verhaal over slachthuis Nijkerk..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: verhaal over slachthuis Nijkerk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:04

Ik zou echt niet weten wat ik de volgende keer zou doen. Ligt ook geheel aan de situatie.
Mijn vorige paard is naar Nijkerk gegaan. Had er toen al goeie verhalen over gehoord, en ben best blij dta ze hier nogmaals bevestigd zijn.
Bij spuiten kom je helaas nog wel eens een DA tegen die het imo niet helemaal begrepen heeft en er gelijk de dodelijke injectie inpropt. Dan ben je niet blij!!! (dat is bij een oud beessie op m'n vorige stal gebeurd) Reken maar dat je dan een doodsrtijd ziet. Heel erg!
Van een ander stalgenootje werd r paardje wel netjes ingeslapen met eerst narcose. Maar wat ik me afvraag is of het wel echt narcose narcose is, en ze dus niet alleen lamgelegd worden zeg maar. Want als dat zo is, lijkt t me hel voor die beesten. Alles meemaken, maar niet kunnen reageren omdat je verlamt bent.
Daarom, ik weet gewoon niet wat ik doe. Ligt denk ik ook aan de situatie. Als het direct moet, gebeurd t zowiezo direct en dat is dan waarschijnlijk het spuitje. Met een breuk ook. Maar als het iets anders is.... dan weet ik het niet.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:07

ik vond het heel goed dat je dit gedaan hebt...

ik heb niet alle reacties gelezen maar wel dat sommig mensen het walglijk vinden...

ik doe zelf de opleiding paardenhouderij... ze willen dat wij ook naar het slachthuis gaan, moet heel eerlijk zeggen, mij krijgen ze daar niet eens het erf op!!

maar ik snap wel waarom het moet en vind het goed van jou school dat ze dit doen....

ik vind het eerlijk gezegd een verschrikkelijke gedacht maar denk wel dat als het zo ver is mijn pony ook naar de slacht gaat.... ze is al de doods voor dierenartsen en al helemaal voor spuiten enzo, waarom zou ik het haar aan doen dan? als ze evt. ook naar de slacht zou kunnen....
en als ze naar de slacht zou gaan zou ik er wel tot het allerlaatse moment bij willen zijn...ook het schieten dus, en wanneer het zover is vind ik het prima om het dan allemaal voor het eerst te zien.... (alleen het schieten dan hoor, ga echt niet kijken hoe ze mijn paard villen)

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:12

MysticTinker schreef:
maartje_h schreef:
ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paard
...omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje

Bij het schieten zijn ze niet meteen dood, alleen verdoofd! Daarna worden ze levend op de kop gehangen en wordt hun keel doorgesneden, dan bloeden ze leeg..

Ik snap niet dat iemand daarheen kan kijken, of erger nog, het zelf doet..

Dat is dus echt niet waar! Ze zijn gelijk dood! De kogel gaat door de hersenen. Dus gelijk hersendood

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:13

ik heb mijn paard daar ook heengebracht een goede service ook naar het dier toe het is zo vorbij en das belangrijk.....
echter zou ik er toch niet gaan kijken.....
ik heb genoeg gezien doordat ze de deuren niet dichtdeden en dat was al genoeg.....

gr gemma

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:17

Kennis van me heeft hun shet er heen gebracht en moest er bij blijven van z'n vrouw. Hij zei daarna dat als er weer een van hun moest gaan, hij ze weer daar mee naar toe nam, en er weer gewoon bij bleef. Als jij de knal hoort ligt het beest al. Zo snel gaat het. En wordt voor zover ik hoorde niet op die plek open gesneden, maar in de volgende ruimte. Dus dat zie je niet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:47

wat ik wel heel goed vind, is dat dit in nederland gebeurd.
duizend keer liever zo, dan op transport naar italië.
dat is mijn verstandelijke beredenering hoor, hoe ik er gevoelsmatig tegenaan kijk heb ik hier eerder al omschreven Bloos

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:51

Needje schreef:
Kennis van me heeft hun shet er heen gebracht en moest er bij blijven van z'n vrouw. Hij zei daarna dat als er weer een van hun moest gaan, hij ze weer daar mee naar toe nam, en er weer gewoon bij bleef. Als jij de knal hoort ligt het beest al. Zo snel gaat het. En wordt voor zover ik hoorde niet op die plek open gesneden, maar in de volgende ruimte. Dus dat zie je niet.

Inderdaad het is zo voorbij.. Maar gister was er ook iemand met een shetlander gekomen maar die heeft hij weggestuurd. Hij heeft het liefst geen shetlanders omdat die niet genoeg opbrengen..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:52

Dat vind ik dan weer banketstaaf, alleen omdat die niet genoeg opbrengt? Daar zit toch ook vlees aan? Nagelbijten / Gniffelen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:53

wat gebeurd er dan wél met zo'n shetlander?

en nog iets anders, ik las hier ergens dat in nl pony's alleen met een reden geslacht worden, nou volgens mij is dat niet zo hoor, er is vaak zoveel overschot, dat wordt ook allemaal geslacht, ja toch?
veulens, shetlanders, enz...

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:54

wat ik trouwens wel een beetje jammer vind is dat de mensen er nu een discussie topic van gaan maken! Ik heb gewoon mijn verhaal verteld en daar kun je op reageren. Ik heb nu al meerdere keren gezien dat er mensen gaan zitten bekvechten over het spuiten of schieten!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:55

Ja idd... De shetlanders op de markt als die niet verkocht worden gaan ze ook naar de slacht ( Verdrietig ) en die doet ie wel? Verward

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:55

Marigold schreef:
wat gebeurd er dan wél met zo'n shetlander?

en nog iets anders, ik las hier ergens dat in nl pony's alleen met een reden geslacht worden, nou volgens mij is dat niet zo hoor, er is vaak zoveel overschot, dat wordt ook allemaal geslacht, ja toch?
veulens, shetlanders, enz...

het shetlandertje werd misschien later geslacht heb maar de helft van het verhaal opgevangen. En het is meerendeel dat er zieke kreupele paarden geslacht word. Tenmiste dat is bij hem zo.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:56

KsVrPy schreef:
Ja idd... De shetlanders op de markt als die niet verkocht worden gaan ze ook naar de slacht ( Verdrietig ) en die doet ie wel? Verward

Volgens mij stuurt hij die door naar een andere slager. En nee daarmee raakt hij echt niet zn baan kwijt!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:56

Garmana schreef:
KsVrPy schreef:

Volgens mij stuurt hij die door naar een andere slager. En nee daarmee raakt hij echt niet zn baan kwijt!!

Serieus?

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:58

wat denk je zelf dat ik hier wat ga verzinnen? Ik heb net ook al duidelijk gezegd dat ik maar de helft van het verhaal heb opgevangen. Volgens mij stuurt hij ze door!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:59

het zou kunnen hoor, met koeien heb je ook verschil tussen noodslachting en gewone slachting, dat mag niet door elkaar ofzo.
en als ik het zo lees doet deze man (vooral?) noodslachting.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:59

Sorry, Sorry... Bloos
Dat kan zijn, maar vinden die andere slagers dan ook niet dat er te weinig vlees aan zit?

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:03

Marigold schreef:
het zou kunnen hoor, met koeien heb je ook verschil tussen noodslachting en gewone slachting, dat mag niet door elkaar ofzo.
en als ik het zo lees doet deze man (vooral?) noodslachting.

Uhh er word bijna GEEN noodslachting gedaan! Volgens mij is het aan huis zelfs verboden geworden. Deze man doet gewone slachtingen!!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:04

KsVrPy schreef:
Sorry, Sorry... Bloos
Dat kan zijn, maar vinden die andere slagers dan ook niet dat er te weinig vlees aan zit?

dat zou je hun moeten vragen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:05

ik bedoel noodslachting in de zin van paarden die lijden, en daaruit verlost moeten worden.
ik bedoelde niet thuis ofzo.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:06

Marigold schreef:
ik bedoel noodslachting in de zin van paarden die lijden, en daaruit verlost moeten worden.
ik bedoelde niet thuis ofzo.

dan heet het nog geen noodslachting Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:07

Is dat gewoon slachting? Maar laat hij zeg maar ook paarden toe die helemaal niks hebben? (misschien hele domme vraag hoor... Bloos )

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:16

KsVrPy schreef:
Is dat gewoon slachting? Maar laat hij zeg maar ook paarden toe die helemaal niks hebben? (misschien hele domme vraag hoor... Bloos )

waarom vind je alles wat je vraagt dom? Is toch juist slim. Hier kunnen mensen 9 van de 10 x je antwoord geven en ben jij weer wat wijzer Knipoog Lachen Maar je had even moeten lezen in een van de eerste pagina's dat hij wel eens een gezond springpaard heeft moeten schieten.. En zeker niet omdat hij het wilde want hij kon het eigenlijk niet maar de eigenaresse wilde het en bleef erbij. Hij wilde het paard overkopen en daarna weer verkopen en dit alles heeft hij ook voorgesteld aan de vrouw. Maar ze wilde niet dat er iemand op ging rijden die beter was dan zijzelf.. Zulke keiharde dingen maakt hij ook mee. En hij doet het zeker niet voor de lol. Hij is ook paardenliefhebber in hart en nieren!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:18

Garmana schreef:
KsVrPy schreef:

waarom vind je alles wat je vraagt dom? Is toch juist slim. Hier kunnen mensen 9 van de 10 x je antwoord geven en ben jij weer wat wijzer Knipoog Lachen Maar je had even moeten lezen in een van de eerste pagina's dat hij wel eens een gezond springpaard heeft moeten schieten.. En zeker niet omdat hij het wilde want hij kon het eigenlijk niet maar de eigenaresse wilde het en bleef erbij. Hij wilde het paard overkopen en daarna weer verkopen en dit alles heeft hij ook voorgesteld aan de vrouw. Maar ze wilde niet dat er iemand op ging rijden die beter was dan zijzelf.. Zulke keiharde dingen maakt hij ook mee. En hij doet het zeker niet voor de lol. Hij is ook paardenliefhebber in hart en nieren!!

Oke bedankt... Ja
Nou het leek mij gewoon een beetje rare vraag maar ik wíst het antwoordt niet... Clown

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:19

dat geeft niet Lachen Maar hij gewoon eerlijk tegenover de paarden. Als hij bijvoorbeeld een paard bij hem thuis heeft staan die geslacht moet worden en die word zou maar zeggen om 11uur geslacht. Dan krijgt dat beestje ook gewoon nog het hoopje hooi en het schepje brokken wat de andere paarden ook krijgen! Hij behandeld ze met gelijke waarde dat vind ik echt mooi. En zeker ook respectvol Lachen