Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
*
Je hebt helemaal gelijk!
Voorlopig blijft hij heerlijk waar hij staat en moet hij minstens de Z1 halen voor ik hem uberhaupt mag verkopen van Ilona (die er de wedstrijden mee doet).
SuusjeUtah schreef:Ik rij zelf nu een kwpn-er, maar heb hiervoor altijd fjorden en haflingers gereden.. Ieder paard dat wil en een ruiter heeft die wil begeleiden kan succesvol zijn op wedstrijden. Misschien dat bij bepaalde oefeningen ze belemmert worden door de bouw, maar ieder paard heeft op een moment voor zijn doen op zijn top gepresteert. Dan vind ik dat dat paard succesvol is. Of dat nou bij de L is of bij de Z. Zodra ruiter en paard er geen lol meer in hebben, moeten ze stoppen..
Charos schreef:De meeste haflingers zijn onder de 1.48 dus de kans om ZZ-licht te rijden is er niet.
.
) maar dat de Tinkers ed vooral in de recreatieve hoek te vinden zijn en in de lagere klassen van de basissport bij de ruiters die wedstrijdrijden voor 'erbij' hebben. Van mij mag iedereen starten met wat voor ras dan ook, en van mij mogen zelfs ezels en koeien nog meedoen als iemand daar toevallig gek op is, probeer het maar zou ik zeggen, maar ik vind dat je wel onrealistisch bent als je daarbij gaat piepen dat de kans dat je naar de ZZ of de St. George komt zo klein is en dat je oneerlijk bezig bent tegenover je paard als je er koste wat het kost een appuyement of een pirouette uit wil wringen.
Maar dat is toch prima?! Iedereen zijn eigen paard, zijn eigen soort klooi er lekker mee aan wat je wil, dressuur met een haf of buitenritten met een KWPN, wat maakt het uit? Toch helemaal niets? Mexx schreef:Ten eerst is een Fries geen koudbloed maar een warmbloed![]()

Supertje schreef:Friezen zijn oorspronkelijk rijpaarden, en werden ook gebruikt voor de koets, maar waren hoofdzakelijk rijpaard.
Supertje schreef:Friezen zijn oorspronkelijk rijpaarden, en werden ook gebruikt voor de koets, maar waren hoofdzakelijk rijpaard.