Al bieden ze een miljoen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Al bieden ze een miljoen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:50

Arieskuh schreef:
Vanaf 20.000 heb ik niet veel meer te zeggen denk ik, dan zorgt m'n moeder wel dat ie eruit gaat..

Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:51

tita schreef:
Ze kunnen het bij een ander net zo goed of zelfs veel beter krijgen hoor

o vast, maar ík hou van die beesten en beschouw ze als míjn familie, die doe ik dus niet zomaar weg. en mocht het zo zijn dat ik echt niet anders kan ( al zou ik dan eerst eenlening afgesloten hebben etc) en ze weg moet doen, zou dat gratis zijn aan iemand waarvan ik zeker weet dat ze het goed hebben, maar goed, plekken zat waar ze kunnen staan voor hetzelfde bedrag aan wat ik voor mijn auto kwijt ben per maand, die keuze zou dus snel gemaakt zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:54

o dan denken jij en ik heel anders nu hoef ik niet zo snel bang te zijn dat ik Draak niet meer kan betalen ook al word ik werkloos maar nooit ook nooit zou ik gaan lenen voor een paard dan ben je dus echt niet slim bezig in mijn ogen.

Maar ik denk hier duidelijk anders als de rest en hoe gek ik ben op mijn pony die gaat er niet meer uit dan had ik hem vorig jaar moeten laten gaan.
Maar mocht in de toekomst een flink bedrag krijgen voor mijn paard (die ik nu nog niet heb Haha!) dan gaat ie toch echt weg

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:57

tita schreef:
o dan denken jij en ik heel anders nu hoef ik niet zo snel bang te zijn dat ik Draak niet meer kan betalen ook al word ik werkloos maar nooit ook nooit zou ik gaan lenen voor een paard dan ben je dus echt niet slim bezig in mijn ogen.

tsja... de één sluit het af voor een auto of huis... mij interesseerd een auto weinig en een huis kan ik ook prima huren en sluit als het zou moeten daar dus wel degelijk een lening voor af.
maar goed... wat jij zegt... ik hoef niet bang te zijn dat ik ze niet meer zou kunnen betalen. mijn ouders zouden me ten eerste altijd steunen en zelfs met een uitkering zijn er plekken die ik prima zou kunnen betalen voor mn beestjes

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:38

Rosita, helemaal met je eens, hoor. Ik zou ook echt ALLES doen om mijn paard te houden, wat er ook gebeurt. Dan maar wat kleiner wonen en de auto weg doen ofzo (als het allemaal al zo ver zou komen, he Knipoog ). Geldbedragen interesseren met niets wat betreft onze dieren en ook wat heel wat andere zaken betreft. Ik hou van mooie dingen, maar materialistisch ben ik totaal niet.

Ik zie mijn paard niet zomaar als een paard. Met een paard heb je een klik of niet. Ik heb met de mijne een enorme klik, die ik nog maar 1x eerder met een paard gehad heb (heel lang geleden) en die ruil ik echt niet zomaar in voor een andere. Ik neem aan dat iedereen die ooit die bepaalde klik met zijn/haar paard gehad heeft, wel weet wat ik bedoel. Lovers

En ik heb mijn paard voor het plezier van ons allebei, niet alleen voor mijn eigen plezier. Als ik zou weten dat hij niet gelukkig bij me was, zou ik ook niet gelukkig zijn. En voordat mensen gaan roepen 'hoe weet je dat nou'. Jaaaaaa, het geheim van de smid!!! Daar ga ik verder niet op in. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:39

Wat is achterlijk hoog?

het bod wat ik heb gehad is meerdere malen hoger dan het bedrag wat jij hier zegt.
Meer dan het 10 voudige dat wat ik voor hem betaald heb.
En die persoon komt 5x terug of hij hem echt niet kan kopen.
Dan kan ik er zeker vanuit gaan dat zijn bod echt niet het eind bedrag was wat hij er voor wilde geven.

En ja, we konden het goed gebruiken.
We hadden toen net een huis gekocht, dus ja zeer welkom.
Maar nee hij gaat niet
Daar is hij mij veel te speciaal voor.

Dus als andere zeggen, je denkt wel anders als je een goed bod krijgt
Nee, want dan was hij wel weg geweest
Ik had hem toen nog geen jaar..nu 12 jaar later is hij me nog veel dierbaarder.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:42

Er is door een (vast dronken) toerist vorige zomer 5000 euro voor Amy geboden.
Laatst kreeg ik weer een bod van 5000 toen ik zei dat ik het niet deed zei hij 5600.. En dat voor een simpele Tinkermerrie..

Maar ze gaat echt nooit bij me weg.. Heb erg voor dr moeten knokken, eindelijk zijn we op de weg die ons leid naar wat we willen bereiken. En ik ben zo trots op dr.. Dus Amy blijft bij mij totdat ze dood gaat..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:46

Ik vind ook niet dat anderen kunnen beweren wat jij zal doen in zo'n geval, RK.
Dat weet je alleen maar zelf, lijkt me. Dat zij het wel zouden doen, prima, maar ze kunnen andere mensen echt niet inschatten over het gevoel wat jij voor je paard hebt. Niet ieder mens is het zelfde, gelukkig niet, zeg. Lachen

Geld is leuk, maar geld is echt niet alles. Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven voor mij (gezondheid, liefde en mijn gezin inclusief ons paard en onze katten). Daar kan geen miljoen tegen op!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:02

Nadya schreef:
Dat weet je alleen maar zelf, lijkt me. Dat zij het wel zouden doen, prima, maar ze kunnen andere mensen echt niet inschatten over het gevoel wat jij voor je paard hebt. Niet ieder mens is het zelfde, gelukkig niet, zeg. Lachen

Geld is leuk, maar geld is echt niet alles. Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven voor mij (gezondheid, liefde en mijn gezin inclusief ons paard en onze katten). Daar kan geen miljoen tegen op!!!

Ben ik het roerend mee eens.

Doet me trouwens aan iets denken. Ik vraag me af als je echt wel alles zou doen voor het geld (je stelt nu voorop dat als je een hoog bedrag krijgt je wel anders zou piepen).
Zou je ook met een jongen gaan voor het geld?
Ik niet, en ik kan het weten want ik heb die kans gehad. Er is eens een jongen helemaal gek van me geweest. Eerste keer dat ik bij hem thuis kwam wist ik niet wat ik zag. Ik meende even dat ik in een film was terrechtgekomen, zo'n kast! Hij had gewoon zijn eigen verwarmde binnen privézwembad met kleedkamers en al (en geen onozel plonsbad, een serieus zwembad van 2 diep). Had ik toen toegehapt en kon ik hem nu nog altijd bekoren, dan zat ik voor de rest van mijn leven goed.
Maar ik heb hem afgewezen en in de plaats daarvan iemand gekozen uit een gewoon arbeidersgezin waar ze hard moesten werken om gewoon rond te komen.
Ik heb tot de dag van vandaag nog altijd geen spijt van dat ik dat luxeleven aan mijn neus voorbij heb laten gaan. Zou jij dat wel hebben?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:10

xKatleentjex schreef:
Nadya schreef:

Ben ik het roerend mee eens.

Doet me trouwens aan iets denken. Ik vraag me af als je echt wel alles zou doen voor het geld (je stelt nu voorop dat als je een hoog bedrag krijgt je wel anders zou piepen).
Zou je ook met een jongen gaan voor het geld?
Ik niet, en ik kan het weten want ik heb die kans gehad. Er is eens een jongen helemaal gek van me geweest. Eerste keer dat ik bij hem thuis kwam wist ik niet wat ik zag. Ik meende even dat ik in een film was terrechtgekomen, zo'n kast! Hij had gewoon zijn eigen verwarmde binnen privézwembad met kleedkamers en al (en geen onozel plonsbad, een serieus zwembad van 2 diep). Had ik toen toegehapt en kon ik hem nu nog altijd bekoren, dan zat ik voor de rest van mijn leven goed.
Maar ik heb hem afgewezen en in de plaats daarvan iemand gekozen uit een gewoon arbeidersgezin waar ze hard moesten werken om gewoon rond te komen.
Ik heb tot de dag van vandaag nog altijd geen spijt van dat ik dat luxeleven aan mijn neus voorbij heb laten gaan. Zou jij dat wel hebben?

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt!!! Maar ik heb gekozen voor de man waar ik nu nog steeds mee ben, waarmee ik een dochter heb en die inmiddels wel 'carriere' gemaakt heeft. Een paar jaar geleden verdiende hij een stuk minder, hoor, maar dat was ik helemaal niet mee bezig. Ik kijk liever naar hoe ik me bij iemand voel, hoe iemand voor me is en wat ik voor hem voel, dan dat hele buitenkant gebeuren wat diegene met zijn kast van een huis, zwembad, 4 auto's en tig vette bankrekeningen had. Helemaal met je eens, hoor, xKathleentjex.
Ik had nu stinkend rijk kunnen genieten van decadente vakanties, dure kleding, vette auto, noem maar op. Het is allemaal niets waard als ik kijk wat ik nu thuis heb. Dat is gewoon goud waard, kan geen miljoenair tegenop. Gaaaap Haha!

Geld maakt niet gelukkig, hoor!!!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:34

wat er ook kan gebeuren: soms heb je het niet voor het zeggen, wie weet MOET je echt om 1 of andere reden je paard/pony eens verkopen.

ik zei ook altijd, toes gaat nooit weg.

maar soms moet je ergens aan toe zijn. kijken wat voor je pony (en voor jezelf) het eerlijkste is. kan heel moeilijk zijn, maar als je de juiste beslissing neemt, voel je dat. ik was ook altijd de volhouder: mijn pony gaat nog niet weg voor een miljoen......

uiteindelijk na veel nadenken etc heb ik haar weg gebracht en op dat moment nog geen traan gelaten, terwijl ik een jaar eerder bij de gedachte al in janken kon uitbarsten! ik wist dat het goed was..........en DAT vind IK een MILJOEN waard!

tuurlijk mis ik haar weleens, ze was mijn held, mijn kanjer, die voor me gevochten heeft, altijd voor me klaarstond en me nooit heeft laten vallen. mijn meisje, mijn aller eerste eigen pony, die eigewijze oude knol, die ik ook heus weleens achter het behang kon plakken! maar voor mij is het veel waard als ik zie hoe ze het nu heeft.

ze heeft het verdiend.

en nog steeds is ze voor mij ontelbare euro's waard. maar het belangrijkste van alles vind ik , en dat is voor mij nog meer waard, dat ze een goeie plek heeft!

gr leonie

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:08

ahum, als bepaalde mensen hier onze huidige gezinssituatie zouden kennen, zou je ook zeggen: je moeder kan het bij een ander veel beter krijgen hoor! ja... dus?

pas als het onmogelijk wordt om mijn paarden voldoende verzorging te geven, of als ik geldproblemen zou krijgen, gaat er ééntje weg, dus echt alleen als het MOET! en dat kan inhouden dat mij iets overkomt waardoor ik ze niet kan houden, maar het kan ook zijn dat er geen plek voor ze is, en ik niet beter kan betalen dan een blubberwei... dan is het niet eerlijk meer om ze te houden.

ik heb er drie, dat maakt het extra lastig want hoe moet je kiezen? Flicka mag NOOIT weg, wegens haar verleden met mij. dan zet ik haar nog liever in de keuken, Flicka zou dat niets uitmaken, die kan nog gelukkig zijn in een hondenkennel. als er één wegmoet, wordt het dus Faram (die ik al bijna 9 jaar heb, van veulen af aan) of Snatje (die ik pas een dik half jaar heb, ook van veulen af aan, maar die voor mij wel iets bijzonders is (goed, Faram ook). plus dat Snatje en Flicka samen in één paardenbox kunnen, en Flicka en Snatje geen van beiden met Faram op het land kunnen samen... maar goed, ik denk er liever niet teveel over na, ze mogen alledrie NOOIT weg!

Jitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:18

mijn paard zal ik nooit kunnen verkopen
ik kan echt niet zonder 'm Bloos

heb liever een lief vriendje in de wei dan dat ik eenzaam op de bank zit met geld in mijn hand

horses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:28

Ik ben blij dat vele mensen er zo over denken dat hun paard en gezin,huis al goudwaard is. ik betaal 1 paard zelf en 1 paard me vader ik woon nog thuis en mijn ouders zijn gescheiden. mijn moeder rijd ook zo af en toe als ik wil kan ik ze ook alletwee zelf betalen maar mijn vader wilt dat niet zolang ik de ander maar zelf betaal Haha! en dan als nog zouden ze nooit weggaan ze staan nu goed op een hele leuke pensionstal ze hebben er alles behalve binnenbak,stapmolen verder alles ook solarium enz ik hou ook van luxe maar ja kan nie alles hebben. ik denk maar zo ik heb nu al eigenlijk alles wat me hartje begeert Tong uitsteken het enige wat ik nog mis is een auto haha die krijg ik in juni pas heb ik oktober pas me rijbewijs gehaald. dus geld tekort neej eigenlijk niet bevald prima zo.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:42

Hangt ervanaf. Mijn oude pony die ik al sinds ik klein ben heb, die gaat nooit meer weg. Niet dat iemand er uberhaupt een euro voor bieden zal, maar mocht dat wel zo zijn: NEE.

IJslander gaat ook niet weg. Die kan ik ook niet wegdoen want ik heb een contract getekend dat ik hem niet wegdoe want hij is 'gevaarlijk'. (nooit wat van gemerkt maar oké).

De rest is over te praten hoor. Ik vind een miljoen heel veel geld en ik denk dat als iemand zoveel geld biedt dat hij er dan wel goed voor is. Ik bedoel, hij heeft in ieder geval de financiele middelen om voor het paard te zorgen. Dus ja, de rest zou ik wel wegdoen ja. Het is net wat voor persoonlijke band je met ze hebt, en er zijn er dus twee die ik zeker hou.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:23

denk dat de eigenaresse direect zegt verkocht haha en ze krijgen er idd dan nog een strikje omhoeen ook. maarja zo'n bod krijgen we toch niet voor het paard. dus dat scheeld weer. en hij gaat ook niet weg Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:45

runningkawa schreef:
Wat is achterlijk hoog?

het bod wat ik heb gehad is meerdere malen hoger dan het bedrag wat jij hier zegt.
Meer dan het 10 voudige dat wat ik voor hem betaald heb.
En die persoon komt 5x terug of hij hem echt niet kan kopen.
Dan kan ik er zeker vanuit gaan dat zijn bod echt niet het eind bedrag was wat hij er voor wilde geven.

En ja, we konden het goed gebruiken.
We hadden toen net een huis gekocht, dus ja zeer welkom.
Maar nee hij gaat niet
Daar is hij mij veel te speciaal voor.

Dus als andere zeggen, je denkt wel anders als je een goed bod krijgt
Nee, want dan was hij wel weg geweest
Ik had hem toen nog geen jaar..nu 12 jaar later is hij me nog veel dierbaarder.

het maakt niet uit jij kan er over oordelen dat bedoel ik nou te zeggen.
Jij heb ooit een achterlijk bod gehad zeg maar en je kon de verleiding weerstaan.
Probeer nou eens niet altijd me niet te begrijpen.
Wij beiden hebben dus een goed bod gehad en die Amerikaan ging echt ver over die 13000 gulden heen dus ver over de 6000 euro en dat is voor een 23 jarig luchtzuiger een achterlijk hoog bod maar ik kon het niet met hem eens worden over iets dus was de kous af maar ik krijg voor Draak echt nooit meer zo'n bod.

Mensen die een bod hebben gehad kunnen deze topic beter ervaren dan alle anderen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:10

Nou mijne gaat voor een miljoen echt wel weg hoor. Haha!
Ik denk dat we er vanaf 20.000 wel echt over na zouden gaan denken.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:55

'Alles' is te koop..
Als iemand een achterlijk hoog bedrag biedt voor mijn paard of pony, dan zal ik er zeker wel over nadenken deze te verkopen.
Niet dat ik het leuk vindt, maar fantasieboden krijg ik niet dagelijks.

(en dan heb ik het wel over een echt abnormaal bod, en geen 1000 meer dan mijn paard evt. waard zou zijn)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:26

Inderdaad, als iemand een miljoen biedt voor mijn Candortje dan ben ik snel klaar met denken. Doe ik er nog een grote rode strik omheen ook.
Ohhh... slecht baasje ben ik..... Tong uitsteken

whispervdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:20

Kyralovertje schreef:
'Alles' is te koop..
Als iemand een achterlijk hoog bedrag biedt voor mijn paard of pony, dan zal ik er zeker wel over nadenken deze te verkopen.
Niet dat ik het leuk vindt, maar fantasieboden krijg ik niet dagelijks.

(en dan heb ik het wel over een echt abnormaal bod, en geen 1000 meer dan mijn paard evt. waard zou zijn)

Kunnen mijn woorden zijn Knipoog

Helaas is Whisper niet van mij dus kan ik er zelf niet over beslissen Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:43

Ach, ik denk niet dat iemand nog een achterlijk hoog bedrag voor mijn 28jarige beestje gaat bieden.

Maar dat geeft niet, hij mag hier gewoon genieten van zijn pensioen. Lovers

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:34

ik denk dat ik royena nooit weg zou doen, vrees dat dr ook niet zo hoog geboden wordt op haar Tong uitsteken

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:14

Kunnen mijn woorden zijn Knipoog

Helaas is Whisper niet van mij dus kan ik er zelf niet over beslissen Haha![/quote]

dat heb ik ook, maar de eigenaresse zegt ook alles is te koop!

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:34

Mijn paardjes zijn onbetaalbaar. Bloos