Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Als die kennis pro-couperen is, ben ik benieuwd naar de argumenten tegen het gebruik van de zak, of de argumenten die hij voor het couperen aanhaalt die hier nog niet genoemd zijn.
Beetje flauw trouwens dat je nu hulp gaan inschakelen ...
Eline_ schreef:nou, ik ben gewoon van mening, als het netjes gebeurt, gewoon met een verdoving, dat het dan geen probleem is, en dat het dan veel beter bij te houden is.
Eline_ schreef:haha, ik bedoel, als het onder verdoving gebeurd, en NETJES gebeurd, dan merk het paard er weinig tot niets van, is het veel beter bij te houden.
wat heeft een trekpaard aan een lange ongelooflijk zware staart die hij niet eens op kan tillen?
en hem elke dag helemaal schoon maken en helemaal uitwassen.
er is in dit topic NIEMAND die ik dat zie doen.
Evelike schreef:Ik wil helemaal geen hulp in gaan schakelen, maar er mogen toch ook nog meer meningen/argumenten van echte fokkers komen?
Evelike schreef:Want ik weet wel heel zeker dat als mensen een paard hebben die ze ELKE dag de staart zouden moeten wassen, het zo moe waren. Dat hoeft dan niet alleen bij trekpaarden te zijn, maar ook bij de gewone rijpaarden en andere rassen.
Marije_jiplover schreef:Omdt ik geen trekpaard heb sta ik inderdaad niet elke dag de staart te wassen nee. Anders zou ik dat best doen, als dat nodig was.
Overigens blijf ik dat geen argument vinden, dat een trekpaard zijn eigen staart niet op kan tillen. Want de reden dat hij eraf gehaald werd, was omdat de staart over de leidsels heen kan komen. Als de staart niet opgetild kan worden, dan vliegt hij zeker vanzelf over de leidsels? Jullie blijven jezelf tegenspreken met jullie argumenten.
Overigens zou ik zelf ook niet dagelijks een staartzak gebruiken als ik een paard had dat elke keer zijn staart onder schijt. Dan maar gewoon elke dag uitspoelen/borstelen. Dat is heus te doen. En anders moet je misschien ook nog iets aan het dieet gaan doen, want een paard hoeft echt niet elke dag aan de diarree te zijn hoor...
Eline_ schreef:en cassidy, een staart uitwassen die een beetje vies is, omdat hij witmoet blijven, is iets heel anders dan een dikke staart vol stront van een trekpaard.
Evelike schreef:
Dan nog laten vele de paarden couperen. Echte fokkers hebben liever het hele jaar door een voor hun mooi trekpaard in de wei, dan 4 dagen het plezier op een keuring
En gelijk hebben ze
Evelike schreef:Nee hoor, ben echt niet bang om uitgelachen te worden.
Maar een staart in een staartzak zal wel het laatste zijn wat in mij op zou komen. En al zeker bij een trekpaard is dat echt niks hoor.
Evelike schreef:. Dan ben je toch echt wel bang om uitgelachen te worden, en ben je enorm egoistisch bezig. Paard moet worden verminkt, zodat jij niet uitgelachen word. Sjee, wat ben jij zielig. Arme paarden.Mensen lachen je uit, ze weten niet welk paard daar in de wei staat.
Eline_ schreef:waarom noemen de mensen hier die er zo tegen zijn, dan niet 1 reden waarom die staarten NIET gecoupeerd mogen worden?.
Eline_ schreef:je kunt zn staart invlechten in een zak doen.
dat is voor een paard JUIST vervelend.
terwijl hij bij een gecoupeerde staart nergens last van heeft.
Skitter schreef:En ik ben het er best mee eens; de meeste (niet allemaal) mensen kiezen toch ook voor 'plastic surgery' alleen voor het mooi?!
Er zijn zelfs mensen die armen of benen laten amputeren omdat ze dat willen.