Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:53

Bij gebrek aan groen Knipoog :
AUB OP DIT MOMENT NOG GEEN FOTO'S INZENDEN! ZODRA ER MEER BEKEND IS OVER EEN VERVOLG OP DIT TOPIC, DAN ZAL DAT UITERAARD ZSM BEKEND WORDEN GEMAAKT!

DANK JULLIE WEL! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:22

Cerize schreef:
Ik vond het heel leuk om te doen en voor mijn gevoel ging het wel goed, maar inderdaad readen is een beetje zwaar woord. Aan mensen kan je ook (met een beetje oefening) hun karakter van hun gezicht aflezen, bij dieren is dit, naar mijn idee hetzelfde. Readen klinkt zo zwaar.

Mensen denken zelfs dat je intelligentie kunt aflezen aan het uiterlijk, maar dus een gedachte en absoluut niet waar. Ik vind dat je hier een gevaarlijke uitspraak doet, heb je er ook wetenschappelijke bewijzen van?

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:27

Nou gevaarlijk, poehee, is dat niet wat overdreven. Er bestaat in ieder geval een soort gezichtskunde, ontwikkeld door een professor in Belgie. Ben zijn naam kwijt en ook de naam van die kunde. Maar of dat nou wetenschappelijk onderbouwd is....
Maar feit is dat je altijd een eerste indruk van iemand krijgt als je diegene voor het eerst ontmoet. Noem het intuitie, maar ik denk dat men onbewust toch veel afleest van iemand zijn gezicht.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:53

Een indruk is iets van jezelf, een eigen interpretatie, het kan erg ver van de werkelijkheid zitten! (en dat is dus idd al wel bewezen...)

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:39

Nou ik zit er meestal niet ver naast, ze mogen mij best wetenschappelijk onderzoeken hoor!!!
En btw dit topic heet het reading experiment. Voor zover ik heb begrepen, zijn we hier niet wetenschappelijk bezig Haha! maar het is harstikke leuk om te doen, probeer het zelf ook eens zou ik zeggen, misschien heb je er juist heel veel feeling voor Doei, doei

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:45

Ik heb het geprobeerd Knipoog Geloof dat ik 1 van de langste lappen tekst had neergepoot.

En natuurlijk kloppen sommige stereotypes, ze zijn aangeleerde veralgemeningen zodat je brein niet overstroomt. Maar vaak zitten ze net zo vol van de onwaarheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:02

leuk hoor die uitslagen heb me dr de afgelopen week doorheen gespit.
Leuk om te zien hoe sommige het aardig bij het rechte eind hadden,
en sommige totaal weer niet.
Ik blijf het een boeiende materie vinden en houd me aanbevolen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 00:24

Ach wat jammer, De uitslag is al bekend.
Omdat ik alleen mee kon lezen en niet kon posten heb ik toch enigszins de eerste bladzijdes gevolgt.
Ik had nml. zo ook zeker één hele goede reading kunnen doen en wel van foto 2.
Deze pony Max is zovaak ITP geweest op Bokt dat zelfs ik hem direct herkende.
Dus als ik dit readingexperiment mee had gemaakt en de pony juist had beschreven dat zou dus uit de test zijn gekomen dat ik talent heb voor readen.
Maar je bewijst met dit experiment helemaal niets.
Juist omdat het niet zo heel erg moeilijk is om vooraf aan informatie te komen van de dieren die hier als voorbeeld zijn geplaatst.
Dus als je mijn mening vraagt dan is dit experiment niet geslaagd.
Maar als jullie het wel een geslaagd expiriment vinden, vind ik dat ook goed hoor. Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:13

Moderatoropmerking:
Nieuwe foto's mogen per PB naar Rock.
Dit kan tot zondag 00.00u tijd. De foto's mogen niet al eens gepost zijn op bokt, en mogen ook niet in het profiel staan. Ook foto's van mensen zijn welkom, alsmede van andere dieren. Uit de locatie van de foto mag niet blijken van welke bokker het dier is. Door de grote hoeveelheid mensen die foto's aanbieden, is het insturen van een foto geen garantie voor een plekje in het topic.

Anoniem

Re: Het Reading Experiment - deel 2 op blz 10.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:18

Dank je TeeGee Lachen
Kom maar op met die foto's! *Schoont PB box op voor ruimte*

Anoniem

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe ronde!!!! deel 2 op blz 10.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:06

Waarom het hier zo stil is vragen jullie je af? Schijnheilig Omdat iedereen het te druk heeft mijn PB-box vol te spammen! ROFL

Gaat hééél hard met de hoeveelheid foto's! Foto's van mensen zijn trouwens nog steeds erg welkom! Die heb ik nog niet!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:16

Sja hopla toen de eigenaresse zich meldde begon het ergens te dagen van ken ik die niet?, maar pas toen jij de naam zei herkende ik hem echt weer. Ik herinner me 1 HAWtopic van hem, verder niks. Maar dat kan zeker onbewust een effect gehad hebben Ja

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:22

Oh leuk een nieuwe ronde. Haha!
Ben benieuwd wat er dit keer uit gaat komen. Ja

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:57

@ rock: zijn er nog eisen waar foto's aan moeten voldoen? Ik heb dus nog never nooit een foto van mijzelf op bokt laten zien, dus er is bijna niemand die mijn gezicht kent Clown Maar ik heb alleen foto's van mezelf met een paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:59

Als je er maar goed op te zien bent, in ieder geval je gezicht... Dus niet een foto van jezelf op de rug gezien of zo, je moet wel 'geïnteresseerd' zijn in de camera, om het zo te zeggen.

Ze zeggen wel eens: ogen zijn de spiegels van de ziel! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:08

Kunnen jullie dat soort dingen per pb bespreken mss, anders kunnen mensen toch al je berichten en zo gaan naspitten. Moest het dan jouw foto worden hebben ze al weer extra info.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:09

Haha, rock's pb box loopt al over zo te horen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:12

ja,maar ja als we nou een hoofd foto krijgen. dan gaan we gelijk daar zoeken.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:13

Zal ik voortaan doen, maar aangezien ik nooit een foto van mij op bokt heb gezet Knipoog zal die niet te vinden zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:33

Er is nog niks zeker over de foto's die worden ingestuurd, en dus ook niet of ze gebruikt zullen worden Knipoog

En ja, m'n PB-box loopt over haha! De eerste pagina is bijna volledig gevuld met ingezonden foto's (en reacties daarop over en weer, moet ik wel eerlijk zijn Tong uitsteken )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:44

poes schreef:
Sja hopla toen de eigenaresse zich meldde begon het ergens te dagen van ken ik die niet?, maar pas toen jij de naam zei herkende ik hem echt weer. Ik herinner me 1 HAWtopic van hem, verder niks. Maar dat kan zeker onbewust een effect gehad hebben Ja

Stilletjes zijn BBers Schijnheilig maar het 2e paard, 3e foto, was mijn nieuwe paard en daar staat eigk niks van op bokt. ja 2 HAW topics maar dat was het wel Knipoog

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:13

Leuk dat er nog een tweede deel komt!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:21

Ben erg benieuwd naar de volgende readings

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:26

hopla schreef:
Ach wat jammer, De uitslag is al bekend.
Omdat ik alleen mee kon lezen en niet kon posten heb ik toch enigszins de eerste bladzijdes gevolgt.
Ik had nml. zo ook zeker één hele goede reading kunnen doen en wel van foto 2.
Deze pony Max is zovaak ITP geweest op Bokt dat zelfs ik hem direct herkende.
Dus als ik dit readingexperiment mee had gemaakt en de pony juist had beschreven dat zou dus uit de test zijn gekomen dat ik talent heb voor readen.
Maar je bewijst met dit experiment helemaal niets.
Juist omdat het niet zo heel erg moeilijk is om vooraf aan informatie te komen van de dieren die hier als voorbeeld zijn geplaatst.
Dus als je mijn mening vraagt dan is dit experiment niet geslaagd.
Maar als jullie het wel een geslaagd expiriment vinden, vind ik dat ook goed hoor. Haha!

Als je van te voren info gaat zoeken van paardje op de foto, dan is voor jou dit experiment niet geslaagd nee. Ik kende het paardje niet, kijk nauwelijks op ITP, en ben ook niet gaan zoeken. Of mijn 'reading' nou wel of niet goed was; voor mij was dit een leuk en leerzaam experiment; geslaagd dus Knipoog
Tof dat er een deel 2 komt!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:07

Ik ken weinig boktpaarden, omdat ik maar in een paar topics meedraai en enkel een lichte verslaving heb voor kraamstal ITP Knipoog Dus ben ik echt benieuwd wat ik ervan ga maken...

Hoe zijn de readers van deel 1 eigenlijk begonnen?
Met een techniek om de gedachten leeg te maken of gewoon direct naar de foto kijken om te zien welk gevoel/gedachten/beeld er bij jullie boven komt?