Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xhorseslover

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:53

Ik zeg nee, maar me ouders zeggen gelijk ja. Ook zou ik me nu niet voor kunne stellen dat ze weg gaat, maar toen ik mijn eerst pony kreeg is er wel gelijk afgesproken dat als ik tegroot ben hij/zij tog weg gaat.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:16

Tuurlijk niet! Je verkoopt je vriend toch ook niet als ze daar geld op gaan bieden. Ik zou nooit een levend iets weg doen om er een hoop geld voor te krijgen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:19

Nooit.
Ten eerste, omdat 'ie niet van mij is. Vork
En ten tweede omdat het mijn maatje is.
Ik ben heel blij met 'm en ik zou 'm nooit weg willen doen!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:27

Nee, mijn paard is mijn beste vriend. Ik zou haar nooit weg kunnen doen. Ik mis haar al als ik haar een paar dagen niet gezien heb. Daarnaast heb ik geen paard om er rijk van te worden. Ik heb een paard om er plezier mee te beleven en daar hoort bij, dat een paard geld kost. De intentie om er geld mee te verdienen heb ik totaal niet, komt zelfs niet in mij op. Soms vind ik wel dat mensen te 'licht' denken over een paard. Als het niet klinkt of de sportresultaten niet zodanig zijn, moet het dier weg. Mijn paard is bij mij, blijft bij mij en ik verzorg haar tot ze er niet meer is.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:35

Nee, maar ik heb dan ook de belachelijke illusie dat er niemand is die zo goed voor hem zorgt als ik Gestoord

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:36

Vanessa schreef:
Nee, maar ik heb dan ook de belachelijke illusie dat er niemand is die zo goed voor hem zorgt als ik Gestoord

Heb ik ook. Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:40

Nooit. Ze zijn voor geen prijs te koop.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:41

Het gaat mij niet alleen maar om de zorg (want er zijn heus wel mensen die hem een heel fijn leven kunnen geven Ja ). Het gaat mij om de enorm intense band die ik met dit paard heb. Hij is al in zijn eerste twee levensjaren naar 6 verschillende eigenaren geweest.

Ik heb in mijn 31 jaar paarden al heel wat paarden op mijn pad gehad, maar met deze heb ik iets heel bijzonders. Ik wil dus ook helemaal geen ander paard voor wat extra centen. Hooguit voor erbij, maar niet in plaats van.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 24-04-08 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:41

Ik heb mijn paardje nu een jaar en ik wil hem voor geen goud wegdoen. Ik heb gewoon een lot uit de loterij met hem gewonnen. Ik weet wel dat hij nu al ruim het dubbele waard is voor wat wij het kochten, terwijl hij nog niks gepresteerd heeft. Het is gewoon een super paardje!!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:46

Nee echt niet.
Ik heb er 3 jaar voor moeten wachten totdat Perfect ingereden kon worden, nu is het bijna zover, en dan zeker verkopen? *LOL*
En doordat ik haar vanaf veulen ken, weet ik absoluut dat ze bij mij past.
Dingen die je vrolijk maken moet je zoiezo niet weg doen.

Tessa heb ik nog niet heel lang, maar dat is echt een paard met een appart karakter, zo hard van buiten..Maar zo gevoelig van binnen. Nee die gaat echt voor geen goud weg.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:47

Ja, als er een goed bod op komt zal die toch echt de deur uit gaan.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik hier niets over te vertellen heb, maar mijn ouders.. Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:48

A_N_O_U_K schreef:
Ja, als er een goed bod op komt zal die toch echt de deur uit gaan.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik hier niets over te vertellen heb, maar mijn ouders.. Knipoog

Ik durf echt voor 100% te zeggen dat mijn ouders A perfect match K ook niet weg doen.
Zij zien ook hoeveel ik om haar geef, en geven haar dus niet zomaar weg voor een goed bod. Lachen

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:50

Femme_ schreef:
Tuurlijk niet! Je verkoopt je vriend toch ook niet als ze daar geld op gaan bieden. Ik zou nooit een levend iets weg doen om er een hoop geld voor te krijgen.

en ook die zijn vervangbaar Knipoog hij hoeft me niet te laten kiezen tussen hem en de beesten.... die keus is niet moeilijk.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:50

Mijn ouders zien ook hoeveel ik er om geef, en dat ik superveel plezier mee heb. Maar als je hoort wat voor bedragen er voor sommige dieren geboden worden, dan gaat ie toch echt de deur uit.. Komt er wel weer een nieuwe voor in de plaats, maar toch..

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:52

Ja. Bloos Behalve de pony's van de kinderen. Dat zou ik hen nooit aandoen. Maar mijn eigen paarden ? Waarom niet ? Ik vind wel een ander maatje, en als iemand er veel geld voor over heeft, ga ik er ook van uit dat die er goed voor zal zorgen.
Bovendien kweken wij af en toe een veulen. Als je dan niet verkoopt, heb je er na verloop van tijd wel héél veel...

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:48

Pony niet, teveel meegemaakt en zoveel van geleerd en echt mijn maatje.
Paard heb ik weinig over te zeggen is van mijn vader, ook al zou ik het erg zonde vinden. Het is een moeilijk paard die veel heeft meegemaakt en erg stressig is.. Dus nee Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:53

vavesta schreef:
en ook die zijn vervangbaar Knipoog hij hoeft me niet te laten kiezen tussen hem en de beesten.... die keus is niet moeilijk.

Sommige vriendjes zijn inderdaad vervangbaar Ja . Maar de vader van mijn dochter is niet helemaal vervangbaar. Ja, ik kan verliefd worden op een ander (hij ook), maar dat zal nooit de vader van mijn kind zijn, he Knipoog . Bovendien wil ik helemaal geen ander (en hij gelukkig ook niet Haha! ). Ik heb al genoeg mannen in mijn leven versleten, daar ben ik wel klaar mee Haha! .

En datzelfde geldt voor mijn allerliefste paardje. Die is niet vervangbaar. Een ander paard zal ook best lief en geweldig zijn. Maar mijn Sam is mijn unieke Sam. Wat ik met hem heb meegemaakt, zal ik nooit zo met een ander paard meemaken. Het zal altijd anders zijn, een andere combinatie, andere ervaringen etc. Ieder wezen heeft zo zijn eigen unieke plekje in mijn hart en in mijn leven. Zo zie ik het.

Dat anderen mensen en dieren als vervangbaar zien, moeten zij weten. We zijn niet allemaal hetzelfde. Knipoog
Ik ben niet zo'n 'wegwerptype'. Als ik iemand in mijn hart toegelaten heb, mens of dier, dan zit 'ie daar in principe voor altijd. En dan heb je niet zo'n behoefte om dat te vervangen. Zelfs niet voor veel geld. Want als ik iets geleerd heb in het leven, is het wel, dat er belangrijkere zaken zijn dan geld.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:56

Het gaat niet over wegwerpen, toch ? Het gaat over verkopen als er echt véél geld voor geboden wordt. Kijk, alles heeft zijn prijs. Ik heb al -tig paarden in mijn leven gehad. Bij heel veel daarvan heb ik gezegd : "die verkoop ik nooit ofte nooit". Toch komt er dan toch een reden waarom ik van gedachte verander. Het vreemde is dat die reden nog nooit "geld" geweest is.
Mijn eerste eigen paardje was mij heel dierbaar. We hebben heel wat watertjes doorzwommen en echt een hechte band. Toen werd mijn dochtertje geboren. Toen ze zo anderhalf jaar oud was liep ze eens achter dat paardje langs. Het paard gaf me daar een mep naar dat kind (gelukkig rakelings ernaast). De dag erna stond ze op de trailer naar een nieuwe eigenaar.

Een ander paard was ook heel speciaal voor mij. Heb ik zelf helemaal opgeleid, kende niks komma nul, zelfs geen halster toen ik hem kocht. In geen geval te koop.Tot ik er eens vanaf kukelde en ze mij ongeveer weer aan elkaar moesten puzzelen. De knoop doorgehakt en verkocht aan iemand die een gezelschapspaardje zocht.

Dit waren andere redenen. Geld zou ook een reden kunnen zijn. Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:58

absoluut niet Tenzij je paard/pony is de verkoop staat voor een bepaalde prijs en iemand biedt er aardig wat meer voor, dan is het anders. Maar als iemand op dit moment een mega bedrag voor mijn paard zou willen geven, heeft ie weg, want onze paardjes gaan nooit meer weg Lachen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:46

sevke @ ik snap dat het doodeng is maar wat doet jouw kind dan ook achter een paard?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:27

Nee, Maar ik zal me toch nog blijfen afvragen waarom iemand er VEEL voor over heeft.

Sedna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:41

ik vind het verschrikkelijk dat ik dit over men lippen krijg maar ik zou het ook doen, na veel huilen natuurlijk sedna is men eerste paardje en een fantastisch paard maar ik ben iets te zwaar voor haar en zij misschien net iets te klein. moest ik 18 kilo lichter zijn dan zou ik haar nooit van men leven verkopen maar dan ook echt nooit
groetjes

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:47

Al had ik een eigen paard, zou ik het denk ik niet snel doen.
Ik denk dat mijn paard dan zoveel voor mij betekent en echt mijn maatje is dat ik het niet zou doen,
heb liever mijn paard dan geld Lachen

groetjes

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:54

Ja, ik denk het wel. Dan heb ik het wel over een 6 cijfer bedrag, niet over het vierdubbele, dat is de moeite niet! Haha!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:55

Nee, ik zou mijn paard niet verkopen, omdat ik erop dat moment veel geld mee kan verdienen. Alles wat ik nu al met haar mee heb gemaakt, het is nu nog mijn verzorgpaard Schijnheilig , kan ik niet inleveren voor die paar duizend euro extra

Het is gewoon mijn maatje, en ik beloof haar ook zolang te houden totdat het echt helemaal niet meer kan (ziekte/financieel). En niet omdat iemand 4x zoveel voor haar wil betalen. Zoiezo, áls ik haar ooit zal verkopen, gaat ze naar diegene die het het beste met haar voor heeft en niet naar diegene die haar voor veel geld wil kopen Knipoog