vervolg " god o god wat een gedoe"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:49

Het feit dat we het verhaal van de eigenaar niet horen bewijst hoe verkeerd dat mens is...... Ze heeft gewoon geen weerwoord!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:54

natasja50 schreef:
Het feit dat we het verhaal van de eigenaar niet horen bewijst hoe verkeerd dat mens is...... Ze heeft gewoon geen weerwoord!!

Weet ik nog zo niet, misschien wilt die gewoon niet antwoorden, of zit die niet op Bokt, of kent die Bokt helemaal niet... Ik zou nog niet te vroeg conclusies trekken...

Verder vind ik het heel erg voor de TS en ik blijf dit ook volgen. Ik hoop dat alles ongeveer ok is daar en dat ze snel iets laat horen...Sterkte!

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:54

natasja50 schreef:

Dit ik vind ik idd een beetje te snel gezegd, misschien is ze wel helemaal geen lid van bokt..maarja

ik volg dit topic ook al vanaf het begin en zit hier ook half te janken..
het begint ook wel een beetje eng te worden nu... :S

ik wens haar veel succes!!

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:09

Ik denk dat er veel mensen achter niemandweet staan. Zij is niet fair behandeld. Ik sta achter je en hopelijk mogen we snel het verdere verhaal horen. laat je niet kisten. super veel sterkte

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:45

ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.......... wat een gek mens die eigenaar

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:54

KiWiKo schreef:
wat een gek mens die eigenaar

Als we precies het juiste verhaal hebben gehoord heb je hier helemaal gelijk in.
Maar aangezien we nog steeds maar een kant van het verhaal hebben gehoord durf ik daar persoonlijk helemaal niet over te oordelen.

Ik vind het ook heel raar dat sommige mensen er hier gewoon vanuit gaan dat de eigenaresse op bokt zit en dat ze ongelijk heeft doordat ze niet reageert?
Persoonlijk vind ik sommige wel erg ver gaan met hun beschuldigingen.

Ik wil hier de TS niet mee beschuldigen, maar voordat je twee kanten van een verhaal kent kun je nooit reeel oordelen denk ik.

Als TS het paard daadwerkelijk heeft gekregen snap ik niet waarom dat nooit echt geregeld is en op papier gezet is? Dan had de voormalig eigenaresse er namelijk helemaal niets mee te maken gehad.

Als het een verzorgpaard betreft is het allemaal heel triest maar wel het risico wat je loopt als verzorger/bijrijder.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:59

Is zo

Uit TS haar post maak ik wel op dat ze het altijd met volle overgave gedaan heeft...... en dat maakt mij in ieder geval iets bevooroordeeld.......

Ik hoor zeker ook graag de andere kant

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:08

jeetje.... Heb er geen woorden voor. Ik zou ontzettend blij zijn met niemand weet als ik het zo lees over hoe ze met dr paardje omging. Daar zijn er niet veel van!! ik hoop dat je snel weer op bokt kan reageren en dat we beter nieuws zullen krijgen. HEEL VEEL SUCCES MET ALLES

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:14

Het feit dat haar profiel plotseling leeg is en dat ze alleen nog maar komt kijken iedere dag op bokt geeft je toch te denken. Ik denk toch (het kan bijna niet anders) dat het met de eigenaresse te maken heeft.

afwasborstel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:16

pfff wat een verhaal zeg!

Leef met je mee en laat je niet gek maken door dat mens hoor!
Hoop dat je snel weer reageert want we zijn wel erg benieuwd hoe het nu verder is gegaan.
Maak in de tussentijd gewoon veel plezier met je nieuwe verzorgpaardje, daar knap je van op!

Sterkte!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:16

Degene die tegen mij zegt dat ik niet mag bokken of praten waarover ik wil.......... die heeft echt een majooooor probleem

DUS niemandweet............ Er is toch niemand in deze wereld die jou verteld wat je wel en niet mag doen?

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:19

dat is waar KiWiKo..maar misschien om een bepaalde rede kan het ECHT niet...
maarja... we wachten af..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:23

hoezooo krijgt ze anders straf? wordt ze dan gearresteerd? in elkaar geslagen? ...... We leven in een vrij land waar we mogen vinden, schrijven en denken wat we willen.

TS is nergens onredelijk geweest, verdriettig maar niet naar

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:32

Ik ben het helemaal eens met KiWiKo, ik vind het ook best vreemd dat de ts niet meer reageert. Wie kan haar nou iets maken, als ze wel reageert?

Anoniem

Re: vervolg " god o god wat een gedoe"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:37

maar kiwiko,Wij zijn oude(wijze) dames .De topicstartster is vrij jong.ik kan me voorstellen dat ze onder druk te zetten is.
Hebben ze bij mij ook gedaan(lang verhaal) als ik dat en dat niet deed dan zou mijn oude verzorg paard het met de slacht bekopen.

Ik heb mij niet laten doen,bener weggegaan en het paard is idd geslacht.Ik heb er toen wel verdriet van gehad.Maar ook zo iets van het is hun geweten en niet de mijne.Als je zo laag bij de grond ben.Maar ik kan me voorstellen dat als je jonger bent je door zulke dingen wel laat beinvloeden

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:39

Das ook waar Ik heb met haar te doen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:08

En wie zegt dat ze "bedreigd" is door de eigenaresse?
Daar gaan we voor het gemak maar even vanuit?

Er kan van alles aan de hand zijn.

Je hebt trouwens wel vrijheid van meningsuiting maar je mag niet maar zo van alles over een ander beweren. Er bestaat ook nog zoiets als smaad en daarvoor kan je wel degelijk vervolgd worden.
Ik ken al gevallen uit de praktijk waar mensen voor de rechtbank moesten verschijnen omdat ze een bepaalde hondenfokker zwart zaten te maken op het internet.

Ik zeg niet dat het hier het geval is want ik weet het, net zoals iedereen hier, helemaal niet.

We kunnen wel van alles gaan verzinnen en daarmee de eigenaresse nog verder in de hoek trappen maar zolang we maar een kant van het verhaal kennen vind ik dat behoorlijk ongepast.

Ik vind het triest voor TS, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik de eigenaresse moet gaan veroordelen voor iets waar ik helemaal niets vanaf weet.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:12

haar naam is niet genoemd en ze heeft alleen maar haar gevoellens hier neer gezet

Ik zeg ook nergens dat ze bedreigd wordt of wat dan ook. Misschien mag ze van haar ouders niet meer bokken........ kan allemaal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:36

Uit haar andere topic:

Niemandweet schreef:
ok, voordat ik begin even een korte uitleg. ik ben 4 jaar geleden begonnen met verzorgen van een paard, uiteindelijk iedere dag gedaan. ik voer haar iedere dag af en rij haar iedere dag. regel alles met hoefsmid en dergelijke. ze hebben ook tegen dierenarts en dergelijke gezegt dat ze alles met mij moeten regelen en dan de rekening naar hun sturen. ook heb ik zelf een mede-berijder gezocht en datmoest ik ook alleen doen. als ik er maar een goed gevoel over had. hun betalen eigelijk alleen maar.
dit komt trouwens door ziekte van de eigenaresse maar ze wil haar paard niet kwijt..

In eerdere topics van haar lees ik dat het haar paard is, het land waar het paard opstaat haar land is en hier lees ik dat het niet haar paard is en de eigenaresse het paard helemaal niet kwijt wil.

Dat bedoel ik dus met voorzichtig zijn, er zal best een groot gedeelte waar zijn maar ik ben bang dat eea ook best een beetje overdreven wordt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:38

Ik had er ook al een beetje een hard hoofd in dat het paard aan TS gegeven was......... en dat de eigenaresse dan gewoon nog alles voor het dier betaald

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:44

KiWiKo schreef:
Ik had er ook al een beetje een hard hoofd in dat het paard aan TS gegeven was......... en dat de eigenaresse dan gewoon nog alles voor het dier betaald

Tja wie niet, ik zoek ook nog steeds zo'n eigenaar.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:20

ThePast03 schreef:
In eerdere topics van haar lees ik dat het haar paard is, het land waar het paard opstaat haar land is en hier lees ik dat het niet haar paard is en de eigenaresse het paard helemaal niet kwijt wil.

Dat bedoel ik dus met voorzichtig zijn, er zal best een groot gedeelte waar zijn maar ik ben bang dat eea ook best een beetje overdreven wordt.

Als je het paard al zo lang als verzorgpaard hebt en je eigenlijk het beheer erover hebt ga je voor het gemak hier op bokt praten over "mijn" paard. Als je over verzorgpaard praat dan verwijst iedereen als je er problemen mee hebt je naar de eigenaar en dat kun je voorkomen door over "mijn" paard te praten. Als ik me niet vergis heeft ze in haar profiel altijd over verzorgpaard gehad....

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:42

natasja50 schreef:

Als je het paard al zo lang als verzorgpaard hebt en je eigenlijk het beheer erover hebt ga je voor het gemak hier op bokt praten over "mijn" paard. Als je over verzorgpaard praat dan verwijst iedereen als je er problemen mee hebt je naar de eigenaar en dat kun je voorkomen door over "mijn" paard te praten. Als ik me niet vergis heeft ze in haar profiel altijd over verzorgpaard gehad....

Maar is dat ook niet waar de schoen af en toe gaat wringen tussen bijrijders en eigenaren?
Dat de bijrijder/verzorger het paard min of meer als 'eigen paard' gaat beschouwen.
Daar zou ik als eigenaar ook heel kriebelig van kunnen worden....
In dit geval begreep ik dat de eigenaar door ziekte niet actief met het paard bezig was, maar haar zeker niet kwijt wilde.
En als dan ineens je beessie van 21 stokkreupel is (na een buitenrit van je verzorger) en je bang bent dat je haar kwijtraakt, kan ik me goed voorstellen dat de eigenaar toch graag weer even de touwtjes in handen neemt?
Jammer alleen dat het zo enorm botste tussen die twee.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:36

Even een reactie van mijzelf en niet als moddie. Dat even duidelijk makend.

Ik ben zelf eigenaar van een paard. En ik heb een verzorgster. Ook door omstandigheden. Ziek geweest etc.

Als ik je verhaal lees dat komt als eerste ongeloof op. Niet alleen hoe de eigenaar heeft gedaan. Maar meer; hoe kun je in hemelsnaam een paard hebben en iemand anders die ervoor betaald. Zelfs niet eens komt kijken maar de rekeningen wel betaald.

Jij hebt een buitenrit gehad en 'je' paard is kreupel terug gekomen. Eigenaar schrikt daarvan, is allang niet geweest, maar wil zich nu inzetten voor haar paard.

Eigenaar heeft een methode. Die misschien niet de beste is, maar jij gaat daar gewoon tegenin en doet wat je zelf het beste vind. Ook al overleg je met je Anky herself. Je had dat met de eigenaar moeten doen IMO

Als ik overtuigd zou zijn van _mijn_ methode, en mijn verzorgster zou dat aan haar laars lappen zou ik niet blij zijn. Liever een discussie whatever maar ze dient gewoon naar mij te luisteren. Ik betaal, het is mijn paard. Al rijdt en verzorgd zij hem nu het meeste. (gelukkig zijn we het altijd eens)

De eigenaar word in dit topic helemaal zwart gemaakt. 'Ze weet niet waar ze mee bezig is, en is eigenlijk een dierenbeul.' (komt het ongeveer op neer)
Zonder haar kant te weten?

We horen het verhaal nu heel eenzijdig. Ik denk dat als ik de eigenaar was, dat ik helemaal niet blij zou zijn. Waarom op een groot internetforum? Waar iedereen mee kan lezen en haar bij voorbaat al veroordelen.

Ik zou ook niet reageren want het vonnis is al geveld.

Wie zegt dat de eigenaar niet heel erg ongerust is. Dat ze zich schuldig voelt dat ze al zo'n tijd niet geweest is. Dat ze huilbuien heeft omdat ze niet weet wat haar paard heeft. Dat ze gekwetst is door wat jij hebt gedaan zonder overleg. Dat ze gekwetst is door wat jij hier typt en (in haar ogen) helemaal niet waar is.

Ik weet niet wat er gebeurt is. En ik kan dus niet zeggen dat jij gelijk hebt of dat zij gelijk heeft. Er is duidelijk een meningsverschil. Dat op een internetforum heel eenzijdig opgeschreven is. En waar meteen een heleboel bokkers een mening hebben gevormd en iemand beoordeeld en veroordeeld hebben zonder zelfs maar haar kant te horen.

Gelukkig werkt het zo in de rechtszaal niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:41

Heike je zegt het 10x beter dan ik heb kunnen bedenken!

Ik ben het helemaal met je eens.

Heike schreef:
Even een reactie van mijzelf en niet als moddie. Dat even duidelijk makend.

Ik ben zelf eigenaar van een paard. En ik heb een verzorgster. Ook door omstandigheden. Ziek geweest etc.

Als ik je verhaal lees dat komt als eerste ongeloof op. Niet alleen hoe de eigenaar heeft gedaan. Maar meer; hoe kun je in hemelsnaam een paard hebben en iemand anders die ervoor betaald. Zelfs niet eens komt kijken maar de rekeningen wel betaald.

Jij hebt een buitenrit gehad en 'je' paard is kreupel terug gekomen. Eigenaar schrikt daarvan, is allang niet geweest, maar wil zich nu inzetten voor haar paard.

Eigenaar heeft een methode. Die misschien niet de beste is, maar jij gaat daar gewoon tegenin en doet wat je zelf het beste vind. Ook al overleg je met je Anky herself. Je had dat met de eigenaar moeten doen IMO

Als ik overtuigd zou zijn van _mijn_ methode, en mijn verzorgster zou dat aan haar laars lappen zou ik niet blij zijn. Liever een discussie whatever maar ze dient gewoon naar mij te luisteren. Ik betaal, het is mijn paard. Al rijdt en verzorgd zij hem nu het meeste. (gelukkig zijn we het altijd eens)

De eigenaar word in dit topic helemaal zwart gemaakt. 'Ze weet niet waar ze mee bezig is, en is eigenlijk een dierenbeul.' (komt het ongeveer op neer)
Zonder haar kant te weten?

We horen het verhaal nu heel eenzijdig. Ik denk dat als ik de eigenaar was, dat ik helemaal niet blij zou zijn. Waarom op een groot internetforum? Waar iedereen mee kan lezen en haar bij voorbaat al veroordelen.

Ik zou ook niet reageren want het vonnis is al geveld.

Wie zegt dat de eigenaar niet heel erg ongerust is. Dat ze zich schuldig voelt dat ze al zo'n tijd niet geweest is. Dat ze huilbuien heeft omdat ze niet weet wat haar paard heeft. Dat ze gekwetst is door wat jij hebt gedaan zonder overleg. Dat ze gekwetst is door wat jij hier typt en (in haar ogen) helemaal niet waar is.

Ik weet niet wat er gebeurt is. En ik kan dus niet zeggen dat jij gelijk hebt of dat zij gelijk heeft. Er is duidelijk een meningsverschil. Dat op een internetforum heel eenzijdig opgeschreven is. En waar meteen een heleboel bokkers een mening hebben gevormd en iemand beoordeeld en veroordeeld hebben zonder zelfs maar haar kant te horen.

Gelukkig werkt het zo in de rechtszaal niet.