Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:36

BitchyWitchy schreef:
Moet je teleurstellen. Bokker is een integer persoon met een goed stel hersenen, die niet mee hobbelt achter de meute....

díe bokker is het probleem niet, maar wel alle bokkers die hier sancties beginnen te verzinnen...

getuigt van weinig beschaving
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 04-11-06 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:37

Arabesk schreef:
Wie geloof de DB op hun woord? Ik niet (meer)

Ik kan me nog een voorval herinneren waarbij de DB bescherming melding maakte van 50 ernstig verwaarloosde paarden die lange tijd geen voedsel hadden gehad....

Inmiddels is vastgesteld dat de vermagering van enkele(!!) paarden niet is veroorzaakt door verwaarlozing, maar een probleem met het gehalte aan vit. E en Selenium in de bodem. Bovendien werd er wel degelijk bijgevoerd, maar dit bleek achteraf dus niet te helpen omdat deze mais en kuil afkomstig was van dezelfde bodem.

Dus zelfs de DB kan de plank mis slaan....

Ze lieten de beelden zien...
En al die boeren in de omgeving zijn stapelgek en hebben geen verstand van dieren.

Weet je, je hebt gelijk: De boer is een harstikke aardige man die supergoed is voor zijn dieren en het is harstikke gemeen als hij nu voor de kosten op moet draaien.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:37

Karl66 schreef:
ThePast03, als de DB zulke duidelijke feiten had, waarom hebben ze er dan niks aan gedaan?

Ik geloof net zo min in de DB als in sinterklaas of de kerstman........ Nors opkijken

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:38

ThePast03 schreef:
Je kunt een ongeluk niet gaan vergelijken met iets wat voorkomen had kunnen worden.
Deze paarden hadden op tijd op de vaste wal kunnen zijn, een ongeluk kun je niet voorkomen.
Dat is overmacht.

In feite had het ook voorkomen kunnen worden als Gemma bijvoorbeeld in de sloot zou vallen, als er omheining stond was het niet gebeurd.

Er staan hier veel vaker dieren ineens ingesloten door het water en dan wordt er ook niet zo'n ophef over gemaakt. Als de boeren het zelf hadden mogen doen dan waren er hoogst waarschijnlijk minder paarden overleden en was heel de paardenwereld ook niet op zijn achterste poten gaan staan.

Wat betreft het in veiligheid stellen van de paarden, daarover is imo niks zeker, het Fryske Gea zegt dit, de man zegt dat. Het is nu nog zijn woord tegen dat van het Fryske Gea, totdat er iets anders bewezen is, dus wie zijn wij om daarover te gaan oordelen? We weten niets zeker maar gaan wel allemaal lekker lopen afgeven.

Tuurlijk ben ik het er ook wel mee eens dat die paarden nog niet naar hun eigenaar mogen en vind ik dat het inderdaad voorkomen had moeten worden, maar om nou meteen die boer maar als 'moordenaar' af te gaan schilderen? Nee, dat dan weer niet. Ook ik heb mijn twijfels bij deze kerel, maar denk je echt dat hij dit zo gewild heeft, dat al die paarden overleden zijn en er hoogst waarschijnlijk een boel ziek van zijn? Die paarden zijn er voor hem om geld op te brengen, en op deze manier kost het alleen maar geld. En als het echt zo'n slechte boer was, had ie dan ook wel zijn hengsten en koeien ed allemaal kunnen laten staan. Denk je niet dat hij het wél geprobeerd heeft?

Cyntje

Weer op TV en weer kippenvel, want ben ik trots op die meiden zeg! OK dan!
Uhm en nog steeds wordt niet gemeld dat het ´laatste´ paard al overleden is... Verward

Arabesk

BitchyWitchy schreef:
Karl66 schreef:
ThePast03, als de DB zulke duidelijke feiten had, waarom hebben ze er dan niks aan gedaan?

Ik geloof net zo min in de DB als in sinterklaas of de kerstman........ Nors opkijken

Zijn we het daar in elk geval over eens Vork

Echt de DB kan mijn kont kussen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:39

BitchyWitchy schreef:
Karl66 schreef:

Of de DB heeft feiten en die geloof je of je gelooft er niet in, wat is het nu?

En ik ken ook bijzonder intelligente en integere mensen die als het over paarden gaat niet meer helemaal redelijk zijn.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:39

Arabesk schreef:
BitchyWitchy schreef:
Moet je teleurstellen. Bokker is een integer persoon met een goed stel hersenen, die niet mee hobbelt achter de meute....

díe bokker is het probleem niet, maar wel alle bokkers die hier sancties beginnen te verzinnen...

getuigt van weinig beschaving

Tussen verzinnen en uitvoeren zit een wereld van verschil..... Maar goed als emotie getuigt van weinig beschaving, dan maar niet beschaafd......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:40

Karl66 schreef:
[*olduser*], als de DB zulke duidelijke feiten had, waarom hebben ze er dan niks aan gedaan?

Ok, we vallen weer in herhaling, dit was al besproken Knipoog

Omdat deze man op het randje van de wet balanceerde. Ik ben geen fan van de DB maar weet ook dat ze met handen en voeten gebonden zitten aan die wet en dus niet zomaar kunnen ingrijpen.
Ze (de AID) hebben wel ingegrepen in 2004. Daarna speelde hij het zo dat ze hem net niet konden pakken.

Een beetje hetzelfde verhaal als met die winkel die pupjes verkoopt die laatst op Kassa was.
Er kan een hoop met dieren helaas als je de wet goed kent.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:40

Cyntje schreef:
Weer op TV en weer kippenvel, want ben ik trots op die meiden zeg! OK dan!
Uhm en nog steeds wordt niet gemeld dat het ´laatste´ paard al overleden is... Verward

Is gezegd in Faktor Freed en staat bij een van de foto's op de site van Omrop Fryslân..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:41

Karl66 schreef:

En ik ken ook bijzonder intelligente en integere mensen die als het over paarden gaat niet meer helemaal redelijk zijn.

Zucht............ en er zijn er ook die wel redelijk blijven. Is dat zo moeilijk te verteren?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:41

Gemma schreef:
Er staan hier veel vaker dieren ineens ingesloten door het water en dan wordt er ook niet zo'n ophef over gemaakt. Als de boeren het zelf hadden mogen doen dan waren er hoogst waarschijnlijk minder paarden overleden en was heel de paardenwereld ook niet op zijn achterste poten gaan staan. ?

Dit was niet het normale ingesloten staan door het water zoals wel vaker gebeurd en wat wat mij betreft ook niet zou mogen gebeuren.
Er is heel duidelijk gewaarschuwd voor een extreem hoge waterstand, dat is wel een verschil.

Die boeren zelf waren er ook pas nadat de paarden al dood in het water dreven dus die hebben ook makkelijk praten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:42

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Omdat deze man op het randje van de wet balanceerde. Ik ben geen fan van de DB maar weet ook dat ze met handen en voeten gebonden zitten aan die wet en dus niet zomaar kunnen ingrijpen.
Ze (de AID) hebben wel ingegrepen in 2004. Daarna speelde hij het zo dat ze hem net niet konden pakken.

Een beetje hetzelfde verhaal als met die winkel die pupjes verkoopt die laatst op Kassa was.

Maar als deze man binnen de wet blijft, dan zal je moeten accepteren dat wat hij doet mag. Tenslotte maken wij met z'n allen de wetten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:44

BitchyWitchy schreef:
Karl66 schreef:

Zucht............ en er zijn er ook die wel redelijk blijven. Is dat zo moeilijk te verteren?

Nee, het is een van horen zeggen verhaal en redelijk of niet, zij zal een bepaalde indruk over die boer hebben en jij en ik kunnen nooit de inschatting maken hoe terecht die indruk is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:44

ThePast03 schreef:

Ja dat was in Medemblik, ik woon daar zeeeer dicht in de buurt.

Het was niet slim wat die man deed om ongezonde pups van fokkers door te verkopen, maar om m nou op deze manier aan te pakken. Ook weer typisch zo'n geval van flinke stemmingmakerij en daar zijn ze heeel goed in in Medemblik, Lips are sealed laat ik mijn mond maar houden, want ik kan niet zo positief zijn over de doorsnee M'blikker. Ik heb daar gewoond . De aanstichtster was ontslagen en ging toen pas opruien. Toen ze er nog werkte zag ze kennelijk geen aanleiding om de zaak aanhangig te maken Clown

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:45

ThePast03 schreef:
Dit was niet het normale ingesloten staan door het water zoals wel vaker gebeurd en wat wat mij betreft ook niet zou mogen gebeuren.
Er is heel duidelijk gewaarschuwd voor een extreem hoge waterstand, dat is wel een verschil.

Die boeren zelf waren er ook pas nadat de paarden al dood in het water dreven dus die hebben ook makkelijk praten.

Maar de waterstand was wel nóg hoger dan dat er voorspeld was.

En het makkelijk praten van de boeren, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kan nu eenmaal niet alles zomaar ruiken, en bovendien, omdat die paarden daar vast staan kunnen die lui niet al hun werk stilleggen, het bedrijf draait ook door. Dus het werk zal eerst gedaan moeten worden.
Laatst bijgewerkt door March op 04-11-06 01:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:45

Karl66 schreef:
Maar als deze man binnen de wet blijft, dan zal je moeten accepteren dat wat hij doet mag. Tenslotte maken wij met z'n allen de wetten.

Tja en daar verschillen jij en ik van mening.
Ik zal bijvoorbeeld blijven vechten tegen de hondenhandel/broodfok. Niet door de handel/broodfok aan te vallen maar door de a.s. pupkopers zoveel mogelijk te waarschuwen tegen deze mensen.
Als we met zijn allen achterover gaan zitten en accepteren zal er nooit wat veranderen, dat is zeker.

Ik moet accepteren dat ik in een democratie leef maar dat betekend niet dat ik achter deze regering sta of op deze regering gestemd heb.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:46

ThePast03 schreef:
Gemma schreef:
Er staan hier veel vaker dieren ineens ingesloten door het water en dan wordt er ook niet zo'n ophef over gemaakt. Als de boeren het zelf hadden mogen doen dan waren er hoogst waarschijnlijk minder paarden overleden en was heel de paardenwereld ook niet op zijn achterste poten gaan staan. ?

Hoe lang van tevoren? En hoeveel dieren moesten er weggehaald worden?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:46

Mensen, ieder zijn mening, ik ben in ieder geval blij dat die dieren van dat kloten eilandje af en vooralsnog niet bij de boer terug zijn......... ik ga mijn bed zo opzoeken....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:47

Arabesk schreef:
Ja dat was in Medemblik, ik woon daar zeeeer dicht in de buurt.

Het was niet slim wat die man deed om ongezonde pups van fokkers door te verkopen, maar om m nou op deze manier aan te pakken. Ook weer typisch zo'n geval van flinke stemmingmakerij en daar zijn ze heeel goed in in Medemblik, Lips are sealed laat ik mijn mond maar houden, want ik kan niet zo positief zijn over de doorsnee M'blikker. Ik heb daar gewoond . De aanstichtster was ontslagen en ging toen pas opruien. Toen ze er nog werkte zag ze kennelijk geen aanleiding om de zaak aanhangig te maken Clown

Als je dat stemmingmakerij noemt zegt dat een hoop over jou. Blijf jij kipetende mensen dan maar hypocriet noemen.
Je hebt geen idee waar die pups vandaan komen en wat voor een dierenleed daarachter zit, dat is duidelijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:47

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Ik ga met jouw posts mee Ja

Hoop dat er in de toekomst iets veranderd gaat worden in de wet, ten voordele voor dieren in het algemeen.

De eigenaar van deze paarden is IMO zo schuldig als maar kan. Ieder weldenkend mens wéét dat dieren in september uit uiterwaarden moeten en uit weides die overstromingskans hebben.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 04-11-06 01:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:48

Je moet je voor de gein eens verdiepen in dat pups verhaal van dierenzaak Entius en zíjn kant van het verhaal horen.

Krijg je meteen een heel ander beeld van dat verhaal.

March

Karl66 schreef:

Precies, zolang van tevoren was dat niet, en zie dan maar eens al je vee daar nog op tijd vandaan te halen als je een boel vee hebt.. Het gaat nog steeds niet om 10 paardjes, maar om 100, en nog koeien en schapen en hengsten die hij er wél optijd vandaan heeft gehaald.

Karl66

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Tja en daar verschillen jij en ik van mening.
Ik zal bijvoorbeeld blijven vechten tegen de hondenhandel/broodfok. Niet door de handel/broodfok aan te vallen maar door de a.s. pupkopers zoveel mogelijk te waarschuwen tegen deze mensen.
Als we met zijn allen achterover gaan zitten en accepteren zal er nooit wat veranderen, dat is zeker.

Ik moet accepteren dat ik in een democratie leef maar dat betekend niet dat ik achter deze regering sta of op deze regering gestemd heb.

Dat heeft niks met achterover zitten te maken, als je vindt dat bepaalde wetten niet goed zijn, dan moet je daar tegen in het geweer komen. Je kan in een rechtstaat nou eenmaal mensen niet aanspreken op het feit dat ze zich aan de wet houden.

ThePast03

Karl66 schreef:

Ik wist maandagavond in ieder geval al dat er een extreem hoge waterstand zou komen in het Noorden. En als die man zijn dieren niet in veiligheid kan brengen binnen 24 uur dan heeft hij gewoon teveel dieren.