Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:57

Mijn ergste:
Jong paard valt en ik klap met mijn hoofd als eerste op de grond en het paard valt boven op me! Meteen buitenwesten en met de ambulance naar het ziekenhuis! Wist nergens meer van en een week later zat ik alweer in het zadel Lachen

Mijn grappigste:
Pony gaat er vandoor tijdens een buitenrit en ik stuur dr een weiland in..recht op een bult met persvoer af! In de hoop dat ze zou stoppen..maar ipv stoppen springt ze er tegen op en tuimelen we beiden op de grond Vork

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:06

Grappigste:
Op mijn allereerste pony wilde ik na een paar jaar nog wel eens laten zien dat ze nog wel kon springen.
Best veel publiek want dat beest springt als een debiel Vork. Het begon best goed.
Ik had trouwens nog geen echte hindernissen, maar geïmproviseerde. Plastic banden opgestapeld en dan een plastic riool buis erop.
Na een paar sprongen had mijn pony het wel bekeken en weigerde voor de sprong. Gevolg --> ik vlieg eraf met mijn kruis op de hindernis..
Maar het was een plastic buis en die kon dat niet zo goed hebben. De buis klapte dubbel...
Tegen mij voor- en achterhoofd ROFL Was wel blij met mijn cap!!

Ergste:
Dat zijn er eigenlijk 2.
1e --> Ik had ongeveer 1,5 jaar op een manege gereden en kreeg toen een eigen pony. Pony was eigenlijk wat te groot voor mij..
Maar ze was superbraaf. Op een middag wilde ik even weer rijden dus mijn vader haar opzadelen. Hij gaf mij een flinke zet zodat ik mijn voet in de beugel kon krijgen en er zo opstappen. Toen mijn voet net in de beugel zat werd mijn pony wel erg nieuwsgierig naar dat draadje voor haar neus. Ze snuffelde eraan en kreeg een flinke bats stroom...
Pony draait heel hard om en ik hang op mijn kop met mijn voet in 1 beugel. Voet bleef steken... Op een gegeven moment kreeg ik mijn voet eruit maar de pony was helemaal in paniek aan het galopperen. Gevolg --> ik viel onder de pony en de pony liet nog even een hoefafdruk achter op mijn rug.. Lips are sealed Een flinke D-pony op een meisje van een jaar of 10.. Veel pijn!!
Maar was later toch wel heel trots op dat hoefijzer dat op mijn rug stond, haha Vork

2e --> Dat is zo'n 2,5 jaar geleden. Mijn pony zakte na de hindernis te diep in het zand weg. Hij kon niet meer omhoog komen. Ik viel daardoor van hem af waarna mijn pony viel. Hij viel over mij heen. Door zijn vaart rolde hij door. Hij viel op mijn benen en rolde richting mijn hoofd. Ik was zo bang dat het mijn dood werd... Ik heb met al mijn kracht geprobeerd de pony niet verder dan mijn buik te laten rollen. Dat lukte. Gelukkig stond hij daarna gelijk op. Eerst maar eens geprobeerd of ik mijn benen nog voelde en kon bewegen. Dat lukte. Ik dacht eerst dat ik niks had maar toen ik op wilde staan kon ik niet op mijn voet staan. Die bleek zwaar gekneusd.
Moest op krukken lopen en heel rustig aan doen. Maar natuurlijk zat ik binnen een paar dagen weer op de pony. Hierdoor heb ik ongeveer 3/4 jaar erg last van mijn voet gehad. Bloos

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:15

Britt_Sisi schreef:
Ergste: Op een racepad schrok mnpony en liep er een pony over mijn buik heen!

grappigste: een fjord die nooit sprong en met mij inneens een reuze sprong van 3 meter van tevoren nam, bij de landing lag ik ernaast Huilen van het lachen

Hahahaa!! Heette die fjord toevallig Taïga?! Normaal gesproken niet zo'n enthousiaste springer nee Clown

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:26

Haha kan er nog om lachen ! Lachen
Stap op mijn Fries want ja die is toch altijd zoooooo *LOL* braaf, zonder hoofdstel zonder zadel, hij stapt nog keurig op commando achteruit om de stoel waarvan ik opstapte te ontwijken en die ooooh zo brave Fries veranderde zowaar in een heus Koe rodeopaard. Dat duurde een halve bak (toch nog lang volgehouden Bloos vond ik) en toen was het zandhappen.

In elk geval ben ik hem nog dankbaar ! : Had last van mijn nek en was er na de val helemaal vanaf. ROFL
Het is en blijft mijn TOPERRRRRRR OK dan! , hij weet wat ik nodig heb ! Nagelbijten / Gniffelen

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:11

Ik ben toevallig zaterdag op concours er af gedonderd, ik schiet uit mijn linkse stijgbeugel waardoor mijn paard schrikt en naar rechts weg schiet, met gevolg dat ik me er niet meer op kon houden. Recht op mijn achterste neer, mijn broek vol zand en een gekneusd staartbeentje. Daar ben ik nog een paar daagjes zoet mee....

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:34

Ergste: reed zonder zadel op het paard van een stalgenootje in de bak, stalgenootje liep even weg, paard denkt: ik wil mee!!
Het gevolg was dat paard een andere kant op ging dan ik van plan was Clown dus lag ernaast...tijdje hoofdpijn gehad want viel op mn hoofd (gelukkig cap op).

Grappigste: was van mn eigen paard, zat er zonder zadel op en wilde via de zijkant van zn nek eraf glijden, alleen deed mn paard op datzelfde moment z'n hoofd naar beneden. Het gevolg was dat ik op mn kont terecht kwam (in het zand gelukkig) Knipoog

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:40

De ergste: Was nog op een manegepaard. Iemand tikt met zijn beugel de bakrand aan. Paard vond dat een teken om zijn hoofd tussen zijn benen te gooien en te gaan bokken. Ik vloog over zijn hoofd heen en toen gooide hij zijn hoofd in mijn ribben. Ik klapte op de hoefslag en, naar horen zeggen, trapte het paard na, rakelings langs mijn hoofd.

Ben nooit meer op dat paard gestapt en het paard is ook niet veel later weggegaan, omdat er meerdere mensen op deze manier ervanaf gegooit waren.

De grappigste: Dat was denk ik met mijn huidige paard. Ze was al dagen aan het stieren en toevallig die dag niet. Ze was zo rustig dat ik bijna een DA wilde bellen. Clown En ik ben aan het galoperen en iemand loopt net de bak uit met haar paard. Ze hoort die hoefstappen en "schrikt" daarvan. In een keer springt ze met 4 benen tegelijk opzij en ik ben het paard onder mij kwijt Clown En toen lag ik beneden Bloos

De grappigste van mijn vriend was tijdens het springen. We waren in-uitjes aan het doen en er stonden 3 hindernissen achter elkaar.
Sharonne sprong de eerste niet goed en wilde haarzelf en haar ruiter redden door af te slaan, vlak voor hindernis 2.
Mijn vriend ging echter rechtdoor en "sprong" in zijn eentje de hindernis.
Gelukkig hadden ze beide niets, behalve dat Sharonne niet snapte waar haar ruiter gebleven was Clown

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:19

Ergste:
1) In het bos sloeg mijn pony op hol, ik sloeg tegen een paar bomen en was out. Pony is over een autoweg e.d. naar huis gerent, ik heb 6 maanden last ervan gehad
2) Met crossen redde ze een opsprong net niet en ging op haar smoel half erop, en rolde over mij heen een verdieping lager en rende toen weg Ach gut Arm ding

Leukste:
1) Ik ging springen zonder zadel, over een slootje. Pony staat voor de sprong te grazen Emma ligt achter de sprong in het natte gras
2)We gingen door een flinke sloot heen, mijn pony die ging rechts naar boven en ik links, met het gevolg dat ik midden in de wnter in het ijskoude water lag Scheve mond

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:21

Mijn grappigste: mijn verzorgpony bleef voor de hindernis staan en ik vloog er met een salto af. kwam keurig op mijn voeten terecht. Voordeel van turnen
ErgsteL Tegen een muurtje na een bokserie met als gevolg bovenbeen kapoet

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:30

mij broer en ik hadden een verzorg shetje en helemaal te gek vonden we dat.
samen gingen we afwisselend met haar rijden.

die ene dag was het wat modderig en winderig en ik had al eventjes gereden.
toen stapte mijn broer erop en ging galoperen.
tijdens het galoperen kon hij zn evenwicht niet goed bewaren en hij met het zadel gleed langzaam een kant op.
en precies wanneer hij viel balande hij in een modder plas.

ik heb nog nooit zo'n boze broer gehad, ik kreeg op mijn kop omdat ik lachte en omdat ik haar niet goed had aangesingeld.

GEWELDIGE TIJDEN !!!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:56

Ergste val,
Was toen ik nog op Manege Morgenstond reed. Ik reed op Kruimeltje, hij struikelde,
viel over de kop over mij heen, ik bleef in mijn beugel hangen, en hij rende als een dwaas door
die bak heen, met mij als 7 jarig kindje erachteraan gesleept.
Wonder boven wonder niets aan overgehouden. Huilen van het lachen

Grappigste val,
Nou, niet grappig. Eigenlijk alleen maar dom. Huilen van het lachen Ik stapte zonder zadel op via een stoel, maar die
stoel stond daarna midden op de hoefslag. Dus ik wou de stoel over mijn pony heentillen, en de
andere kant op gooien. Ik heb een nogál voorwaartse pony, dus bij elke keer als ik mijn kuiten aandruk,
reageert ze direct. Ik stootte met de poot van de stoel keihard tegen de buik van mijn pony.
Resultaat; Ik zonder zadel, met 'hoofdstel van een halster en 2 touwen gemaakt' in rengalop
scheurend door de bak. Ik hield het alleen niet zo lang vol... Huilen van het lachen

djoeke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:00

whahaha, best grappig dit

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:07

Edit; mijn grappigste val was een paar weken geleden. Clown
Ik was op mijn verzorgpony een beetje aan het losgalopperen. Toen viel hij terug in een hele harde hobbeldraf waardoor ik mijn zweep bijna verloor en dus als reactie er met 2 handen achteraan ging.
Toen snel de teugels gegrepen (nog steeds in harde hobbeldraf)
en bleef dus nog maar net zitten(lees=hobbelen).
Tot hij opeens vanuit die harde hobbeldraf stilstond met zijn hoofd op de grond en ik zo naar voren over zijn nek heen vloog.
Gevolg: puffende pony die zich afvroeg wat ik in godsnaam aan het doen was en ik met mijn voet vast in de beugel en de zweep 2 meter terug Clown

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:12

ergste val was toch toen mijn oude paard stijgerde en omviel, we hadden er niet veel aan overgehouden, allebei erg geschrokken en mijn been zat klem.

grapigste was, toen ik nog maar een jaar of 5 was, dat ik ging springen en mijn pony opeens stopte om gras te eten, en ik via een koprol over zijn hals in de brandnetels viel met me kont Clown

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:30

mijn grappigste was toch die keer dat ik moest kijken of een welsh pony was ingereden.
Ik zat net goed.. beestje deed gewoon rustig. Ik geef been.. niks.. nog een keer been, toen maar het zweepje erbij gepakt.
Nou ik heb me toch gerodeot. Ging goed hoor Haha! maar helaas kwam hij tot stilstand.. ik blijf nog zitten. Stap ik af.. blijf ik in de beugel hangen. Kaboem Clown val ik er langs af.. iedereen lachen Clown

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:21

ergste--> Ik ging rijde op de manege en ik moest 2 hindernissen springen maar dat beessie wou gewoonweg niet over die 2e!
Dan na zoveel keer proberen deed hij echt juist of hij ging springen weigert hij inneens toch ik vlieg in de hindernissen en het paardje liep door ik hing nog vast aan de stijgbeugel en het ponytje liep door in draf ik vloog tegen de ijzere palen ook nog en werd dan de hele piste door gesleurt!
Uiteindlijk toch los geraakt, ik had enkel een zwaar gekneusde arm en een pijnlijk been!
Dus het viel nog best mee he! Haha!

Grappigst--> Ik mocht vroeger op het ponytje van mijn neef zijn vriendin rijden. Ik viel nooit van het beestje wat vor iets raar het ook deed maar toen we aan het wandelen waren mijn thuis niest het ponytje en wat gebeurt... Ik glijd zo over de nek naar beneden en kom op men voeten terecht juist voor de pony! Bloos
Sofie(de vriendin van mijn neef) moest er super hard mee lachen en kwam amper bij:D Ik stond daar met een superverbaasd gezicht voor de pony Tong uitsteken
Was wel een grappige ervaring

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:25

Ergste:
Gevallen, balk op neus, gebroken neus &
Op een groot cc met spoor in borsttuig blijven hangen, wil niet weten wat er was gebeurd als pony ging rennen

Grappigste: in de slappe lach naar een vriendin, al roepend: ik ben nog nooit van deze afgevallen, in verlichte zit, pony maakt een speels bokje nogsteeds slap van de lach en daar ging ik Clown was btw op een wedstrijd, maar waren een beetje aan het rondcrossen omdat de prijsuitreiking niet opschoot en ik 1e en zij 2e was Clown

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:26

haha , Dit is de Leukste
Ik rij nu ongeveer al 9 jaar.
Toen ik iets van 11 was, zat ik op een super makkel;ijke pony; Hah, we gingen springen Clown
Elke keer wanneer ik er overheen sprong met die pony, zei ik Olé Clown

Op een gegeven moment zei ik, Hupsaké !
En wat bleek? Clown
Ja duhu.. daar lag ik op mn snufferd Clown

En de ergste, op die zelfde pony een paar maanden later, ben ik er onder de galop af gevallen, en ging op mijn hoofd staan ( had wel cap op )
Hersenschudding.
Edit, iets vergeten.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:03

Ik heb geen erge val gehad eigenlijk. Allemaal gewoon er weer opgesprongen.

Grappigste: Afgelopen zondag. Ik was aan het springen en het buurjongetje: "wow ga je daar over heen springen" Ikke "jahh"
Nou het paardje weigeren een paar keer en toen de laatste keer, sprong hij ineens heel hoog terwijl ik me had voorbereid om te stoppen.
Dus ik vlieg verover en hang daar op de hals. Toen ben ik er maar snel afgesprongen en gaan lachen samen met het buurjongetje.
Daarna weer gewoon doorgereden en verder gesprongen. Haha!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:06

me ergst..
op me buik volle hap zand en pijn aan me rug en ribben,
(reden in de regen en ik moest voor t eerst op een bokkende pony die ik al doodeng vond als ik ernaast stond)

grappigste:
Moest ook toen in de les op een haflinger zonder zadel..
had nog nooit gegalopeerd zonder zadel en die bokte als je zonder zadel ging galoperen of je hand op zn kont deed..
Ben na 2 galop spronge eraf geknalt..
en toen moeste we achterste voren stappen.. en deed per ongeluk me hand op sn kont..
viel er weer af..en nog hard ook.. heb nog nooit zo hard gelache!!
En me instructrice zet me er zoweer achterste voren op..
en ben toen totaal 8 keer in 10 minuten eraf gestuiterd letterlijk..
heb nog nooit zoon buikpijn en kontpijn gehad:P
hahah

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:08

mistid schreef:
Ergste:
Gevallen, balk op neus, gebroken neus &
Op een groot cc met spoor in borsttuig blijven hangen, wil niet weten wat er was gebeurd als pony ging rennen

Grappigste: in de slappe lach naar een vriendin, al roepend: ik ben nog nooit van deze afgevallen, in verlichte zit, pony maakt een speels bokje nogsteeds slap van de lach en daar ging ik Clown was btw op een wedstrijd, maar waren een beetje aan het rondcrossen omdat de prijsuitreiking niet opschoot en ik 1e en zij 2e was Clown

dat 2e zie ik echt helemaal voor me Tong uitsteken
Had t er laatst ook nog over met me verzorgster.l.
alleen dan met eht ervandoor gaan..
Nog geen 2 minuten later vroem daar ginge ze:P

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:11

Julia_ schreef:
Edit; mijn grappigste val was een paar weken geleden. Clown
Ik was op mijn verzorgpony een beetje aan het losgalopperen. Toen viel hij terug in een hele harde hobbeldraf waardoor ik mijn zweep bijna verloor en dus als reactie er met 2 handen achteraan ging.
Toen snel de teugels gegrepen (nog steeds in harde hobbeldraf)
en bleef dus nog maar net zitten(lees=hobbelen).
Tot hij opeens vanuit die harde hobbeldraf stilstond met zijn hoofd op de grond en ik zo naar voren over zijn nek heen vloog.
Gevolg: puffende pony die zich afvroeg wat ik in godsnaam aan het doen was en ik met mijn voet vast in de beugel en de zweep 2 meter terug Clown

jeetje hier kan ik me ook om dood lache Tong uitsteken

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:20

ik hebe r nog wel een moest een shet inryden..
en die was klein maar te dik dus was al een hel om er normaal op te komen aangezien ik self maar klein ben..
en de eigenaar hield m vast aan een hlaster touw..
Ik er uiteindelijk op.
Zaten we te bedenken hoe we m vooruit moest krijgen..
Zegt ze geef maar zachtjes been..
ik dus amper been geven..
Met t idee al dat ik t deed lag ik al voorover met me kop in t zand:p
Ging ook steeds zo door tot ik uiteindelijk een halve bak kon stappen.. :p
En de eigenaar maar lachen :p

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:27

ergste val; met paard in een greppel, heb 3 kwartier onder het paard gelegen.

grappigste val; laatst reed ik over de straat zag ze witte stenen sprong ze opzij met haar kont tegen een boom, schrok ze zo erg van dat ze weer een reuze sprong naar voren maakte, toen stond ze naast de stenen en gleed ze van schrik onderuit, ik dacht hmm nu moet ik maar afstappen.. deed mijn beugels uit *woesh pony springt overeind en galopeert weg, en tjaa ik was dus netjes afgestapt Clown

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:33

Mijn ergste: Paard stijgerde viel op mijn been (hersenschuding) vervolgens op een baard kwam ik (mede door het been) niet op het paard bleef haken achter het zadel. Paard bokken ik er af op mijn stuitje -> stuitje zwaar gekeusd (kon er ook nog wel bij Tong uitsteken )

Mijn grappigste: Ik reed op een ponytje dat bang was voor z'n eigen schaduw (sprong sneller weg als zijn schaduw Tong uitsteken ) en hij was heel braaf en ik dacht bij de laatste galop: Dit gaat goed, dit gaat goed. Tuurlijk: Boem ik lag er af Tong uitsteken