Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
capopjekop schreef:Maar wat vinden jullie van mij op mijn pony? Vorige bladzijde onderaan. Ben wel benieuwt of ik het te licht zie.
Je ziet namelijk bij western (neem aan dat je dat deed, heb een beetje snel gekeken
) wel vaker dat de berijders wat aan de grote kant zijn.... Meestal is het maar een beetje en daar zit ik niet echt mee!
Sowieso vind ik je niet echt te groot!
) dat (bij de grote maat) 60 kilo hooguit al het maximum is! Of zoiets
HorseGurl13 schreef:Het jammere van shetjes is dus ook dat je er heel snel uitgroeid... Veel kinderen blijven (denk ik) gewoon rijden omdat ze moeilijk tot geen afscheid van het rijden op hun trouwe shetje kunnen nemen. Jammergenoeg zorgt dit er weer voor dat er heel snel en vrij vaak shetjes met te grote ruiters rondlopen.... Ik denk ook dat veel ruiters zich ovr een paar dingen vergissen bijvoorbeeld dat te zwaar zijn niet kan (mee eens) maar te lang zijn meestal wel kan >> dit lijkt me dus niet kunnen aangezien ook in veel andere berichten al is gezegd dat dat ook erg schadelijk is voor je pony... En ik denk dat dat inderdaad klopt?!!! Verder kan ik me het stoppen met rijden wel voorstellen dat dat moeilijk is maar als je nog op een shetje rijd (waar je al te groot voor wordt/bent) moet je toch ooit een keer stoppen... Als je een shetje bijv. koopt dan kun je meteen al bedenken dat je er ooit te groot voor wordt...Erg jammer maar wel waar.....
) Nu doe ik andere leuke dingen zwemmen (check mijn ava), fietsen, wandelen, longeren. Ook leuk
ik ben trouwens ook 1,6 meter lang
en ik rijd vaak zonder zadel...
het crossen door de natuur gaat hier prima
superwoman schreef:Mijn D.A en die van Merrieveulen (niet dezelfde D.A) zeggen max 1 viijfde van het gewicht van de shet. En dan en shet zonder overgewicht, anders nog minder!

. Je hoort ze dan spreken over rukken in de mond oid. Ok: Dit is misschien een beetje afwijkend van het totaal plaatje ruiter met benen aan de grond op pony, maar daar denk ik dan meteen aan bij de topictitel..
karoliena schreef:De kracht van een pony heeft niks te maken met wanneer het hinderlijk is de lengte van de ruiter. Het is op een bepaalde lengte gewoon hinderlijk of de pony het nou gewend is of niet het blijft hinderlijk
.
randie schreef:Ik denk persoonlijk dat je ook beter te klein kunt zijn voor je paard dan te groot!! Als dat de reden is van der (Die andre dan op dat te groote paard..) dan vind ik dat gewoon dom!! Als ze dan ook nog (intensief) gaat wedstrijdrijden dan weet ik ook nie meer hoe ver je kunt gaan! Maar goed het is nie mijn paard.....Ik heb hier ook nog een voorbeeld van een meisje die ik ken, ik denk dat ze rond de 1.80 en was toen in de 20. Ze heeft altijd een D pony gereden. Maar ik vond het echt verschrikkelijk om te zien haar benen kwamen ongeveer tot de knieen van het dier. De jury schreef er ook altijd opmerkingen over op hoor protecol.
waarom reed ze op een Dpony omdat een paard te duur was. Nou dat vind ik dus een beetje een vreemde reden. Op wedstrijden kregen we ook welleens commentaar of we niet op elkaars paard zaten, en of dat we ze niet beter konde wisselen omdat ik met mijn 1.62 een paard van 1.72 rijd.
En daar zal ook wel commentaar van komen, maar mijn paard heeft alles behalve last van mij
Citaat:ik ben het gedeeltelijk met je eens Horsegurl, maar een té kleine ruiter/amazone vind ik ook niet mooi, het plaatje moet gewoon compleet zijn.. nou snap ik ook dat dit voor veel mensen moeilijk is...