keuring komt.
Romanoff: Wat ellendig dat Royal is afgekeurd. Ik wilde net vragen hoe je het geregeld had dat je hem op je eigen stal hebt laten keuren. Las later dat je hem op proef had. Die keuringen zijn ellendig, maar het bewijst wel maar weer dat ze onmisbaar zijn. Na de laatste keuring die ik heb meegemaakt, kan ik nu al zenuwachtig worden bij het idee dat we hele gedoe nog een keer moeten gaan doen.
Wat betreft de schimmel: een mooie schimmel is ook leuk en het gaat uiteindelijk om het karakter, de gangen en zijn gezondheid he. Kleur is (wat mij betreft) daar ondergeschikt aan. Ik vind € 3000,- eigenlijk wel een redelijk prijs voor wat je nu omschrijft, maar dat is moeilijk te bepalen als je het paard niet hebt gezien vind ik altijd.
Ik ben op dit moment bezig met een vijfjarige vos. Gisteren ben ik voor de tweede keer gaan rijden en hij heeft het me niet makkelijk gemaakt. Er was overduidelijk een hele enge hoek in de bak en ondanks dat hij niet gemeen werd of heet, heeft het 20 minuten geduurd voordat ik 'm er netje doorheen kreeg. Op het moment dat ik een spoortje om deed, had hij meer respect voor mijn binnenbeen en ging het een stuk makkelijker.
Het paard is al rondom op de foto gezet, wat ik op zich wel een voordeel vind. De foto's heb ik al laten zien aan mijn eigen dierenarts en hij is er positief over. Ik wil hem dan ook alleen nog klinisch laten keuren, maar zit een beetje te dubben over hoe en wat. Hij staat op ruim 150 km afstand van waar ik woon, dus ik zal een da moeten regelen daar in de buurt. Daar ben ik natuurlijk niet bekend mee, dus hoe weet ik of ik een goede da te pakken heb? Een kennis (met behoorlijk veel verstand van paarden en aan- en verkoop) kwam met het geweldige idee om het paard te kopen onder voorbehoud van keuring, de keuring door de eigen da te laten doen en indien niet goed het paard terug te brengen. Maar ja, dat is aan de ene kant heel praktisch en aan de andere kant ook weer zo'n gedoe. En dan heb ik het er nog even niet over of de huidige eigenaar het wel een strak plan vindt.
.
) 
Anders was het een leuk paardje geweest!