[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miekemuys

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:57

dat blijkt daar wel vaker voor te vallen, je bent niet de enige die geen activeringsmail krijgt. zo ken ik er ook nog wel een stuk of wat die nooit een activeringsmail gekregen hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:24

Ik ook niet......

Op Cavaletti heb ik inmiddels even het een en ander opgehelderd. Bedankt voor de tip !!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:17

De eigenaresse van deze stichting is ooit geband hier, dat deze permanent is heb ik toen van haar begrepen.
Ik zal de site eens opzoeken waarop oproepen staan naar mensen met tevens slechte ervaringen met haar. Niet zo'n beste site als je naam daar zo open en bloot genoemd wordt.
Op hun forum komen alleen bekende en er wordt onderling gevraagd wie wie is en of men elkaar kent, juist wegens hun nare ervaringen en geen extra gedoe meer willen. Dat kan ik overigens wel begrijpen, iedereen heeft het recht een forum gesloten te houden en alleen voor bepaalde leden te houden..vriendjespolitiek is het daar, maar wel in een artikel genoemd worden dat men naar dat forum kan gaan voor informatie, maar nooit ingelogd kunnen worden als men je dara niet kent Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:13

kimberley77; je bedoelt het forum van opgelicht?

En inderdaad, ze werden ook in de bit genoemd! heb ik ook gelezen, echt een schande!
bit zou eerst wat van de achtergrond van de fora moeten weten voor ze zomaar iets plaatsen!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:08

BarbaLala schreef:

En inderdaad, ze werden ook in de bit genoemd! heb ik ook gelezen, echt een schande!
bit zou eerst wat van de achtergrond van de fora moeten weten voor ze zomaar iets plaatsen!

het forum van de stichtig bedoelt kimberley77. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:51

lijft het paard dan eigenaar van iemand anders of krijg je het paard als het ware? Want een eigen paard hoef ik er zeker niet bij, maar misschien dat eigenaar van de stal wel een plekje kan aanbieden..

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:54

als je het topic doorgelezen hebt, gaat dit niet door, de brieven van de partij van de dieren, zit er ook ergens tussen,
in ieder geval niet met deze stichting, en ik hoop met geen 1 stichting,
de paarden moeten gewoon blijven waar ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:56

oh sorry, ja had niet alles gelezen.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:12

Cinnepin schreef:
oh sorry, ja had niet alles gelezen.

geeft niet is nog vroeg... Slapen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:46

BarbaLala schreef:

Verward Verward Nu snap ik hem helemaal niet meer. Ik dacht dat het forum, de stichting, de stal allemaal verschillende dingen waren die niets met elkaar van doen hadden enkelt op hetzelfde adres huisden. Mischien dat de professor hier duidelijkheid in kan verschaffen.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:12

Nogmaals een reactie van mijn kant, het betreft hier de dezelfde persoon (en). Die de eigenaar (en) zijn van Stal Duin en Daal, Horses Concept Group en Stichting Horse Care Group.
Deze organisatie deugen van geen kant zie mijn vorige berichten. ik ga ook een brief schrijven naar tros opgelicht om te kijken of zij hier iets mee kunnen. Het is een grote oplichters bende.
Zij hebben ook een eigen forum, maar daar kan je alleen lid van worden als ze je persoonlijk kennen, anders activeren ze je niet.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:28

aahhh, vandaar mijn nooit toegestuurde actieveringsmail,
is er iemand hier wel lid van?
zou ik dan ,via pb, er eens op jullie naam op mogen kijken??

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:32

mijn kwartje valt ook, hier ook geen activeringsmail Knipoog.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:55

Cheveyo schreef:
mijn kwartje valt ook, hier ook geen activeringsmail Knipoog.

smoren die lui, Vork

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:43

Mijne Dames en Heren,

Zoals ik al eerder geschreven heb, heeft de Stichting Horses Care Good, geen vervlechtingen met de bezitters van de stal.
De Stichting benut alleen de accomodatie, voor het geven van paardentherapie aan misbruikte kinderen en volwassenen.
Dat wij niet aan de weg timmeren met onze Stichting is een gevolg van.
Niemand die misbruikt is schreeuwt dat over straat, dit wordt diskreet behandeld.

Dat met de Friesepaarden is en wordt nog steeds verdraaid, wij komen net zo als vele andere organisaties op voor de paarden wanneer zij ondergebracht moesten worden. Gelukkig is dit niet doorgegaan, en hoeven wij de hulp niet te geven. De paarden gaat het schijnbaar goed.

De Stichting Horses Care Good, krijgt een website, maar tot nu toe hebben wij dit allemaal nog uit eigen zak betaald, en die zak is niet groot.
En daarom vonden wij het verstandig daar vooreerst mee te wachten.
Wij zijn net een paar maanden oud, en moeten alles opbouwen.

Dan mag een website een paar 100 Euro kosten, ik vind dat voor ons veel, en dat sparen wij eerst.

En van de aktie om de Friesepaarden, waren wij er ook niet beter van geworden, dus daar gaat het helemaal niet om, telefoon kosten allemaal uit eigen zak betaald.

Vind het jammer dat suggereren, dat zwart maken op een forum, en halve waarheden schrijven.

Heb me lang ingehouden, maar de achtervolgings kracht die sommige van u laat zien, door op andere fora in te loggen alleen om een bericht zwart te maken, met argumenten die niet kloppen.

En nogmaals de Stichting Horses Care Good, is jong, en benut alleen de accomodatie.

Dat het oprichtingsadres gelijk is dat is waar, maar het postbus adres niet.
Omdat ik zelf niet in de omgeving woon, leek het mij handig om dat adres te gebruiken.
Daar is toch niets mis mee.

Laten wij aub ophouden met deze betichtingen, in de toekomst kunt u zien en lezen wat wij als Stichting tot stand gebracht hebben, dit gebeurd allemaal achter de schermen, omdat het onderwerp misbruik nogal gevoelvol is voor diegene die betroffen zijn.

In Europa bv Duitsland en Belgie kent men deze therapie al, en wordt erkend door de overheid.
In Nederland is hier geen opvang voor via paardentherapie, niet zo als gehandicapten enz.
Daarom is de Stichting opgericht, om dit in Nederland bespreekbaar te maken, zodat net zo als Gehandicapten rijden het erkend te krijgen.
Zodat er met vrijwilligers deze groep van mensen over het gehele land geholpen kan worden.
De misbruikte mede mensen weer de teugel in eigen handen te geven.

Wetende dat 1 op de 5 mensen (kinderen) in West Europa betroffen is, zijn wij in Nederland tamelijk op achter geraakt.
Mede door deze gegevens, en mede dat ik in Duitsland hier mee gewerkt heb, en mede dat ik in mijn jeugd enige ervaring heb gehadt, was het en is het mijn droom om met de paarden deze mensen te bevrijden.

Wat de paarden mij gegeven hebben, en nog geven, wil ik niet alleen voor de sportruiter verdergeven, nee ik wil deze grote groep van mensen in staat stellen dit te mogen ervaren, de warmte van het paard, de eerlijkheid van het paard, en de zuiverheid van het paard.

En daarom is deze Stichting Horses Care Good opgericht.

Het is werkelijk een zeer gevoelvol thema, dat men ook gevoelvol moet behandelen.

En al de andere "moeilijkheden" die u misschien ziet, zijn er niet, het gaan om de misbruikte kinderen en volwassenen.

En ik hoop in naam van hen, die anoniem willen blijven, u als paardenmensen, meer respekt tegenover hun wilt tonen.

En al uw prive grieven, aub aan de kant zet, en deze Stichting gewoon in stilte verder laten werken, in het belang van 1 op de 5 medemensen.

Sorry dat ik niet nog duidelijker kan zijn op dit moment, maar laat dit in alle respekt zijn voor de betroffenen.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:53

Aangezien je al niet duidelijker kan zijn roept dit bij mij al weer erg veel vraagtekens op, en als je deze stal kent en je weet wat ze doen waarom ga je dan daar met je stichting heen genoeg andere stallen. En trouwens weten die ouders verzorgers etc van die kinderen ook wat er gebeurt op die stal dat jullie bezoek krijgen van AID bijv. Ik zou niet graag mijn kinderen patienten op zulke paarden laten rijden?

Ik vind je verhaal persoonlijk gel*l.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:06

kinscem schreef:
Aangezien je al niet duidelijker kan zijn roept dit bij mij al weer erg veel vraagtekens op, en als je deze stal kent en je weet wat ze doen waarom ga je dan daar met je stichting heen genoeg andere stallen. En trouwens weten die ouders verzorgers etc van die kinderen ook wat er gebeurt op die stal dat jullie bezoek krijgen van AID bijv. Ik zou niet graag mijn kinderen patienten op zulke paarden laten rijden?

Ik vind je verhaal persoonlijk gel*l.

U gaat nog steeds door met persoonlijke fete´s. U heeft niets begrepen wat er staat. Hoe lang moet ik deze zg argumenten van u en uw mede stalkers nog aanhoren.

U leest mijn bericht niet zo als het er staat, u leest dat wat u denkt.

En dat laatste de laatste zin geeft dat al aan. U persoonlijk vindt dat.
Jammer dat u zo weinig respekt heeft, voor diegene die dit ondergaan hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:13

Beste professor, alleen al het feit dat uw verhaal u ineens na 2 weken te binnen schiet wekt bij mij enig gegrinnik (lees: hoongelach) op. Wat is er gebeurd?? Heeft u snel bij de KvK de namen van de personen in het bestuur gewijzigd??

En zeker hebben wij respect voor de mishandelde kinderen en volwassenen maar bij mij geldt de regel: iemand die geen respect heeft voor dieren heeft dat zeker niet voor mensen. Dus kijk eerst eens naar de paarden op het adres waar uw stichting gevestigd is dan heeft u de komende tijd meer als genoeg te doen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:18

slimmerik schreef:
Beste professor, alleen al het feit dat uw verhaal u ineens na 2 weken te binnen schiet wekt bij mij enig gegrinnik (lees: hoongelach) op. Wat is er gebeurd?? Heeft u snel bij de KvK de namen van de personen in het bestuur gewijzigd??

En zeker hebben wij respect voor de mishandelde kinderen en volwassenen maar bij mij geldt de regel: iemand die geen respect heeft voor dieren heeft dat zeker niet voor mensen. Dus kijk eerst eens naar de paarden op het adres waar uw stichting gevestigd is dan heeft u de komende tijd meer als genoeg te doen.

Dank u voor de veronderstellingen. Geldt voor u waarschijnlijk zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Als u gelezen hadt dat wat ik werkelijk geschreven heb, dan hadt u uw flauwe opmerkingen laten kunnen.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:22

ik zo juist de gegevens van uw stichting op gevraagd bij kvk, en daaruit blijkt dat de eigenaresse van de stal mede bestuurder is in uw stichting, en u heeft verder niks met ze van doen, laat me alstublieft niet lachen zeg, ik begin u ander hand zo zat te worden met u mooi praatjes meneer de proffesor. Uw weet maar al te goed waar u mee van doen hebt, ik houd u dan ook mede verantwoordelijk voor alles wat daar gebeurd, u bent in mijn ogen een mede oplichter

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:26

het blijft een boeiend topic..!!
verbaas me steeds weer over de posts Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:28

Het verhaal van Professor en Joki hangt toch vol tegenstrijdigheden aan elkaar. Ze willen in stilte en anoniem werken. Ja en dan open je 3 topics op verschillende fora....compleet met bankrekening nummer (cavaletti).

Voor mishandelde kinderen?? Ga toch weg die kinderen kunnen toch overal geholpen worden met paarden? Op iedere erkende manege mét deskundige begeleiding. Of is dit een nieuw soort therapie: mishandelde kinderen op mishandelde paarden?

Ik heb er maar één woord voor: SCHANDE

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:41

Professor schreef:

Dank u voor de veronderstellingen. Geldt voor u waarschijnlijk zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Moet u toch teleurstellen. Mijn paarden komen geen eten tekort en worden niet mishandeld. Geldt ook voor de ruim 200 koeien die bij ons op stal en in de wei staan. Wij worden periodiek door AID en DA gecontroleerd en hebben tot nu toe niet anders gehoord dan "uitstekend". Wij stellen ons bedrijf ook open voor schoolbezoeken en open dagen voor fietsers en toeristen. Bij ons valt (in tegenstelling tot stal Duin en Daal waar jullie Stichting gevestigd is) niets op te merken.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:52

slimmerik schreef:
Professor schreef:

Moet u toch teleurstellen. Mijn paarden komen geen eten tekort en worden niet mishandeld. Geldt ook voor de ruim 200 koeien die bij ons op stal en in de wei staan. Wij worden periodiek door AID en DA gecontroleerd en hebben tot nu toe niet anders gehoord dan "uitstekend". Wij stellen ons bedrijf ook open voor schoolbezoeken en open dagen voor fietsers en toeristen. Bij ons valt (in tegenstelling tot jullie stal) niets op te merken.

Kijk nu aan, regelmatig gecontrolleerd door de AID. Dan zijn we er toch.

Dat wat u schreef over manege´s die misbruikte kinderen wel les kunnen geven, dat is natuurlijk onzin.
Lees mijn bericht maar eens door, het is niet erkend in Nederland, er zijn helemaal geen instrukteurs die er voor opgeleid zijn.
Dat is het wat juist de Stichting wil gaan ontwikkelen, landelijk opleidingen verzorgen en het erkend krijgen, en dat moet eerst achter de schermen, veel vergaderingen met mensen contakten maken, om het bespreekbaar te maken.

En dat zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten, dat was in een andere contexts gedacht.
Dus zoals ik al eerder schreef lees niet dat wat u denkt, maar wat de ander schrijft.

Waarom zo aanvallen op een Stichting, en lees toch wat en waarom ik persoonlijk mij ingezet heb om zo´n stichting op te richten.

En waarom zo negatief, waarom??

U schrijft "jullie stal" sorry u heeft er nog niets van begrepen.
Het is de stal niet van de Stichting, wij benutten alleen de accomodatie.

Leest u toch nog eens mijn bericht, en neem nu geen stukken eruit, ontleedt het niet dan kunt u het net zo goed zelf schrijven, en verdraaien.

Waarom valt u mij en mijn Stichting zo aan, het is zo een emotioneel iets, en u maakt er een soort Privé verhaal van, dat vindt ik verschrikkelijk respektloos tegenover de mensheid.

En lees toch aub dat dat wat ik werkelijk geschreven heb, en kom toch niet steeds terug op dingen die er helemaal niet toe doen.
Laatst bijgewerkt door Professor op 04-12-06 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:58

Die controles door de AID dat zijn reguliere controles en niet controles n.a.v. meldingen zoals bij Duin en Daal....

Waarom zo negatief?? Misschien moet u uw eigen raad opvolgen en ook eens onze posten lezen....