Waar is jou paard/pony bang voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Re: Waar is jou paard/pony bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:02

Zweepjes en onweer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:04

euhh niks.........ohja laatst kwam een fanfareband langsgelopen,dat was even spannend.
maar ze rende niet weg,maar spande zich alleen een beetje.

marloes1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:10

De plantenspuit!! :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:22

Miss_Malfoy schreef:
_Marisss_ schreef:
Ik had een bonte, maar dan ook echt een met heel veel grote vlekken, en ze was bang voor koeien Koe Tong uitsteken De spiegel in de bak was kapot gelukkig.

Huilen van het lachen

M'n bijrijdpaard vind koeien ook maar niks.
In de duinen, op z'n vorige stalling negeerde hij hele groepen luidruchtige toeristen, keek nergenst van op, werd niet snel heet, maar als hij in de polder een weiland met koeien tegenkomt... Gestoord
Een hoop met gestuiter en gesnuif, ik blij dat ik niks om buitenritten geef en lekker in de bak wat aanmuts..

Mijn paard vind koeien ook niks inderdaad *LOL* Pech voor haar, ze staat op een melkveebedrij ROFL
Er is wel een koe, die heeft mij aangevallen, en kel is daar absoluut niet bang voor. Die bijt ze ROFL Ook de enigste koe die ze níét eng vind Huilen van het lachen Muts ROFL

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:25

Levi is niet echt bang, maar ze kan wel schrikken als er iets links langs hem komt onverwachts, omdat ze daar blind is.
Trol eigenlijk ook niet, hij is vandaag over een zeil op een balk heen gesprongen, & eindelijk door een plas water gelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:09

Doortje is eigenlijk niet bang, kan zich énorm aanstellen.... Lachen In een parcour ziet of hoort ze niks om zich heen, maar zodra ze moet dressuren ofzo is dat over, alles waar maar iets in te zien is ziet ze... *LOL*
zwepen moet ze overig niet hebben, maar dat is geen angst te noemen..Lachen

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:28

Mijn shet is eigenlijk vrij dapper en dus niet snel bang. Alleen als we over een klein zandweggetje rijden met het koetsje en er komt echt een joekel van een tractor met aanhanger aanrammelen, dan moet mijn groom haar stevig bij haar hoofd vasthouden want dat is écht éng!
Mijn fjord was wel meer een 'held op sokken' en was vooral bang van witte dingen, dus als er bijv. een witte emmer in de bosjes lag schrok hij zich lam, of als er zwanen in het kanaal zwommen ofzo. Opvliegende vogels kon hij ook wel van schrikken of honden die opeens uit de bosjes sprongen. Terwijl hij wel sukkelig voorbij allerlei grote landbouwvoertuigen sjokte, zelfs een keertje reden we in het bos en werdt er met veel motorzaaglawaai bomen gesnoeid naast het ruiterpad, de mannen hadden ons te laat gezien en dus gooiden ze vlak naast ons een tak. Mijn fjord keek niet op of om terwijl ik me dood geschrokken was, twee meter verder sprong hij opeens op van schrik want één van die mannen had daar zijn plastic bordje inhet gras laten liggen (je weet wel, zo'n witte dus) Knipoog

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:55

Voor paarden die hem verlaten Vingers aflikken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:11

Ik rijd er 1 die bang is voor andere paarden,dat is dus echt heel lastig op wedstrijd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:50

Ik heb nog niets kunnen ontdekken waar mijn paarden bang voor zijn. Ze zijn op hun hoede met slangen en dingen die daar op lijken, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Hele grote machines vindt Branca niet prettig, maar met lichte aanmoediging gaat ze ook daar wel langs.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:07

Vliegenspray. Hij haat sprays. Net zoals glansspray voor in de staart. Alleen daar reageert hij minder op, omdat hij het niet kan zien. Maar, alles gaat al beter. Ik ben bezig om het hem af te leren Lachen

Angelique001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:31

containers

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:03

Dat ze geen eten krijgt Clown

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:35

Jaydee schreef:
Vliegenspray. Hij haat sprays. Net zoals glansspray voor in de staart. Alleen daar reageert hij minder op, omdat hij het niet kan zien. Maar, alles gaat al beter. Ik ben bezig om het hem af te leren Lachen

hee ! heeft die van mij ook, alleen heb ik bijna nooit vliegespul nodig Bloos Hoe leer jij het af??

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:44

Zondag nog op een andere pony gereden, die is bang voor, jawel:
- Tonnen die in de bak staan
- Een vlaggetje dat iemand omhoogstak
- Na een tijdje rijden voor alles wat ik ook nog maar in mijn hand had...
Het was de bedoeling dat ik met haar spelletjes zou doen op een wedstrijd, maar dat gaat mooi niet door. Toch maar een stoerdere pony voor gekozen. Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:47

Wind, en op dit moment is alles zo'n beetje eng. Meneertje is een beetje aan het puberen Lovers

Jelle_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:46

Mijn paard is nergens bang voor Haha! Wel veel te nieuwsgierig... Oh... een putdeksel STOOPPPPP Ik moet kijken... Zo ongeveer...

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:21

die van mij was bang voor windmolens!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:23

Paaltjes, natte plekken in het gras en grote lege weilanden.
O, ja en takjes in bosjes die er niet in horen Clown

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:28

Ik heb gelukkig een hele dappere verzorgpaardje Haha! Ik kan zelfs eigenlijk niet verzinnen waar ze bang voor kan zijn Tong uitsteken Ze wel angstig als er ineens iets onverwachts gebeurt etc., maar verder is ze echt super dapper Knipoog

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:29

Bak en bos kabouters! Het rare is dat ik ze nooit zie maar mijn Arabier ziet ze des te beter Clown . De Lusitano is net zo snel bang en de Paint, ach die kijkt een keer naar iets nieuws en dan is het wel goed. Of hij ook zo op de boskabouters reageert gaan we binnenkort uitproberen Duivel .

Maar hele grote trekkers en vrachtwagens zijn ze ook niet echt blij mee.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:32

Van bak- en boskabouters hebben veel paardjes bang hoor! Ik heb ooit mijn staartbeen gebroken door een bakkabouter... Ik was aan het uitstappen toen plots een bakkabouter opdook, mijn paardje begon te flippen en ik belandde plat op mijn rug. Achja... Zonder die kaboutertjes zou het ook maar saai zijn hé Vork

Mijn eigen pony is enkel bang als er een tractor op hem af komt rijden.
Mijn verzorgpaardje is bang van:
- zweepjes
- putten in de weg
- plastic
- machines dat geen toonvast geluid hebben(grasmaaiers die knetteren bijvoorbeeld)
- bruggen
- soms ook water... Hij moest eens met de koets(dubbelspan) over een brug dat over water liep, hij was zo bang van het water aan zijn kant(de andere kant zag hij uiteraard niet), dus sprong hij hysterisch naar de andere kant. Gevolg=> 2 paardjes met koets in het water...

Het is altijd een raadsel om met dit beestje op pad te gaan. Dit maakt het rijden natuurlijk niet minder leuk Clown
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 11-09-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:32

voor alles in de bosjes als ze d'r gekke 5min heeft. Paar weken geleden kwam er een luchtbalon heel laag over en dit was toch ook wel zeer interessant. Had moeite met haar bezig houden en de andere kant op laten kijken anders was mevrouwtje er zeker vandoor gegaan

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:45

Maar luchtballonen zijn k*t dingen. Hier vliegen ze ook regelmatig rond en als ze de branders aanzetten maakt dat een hels kabaal, ik zie ze liever niet als ik op mijn paard zit of de paarden in het land heb staan.

yoannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:13

Op mijn manege waren ze bang voor ..
plastic zakjes Huilen van het lachen