Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
natasja50 schreef:Het feit dat we het verhaal van de eigenaar niet horen bewijst hoe verkeerd dat mens is...... Ze heeft gewoon geen weerwoord!!
natasja50 schreef:Het feit dat we het verhaal van de eigenaar niet horen bewijst hoe verkeerd dat mens is...... Ze heeft gewoon geen weerwoord!!
KiWiKo schreef:wat een gek mens die eigenaar
krijgt ze anders straf? wordt ze dan gearresteerd? in elkaar geslagen? ...... We leven in een vrij land waar we mogen vinden, schrijven en denken wat we willen.
.De topicstartster is vrij jong.ik kan me voorstellen dat ze onder druk te zetten is.
Ik heb met haar te doen
Niemandweet schreef:ok, voordat ik begin even een korte uitleg. ik ben 4 jaar geleden begonnen met verzorgen van een paard, uiteindelijk iedere dag gedaan. ik voer haar iedere dag af en rij haar iedere dag. regel alles met hoefsmid en dergelijke. ze hebben ook tegen dierenarts en dergelijke gezegt dat ze alles met mij moeten regelen en dan de rekening naar hun sturen. ook heb ik zelf een mede-berijder gezocht en datmoest ik ook alleen doen. als ik er maar een goed gevoel over had. hun betalen eigelijk alleen maar.
dit komt trouwens door ziekte van de eigenaresse maar ze wil haar paard niet kwijt..
KiWiKo schreef:Ik had er ook al een beetje een hard hoofd in dat het paard aan TS gegeven was......... en dat de eigenaresse dan gewoon nog alles voor het dier betaald![]()
ThePast03 schreef:In eerdere topics van haar lees ik dat het haar paard is, het land waar het paard opstaat haar land is en hier lees ik dat het niet haar paard is en de eigenaresse het paard helemaal niet kwijt wil.
Dat bedoel ik dus met voorzichtig zijn, er zal best een groot gedeelte waar zijn maar ik ben bang dat eea ook best een beetje overdreven wordt.
natasja50 schreef:
Als je het paard al zo lang als verzorgpaard hebt en je eigenlijk het beheer erover hebt ga je voor het gemak hier op bokt praten over "mijn" paard. Als je over verzorgpaard praat dan verwijst iedereen als je er problemen mee hebt je naar de eigenaar en dat kun je voorkomen door over "mijn" paard te praten. Als ik me niet vergis heeft ze in haar profiel altijd over verzorgpaard gehad....

Heike schreef:Even een reactie van mijzelf en niet als moddie. Dat even duidelijk makend.
Ik ben zelf eigenaar van een paard. En ik heb een verzorgster. Ook door omstandigheden. Ziek geweest etc.
Als ik je verhaal lees dat komt als eerste ongeloof op. Niet alleen hoe de eigenaar heeft gedaan. Maar meer; hoe kun je in hemelsnaam een paard hebben en iemand anders die ervoor betaald. Zelfs niet eens komt kijken maar de rekeningen wel betaald.
Jij hebt een buitenrit gehad en 'je' paard is kreupel terug gekomen. Eigenaar schrikt daarvan, is allang niet geweest, maar wil zich nu inzetten voor haar paard.
Eigenaar heeft een methode. Die misschien niet de beste is, maar jij gaat daar gewoon tegenin en doet wat je zelf het beste vind. Ook al overleg je met je Anky herself. Je had dat met de eigenaar moeten doen IMO
Als ik overtuigd zou zijn van _mijn_ methode, en mijn verzorgster zou dat aan haar laars lappen zou ik niet blij zijn. Liever een discussie whatever maar ze dient gewoon naar mij te luisteren. Ik betaal, het is mijn paard. Al rijdt en verzorgd zij hem nu het meeste. (gelukkig zijn we het altijd eens)
De eigenaar word in dit topic helemaal zwart gemaakt. 'Ze weet niet waar ze mee bezig is, en is eigenlijk een dierenbeul.' (komt het ongeveer op neer)
Zonder haar kant te weten?
We horen het verhaal nu heel eenzijdig. Ik denk dat als ik de eigenaar was, dat ik helemaal niet blij zou zijn. Waarom op een groot internetforum? Waar iedereen mee kan lezen en haar bij voorbaat al veroordelen.
Ik zou ook niet reageren want het vonnis is al geveld.
Wie zegt dat de eigenaar niet heel erg ongerust is. Dat ze zich schuldig voelt dat ze al zo'n tijd niet geweest is. Dat ze huilbuien heeft omdat ze niet weet wat haar paard heeft. Dat ze gekwetst is door wat jij hebt gedaan zonder overleg. Dat ze gekwetst is door wat jij hier typt en (in haar ogen) helemaal niet waar is.
Ik weet niet wat er gebeurt is. En ik kan dus niet zeggen dat jij gelijk hebt of dat zij gelijk heeft. Er is duidelijk een meningsverschil. Dat op een internetforum heel eenzijdig opgeschreven is. En waar meteen een heleboel bokkers een mening hebben gevormd en iemand beoordeeld en veroordeeld hebben zonder zelfs maar haar kant te horen.
Gelukkig werkt het zo in de rechtszaal niet.