Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:46

Maartentje schreef:
Het is een KWPN ruin van 15. Hij is 1.73, lekker groot dus. Faram x Akteur. Hij is heel braaf :)

Leuk! Hopelijk wordt het wat!

ivy_power89

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:49

nee spat is niet erfelijk :D
zij heeft tot nu toe 3 veulens gehad, en dit wordt haar 4e, daarna gaat ze weg ;)

Ik wacht het wel af, en zoals ik al eerder zei, ben ook nog niet zeker van wat ik precies wil :)
Friezen zijn namelijk ook wel erg favoriet :D

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:49

Ik denk het wel, de klik is er :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:10

ivy_power89 schreef:
nee spat is niet erfelijk :D
zij heeft tot nu toe 3 veulens gehad, en dit wordt haar 4e, daarna gaat ze weg ;)

Ik wacht het wel af, en zoals ik al eerder zei, ben ook nog niet zeker van wat ik precies wil :)
Friezen zijn namelijk ook wel erg favoriet :D

En geeft ze een beetje goeie nakomelingen haha? :D
Ik kwam laatst een heeeeeeeeeeeeelee gave friese hengst tegen _/-\o_
M'n vriendin is van de friezen en liet 'm aan haar zien en blijkt dat ik op dat vlak ook wel smaak heb _O-

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:55

Ah Friezen (L)
Heb ooit een Fries mee doorgereden en toen wist ik 't zeker, ooit koop ik zo'n zwarte parel (: Maar voorlopig ben ik heeel gelukkig met Fares! Hij is vanmiddag goedgekeurd en net aangekomen op stal. Meteen kennisgemaakt met de kat die in zijn stal lag en niet van plan was weg te gaan, meneer vond het maar een raar ding :')
Maar verder ging alles lekker, hij was heel rustig en leek zich wel op z'n gemak te voelen. Hij stond lekker hooi te eten toen ik weg ging, dus dat is mooi. Morgen mag hij lekker de hele dag naar buiten en dan zal hij maandag eens kennis maken met mijn borstelaanvallen :3

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:21

Haha gefeliciteerd! :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:22

Merel___ schreef:
Oké, ik heb nu toch de knoop door gehakt. Ondanks dat ik ontzettend lang heb gezocht naar hét paard voor mij,
heb ik toch besloten eerst meer ervaring op te doen dmv een bijrijdpaard. Ik vind het wel erg jammer, maar na nóg
een goed gesprek met m'n ouders zijn we hier op uit gekomen. Ook omdat ik volgend jaar mijn examen jaar in ga,
en op dit moment gaat op school niet alles van leien dakje en ik realiseer me dat ik daar nu echt tijd in moet gaan
stoppen wil ik weer de cijfers halen die bij mij 'passen'. Heb dus een advertentie neer gezet, en nu maar wachten of
het wat oplevert... Vind het best moeilijk om dit te typen, omdat een eigen paard echt mijn grootste droom is waar
ik alles voor opzij wil zetten, maar toch is dit een betere keus.

Hier iemand met alle ervaringen! Meid ten eerste super dat je voor je studie kies BRAVO!
Het is heel moeilijk om zo'n leuk en een droom die je al heel lang hebt aan de kant te zetten, maar bedenk dit is tijdelijk!
Wel vind ik het weer heel leuk en slim van je dat je een bijrijdpaard neemt! Ik weet niet waar je woont? Misschien kan ik je daar nog wel mee helpen!
Ik heb mijn pony moeten verkopen toen ik het examen jaar in ging, nou dat was een hel! Ik wens jou dat net zo min toe dus misschien wel verstandig om het even door te schuiven hoor!
Succes met je opleiding en het vinden van een leuk bijrijdpaard. Oh en wel hier blijven mee kletsen he! Benieuwd naar je toekomstige bijrijdpaard!

ivy_power89 schreef:
Ik snap echt waar je heen wilt, ben mij ook echt bewust van de risico's!
echt waar :)

Maar stel je eens voor, je hebt een paard 2 jaar gehad (paard kwam uit limburg, heb ik mee genomen naar stages, gewoon hier ook in almere gestald) en je hebt er lief en leed mee gedeelt. Ik heb in die periode ook echt geen makkelijke tijd gehad, en als ik mij dan rot voelde, was ik altijd direct naar stal. op zo'n moment vergeet je alles, dat is echt liefde voor het paard. Toen ze weg ging, heb ik echt gehuild, vanuit mijn tenen. Nooit geweten dat je zoveel van een paard kunt houden, ze hoorde echt bij de familie. Daarnaast werd ze 3 dagen voor ze opgehaald zou worden ziek, en moest naar utrecht. Ik heb op een vrijdag avond in utrecht afscheid moeten nemen, want de eigenaar kwam haar zaterdag, nadat haar halfzusje bij mij werd afgeleverd, direct in utrecht ophalen.
Misschien is dat paard daarom nooit uit mijn hoofd gegaan, ik weet het niet.

Nu klink ik als een mega penny meisje, en klinkt het verhaal ook erg penny-achtig.
Ik weet het echt allemaal....... en ik weet dat ik ook realistisch moet denken.
Maar ben allang blij dat ik de afspraak met mijzelf heb gemaakt dat ik eerst foto's laat maken, en het liefst van het hele paard. En dat de dierenarts de persoon is die mij gaat vertellen of ik het wel of niet moet doen.
En misschien dat er tegen die tijd het droompaard voorbij komt, die dan met mij naar huis gaat,
Dan zal ik de merrie moeten loslaten, want dat is ook houden van....

This veel makkelijker iets los te laten als je weer een nieuwe toekomst met een ander paard voor ogen hebt hoor! als je nog niet van plan bent een eigenpaard te kopen, zou ik voorlopig nog even van haar genieten! En mocht het dan toch in de buurt zijn zoek dan niet alleen maar vraag hulp van een stal instructeur etc. Die weten vaak paarden in de buurt te staan die ook niet op internet te koop staan. Ik zie trouwens geen dringende reden om haar niet te kopen, ik ga er dan wel een beetje van uit dat ze voor jou zacht geprijsd is, maar wat ik zo hoor lijkt het me gewoon een leuk paard waar je een goede klik mee hebt, wat wil je nog meer:D

Oh en als je even in mijn onderschrift kijkt, ik heb een hele gave fries aangeboden gekregen (een van de laatste) alleen ik wil geen fries!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:34

Bij mij gaan de paarden af en toe wel is voor school :o
Maar zonder paarden zou school denk ik helemaal niets worden. :')
Moet er niet aan denken zeg, om na school thuis te komen en dan is er gewoon eigenlijk niets nuttigs om te doen!! %)
Ik leer voor een 6 meestal, jaja, zolang 't maar voldoende is en vooral zolang ik maar voldoende blijf staan :Y)
Ga volgend jaar naar 5 vwo en zie wel hoe het loopt, blijven zitten is in ieder geval uit den boze, dat wel.
Mijn vriendin is ook 4, 5 en 6 vwo doorgekomen met iedere dag rijden, dit jaar (6 vwo dus) zelfs meestal 2 per dag. Die maakte dan wel elke zaterdagmiddag haar huiswerk voor de volgende week en deed gewoon genoeg tijdens de lessen, dat scheelt al een hoop.
Het gaat allemaal prima, maar je moet er wel een beetje een planning bij maken en bij tentamenweken of bij examens is een vervanger wel genoodzaakt. Die heb ik zelf al geregeld, mijn vriendin kijkt dus al uit naar mijn examens, want dan kan die lekker op mijn toekomstige paardje gaan rijden _O-

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:39

Alice13 schreef:
Merel___ schreef:
Oké, ik heb nu toch de knoop door gehakt. Ondanks dat ik ontzettend lang heb gezocht naar hét paard voor mij,
heb ik toch besloten eerst meer ervaring op te doen dmv een bijrijdpaard. Ik vind het wel erg jammer, maar na nóg
een goed gesprek met m'n ouders zijn we hier op uit gekomen. Ook omdat ik volgend jaar mijn examen jaar in ga,
en op dit moment gaat op school niet alles van leien dakje en ik realiseer me dat ik daar nu echt tijd in moet gaan
stoppen wil ik weer de cijfers halen die bij mij 'passen'. Heb dus een advertentie neer gezet, en nu maar wachten of
het wat oplevert... Vind het best moeilijk om dit te typen, omdat een eigen paard echt mijn grootste droom is waar

Hier iemand met alle ervaringen! Meid ten eerste super dat je voor je studie kies BRAVO!
Het is heel moeilijk om zo'n leuk en een droom die je al heel lang hebt aan de kant te zetten, maar bedenk dit is tijdelijk!
Wel vind ik het weer heel leuk en slim van je dat je een bijrijdpaard neemt! Ik weet niet waar je woont? Misschien kan ik je daar nog wel mee helpen!
Ik heb mijn pony moeten verkopen toen ik het examen jaar in ging, nou dat was een hel! Ik wens jou dat net zo min toe dus misschien wel verstandig om het even door te schuiven hoor!
Succes met je opleiding en het vinden van een leuk bijrijdpaard. Oh en wel hier blijven mee kletsen he! Benieuwd naar je toekomstige bijrijdpaard!

Dankje, dat doet me goed :j . Zodra de kans zich voor doet om wél een paard te kopen, ga ik dat zeker
doen, maar achteraf gebleken is dit nu gewoon nog niet de goede situatie. Ik woon in Almelo, dus een beetje
daar in de buurt (max. 15 km ongeveer). Ja, ik blijf zeker meekletsen, ben heel benieuwd met wat voor paard jullie allemaal 'eindigen'. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:57

Merel___ schreef:

Een slimme keus Merel. een eigen paard kan altijd nog!

Hetzelfde geldt trouwens voor mij :)
Dus wie gewed had dat ik binnen no time een paard zou hebben heeft fout gewed :P ;)
Ik heb een plek gevonden waar ik een paard kan rijden voor iemand in ruil voor wat hulp met de andere paarden. En dat lijkt me super!
En erg goed voor mijn ervaring in de omgang met paarden.
dus voor nu hou ik het hierbij :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:30

Zo we hebben vandaag de stal gemaakt, er hieven alleen nog maar stalmatten in, nu de weide palen nog in orde maken, en er kan en pony komen :D

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:17

Als alles goed gaat vertrekt morgen mijn 2jarige ;( Het is voor hem het beste..
En dan kan ik alles laten bezinken en is goed denken wat ik wil van paardje (als ik nog mag rijden natuurlijk als ik niet meer mag rijden komt er geen paard meer).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:31

Ooh dus er zijn goede mensen voor hem geweest/
?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:42

Hij is besproken en ze komen morgen misschien kijken, als hij meevalt nemen ze hem mee. Het is best ver rijden en 2 keer rijden is een beetje zinloos.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:48

ja dar hebben ze wel een punt, en een 2 jarige hoef je ook niet te rijden ook

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:53

Nee :) dat is waar.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:25

Zo dat is wel snel!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:42

Ja best wel, ik was aan het denken van miss einde deze maand.. :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:26

gister twee paarden bekeken maar helaas de eerste was erg lief maar miste vooral de klik (volede me erg lomp op deze) de tweede liep echt niet lekker leek van alles mis mee en was dressuurmatig niet genoeg voor m'n dochter.
dus weer verder op zoek.
merk wel dat ik erg moet wennen aan het rijden op een ander paard (heb zelf een x quarter en die loopt heel vlak en makkelijk) heb de laatste tijd zowiezo erg weinig gereden en heb alle fouten die ik redelijk onder controle had (dacht ik) gister weer de revu laten passeren. vooral bij de eerste ging het rijden niet echt goed schaamde me dood en vindt het toch best moeilijk rijden op een vreemd paard met zenuwen doordat in je achterhoofd spookt is dit 'm of juist niet.
hebben jullie dit ook of ben ik de enige die zenuwachtig wordt van dit idee en dan de eigenaar die toekijkt.pffff ik vind het erg lastig

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:31

Ik zou ook alles vergeten wat ik geleerd heb op een vreemd paard, ik kruip dan ook niet zo maar op een vreemd paard. Ik zou ook heel zenuwachtig zijn als de eigenaar toekijkt, wie wat denkt die eigenaar :=

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:34

Ik was ook wel zenuwachtig :P Maar ik hield me niet echt met mijn houding bezig, eerst maar eens goed wennen, dan komt het vanzelf wel. Na een tijdje ging het ook al wel beter.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:35

Het kan mij vrij weinig schelen wat de eigenaar vind, zij zetten hem/haar toch te koop? En ik weet dat ik hem een goed tehuis kan bieden, als hun adenken, nou dan niet dan zoeken ze maar iemand anders, paarden genoeg zou ik zeggen haha

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:38

Ja dat is wel zo. Ik denk dat ze niet echt opletten hoe iemand rijdt, ze zijn allang blij dat er geïnteresseerden zijn.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:38

Haha := daar heb wel gelijk in.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:06

Eddie is ook terug vrij.. :)