Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:10

ja ze zitten weinig achter de mail, omdat het best druk daar is, ik denk dat je beter kunt bellen. Ik geloof dat ze in de avonduren wel op de mail kijken. Maar goed hoorde dat ze al meer dan 50 reacties heb gehad voor die palomino dus die is wel even bezig om de mail op te schonen hihi. Je kunt beter naar ze bellen dan heb je gelijk antwoord.
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 09-06-07 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 14:11

Vind het niet gek; ik was ook meteen verliefd op die palomino, haha. Ik zal ze vanavond wel even bellen. Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:12

Niet vanavond joh dat moet je nu doen ik ben van de week ook een paard kwijt geraakt omdat ik niet eerder wilde kijken

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:15

Ja die palomino is prachtig en zo'n schatje maar die 11 jarige ook hoor. Is heel relaxt vind alles prima, lieve uitstraling loopt mooi. Hij was heel nieuwsgierig naar mn camera, als hij liep leek wel of hij het leuk vond dat ik foto's van hem nam, ging ie beetje showen. Leuk beestje hoor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:19

goedkoop is vaak duurkoop, gewoon rustig blijven rondkijken en aan iedereen vertellen dat je een paard zoekt Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 14:19

tita schreef:
Niet vanavond joh dat moet je nu doen ik ben van de week ook een paard kwijt geraakt omdat ik niet eerder wilde kijken

In principe maakt het voor mij niet zoveel uit wanneer ik bel, want áls ik een nieuw paard heb gevonden kan hij toch pas over anderhalve maand komen. (ivm. afspenen van mijn veulen en verkoop van de moeder)

Edit: Ik word nu toch wel zenuwachtig dus ik ga zo maar bellen. Tong uitsteken

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:21

haha lol nou meis veel succes hoor, als dit niet je paardje is komen er vast andere op je pad. Bij hippisch centrum komen wekelijks nieuwe paarden binnen dus zal marktplaats of hun site gwoon goed in de gaten houden.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:31

Heb net het hele topic doorgewerkt en onderschat niet een paard van een jaar of 15/16 die al wat gelopen hebben. Zijn ze op die leeftijd nog goed dan blijven ze wel heel, zeker in de recreatie.Succes in ieder geval

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 14:37

Ik ga inderdaad ook maar eens wat meer op zoek naar een paard van ong. 15, die zijn wat goedkoper en inderdaad; in de recreatie gaan ze wel even mee.

MalPaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:45

hooii,
ik heb voor mij haflinger 750 betaald
waarvan er 50 af ging vanwege dat ze gechipt moest worden en ik vond dat hun dat moesten doen !!
en alleen der hoeven moesten nodig bekapt worden meer niet

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 15:06

Dat is wel heel goedkoop, zou mooi zijn als ik zoiets zou kunnen vinden. Maar ik heb algauw het idee dat ik de gebreken er dan gratis bijkrijg. Knipoog Maar goed; daarvoor zijn de keuringen. Lachen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:16

En heb je al gebeld?? Haha! De palomino is prachtig, ik hoop voor je dat ze 'm nog hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:53

Ik vind 2000 euro een heel nette prijs voor een recreatiepaard. Bij ons staan er een paar 20plussers en die zijn echt niet voor beginners die amper10 lessen op een manege hebben gehad. Mijn paard is 15 en idem als die andere oude knakkers nooit ziek, zwak, misselijk of kreupel, als mijn paard 1 of 2 keer per week gereden wordt dan ook zeker niet voor een beginner want dat wordt janken, 4 slappe ritjes per week met voornamelijk stappen en hier en daar een klein drafje is ook te minimaal voor hem. Hij wordt alledag gereden en 1 keer per week dressuurmatig, minstens eens per week een rengalopje om hem relaxed te houden.

Kortom 15, 20 of 25 is een prima leeftijd voor recreatie, veel rijden op een eerlijke verantwoorde manier houdt ze fit en gezond.

Mijn mening is dat recreatiepaarden onderschat worden als ze eenmaal de leeftijd 14+ hebben behaald. 1500-2000 vind ik een eerlijke prijs voor een gezond, braaf en fit recreatiepaard.

Marktplaats heeft momenteel 2 pagina's vol met recreatiepaarden tussen de 1500 en 3000 euro.

Er staat trouwens een mooie andalusier te koop voor 3750 inclusief hoofdstel, zadel, tevens te leasen voor 100 euro. Ik vind het een mooi ding, de moeite waard om te kijken. Als je een paard van 2000 koopt heb je nog de kosten van een zadel en een behoorlijk 2e handsje kost al snel 700-1000 euro, hoofdstel er nog bij en chabrakjes.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:10

Als iemand de vraagprijs van die palomino weet, zou die mij dan willen pbén Bloos
(ben echt benieuwd wat er voor zo'n paard gevraagd word.. Nu waarschijnlijk wel veel aangezien er 50 mensen gereageerd hebben Clown)

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:42

AnjaKos schreef:
En heb je al gebeld?? Haha! De palomino is prachtig, ik hoop voor je dat ze 'm nog hebben!

Die palomino valt niet onder haar prijsklasse, ze ging bellen voor de bruine 11 jarige ruin Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:13

lovely82 schreef:
AnjaKos schreef:

Die palomino valt niet onder haar prijsklasse, ze ging bellen voor de bruine 11 jarige ruin Knipoog

Inderdaad, was het maar waar. Huilen van het lachen

x_Katja_x : Barbara heeft een paar honderd e-mails gekregen voor de palomino, dus volgens mij moet er nog een een nulletje achter. Tong uitsteken

Russel: je hebt PB Knipoog

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:58

Redrumfox schreef:
x_Katja_x : Barbara heeft een paar honderd e-mails gekregen voor de palomino, dus volgens mij moet er nog een een nulletje achter. Tong uitsteken

Ja dat zal nu best wel ja Clown

Ik kwam trouwens net echt een paard tegen op marktplaats wat helemaal aan jou eisen voldoet!
Jong, betrouwbaar, binnen jou budget.. kijk zelf maar zou ik zeggen Knipoog
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... paard.html

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:02

Ik heb destijds een goed gezond paard gekocht voor 3800 gulden (geen euro's dus). Hij was toen 8 jaar oud geloof ik. Het was wel een "afgekeurd" renpaard (een volbloed Arabier, hij kon niet meer meedoen op de renbaan vanwege een cournage, een "rammelende stemband" zeg maar), maar daar heb je met recreatief rijden dus helemaal geen last van.

Dus volgens mij moet er zeker wat te vinden zijn voor dat geld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:31

Ik heb weleens het idee dat mensen bij voorbaat denken dat iets wat duur is ook altijd goed is. Helaas werkt het zo niet. Je hebt nooit garantie en ik zou elk paard in elke prijsklasse laten keuren.

Volgens mij zijn er genoeg paarden te vinden onder de € 2.000,-. Fjorden, haflingers, dravers etc. Als je een leuk, intelligent en gevoelig paard zoekt kan je zeker eens bij een draver gaan kijken. Mijn draver was destijds ook niet duur (zeker binne jou budget) maar heeft nog nooit iets gemankeert.

Kijken op dravers.nl is je al aangeraden las ik Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:35

je hebt wel paarden rond de 2000 euro, maar dan moet je weten waar je die moet zoeken.
op marktplaats worden i.m.o. soms belachelijk hoge prijzen gevraagd....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 01:40

x_Katja_x schreef:
Redrumfox schreef:

Ik kwam trouwens net echt een paard tegen op marktplaats wat helemaal aan jou eisen voldoet!

Misselijk Misselijk dat paard heeft een ramshoofd nee sorry er zijn veel leukerder dit ziet er echt niet uit

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 01:44

Typ op marktplaats in bij "uitgebreid zoeken" recreatiepaard en je hebt meteen c.a 4 hits.
Gewoon even goed zoeken en dan vind je wel een leuk paardje in jou prijsklasse.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 03:00

vrienden van ons hebben net hun zeer brave haf te koop gezet , die hebben ze 2 jr geleden gekocht voor hun dochter die er nu ivm school en vriendje minder "zin"in heeft
verkeers/bos mak , liep bij vorige eigenaar L2+
kan sprongetje 1500 voor alles der op en dr aan ..kijk dat soort ponys zijn er nog voor die prijs of idd een dravertje bv is nog steeds een goedkoop ras terwijl er toch hele leuke beestjes tussen zitten !

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 03:05

x_Katja_x schreef:
Redrumfox schreef:

Dit beest wordt zo aangeprezen, erg overdreven. Ik vertrouw het meteen al niet. Als hij echt zooooo geweldig is, waarom dan maar 1650 euro?

advertentie (een gedeelte ervan):

verschrikkelijk mooie ruime gangen.. je kan heerlijk door zitten zonder een milkshake te worden..
mooie houding makkelijk na gevelijk te rijden..
in alle 3 de gangen.. en dat voor een 3 jarige..
super goed karakter.. je kan onder hem door lopen..
s geschikt voor de sport heeft dressuur aanleg maar ook springen zou hem goed af gaan met zn mooie lange benen...
helaas door tijdgebrek niet verder mee gegaan.. maar iemand die het leuk vind kan dr best nog eens heel ver mee komen
als je denk dat je rechts wil.. gaat hij al rechts.. een keer klikken en je versnelt.. een keer ho en je staat stil..
van uit stil stand naar galop vanuit galop naar elk gewenste gang..

Ik geloof het helemaal niet, deze advertentie, er moet iets helemaal niet kloppen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:08

Vond het ook al een verschrikkelijke advertentie!