Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ik hou mijn paard s'nachts binnen met een deken op en ze staat op hoefijzers. Dit omdat ik er veel mee over de weg moet en omdat ik er veel mee train is een dikke vacht niet handig (voor het paard niet en voor mij niet). mijn vorige pony (haflinger) had geen hoefijzers en stond altijd op de wei zonder deken! maarja daar werd niet intensief mee gereden

detour schreef:Ik zie het meer als een combi van de eerste twee, ikenindi!

Juffertje schreef:Arabesk schreef:ze lezen niet eens meer wat ik schrijf, maar zien mijn naam en gaan meteen op heksenjacht
soms typ ik hele lange antwoorden met uitleg en dan krijg je ineens weer naar je hoofd dat je op boomloze zadels rijdt/ontwormt met kruidenpasta's (niet hier, maar is me al twee keer overkomen dat ik dat naar mijn hoofd kreeg) of weet ik veel wat.
Of ik antwoord heel neutraal 'je paard is er bij gebaat als je hem vaker laat bekappen'
nergens een woord over NB en vrijwel direct begint er iemand te zagen dat zijn paard écht niet zonder ijzers kan. Terwijl ik daar in dat geval niets over zei.
Goh Arabesk en vraag je je dan nooit af hoe dat komt dat mensen zo in de weerstand gaan bij alleen al je naam?
Sorry off-topic maar ik vond dat ik hier wel even op mocht reageren.

detour schreef:Ja, dat is toch ook een combi van verschillende factoren? Dan maar meerdere4 hokjes toch?...

geen hokjes om je achter te verschuilen...
ikenindi schreef:doe mij maar geen hokje, maar gewoon iedereen die doet wat hij denkt dat het beste isgeen hokjes om je achter te verschuilen...

fioona schreef:mijn bericht is gericht op de hierop volgende discussie...
Kymalin schreef:fioona schreef:mijn bericht is gericht op de hierop volgende discussie...
Discussie is toch alweer overgewaait?
anders begin ik zelf weer een nieuwe....
ikenindi schreef:Arabesk schreef:ze lezen niet eens meer wat ik schrijf, maar zien mijn naam en gaan meteen op heksenjacht
soms typ ik hele lange antwoorden met uitleg en dan krijg je ineens weer naar je hoofd dat je op boomloze zadels rijdt/ontwormt met kruidenpasta's (niet hier, maar is me al twee keer overkomen dat ik dat naar mijn hoofd kreeg) of weet ik veel wat.
Of ik antwoord heel neutraal 'je paard is er bij gebaat als je hem vaker laat bekappen'
nergens een woord over NB en vrijwel direct begint er iemand te zagen dat zijn paard écht niet zonder ijzers kan. Terwijl ik daar in dat geval niets over zei.Citaat:Goh Arabesk en vraag je je dan nooit af hoe dat komt dat mensen zo in de weerstand gaan bij alleen al je naam?
Sorry off-topic maar ik vond dat ik hier wel even op mocht reageren.Citaat:flauw om iemand aan te vallen zonder duidelijk onderbouwende argumenten. arabesk gebruikt argumenten en onderbouwd deze. vind ik persoonlijk heerlijk. dat het niet in je straatje past kan toch? niemand is het zelfde, en niemand denkt het zelfde. maar zoals ik al eerder zei: we hebben (bijna?) allemaal het beste met onze paarden voor. op welke manier je ze houdt dan ook...
ik zou wel eens willen dat er meer mensen waren die de andere kant wakker schudde. ik denk dat arabesk goed bezig is. ze zet mensen tot nadenken. ik zeg niet dat alles wat zij schrijft waar is (ik ga niet al haar berichten na), maar stof tot nadenken geeft ze wel!
Er zijn genoeg mensen die mij wel aanzetten tot nadenken, doordat zij een prettige en respectvolle en realistische manier van discussieren hebben. Heb er een paar al voorbij zien komen hier en in t andere topic
Overigens geldt hetzelfde voor traditionals, mensen die op zo'n manier lopen te preken, daar ga ik dus echt niet bij kijken voor informatie, ik leg liever mijn oor te luister bij mensen die inzien dat paarden individuen zijn en *herhaalt zichzelf* inzien dat 'de ideale (natuurlijke) situatie' niet gelijk staat aan 'welbevinden en gelukkig paard'. Daar komen nog heel wat meer dingen bij kijken
en ieder paard legt de nadruk weer ergens anders.