Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:22

haha, wat een super idee!

Zelf had ik er pas met iemand ook een gesprek over via pm. Je wordt meteen voor natural uitgemaakt als je paarden niet op stal vind horen en noem maar op!

Maar, ik ben dus ook een Logical!
Whoohooo! Eindelijk een hokje waar ik het niet erg van vind dat ik er in geplaatst wordt!

Dit hokje laat ieder zichzelf zijn.
Wat mijn manier is van met paarden om gaan: van alle methodes die ik mee heb gezien en/of gelezen hebben hun eigen voor- en nadelen. Uit elke methode pik ik gewoon, waarvan IK denk dat het mij kan helpen.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:56

hier nog een logical! ik vind het een super idee Lachen ik hou mijn paard s'nachts binnen met een deken op en ze staat op hoefijzers. Dit omdat ik er veel mee over de weg moet en omdat ik er veel mee train is een dikke vacht niet handig (voor het paard niet en voor mij niet). mijn vorige pony (haflinger) had geen hoefijzers en stond altijd op de wei zonder deken! maarja daar werd niet intensief mee gereden Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:17

detour schreef:
Ik zie het meer als een combi van de eerste twee, ikenindi!

en toch een hokje. kun je niet beter gewoon doen wat je zelf het beste acht?
ik neem aand at het overgrote merendeel hier het beste met zijn paard voor heeft. toch wordt er vaak gediscussieerd over wat wel en niet goed is. het is jammer dat onze paarden niet kunnen praten, dan konden ze het ons vertellen. wij kunnen alleen ons verdiepen in het gedrag, en zo proberen aan het gedrag van een paard te zien of hij zich prettig voelt of niet onder bepaalde omstandigheden. of dat nou natural, normal of wat dan ook is!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:20

Ja, dat is toch ook een combi van verschillende factoren? Dan maar meerdere4 hokjes toch?...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:21

Juffertje schreef:
Arabesk schreef:
ze lezen niet eens meer wat ik schrijf, maar zien mijn naam en gaan meteen op heksenjacht

soms typ ik hele lange antwoorden met uitleg en dan krijg je ineens weer naar je hoofd dat je op boomloze zadels rijdt/ontwormt met kruidenpasta's (niet hier, maar is me al twee keer overkomen dat ik dat naar mijn hoofd kreeg Haha! ) of weet ik veel wat.

Of ik antwoord heel neutraal 'je paard is er bij gebaat als je hem vaker laat bekappen'

nergens een woord over NB en vrijwel direct begint er iemand te zagen dat zijn paard écht niet zonder ijzers kan. Terwijl ik daar in dat geval niets over zei. Clown

Goh Arabesk en vraag je je dan nooit af hoe dat komt dat mensen zo in de weerstand gaan bij alleen al je naam?

Sorry off-topic maar ik vond dat ik hier wel even op mocht reageren.

flauw om iemand aan te vallen zonder duidelijk onderbouwende argumenten. arabesk gebruikt argumenten en onderbouwd deze. vind ik persoonlijk heerlijk. dat het niet in je straatje past kan toch? niemand is het zelfde, en niemand denkt het zelfde. maar zoals ik al eerder zei: we hebben (bijna?) allemaal het beste met onze paarden voor. op welke manier je ze houdt dan ook...

ik zou wel eens willen dat er meer mensen waren die de andere kant wakker schudde. ik denk dat arabesk goed bezig is. ze zet mensen tot nadenken. ik zeg niet dat alles wat zij schrijft waar is (ik ga niet al haar berichten na), maar stof tot nadenken geeft ze wel!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:25

Logical...

--A M E N-- Afgod

Eindelijk een hokje waar ik wél in wil passen!! Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:26

detour schreef:
Ja, dat is toch ook een combi van verschillende factoren? Dan maar meerdere4 hokjes toch?...

lees de vorige pagina. iedereen loopt te juichen dat ie in een hokje past... Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:27

Ach, het is maar net hoe je de stelling interpreteert. Ik ben ook geen hokjesmens, hoor, doe mij in dit geval maar een groot hokje wat uit verschillende factoren bestaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:29

doe mij maar geen hokje, maar gewoon iedereen die doet wat hij denkt dat het beste is Knipoog geen hokjes om je achter te verschuilen...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:29

@Detour; Of een groot stuk weide met soortgenoten waarin iedereen z'n eigen ding kan doen en daar de ruimte voor heeft Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:34

Precies! Ikenindi, hoezo verschuilen? Misschien onderstreep je jezelf juist door voor zo'n hokje te kiezen! Lekker belangrijk trouwens. laat ieder kiezen wat hij of zij wil..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:37

ikenindi schreef:
doe mij maar geen hokje, maar gewoon iedereen die doet wat hij denkt dat het beste is Knipoog geen hokjes om je achter te verschuilen...

ikenindi, je moet dit topic met een knipoog zien.
Sommige doen dat niet en gaan hevig in discussie.
Dat wat niet de opzet van het topic.

Tuurlijk moet ieder doen wat hij/zij "denkt" dat goed is en bijsturing hoort daar zeker bij, maar het is natuurlijk de manier waarop er bijgestuurd wordt.

Een aantal mensen weten niet goed hoe ze daar mee om moeten gaan en duiken er gelijk hevig bovenop, o.a. Arabesk. Iets genuanceerder werkt vaak beter.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:37

Gezien het grote aantal positieve reacties blijkt dus dat mensen graag ergens bij horen of in ieder gevalwillen weten waar ze staan, lijkt me!!

Hoezee, ik ben ook in een hokje in te delen!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:51

Jee, ik heb mijn hokje ook gevonden *LOL* Knipoog
Ik kan me helemaal vinden in de beginpost, goed geschreven!

fioona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:16

hahaha ik kan hier echt helemaal stuk om gaan....maar het maakt me ook wel een beetje boos...

ik kom niet veel op bokt, omdat ik het moeilijk lezen vind...

ik wil graag informatie. informatie over veel verschillende dingen...ik wil leren, over voeding, spieren, rijden, tuigage, ziektes, huisvesting, alles eigenlijk....
ik vind het leuk om ervaringen te lezen, en kijk dan vervolgens wat ik kan gebruiken en wat niet...

ik maak mijn eigen hokje wel....in dat hokje is ruimte voor mezelf, voor mijn dier en onze gevoelens...

blijf vooral gewoon voelen en niet denken!!!

dan begin ik dus een topic te lezen, en op een gegeven moment stop ik maar gewoon. het is niet te lezen, allemaal verwijten, ik kan er helemaal niets mee...

ik vraag me dan af waarom alle mensen elkaar zonodig moeten overtuigen...het gaat toch om de relatie en sitautie maar vooral passie tussen jou en jouw dier???

deel dan ervaringen vanuit die passie en dat gevoel....en laat het daarbij....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:19

fioona, waarom til je er zo zwaar aan? Ik denk dat de insteek gewoon goed bedoelt is door TS.

fioona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:27

Hoi Detour begrijp me niet verkeerd het begin van de topic is echt super....ik kan me helemaal vinden in de insteek van TS!!!!

net wat ik zeg, de insteek is leuk, mensen reageren lollig, en haar bedoeling is goed...!

groetjes

fioona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:28

mijn bericht is gericht op de hierop volgende discussie...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:29

bedoel je mbt bepaalde naturals die worden aangevallen?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:30

fioona schreef:

Discussie is toch alweer overgewaait?

fioona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:49

Kymalin schreef:
fioona schreef:

Discussie is toch alweer overgewaait?

ja is ook zo Bloos anders begin ik zelf weer een nieuwe.... Verdrietig

dan in ieder geval, hoe je het ook noemt TS, ik ben het met je eens! Pling

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:05

have a nice LOGICAl day, dames, ik taai af!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:00

Jeeej, ik pas ook in een hokje!!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:41

ikenindi schreef:
Arabesk schreef:
ze lezen niet eens meer wat ik schrijf, maar zien mijn naam en gaan meteen op heksenjacht

soms typ ik hele lange antwoorden met uitleg en dan krijg je ineens weer naar je hoofd dat je op boomloze zadels rijdt/ontwormt met kruidenpasta's (niet hier, maar is me al twee keer overkomen dat ik dat naar mijn hoofd kreeg Haha! ) of weet ik veel wat.

Of ik antwoord heel neutraal 'je paard is er bij gebaat als je hem vaker laat bekappen'

nergens een woord over NB en vrijwel direct begint er iemand te zagen dat zijn paard écht niet zonder ijzers kan. Terwijl ik daar in dat geval niets over zei. Clown

Citaat:
Goh Arabesk en vraag je je dan nooit af hoe dat komt dat mensen zo in de weerstand gaan bij alleen al je naam?

Sorry off-topic maar ik vond dat ik hier wel even op mocht reageren.

Citaat:
flauw om iemand aan te vallen zonder duidelijk onderbouwende argumenten. arabesk gebruikt argumenten en onderbouwd deze. vind ik persoonlijk heerlijk. dat het niet in je straatje past kan toch? niemand is het zelfde, en niemand denkt het zelfde. maar zoals ik al eerder zei: we hebben (bijna?) allemaal het beste met onze paarden voor. op welke manier je ze houdt dan ook...

ik zou wel eens willen dat er meer mensen waren die de andere kant wakker schudde. ik denk dat arabesk goed bezig is. ze zet mensen tot nadenken. ik zeg niet dat alles wat zij schrijft waar is (ik ga niet al haar berichten na), maar stof tot nadenken geeft ze wel!

Het punt is dat inderdaad een heleboel mensen haar berichten niet eens meer eens lezen (of serieus nemen) omdat ze zoiets hebben van "oh daar heb je die extremist met het belerende vingertje weer". Dat beeld heeft ze toch echt zelf geschapen, dus dan ook niet mauwen als mensen je berichten niet eens meer lezen Knipoog Er zijn genoeg mensen die mij wel aanzetten tot nadenken, doordat zij een prettige en respectvolle en realistische manier van discussieren hebben. Heb er een paar al voorbij zien komen hier en in t andere topic Knipoog Overigens geldt hetzelfde voor traditionals, mensen die op zo'n manier lopen te preken, daar ga ik dus echt niet bij kijken voor informatie, ik leg liever mijn oor te luister bij mensen die inzien dat paarden individuen zijn en *herhaalt zichzelf* inzien dat 'de ideale (natuurlijke) situatie' niet gelijk staat aan 'welbevinden en gelukkig paard'. Daar komen nog heel wat meer dingen bij kijken Knipoog en ieder paard legt de nadruk weer ergens anders.

Het punt is juist denk ik, dat je het niet met elkaar eens HOEFT te zijn, niet als natural, niet als normal, niet als logical. Zolang je maar op een respectvolle manier met elkaar blijft omgaan en niet persé probeert je eigen gelijk door te drukken. Op dat moment verliest de tegenpartij namelijk alle zin om zich te verdiepen in WAT je probeert over te brengen en schiet je dus automatisch je doel voorbij. En dat is gewoon jammer en komt de sfeer ook niet ten goede. Wat niet wegneemt dat je het over bepaalde dingen gewoon niet eens gaat worden. Maar dat kun je dan zien als een feit en 'agree to disagree'.

Overigens wordt t best druk hier in t hokje Nagelbijten / Gniffelen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:51

Valt onder LOGICAL ook het onderdeel spiritueel?
Het paard als wezen zien met een ziel die met een reden in je leven is gekomen en je ware levenslessen leert....?
Of hoe zien jullie dat allemaal eigenlijk?