Maartentje schreef:Het is een KWPN ruin van 15. Hij is 1.73, lekker groot dus. Faram x Akteur. Hij is heel braaf
Leuk! Hopelijk wordt het wat!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ivy_power89 schreef:nee spat is niet erfelijk
zij heeft tot nu toe 3 veulens gehad, en dit wordt haar 4e, daarna gaat ze weg
Ik wacht het wel af, en zoals ik al eerder zei, ben ook nog niet zeker van wat ik precies wil
Friezen zijn namelijk ook wel erg favoriet

Merel___ schreef:Oké, ik heb nu toch de knoop door gehakt. Ondanks dat ik ontzettend lang heb gezocht naar hét paard voor mij,
heb ik toch besloten eerst meer ervaring op te doen dmv een bijrijdpaard. Ik vind het wel erg jammer, maar na nóg
een goed gesprek met m'n ouders zijn we hier op uit gekomen. Ook omdat ik volgend jaar mijn examen jaar in ga,
en op dit moment gaat op school niet alles van leien dakje en ik realiseer me dat ik daar nu echt tijd in moet gaan
stoppen wil ik weer de cijfers halen die bij mij 'passen'. Heb dus een advertentie neer gezet, en nu maar wachten of
het wat oplevert... Vind het best moeilijk om dit te typen, omdat een eigen paard echt mijn grootste droom is waar
ik alles voor opzij wil zetten, maar toch is dit een betere keus.
ivy_power89 schreef:Ik snap echt waar je heen wilt, ben mij ook echt bewust van de risico's!
echt waar
Maar stel je eens voor, je hebt een paard 2 jaar gehad (paard kwam uit limburg, heb ik mee genomen naar stages, gewoon hier ook in almere gestald) en je hebt er lief en leed mee gedeelt. Ik heb in die periode ook echt geen makkelijke tijd gehad, en als ik mij dan rot voelde, was ik altijd direct naar stal. op zo'n moment vergeet je alles, dat is echt liefde voor het paard. Toen ze weg ging, heb ik echt gehuild, vanuit mijn tenen. Nooit geweten dat je zoveel van een paard kunt houden, ze hoorde echt bij de familie. Daarnaast werd ze 3 dagen voor ze opgehaald zou worden ziek, en moest naar utrecht. Ik heb op een vrijdag avond in utrecht afscheid moeten nemen, want de eigenaar kwam haar zaterdag, nadat haar halfzusje bij mij werd afgeleverd, direct in utrecht ophalen.
Misschien is dat paard daarom nooit uit mijn hoofd gegaan, ik weet het niet.
Nu klink ik als een mega penny meisje, en klinkt het verhaal ook erg penny-achtig.
Ik weet het echt allemaal....... en ik weet dat ik ook realistisch moet denken.
Maar ben allang blij dat ik de afspraak met mijzelf heb gemaakt dat ik eerst foto's laat maken, en het liefst van het hele paard. En dat de dierenarts de persoon is die mij gaat vertellen of ik het wel of niet moet doen.
En misschien dat er tegen die tijd het droompaard voorbij komt, die dan met mij naar huis gaat,
Dan zal ik de merrie moeten loslaten, want dat is ook houden van....

Alice13 schreef:Merel___ schreef:Oké, ik heb nu toch de knoop door gehakt. Ondanks dat ik ontzettend lang heb gezocht naar hét paard voor mij,
heb ik toch besloten eerst meer ervaring op te doen dmv een bijrijdpaard. Ik vind het wel erg jammer, maar na nóg
een goed gesprek met m'n ouders zijn we hier op uit gekomen. Ook omdat ik volgend jaar mijn examen jaar in ga,
en op dit moment gaat op school niet alles van leien dakje en ik realiseer me dat ik daar nu echt tijd in moet gaan
stoppen wil ik weer de cijfers halen die bij mij 'passen'. Heb dus een advertentie neer gezet, en nu maar wachten of
het wat oplevert... Vind het best moeilijk om dit te typen, omdat een eigen paard echt mijn grootste droom is waar
Hier iemand met alle ervaringen! Meid ten eerste super dat je voor je studie kies BRAVO!
Het is heel moeilijk om zo'n leuk en een droom die je al heel lang hebt aan de kant te zetten, maar bedenk dit is tijdelijk!
Wel vind ik het weer heel leuk en slim van je dat je een bijrijdpaard neemt! Ik weet niet waar je woont? Misschien kan ik je daar nog wel mee helpen!
Ik heb mijn pony moeten verkopen toen ik het examen jaar in ging, nou dat was een hel! Ik wens jou dat net zo min toe dus misschien wel verstandig om het even door te schuiven hoor!
Succes met je opleiding en het vinden van een leuk bijrijdpaard. Oh en wel hier blijven mee kletsen he! Benieuwd naar je toekomstige bijrijdpaard!
. Zodra de kans zich voor doet om wél een paard te kopen, ga ik dat zeker
Merel___ schreef:Oké, ik heb nu toch de knoop door gehakt. Ondanks dat ik ontzettend lang heb gezocht naar hét paard voor mij,

Het is voor hem het beste..
dat is waar.
Maar ik hield me niet echt met mijn houding bezig, eerst maar eens goed wennen, dan komt het vanzelf wel. Na een tijdje ging het ook al wel beter.