Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MysticTinker schreef:maartje_h schreef:ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paard
...omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje
Bij het schieten zijn ze niet meteen dood, alleen verdoofd! Daarna worden ze levend op de kop gehangen en wordt hun keel doorgesneden, dan bloeden ze leeg..
Ik snap niet dat iemand daarheen kan kijken, of erger nog, het zelf doet..
Needje schreef:Kennis van me heeft hun shet er heen gebracht en moest er bij blijven van z'n vrouw. Hij zei daarna dat als er weer een van hun moest gaan, hij ze weer daar mee naar toe nam, en er weer gewoon bij bleef. Als jij de knal hoort ligt het beest al. Zo snel gaat het. En wordt voor zover ik hoorde niet op die plek open gesneden, maar in de volgende ruimte. Dus dat zie je niet.
Marigold schreef:wat gebeurd er dan wél met zo'n shetlander?
en nog iets anders, ik las hier ergens dat in nl pony's alleen met een reden geslacht worden, nou volgens mij is dat niet zo hoor, er is vaak zoveel overschot, dat wordt ook allemaal geslacht, ja toch?
veulens, shetlanders, enz...
KsVrPy schreef:Ja idd... De shetlanders op de markt als die niet verkocht worden gaan ze ook naar de slacht () en die doet ie wel?
Garmana schreef:KsVrPy schreef:Ja idd... De shetlanders op de markt als die niet verkocht worden gaan ze ook naar de slacht () en die doet ie wel?
Volgens mij stuurt hij die door naar een andere slager. En nee daarmee raakt hij echt niet zn baan kwijt!!
Marigold schreef:het zou kunnen hoor, met koeien heb je ook verschil tussen noodslachting en gewone slachting, dat mag niet door elkaar ofzo.
en als ik het zo lees doet deze man (vooral?) noodslachting.
KsVrPy schreef:Sorry, Sorry...
Dat kan zijn, maar vinden die andere slagers dan ook niet dat er te weinig vlees aan zit?
Marigold schreef:ik bedoel noodslachting in de zin van paarden die lijden, en daaruit verlost moeten worden.
ik bedoelde niet thuis ofzo.
KsVrPy schreef:Is dat gewoon slachting? Maar laat hij zeg maar ook paarden toe die helemaal niks hebben? (misschien hele domme vraag hoor...)
Garmana schreef:KsVrPy schreef:Is dat gewoon slachting? Maar laat hij zeg maar ook paarden toe die helemaal niks hebben? (misschien hele domme vraag hoor...)
waarom vind je alles wat je vraagt dom? Is toch juist slim. Hier kunnen mensen 9 van de 10 x je antwoord geven en ben jij weer wat wijzer![]()
Maar je had even moeten lezen in een van de eerste pagina's dat hij wel eens een gezond springpaard heeft moeten schieten.. En zeker niet omdat hij het wilde want hij kon het eigenlijk niet maar de eigenaresse wilde het en bleef erbij. Hij wilde het paard overkopen en daarna weer verkopen en dit alles heeft hij ook voorgesteld aan de vrouw. Maar ze wilde niet dat er iemand op ging rijden die beter was dan zijzelf.. Zulke keiharde dingen maakt hij ook mee. En hij doet het zeker niet voor de lol. Hij is ook paardenliefhebber in hart en nieren!!