meer verwaarloosde pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

toeka

Re: meer verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:03

runningkawa schreef:
Met jou valt niet te praten
wat ben jij een naar mens....
jij denkt alleen maar aan jezelf, juist daarom zet jij je paard in de blub
lekker goedkoop
Je denkt dus totaal niet aan de behoeftes van een paard, als wil je dat wel zo over laten komen
Alleen maar ikke ikke

Er is niks mis mee als een paard de hele dag in een droge paddock staat samen met andere
Natuurlijk is de hele dag in een droge wei fijner, maar helaas, dat kan niet overal in NL.

nee hoor, ik denk niet aan mezelf, integendeel, ik heb ze zelf laten kiezen.
ze staan nou samen in een kudde op een weiland, die een halve meter hoger ligt dan de rest (droog), op 3 hectare met schuilgelegenheid op land. terwijl ik ook 6 stallen heb. dus wil je niet zeggen dat ik alleen aan mezelf denk! misschien dat jij beter die spiegel voor je kunt houden.
ik ben het eens dat je dat niet overal kunt bieden, maar in jou optie is 24 uur weidegang geen goed plan en idem aan 24/7 op stal. voor jou teld alleen de middenweg, terwijl er mensen zijn die paarden hebben, waarvan ze alleen 24 op de weide kunnen die het heel goed naar 't zin hebben!
en met mij valt zeker te praten, maar om elke keer mensen te pakken die 24/7 paardjes hebben slaat totaal alles, die zullen vast niet slechter hebben dan jouw paarden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:05

Bij de ingang vind ik ook geen probleem.
Dat kun je bijna niet tegen gaan

voor de rest van de wei zou ik ook 1 droog stuk willen zien.
Omdat de paarden toch graag buiten staan.
Gaan ze dan in de modder, eigen keus
Maar ik vind dat je ze wel de keus moet bieden als eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:05

Toeka, ik had het tegen arabesk

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:06

idem voor schuilmogelijkheid vind ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:07

Citaat:
aar in jou optie is 24 uur weidegang geen goed plan en idem aan 24/7 op stal. voor jou teld alleen de middenweg,

Dit zie je fout

Ik vind 24 uur buiten helemaal niet slecht, totaal niet zelfs

Maar wel als er geen droog stuk te vinden is.
Dan kun je imo beter een middenweg zoeken als er dan wel droge wei over blijft

Mijn paarden staan snachts op stal, daardoor staan ze overdag in een goede wei
Zou ik ze er de hele dag op zetten had ik ook modder.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:09

Die van mij zijn ook twee van die sukkels die dus bewust de blub opzoeken, de hele bak is blub, met dan drie droge stukken erin waar ze hooi kunnen eten en een droge stal, als de bak te nat is voer ik hooi in de stal maar dat is dan ook de enigste keer dat ze de stal gebruiken. Dan gaan ze na het eten de blubber weer in om te spelen.

Ik heb me er een paar weken schuldig over gevoeld, maar ze zijn kerngezond zelfs de pony die een geschiedenis heeft met rotstraal.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik al wel maatregelen aan het treffen ben voor volgend jaar om de boel dan wel droger te houden maar dat is dus meer voor mijn eigen gemoedsrust dan voor de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:10

Dan heb je ze toch prima staan! Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:12

Ja heb ik ook zeker wel maar ik voel me gewoon niet lekker dat ze steeds in de blub staan ook al doen ze het zelf, vooral als je hoort dat de DB zo aan het zeuren is overal.

Heb dus al 700 stenen besteld om een extra stuk te straten en ben bezig te regelen dat een trekker binnenkort de bak los komt trekken, hihi, dan kan ik weer beter slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:14

Als ze droge stukken hebben vind ik ook dat de DB zeikt
Maar zonder droge stukken vind ik dat ze wel een punt hebben.

Want waar leg je dan de grens tussen welk nat is toegestaan en welke blub niet meer.

Super toch dat je er wat extra aan doet.
Als ze dan in de blub gaan staan weet iedereen dat de paarden het zelf doen Lachen
Valt er weinig te zeiken Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:22

Vraag maar aan radnah2 wat de DB hier doet met paarden die droog en nat tot hun beschikking hebben maar zelf de blub verkiezen.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:35

runningkawa schreef:

ooh sorry, ik zag ineens dat het topic nog weer verder ging Bloos dom van mij!

maar niemand is vervelend hier, maar er word zo tegenstrijdig gedaan over 24 uur weide terwijl de meeste er toch heel goed bij staan!!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:39

Ik vind het in de nacht op stal zetten, zodat de paarden een wei overhouden met droge plekken, ook een betere optie als of kiezen voor 24/7 op stal, of de hele dag in de blub. Op de erg regenachtige dagen, komen mijn paarden alleen in de loopstal met hun uitloop naar buiten. Zodra dat een beetje (tot halverwege de hoef) blubberig is, dan blijven ze uit zichzelf al binnen staan... op de drogere dagen (zoals vandaag) mogen ze de wei op, maar ik moet ze er eerst heenslepen, omdat het pad ernaar toe ook blubberig is. Tegen de avond komen ze weer naar de loopstal terug, om dan ook niet meer uit zichzelf naar de wei te lopen..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:43

die druiven van mij...hebben hier bij huis een prachtige inloopstal gebouwd waar ze in en uit kunnen, staan ze de hele dag in de paddock...af en toe gaat er eentje in de stal een pluk hooi pakken...nu moet ik zeggen dat de paddock wel droog is(houtsnippers) Maar ze staan liever in weer en wind dan binnen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:46

Anke schreef:
die druiven van mij...hebben hier bij huis een prachtige inloopstal gebouwd waar ze in en uit kunnen, staan ze de hele dag in de paddock...af en toe gaat er eentje in de stal een pluk hooi pakken...nu moet ik zeggen dat de paddock wel droog is(houtsnippers) Maar ze staan liever in weer en wind dan binnen.

Die van mij kiest juist om er een hele dag in te staan, en zijn vriendinnetje kiest om buiten te gaan

Ik denk dat ik hem niet gelukkig maak moest ik dat afnemen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:52

nou bij de minipaardjes van ons zit er eentje tussen die staat zoveel mogelijk schoon en droog...die is echt vies van blubber.
Het is gewoon fijn als ze kunnen kiezen!

KcKimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:54

2 jaar terug waren me zusje en ik in drenthe bij mijn tante logeren. Daar hebben ze een bos met veel weilanden eromheen. In 1 van die weilanden stond een paardje. Heel erg dun en alleen maar bagger. geen grassprietje meer te vinden. Wij zijn iedere dag brood wezen brengen maar wij moesten na 2 weken ook alweer naar huis. Wat er uiteindelijk met het paardje is gebeurd weet ik niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:12

toeka schreef:
runningkawa schreef:

ooh sorry, ik zag ineens dat het topic nog weer verder ging Bloos dom van mij!
maar niemand is vervelend hier, maar er word zo tegenstrijdig gedaan over 24 uur weide terwijl de meeste er toch heel goed bij staan!!!

Ik snap het ook niet hoor. Verward

Het allerbeste is natuurlijk als je paard de KEUS heeft tussen stal en wei en dan moet hij zelf maar uitzoeken waar ie t liefste staat.

Het enige waar ik zo slecht tegen kan is dat sommige bokkers redeneren, mijn paard staat 's nachts op stal, maar ik heb het beste met hem voor, DUS ben ik goed bezig. Dán trek ik de vergelijking met cavia's en broodtrommels in de hoop dat ze in elk geval inzien dat dat niet het beste is. Dat je niet 123 wat aan je situatie kunt veranderen is wat anders, maar je kan wel je ogen ondertussen openhouden voor een andere stalling bijv.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:13

Ja arabesk dat hebben we jou nooit zien doen, zelfs voor dit topic

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:05

Moderatoropmerking:
Aangezien hier niet volgens de boktnormen gediscussieerd wordt, even een slotje voor overleg.