BM stables hele fijne ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: BM stables hele fijne ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:10

Of een fysio of osteopaat laten nakijken Ja

Sommige problemen zijn niet op foto's te zien (kissing spines wel).

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:23

Lynn_Nikita schreef:
kan ook zijn dat er met een slecht passend zadel gereden werd, of andere oorzaken hebben, maar kan ook zijn dat iets achtergehouden is
wat zei de da?

er zijn 2 zadelmakers bijgeweest, en ze heeft toen ook een zadel op maat laten maken.Helaas bleven de klachten, en er is ook al een osteopaat bij geweest die 3x de rug heeft gekraakt.Volgens mij is er ook een da bij geweest, maar wat die heeft gezegd weet ik helaas niet.In ieder geval staat het paard nu mooi te wezen in de wei....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:27

Maar wat is de diagnose dan? Beetje vaag zo hoor, vraag dat eerst na voor je dat zo hier neer zet. Als blijkt dat het dier een lichamelijk gebrek heeft, moet je vriendin zorgen dat ze haar recht haalt en het dier niet op de wei zetten en laten lopen.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:32

Het is geen vriendin van me, een stalgenoot, en ik heb alleen geschreven wat ik weet. Wat de da heeft gezegd weet ik ook niet! daar doe ik ook geen uitspraak over! Alleen dat het dier niet goed is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:34

Dan vind ik het wel op zijn plaats dat je het aan je stalgenoot vraagt wat de DA heeft gezegd, dit is zo een vaag verhaal. Op deze manier is het niet fair om ervaringen te delen. Van de hoed en rand om met duidelijke zaken aan te komen, niet goed is geld terug, toch? of ruilen die handel, maar wat is niet goed??

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:36

Wat ik heb vernomen is dat ze wel contact heeft gehad met bm, maar ze wou hem niet ruilen.

Verder laat ik het zo, het zijn mijn zaken en problemen ook niet.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:42

Jammer, want je post voegt nu op deze manier niets toe.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:42

Pfff wat een gezeik weer zeg, blijkbaar mogen goede ervaringen niet vermeld worden en voelen sommige mensen zich geroepen om het hele topic te verpesten en keer op keer hun gal te spuwen. Als je slechte ervaringen hebt maak dan lekker je eigen topic en verziek niet dit topic met negatief gezeur..

Ik wil niet zeggen dat ik goede ervaringen met BM stables heb maar ga hier ook niet lopen zeuren. Als iemand een goede ervaring heeft mag dat ook gezegd worden. Ieder z,n mening hé.

Doei, doei

russel schreef:

Nee deze van jou wel? Rolleyes

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:06

SONY schreef:
Pfff wat een gezeik weer zeg, blijkbaar mogen goede ervaringen niet vermeld worden en voelen sommige mensen zich geroepen om het hele topic te verpesten en keer op keer hun gal te spuwen. Als je slechte ervaringen hebt maak dan lekker je eigen topic en verziek niet dit topic met negatief gezeur..

Ik wil niet zeggen dat ik goede ervaringen met BM stables heb maar ga hier ook niet lopen zeuren. Als iemand een goede ervaring heeft mag dat ook gezegd worden. Ieder z,n mening hé.

Doei, doei

russel schreef:

Nee deze van jou wel? Rolleyes

Het is net andersom er mag geen slecht verhaal verteld worden, zowel goede als slechte ervaringen mogen gedeeld worden lijkt mij. Ieder moet voor zich een conclussie daaruit trekken Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:16

Het is maar net hoe je het wilt zien natuurlijk Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:22

we hebben dacht ik al genoeg topic`s gehad over hoe slecht het daar is/gaat

nu is er iemand een topic begonnen met daarin haar positieve ervaring,ik begrijp niet waarom er nu alleen maar gezeur is over de slechte kwaliteit
open daar dan een nieuw topic over Knipoog
TS heeft haar topic niet geopend om alleen maar gezeur te krijgen,dit is een topic over een goede aankoop
deze mooie haflinger is helemaal goed, heeft geen vachtproblemen,helemaal niks
gewoon een goede pony en die door haar eigen DA is goed gekeurd

TS en de nieuwe haf eigenaresse hebben een hele goede indruk gekregen daar en Mel was erg vriendelijk en behulpzaam Knipoog

dus wie weet gaat het nu ze het zonder Toon doet wel veel beter?

dat zwart maken is in andere topic`s al genoeg gebeurd,dit topic gaat over een blijde aankoop *LOL*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:25

dan had ze niet de stalnaam zo in de titel moeten noemen, maar nieuw paard gekocht, ben er zo blij mee, of een andere benaming
Nu word gedaan alsof het een geweldige handelstal is die ze iedereen aanbeveeld, en zijn blijkbaar veel mensen, incl ik het niet mee eens

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:25

SONY schreef:
Het is maar net hoe je het wilt zien natuurlijk Knipoog

En dat heb je nou goed gezegd Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:42

Lynn_Nikita schreef:
dan had ze niet de stalnaam zo in de titel moeten noemen, maar nieuw paard gekocht, ben er zo blij mee, of een andere benaming
Nu word gedaan alsof het een geweldige handelstal is die ze iedereen aanbeveeld, en zijn blijkbaar veel mensen, incl ik het niet mee eens

Ik vind tog echt dat de Ts dit zelf mag weten, Als het de mod's niet aan stond hade ze er een slotje op gelaten en het niet weer heropend lijkt mij.

Natuurlijk mogen de goede EN de slechte ervaringen verteld worden. Maar er is een verschil tussen ervaringen, een verschil tussen negatief en door slijk halen.

En dat is op het moment wat er aan de gang is, Ik vind het rot voor de mense met erg slechte ervaringen, zoweel emotioneel als financieel, en denk ook niet dat het de TS haar bedoeling was om alles weer tot leven te wekken. Alleen vonden (waaronder dus ook de moderaters) Het eens tijd dat er ook eens ene positief woordje gezegt mag worden. Ik weet zelf niet wat er allemaal afgespeeld heb met de mensen die erge nare dingen hebben meegemaakt ik heb alleen een andere kant over die pony Cadootje gehoort, en over wat ander vage verhalen die ik niet echt meer weet, maar daar ga ik ook niet over meepraten. Wat ik wel vind nogsteeds is dat half bokt die er nooit geweest is maar mee kwaakt met iedereen. En dat vind ik jammer, Ik heb een goede ervaring, een leuke haf, een lief dier waar ik nog jaren plezier van ga hebben. En ik gun het mezelf een keer (klinkt arrogant maar mag wel na 2 miskopen waarvan ik de 1e met heel veel pijn in me hart en ziel in heb moeten laten slapen) Dus ik ben gewoon blij.

Vind het ook vooral naar dat mensen roepen dat ik vast zit geplakt aan dit topic( ik zit ongeveeer al een week ziek thuis dus je moet wat he), of dat ik een van de hoe zeiden ze dat kornuitjes was ofzo? Nou sorry maar kan verzekeren dat ik niemands KORNUIT ben, al zeer zeker van Melanie niet. Als ik iemands kornuit zou zijn dan zou dat van Sabbientje zijn Tong uitsteken want ik verzorg haar paard al 6 jaar. Als je zo slim ben om zon opmerking te maken, kijk dan ook in mijn profiel. Dan zie je dat ik 4 uur reizen weg woon en dan ga ik echt niet iedere dag daarheen hoor?
MAargoed, Ik lees verder alleen nog maar een beetje mee, want wat ik wou zegge heb ik nu gewoon al gezegt, Ik heb een goede ervaring en een leuk dier, en jammer voor degnee die dat niet hebbe. Het spijt mij daarvoor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:45

Lynn_Nikita schreef:

je kan het dus ook anders lezen,

zij had ook gehoort dat deze stal een slechte naam heeft en M een botte ....... is!

alleen heeft zij dat dus heel anders ervaren,zij wil laten weten dat het nu dus anders is Knipoog
ze kwamen voor een ander paard,en de haf was erg vies die hebben ze daar zelfs gewassen en M heeft de shampoo gegeven.
dus helemaal geen agressief persoontje Clown

en dat had ik in 2000 ook niet,we hebben toen een goede onderhandeling gehad waar we allebei tevreden mee waren.
en ik was daar samen met m`n vriendin en hebben daar aan de koffie gezeten ,foto`s gekeken best gastvrij Haha!

maar goed, ik heb toen niet lopen zeuren en nu TS en vriendin ook niet Knipoog

maar ik herinner me nog dat er in de `aanvals topic`s` het niet gewaardeerd werd als je een positieve post neerzette dat werd gelijk aan alle kanten aangevallen.

want dan was je gelijk een `hulpje`van M .

ik vind dat hun echt wel de naam mogen neerzetten van stal waar ze hun goede pony vandaan hebben.
waarom wel alleen negatief en niets positief?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:47

van mij mag iedereen die positieve ervaring heeft posten hoor, geen problemen mee, wil alleen zeggen dat dat niet meteen betekend dat daar nisk aan han dis, met melanie en dr stal en praktijken

als je ergens klacht over hebt, dan komt dr ware aard naar boven heb ik gemerkt.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:05

Lynn_Nikita schreef:
van mij mag iedereen die positieve ervaring heeft posten hoor, geen problemen mee, wil alleen zeggen dat dat niet meteen betekend dat daar nisk aan han dis, met melanie en dr stal en praktijken

als je ergens klacht over hebt, dan komt dr ware aard naar boven heb ik gemerkt.

hoe lang moeten de mensen die negatieve ervaringen hebben nu nog doorgaan in dit topic???
verschillende hier hebben nu hun 'punt'wel gemaakt,hou dan verder op en herhaal het niet 5 keer.
de t.s is positief ga inderdaad ergens anders negatief doen dat is hier de bedoeling niet van.
lijkt me voor de t.s ook niet echt leuk.ik heb de pony gezien en het is een ontzettend leuk dier!! Haha!
ik hoop dat ze er erg veel plezier van gaat krijgen!
waren de foto's daar in de bak of bij bm?
hij staat al wel bij jullie op stal?
sorry als ik erover heen gelezen heb hoor haha zijn zoveel bladzijdes al! Bloos

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:09

Lynn_Nikita schreef:

En hoelang was je van plan om daar over door te drammen? Rolleyes Je hebt je punt nu toch wel gemaakt? Enigste wat hier gebeurt is dat er hier meerdere positieve reactie's komen en hup dat moet meteen de grond ingeboort en niet 1 keer, neee het liefst zo vaak mogelijk!Zodat het topic weer lekker op slot kan, en dan pas zijn we tevreden! Zegt meer over jezelf dan over die hele stal...

En zoals ik al zei wil helemaal niet zeggen dat ik goede ervaringen heb maar dat hoef ik ook niet tig keer te zeggen om mijn standpunt duidelijk te maken. De TS had goede ervaring nou mooi voor haar en alle anderen die dat wel hadden. En negatieve dingen mogen ook best gezegt worden maar zie het nut er niet van in om dan in herhaling te vallen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:30

Zelf heb ik geen ervaringen met deze stal dus daarover ook geen mening.

Wel valt me op dat heel veel zogenaamde slechte ervaringen bestaan uit dingen die hadden kunnen worden voorkomen als de mensen zichzelf iets beter hadden voorgelicht voordat ze een paard gingen kopen, of op zijn minst iemand meegenomen hadden met wat meer paardenverstand.

Het verhaal wat me dan het meeste opvalt is die van de "Spaanse hengst". Mensen vallen er blijkbaar over dat het dan gewoon een draver blijkt te zijn.
Kom op zeg: Dier had geen papieren, als je een Spaanse hengst wil koop je er een met papieren, doe je dat niet dan heb je misschien een paard uit Spanje maar kun je er verder elke naam aanhangen die je wilt. Een Spaanse hengst kan ook goed een draver uit Spanje zijn.
De plekjes op de benen waren goed zichtbaar en had dus bij aankoop ook gezien kunnen worden en verder onderzocht.

Het valt me op als je bij Beestenboel een opmerking maakt als een kruising een Jack Russell Terrier of Chihuahua (het liefst natuurlijk van marktplaats gehaald....) wordt genoemd je de wind van voren krijgt. Ook al lijkt het dier totaal niet op het ras wat genoemd wordt je mag er niets over zeggen want het is volgens de koper wel degelijk een rashond....
En iedereen lijkt het daar totaal onbelangrijk te vinden dat mensen dagelijks bedonderd worden en mensen willen daar graag geloven dat hun hond een rasnaam heeft.
En als dit bij een handelstal gebeurd word je ineens bedonderd?

Zomerexceem? Hoe moet de handelaar dat weten als de koper het op moment van aankoop niet eens ziet? Dacht je dat zo iemand die paarden daar een jaar heeft staan ofzo
Wat dat betreft heb ik een grotere hekel aan de particulieren die hun zomerexceempatient 's winters verkopen en het er bewust niet bijzeggen en helaas gebeurd dat maar al te vaak.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:10

Fijn dat je een fijne ervaring hebt met BM.Ook fijn dat je als ik het goed lees een leuk paardje hebt gevonden daar.
Wat ik wel jammer vindt is dat je sommige mensen over één kam scheert, ik heb zelf namelijk ook een vervelende ervaring met BM maar dat wil niet zeggen dat ik mijn verhaal verzin of heel erg aandik.
Mijn ervaring is mijn ervaring en ik vindt het zelf erg triest dat het zo heeft moeten lopen.
Op elke stal is wel iets aan te merken, iedereen heeft een andere mening.
Dat jij nu een goede ervaring met BM hebt betekend niet dat iedereen die een selchte ervaring heeft alles maar uit z'n nek banketstaaf.
Ik ben blij voor jou dat je een fijn paard hebt gevonden en blij voor BM dat iemand ook eens met een positief verhaal komt, wie weet zijn ze wel verandert en dat zou een erg goede zaak zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:16

Jordy schreef:
Fijn dat je een fijne ervaring hebt met BM.Ook fijn dat je als ik het goed lees een leuk paardje hebt gevonden daar.
Wat ik wel jammer vindt is dat je sommige mensen over één kam scheert, ik heb zelf namelijk ook een vervelende ervaring met BM maar dat wil niet zeggen dat ik mijn verhaal verzin of heel erg aandik.
Mijn ervaring is mijn ervaring en ik vindt het zelf erg triest dat het zo heeft moeten lopen.
Op elke stal is wel iets aan te merken, iedereen heeft een andere mening.
Dat jij nu een goede ervaring met BM hebt betekend niet dat iedereen die een selchte ervaring heeft alles maar uit z'n nek banketstaaf.
Ik ben blij voor jou dat je een fijn paard hebt gevonden en blij voor BM dat iemand ook eens met een positief verhaal komt, wie weet zijn ze wel verandert en dat zou een erg goede zaak zijn.

als dit voor TS of PB bedoelt is, zij hebben nergens gezegd dat mensen alles verzinnen!
ze hebben hun verhaal verteld en dat was een goed onthaal en een gezellige behulpzame M.

ik snap best dat wanneer jouw ervaring een rot ervaring is ,het niet kan geloven dat ook Mel een andere kant heeft.
ik persoonlijk heb geen klik met haar maar zal niet haar handel de grond in boren.

hoelang geleden is jouw ervaring?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:21

SONY schreef:
En hoelang was je van plan om daar over door te drammen? Rolleyes Je hebt je punt nu toch wel gemaakt? Enigste wat hier gebeurt is dat er hier meerdere positieve reactie's komen en hup dat moet meteen de grond ingeboort en niet 1 keer, neee het liefst zo vaak mogelijk!

Mag ik even opmerken dat de "voorstanders" ook constant in herhaling vallen? Knipoog Iemand die zwaar door betreffende stal benadeeld is kan daar idd niet over uitgepraat komen. Net als iemand die goede ervaringen heeft. Gewoon de ervaring delen zonder persoonlijk te worden moet toch kunnen?

Er zijn mensen die écht onbeschoft door stalhoudster behandeld en benaderd zijn en dan druk ik me nog zacht uit. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten en dan is zo'n topic wel olie op het vuur. Blijf het vreemd vinden dat dit topic open mocht. Ooit is er een afspraak gemaakt dat er over betreffende stal niet meer gediscussieerd mocht worden op bokt.

Maar er zal wel een nieuwe frisse wind zijn in het modteam Verward Verward

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:59

Dus...als ik een topic open over bijv. een gerecht dat ik erg lekker vind, met het recept er bij...dan mag niemand zeggen dat ze dat gerecht niet lekker vinden?
Ik dacht dat er nog altijd zoiets was als eigen mening, vrijheid van meningsuiting etc.
Zo lang er maar respectvol gereageerd wordt, moet ieder zijn mening kunnen zeggen, vind ik. Dus...ruimte voor positieve èn negatieve ervaringen.
Zoals ik al eerder reageerde: ik ken een stuk of tien paarden die daar vandaan komen en met twee was niets aan de hand...met de andere acht wel.... En een aantal van de mensen die het daar hebben gekocht waren zelf erg onervaren of naief. Dus...positieve en negatieve ervaringen....
Ik vind de website wel verbeterd....maar dat had ik ook al gezegd. Minder amateuristisch vind ik het...al zou ik nog wel wat tips hebben voor nog meer verbetering.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:07

Wat is de site nu dan?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:08