Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shasta schreef:Jaren geleden ging ik probeerde ik verkleed als zwarte piet op mijn pony stappen. Die pony was zo bang voor mij dat ze hem met twee man vast moesten houden en hand voor het oog moesten doen zodat ik kon opstappen. Later toen wij de pony verkochten zei ik tegen mijn vader hoop niet dat een donker iemand hem wil kopen want daar is hij bang voor.
Maar sommige dieren scheinen het toch heel raar te vinden als ze er niet aangewent zijn.
tita schreef:Als ze slaapt zeker
zeg dat schimmeltje heeft een mooie nek (KWIJL)
yousra schreef:Owh zo, nou er zijn zeker genoeg mensen over de hele wereld die een paard hebben, misschien zelfs meer dan blanke mensen, want in sommige landen is dat hun vervoer enzo.
Danielle_1 schreef:tita schreef:Als ze slaapt zeker
zeg dat schimmeltje heeft een mooie nek (KWIJL)
Zeg ga jij even verder slijmen bij alle gekleurde mensen met hun paarden.
Begint namelijk nogal op te vallen
hns schreef:[***] schreef:Owh zo, nou er zijn zeker genoeg mensen over de hele wereld die een paard hebben, misschien zelfs meer dan blanke mensen, want in sommige landen is dat hun vervoer enzo.
Ja er zijn veel die op hun paard moeten rekenen.
Zonder paard kunnen ze hun werk niet verichtten maar goed dat is weer uit een heel andere wereld.
Als je in de wedstrijdwereld kijkt kom je ook een paar tegen.
Ik ken iemand uit Suriname die Z2 rijdt en er zit zelfs iemand in Bobbejaanlanddie tijdens de westernshow rijdt.
Maar ik denk dat de reden i.v.m met de minderheid te maken heeft dat we in Europa zitten.
Als we naar de andere kant gaan zul je zeker veel meer ´donkere´ mensen te paard zien (ook met wedstrijden).
Danielle_1 schreef:Ja sorry hoor,maar ik trek het erg slecht als iemand die alleen staat in een topic zo wordt aangevallen.
Vandaar deze reactie
Sannii schreef:nu je het zegt , ik heb ook nog nooit een kleurling op een paard gezien .
Miesie , sjiek paardje hoor !
katiavl schreef:Ik denk eerlijk dat het door de manier van reageren komt.![]()
Want als je kijkt kan hier wel lekker gepraat worden zonder problemen.
Schimmelig schreef:katiavl schreef:Ik denk eerlijk dat het door de manier van reageren komt.![]()
Want als je kijkt kan hier wel lekker gepraat worden zonder problemen.
Nou... als mensen reageren met ''hebben we haar weer''![]()
katiavl schreef:Wil wedden dat ze dat ook over mij denkenen terecht
![]()
miesie schreef:@ Shasta ik denk dat het eerder te maken zal hebben met de kleding enz. die je aanhad, ik ben nog nooit van m'n leven een paard/pony tegengekomen die bang van mij was.. En heb er in mijn 15 jaar die ik nu in de paarden zit heeeel veeel gezien!
yousra schreef:Nou kijk dan in m'n profiel, dan zie je wel een Marokkaans meisje rijden.
Bella schreef:yousra schreef:Nou kijk dan in m'n profiel, dan zie je wel een Marokkaans meisje rijden.
Gedaan
Het gekleurd zijn versus een paard wat het eng vind, zie ik nog niet helemaal. Heb eerder het idee, dat de geur van smink ze afschrikt. We doen hier geregeld spooktochten en daar reageren paarden soms wel wat schrikkerig als we eenmaal smink op hebben, maar anderen weer helemaal niet. (mijn oude merrie ging zelfs eens op de kletter door het weiland toen ze mij gesminkt zag.)