Nooit 'donkere' mensen op paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shasta

Re: Nooit 'donkere' mensen op paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:30

Jaren geleden ging ik probeerde ik verkleed als zwarte piet op mijn pony stappen. Die pony was zo bang voor mij dat ze hem met twee man vast moesten houden en hand voor het oog moesten doen zodat ik kon opstappen. Later toen wij de pony verkochten zei ik tegen mijn vader hoop niet dat een donker iemand hem wil kopen want daar is hij bang voor.
Maar sommige dieren vinden het toch heel raar, als ze er niet aangewend zijn.
Laatst bijgewerkt door shasta op 30-12-06 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:31

nu je het zegt , ik heb ook nog nooit een kleurling op een paard gezien .

Miesie , sjiek paardje hoor !

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:32

volgens mij kunnnen paarden niet alle kleuren onderscheiden.

Waarschijnlijk was de pony in de war met de kleding die je aan had

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:32

shasta schreef:
Jaren geleden ging ik probeerde ik verkleed als zwarte piet op mijn pony stappen. Die pony was zo bang voor mij dat ze hem met twee man vast moesten houden en hand voor het oog moesten doen zodat ik kon opstappen. Later toen wij de pony verkochten zei ik tegen mijn vader hoop niet dat een donker iemand hem wil kopen want daar is hij bang voor.
Maar sommige dieren scheinen het toch heel raar te vinden als ze er niet aangewent zijn.

Was hij niet bang voor je kleding ofzo?
Paarden kunnen toch geen kleuren zien, alleen in contrasten?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:33

tita schreef:
Als ze slaapt zeker Lachen

zeg dat schimmeltje heeft een mooie nek (KWIJL)

Zeg ga jij even verder slijmen bij alle gekleurde mensen met hun paarden.
Begint namelijk nogal op te vallen Knipoog

miesie

@ Shasta ik denk dat het eerder te maken zal hebben met de kleding enz. die je aanhad, ik ben nog nooit van m'n leven een paard/pony tegengekomen die bang van mij was.. En heb er in mijn 15 jaar die ik nu in de paarden zit heeeel veeel gezien!

hns

yousra schreef:
Owh zo, nou er zijn zeker genoeg mensen over de hele wereld die een paard hebben, misschien zelfs meer dan blanke mensen, want in sommige landen is dat hun vervoer enzo.

Ja er zijn veel die op hun paard moeten rekenen.
Zonder paard kunnen ze hun werk niet verichtten maar goed dat is weer uit een heel andere wereld.
Als je in de wedstrijdwereld kijkt kom je ook een paar tegen.
Ik ken iemand uit Suriname die Z2 rijdt en er zit zelfs iemand in Bobbejaanland Haha! die tijdens de westernshow rijdt.
Maar ik denk dat de reden i.v.m met de minderheid te maken heeft dat we in Europa zitten.
Als we naar de andere kant gaan zul je zeker veel meer ´donkere´ mensen te paard zien (ook met wedstrijden).

lesilla

Danielle_1 schreef:
tita schreef:
Als ze slaapt zeker Lachen

zeg dat schimmeltje heeft een mooie nek (KWIJL)

Zeg ga jij even verder slijmen bij alle gekleurde mensen met hun paarden.
Begint namelijk nogal op te vallen Knipoog

eunk Wow!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:34

Nu je het zegt, ik zie ook niet echt vaak donkere mensen op een paard Clown
Maar je ziet natuurlijk ook ongeveer meer witte dan donkere mensen, dus daar kan het ook wel aan liggen he Clown

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:35

Ja sorry hoor,maar ik trek het erg slecht als iemand die alleen staat in een topic zo wordt aangevallen.
Vandaar deze reactie Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:37

hns schreef:
[***] schreef:
Owh zo, nou er zijn zeker genoeg mensen over de hele wereld die een paard hebben, misschien zelfs meer dan blanke mensen, want in sommige landen is dat hun vervoer enzo.

Ja er zijn veel die op hun paard moeten rekenen.
Zonder paard kunnen ze hun werk niet verichtten maar goed dat is weer uit een heel andere wereld.
Als je in de wedstrijdwereld kijkt kom je ook een paar tegen.
Ik ken iemand uit Suriname die Z2 rijdt en er zit zelfs iemand in Bobbejaanland Haha! die tijdens de westernshow rijdt.
Maar ik denk dat de reden i.v.m met de minderheid te maken heeft dat we in Europa zitten.
Als we naar de andere kant gaan zul je zeker veel meer ´donkere´ mensen te paard zien (ook met wedstrijden).

Ligt eraan over wat voor soort wedstrijdwereld je het hebt.
Show
Dressuur
Endurance
of gewoon op de renbaan. Knipoog

Bij de dressuur zul je zeker veel blanke mensen zien.
Maar bijvoorbeeld bij de show en de renbaan voor arabische volbloeden zul je meer getinte mensen vind op heel de wereld.
Zoals de sheiks in al die arabische landen enzo. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:38

Danielle_1 schreef:
Ja sorry hoor,maar ik trek het erg slecht als iemand die alleen staat in een topic zo wordt aangevallen.
Vandaar deze reactie Haha!

Ik denk eerlijk dat het door de manier van reageren komt. Knipoog
Want als je kijkt kan hier wel lekker gepraat worden zonder problemen.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:39

Sannii schreef:
nu je het zegt , ik heb ook nog nooit een kleurling op een paard gezien .

Miesie , sjiek paardje hoor !

Thnx Bloos Niet liegen he, je hebt er nu een gezien Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:39

katiavl schreef:

Nou... als mensen reageren met ''hebben we haar weer'' Tong uitsteken Vork

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:41

Gedeeltelijk wel mee eens ja.
Al weten we allemaal ook dat soms dingen er helemaal verkeerd uit kunnen komen en/of opgevat worden.
En ik denk echt dat dat in dit geval ook zo is.
Verder laat ik het er even bij, heb zeker geen zin in gerel Schijnheilig
Maar wilde wel even mijn zegje doen;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:42

Schimmelig schreef:
katiavl schreef:

Nou... als mensen reageren met ''hebben we haar weer'' Tong uitsteken Vork

Wil wedden dat ze dat ook over mij denken Tong uitsteken en terecht Sigaar

Bij ons kwam er vroeger een springteam. Van een rijke diamanthandelaar. Was echt mooi om te zien

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:44

katiavl schreef:
Wil wedden dat ze dat ook over mij denken Tong uitsteken en terecht Sigaar

Berucht *LOL* maar niet meer dan ik Whoosh!

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:53

miesie schreef:
@ Shasta ik denk dat het eerder te maken zal hebben met de kleding enz. die je aanhad, ik ben nog nooit van m'n leven een paard/pony tegengekomen die bang van mij was.. En heb er in mijn 15 jaar die ik nu in de paarden zit heeeel veeel gezien!

Het lag niet aan de kleding dat had ik al aan toen ik ging opzadelen. Het lag echt aan de zwarte schoensmeer op mijn gezicht.
Maar er is een onderzoek in zuid africa geweest. Daar hebben ze onderzoek gedaan naar reactie van honden op "witte" en de reactie op "zwarte" mensen. Het bleek de honden die bij blanken opgegroeit waren op zwarte reageerden en de honden die bij "zwarte" opgegroeit waren reageerden op "blanken"
Dus de reactie had niks met de kleur te maken, maar wel met wat ze gewent waren om te zien.
Laatst bijgewerkt door shasta op 31-12-06 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:55

Ik heb me ook vaak afgevraagd hoe het komt dat je zo weinig donkere mensen ziet die paardrijden.

Ik heb zelf toen ik jong was jaren les gehad in de Bijlmer en zelfs daar waren maar enkele donkere mederuiters en diegene die er waren hadden minimaal 1 blanke ouder of waren geadopteerd.
Het was op die ponyclub zo dat je ouders betaalden naar inkomen zodat het voor ieder kind mogelijk was om te leren paardrijden. Ik denk dat het dus toch voor een groot deel cultuurgebonden is en dat je hoofdzakelijk mensen zal zien paardrijden uit landen waar paarden gebruikt worden voor sport.
Overigens staat mijn paardje samen met de welsh van een vriendin en zij is Indonesisch.

Paardrijden met een hoofdoek lijkt mij persoonlijk wat onhandig, maar ik vind het zeker niet misstaan.
Zou me wat dat betreft vooral niets aantrekken van anderen. Misschien wordt het tijd dat we de paardenwereld wat meer onder de aandacht brengen in onze multi culti maatschappij. Wat mij betreft kunnen we wel wat kleur gebruiken.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:11

Mensen uit allerlei culturen wel zien rijden, alleen de Turkse en Marrokkaanse cultuur kan ik me er zo geen van herinneren eigenlijk. Maar verder wel eigenlijk!

Er valt me eigenlijk maar 1 getinte jongen op tijdens wedstrijden, op de springconcoursen, maar dat is meer omdat hij echt ongelofelijk groot is en een grappig krullerig kapsel heeft (en erg leuke paarden onder zn kont Schijnheilig).

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:16

Nou kijk dan in m'n profiel, dan zie je wel een Marokkaans meisje rijden. Tong uitsteken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:24

Hmm, trouwens, dat paarden het in eerste instantie gek vinden, kan wel 'ns kloppen.

De eerste keer dat ik naar Lester ging kijken, was het eerste wat hij begon te doen, mijn hele gezicht aflikken. Volgens z'n baasje deed ie dat normaal nooit, maar hij heeft echt mijn hele gezicht ondergeslijmt met z'n gelik. Bij andere mensen dus nooit. Wij vonden het wel grappig, ik dacht dat het vast een goed teken zou zijn, iets van 'liefde op het eerste gezicht, wij worden maatjes voor het leven' ofzo Knipoog Maar misschien deed hij het wel gewoon om te 'testen' of het echt was..

Hmm, lijkt me niet echt logisch eigenlijk, en volgens mij is wat ik zeg echt onzin, en zag hij niet eens dat ik donker was, maar toch. Clown

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:27

yousra schreef:
Nou kijk dan in m'n profiel, dan zie je wel een Marokkaans meisje rijden. Tong uitsteken

Gedaan Haha!

Het gekleurd zijn versus een paard wat het eng vind, zie ik nog niet helemaal. Heb eerder het idee, dat de geur van smink ze afschrikt. We doen hier geregeld spooktochten en daar reageren paarden soms wel wat schrikkerig als we eenmaal smink op hebben, maar anderen weer helemaal niet. (mijn oude merrie ging zelfs eens op de kletter door het weiland toen ze mij gesminkt zag.)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:30

Haha ik zie het al voor me. Clown

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:52

Bella schreef:
yousra schreef:

Gedaan Haha!

Het gekleurd zijn versus een paard wat het eng vind, zie ik nog niet helemaal. Heb eerder het idee, dat de geur van smink ze afschrikt. We doen hier geregeld spooktochten en daar reageren paarden soms wel wat schrikkerig als we eenmaal smink op hebben, maar anderen weer helemaal niet. (mijn oude merrie ging zelfs eens op de kletter door het weiland toen ze mij gesminkt zag.)

Nee, dat zie ik ook niet helemaal.

Ik ben ook een van de weinigen in de wedstrijdsport. Dat hoor je ook regelmatig en daardoor kennen de meeste mensen je ook... Wel goede reclame overigens.

Naast het feit dat ik actief wedstrijden rijd, geef ik ook veel les en stap ik met regelmaat op de paarden van anderen. En nog nooit heb ik een paard meegemaakt die bang voor mij was omdat ik gekleurd ben. Integendeel...

Tevens kom ik uit een fokkersfamilie en ik heb nog nooit een paard of veulen gezien die door het plafond heen ging, toen hij of zij mij zag...

Maar, misschien komt het nog. Haha...