heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:14

Nee, echt nog nooit!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:58

Ja hoor.
Het is een tijdje zo slecht gegaan met rijden op paardlief toen had ik echt zoiets van: Ik stop ermee, ik wil het niet meer.
Ik zag er als een berg tegenop om te gaan rijden.
Maar heb op een gegeven moment een knop omgezet van: dan maar niet serieus rijden maar gewoon lekker recreatief
en dat is heel goed geweest, voor paardlief en voor mij Ja

Heb nu echt weer plezier in het rijden!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:08

Nadat mijn pony verkocht was toen ik 19 was, heb ik een paar jaar later nog een tijdje bij een manege gereden, maar daar haalde ik niet zoveel voldoening uit. Dus weer mee gestopt. Nu rijd ik al 15 jaar niet, het blijft altijd trekken, maar combi werken, gezin en paard zie ik niet zitten, zowel qua tijd als qua geld (eerst maar eens de staatsloterij winnen...).
Kan ook niet zeggen dat ik het nog erg mis, maar toch blijf ik voor altijd wel een Penny-meisje denk ik!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:03

Nooit!!!!
Ik kan geen leven zonder paarden indenken...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:06

ja,
mijn verzorgponie werd in eens ook gereden door iemand anders, ik was het nogal zat en ik kwam gewoon niet verder. We waren net verhuisd naar een huis met wei, dus Haha! ik mocht van mijn ouders mijn snoepige Rosa kaufen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:08

Mijn vader vraagt het wel de hele tijd of ik niet binnenkort wil stoppen omdat ik naar Nieuw Zeeland ga voor 3 maanden en omdat ik volgend jaar ga studeren in Nijmegen. Maar mijn paardjelief gaat dus echt niet weg! Ik kan de heerlijke buitenritten (en bijbehorende fauna-onderzoeken en sloot-excursies) gewoon niet missen ^^

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:15

Jep, ik overwoog eigenlijk om dit jaar als de zomervakantie begon te stoppen. Maar telkens als ik daar aan dacht had ik toch spijt en om die reden ga ik toch gewoon door.

Mijn reden: ik heb de afgelopen jaren heel veel verschillende paarden bijgereden maar altijd met eigenaren die het anders wilden dan ik, die plotseling vertrokken of de pony in kwestie van de ene op de andere dag verkocht hadden. Naarmate ik meer paarden had gereden merkte ik dat me geowon niet meer hechtte aan mijn bijrijdpaarden en het een soort verplichting werd, 'als ik hem op mijn dag nou maar doe dan is het goed'. Ik zag er steeds meer tegenop omdat ik rijtechnisch gezien de afgelopen anderhalf jaar gewoon geen stap verder ben gekomen. Ik kreeg vaak bijrijdpaarden aangeboden die half kapotgereden waren, nooit meer dan een basisopleiding hebben gehad of om de haverklap peesblessures hadden. Ik wilde heel graag wat meer dressuurmatig aan het werk kunnen en met de paarden die reed (en rij) kan dat gewoon niet, ik rij ze maar 1 of 2 keer per week en de eigenaren zijn daar vaak helemaal niet mee bezig of het lukt ze niet.

Maar zoals ik al zei: ik denk dat ik er spijt van zou krijgen dus ga ik toch door:).

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:20

Ja toen ik geen begeleiding meer had en zelf nog een beginner was. En mijn pony was niet een van de makkelijkste en super sterkt. Toen heb ik wel vaak gedacht klap maar,en jij gaat door de frikandellen! Maar nu zijn we weer back en het gaat super!

_Marjolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:09

Héél vaak,

Heb altijd moeilijkheden met mijn paarden/pony's gehad.
-Eerst een A-pony die niet vooruit te branden was. Hier veel problemen mee gehad, en vond het na een tijd helemaal niet meer leuk Toen zijn we een andere pony gaan zoeken.
-Toen een B-pony die drachtig was, toen het veulen erwas werd ze vals, uit bescherming ook denk ik .. Maar ik was er ook te groot door geworden.
-Daarna een grote D-pony, hartstikke fijn beest. Maar heel sterk, ging er altijd met me vandoor. En de ene x deed hij het super, daarna weer weigeren enz, en er kwam geen vooruitgang in. Heb er toch nog 7 jaar op gereden, nu is hij verkocht en heb ik een paard zelf beleerd.
-Nu dus mijn eigen veulen zelf beleerd, ging heel goed. Ze deed het goed, totdat we buiten gingen rijden, als ze iets engs vond, ging ze omhoog. Echt hoog steigeren, ben er 2x achterover mee geklapt, blij dat dat goed is gegaan, weet hoe gevaarlijk het was. Daar kan ik nog een heel verhaal bij zetten, maar ik heb het overwonnen. Nu een heel fijn paard geworden. Terwijl ik echt op het punt stond om te stoppen.. Ben blij dat ik heb doorgezet! Haha!

monkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:53

jep, en sinds een anderhalf jaar ook gedaan. Moest mijn paardje wegdoen vanwege de financien (ben op mezelf gaan wonen).
Deed enorm zeer natuurlijk, maar ze heeft het erg goed bij haar nieuwe baasje. Moet zeggen dat nu het (af en toe dan) lekker weer is, ik het wel mis. lekker op zondag vroeg het bos in bijvoorbeeld.

daily_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:52

Ja, ik ben nu bijna een jaar geleden keihardt van manegepaard afgevallen, daardoor had ik problemen met mn bekken, eerste 1 a 2 weken ook niet kunnen lopen.. Ben er naar een tijdje wel weer opgestapt maar dat was echter amar eenmalig, had zo een pijn en toch nog de angst om weer te vallen.. Tot nu toe dus verder nog niet gereden mis het wel, maar ga nooit meer naar die manege.. Ook niet erg netjes behandeld.. Nu sparen voor eigen paard:D

Horse_lover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:45

nooit!!
ik rijd al paard zolang als ik me kan herrinneren,, kan me egt geen leven zonder paarden voorstellen Haha!
paarden betekenen alles voor me, mijn hele leven draait zowat om paarden Bloos
als ik een weekendje niet kan rijden begint het alweer te kriebelen
als ik zo lees wat ik schrijf lijkt het wel een verslaving.. maar het is in ieder geval wel een hele gezonde en leuke Tong uitsteken

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:50

Ik ben zelf gestopt met rijden omdat: ik het rijden best eng vond worden (lees profiel stukje Liberty), en niet langer als een half uur kon rijden zonder last van m'n rug te krijgen.
Ook had ik er niet altijd zo heel veel zin meer in als vroeger.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:21

Nee nog nooit! Kan me geen leven meer voorstellen zonder paarden!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:43

Ja ik heb het wel al overwogen. Ja
Maar ik ben nooit echt gestopt, het langste dat ik niet gereden heb is 2 weken dusja ik denk niet dat je dat echt stoppen kan noemen.
Redenen zijn uiteenlopend, heb heel wat problemen gehad met mijn paard...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:54

Het laatste jaar heel vaak, ben blij dat ik het toch niet gedaan heb, ik ga nu mennen met een pony en deze week een eigen pony kopen Haha!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:53

Ja, ik ben toen ook gestopt.
Ik deed paardrijden, korfbal, werkte, had een vriendje, zat in examenjaar.
Kortom, ik had gewoonweg geen tijd meer.
Ben toen gestopt op mijn 16e.

Ben pas weer begonnen op mijn 21e. Daarvoor wel steeds een enkele keer rijden. (paardje huren, buitenritje)
Maar pas echt vaak en regelmatig vanaf mijn 21e. (ben nu net 22 Tong uitsteken )

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:13

ik wel één keer. toen vond ik het echt niet zo leuk meer.
toch ben ik niet gestopt en nu vind ik het gewoon weer hartstikke leuk net als eeerder.
misschien,, ik denk wel leuker dan eerder.
ik weet niet waarom Tong uitsteken

jessy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:22

toen ik er bij de vierde les van af stuiterde heb ik het heel even overwogen. Maar ben blij dat ik heb doorgezet! Knipoog

Evaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:15

Ik heb het 1 keer overwogen. Dat was de 1e en de laatste keer Tong uitsteken Maar ik zat een beetje in een paarden-dipje. Ik ging gewoon met tegenzin rijden Bloos! Tsja soms heb je gewoon een periode dat je eventjes geen zin hebt. Maar die was gelukkig gauw voorbij en ik heb gewoon doorgezet. Het paarden-virus is ongeneesbaar Tong uitsteken

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:36

Ik heb het ook wel een soverwogen,door datv mijn pony les naar les mij banger maakte. Toen ik een andere instuctirce ging ik weer rijden heb gaat nu veel beter. Haha!

Lisaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:53

nee heb het altijd even leukk gevonden Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:55

Ja, ik heb wel eens in een dipje gezeten. Maar gelukkig is het er nooit van gekomen.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:25

Ik heb ook willen stoppen, nu 2 keer... Maar niet gedaan!

De 1e keer was toen ik van mijn pony was gevallen, en mijn pols had gebroken, na 4 maanden gips en gezeik aan me kop wou ik niet meer. Ik durfde nie en werd gedwonge om weer te rijden.
Maar toen kwam mijn merrie in mijn leven en die heeft mij weer de volle vertrouwe gegeven! Pling

Mijn 2e keer is eigenlijk nu, heb niet zo'n fijne thuis situatie dus alles is dubbel. Ik wil wel maar eigenlijk ook niet. Maar wil me poepies niet kwijt! Ze zijn zooooo fantastisch!
Maar dat gaat goed komen Knipoog

Ashhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:55

Ik twijfel heel erg, de manege word te duur om te betalen (ik moet namelijk de helft zelf betalen) en er zijn wat nieuwe regels.
Ik ben ook op zoek naar een andere manege.
Maar ik wil ook heel erg graag op Hiphop..
Dus ik ben nog erg aan het twijfelen.

Weet je een leuke manege in de omgeving van leiden? Mail me ff! (A)

xx Ashley.