Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:21

marloezzke schreef:
tja ik moet zeggen we verkopen er erg veel.
ik werk in een ruytersportzaak en vooral de afgelopen 2 jaar verkopen we ze heel veel en raad eens, meer voor de mooi dan voor de functie!

Beetje duur alleen voor t mooie, niet? Moet iedereen zelf weten, maar voor dat geld kan je ook n paar andere hele mooie dekjes kopen.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:25

het is wel vaak zo.

heel veel mensen kopen het gewoon weg puur omdat ze het mooi vinden.

Mayra_

Re: Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:30

Ik vind het wel super mooi maar heb het niet nodig. Ik ga zo'n ding niet alleen voor het mooie kopen want ik heb het geld wel aan betere dingen te besteden.

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:49

sronnie schreef:
Waarom vind je het prettigers voor zijn rug? Geeft hij aan dat het anders niet lekker ligt? Want dan zou ik nl. een zadelmaker bellen.

Zoals ik al zei: IK vind het zelf prettiger voor zijn rug en ik vind het ook leuk staan

Zadelmaker hoef ik niet te bellen want het zadel ligt heel erg goed op zijn rug en is net 2 maanden geleden opgevuld.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:50

ik heb er wel een, maar ik heb het niet voor de mode hoor

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:51

Heb er laats ook een gekogt vind ze erg mooi..!! En ze waren in de aanbieding dus vond t wel leuk voor een keer:p!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:51

ShirleyA schreef:
marloezzke schreef:
tja ik moet zeggen we verkopen er erg veel.
ik werk in een ruytersportzaak en vooral de afgelopen 2 jaar verkopen we ze heel veel en raad eens, meer voor de mooi dan voor de functie!

Beetje duur alleen voor t mooie, niet? Moet iedereen zelf weten, maar voor dat geld kan je ook n paar andere hele mooie dekjes kopen.

naah, e zijn dekjes die duurder zijn dan een bontje..... en dat aleen voor gemakzucht??? dn is zelfs 1 euro nog veel geld..

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:07

ik gebruik er ook een omdat mijn "gevoel" gezegd dat het prettiger voor zijn rug. ik denk dat dat voor veel mensen puur gevoels kwestie is niet dat het vaak echt nodig is.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:24

Harm heeft sinds een goeie anderhalf jaar een rugprobleem en daarom heb ik (nàdat de zadelmaker ernaar gekeken heeft) toch een bontje voor onder t zadel gekocht. Zijn ruggegraat lag er scherp bovenop en dan is elk stukje bescherming mooi meegenomen.

Alfons daarentegen heeft een goed passend zadel en voor zover ik weet nergens last van, die heeft er dus geen één, ben sinterklaas namelijk niet!!!!

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:29

ik heb er ook geen 1 vind het ook duur!! Het is wel mooi het staat ook zeker erg chique maar me paardje heeft t niet nodig...dus daarom koop ik het niet!
Koop van dat geld dan liever leuke kleur shabrak met bandages

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:07

Alane schreef:
naah, e zijn dekjes die duurder zijn dan een bontje..... en dat aleen voor gemakzucht??? dn is zelfs 1 euro nog veel geld..

Gemakzuch? Als ze n slechtzittend zadel hebben bedoel je? Dan noem ik dat geen gemakzucht maar dom.....
Ik heb zelf wel bondonderleggers maar puur omdat ik n paard heb met gevoelige rug (zwak uitgedrukt...) en heb t met de arts in Bodegraven besproken en hij zei dat t voor Ilion waarsch. prettig zou zijn. Ik vind ze wel mooi maar er zijn ook hele mooie, betaalbare dekjes.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:17

Alane schreef:
ShirleyA schreef:

een zadeldekje is ook alleen maar voor het mooie en er zijn dekjes die duurder zijn dan een bontje...
Behalve gemakzucht heeft een zadeldekje geen functie en is dat ook jammer geld

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:25

Zadeldekje heeft als functie, bescherming van je zadel tegen zweet en viezigheid

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:28

Ik was 1 van de eersten op stal die hem had.. puur voor zijn rug...

Een maandje later had bijna heel de stal er 1!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:58

MISTRAL94 schreef:
Zadeldekje heeft als functie, bescherming van je zadel tegen zweet en viezigheid

maw gemakzucht.. en derhalve ook overbodig

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:09

Een zadel is toch ook overbodig ? Zo kun je allerlei dingen wel wegstrepen. Als het bontje geen schade aanricht en jij als eigenaar vindt het mooi staan, is het ttoch goed?

Dat hier al 10 pagina's over gepraat wordt zeg .

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:11

heb het hele topic niet doorgelezen maat als je bont niet direct op de rug gebruikt heeft het geen nut.

En als je dan komt met dat het goed is omdat je zadel dan niet meer schuift enze, is allemaal crap want dan hoor je gewoon een goed passend zadel te kopen.

De hulsebosch en daaleman zadelmakers zeggen beiden dat hoe meer je onder je zadel stopt hoe slechter het is, en dat zijn vakmensen die weten waar ze het over hebben.

Maar dat wil niet zeggen dat het niet mooi is, ik heb er ook 1

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:12

Anoukie schreef:
Een zadel is toch ook overbodig ? Zo kun je allerlei dingen wel wegstrepen. Als het bontje geen schade aanricht en jij als eigenaar vindt het mooi staan, is het ttoch goed?

inderdaad, prutsmuts volledig mee eens, maar paarden die al slechte rug hebben zal ik niet een heel pak onder het zadel proppen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:53

Anoukie schreef:

Dat is toch hetzelfde als een bit?

Waarom wordt die gebruikt, je rijdt toch immer op je been?

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:09

Nimmedor schreef:
heb het hele topic niet doorgelezen maat als je bont niet direct op de rug gebruikt heeft het geen nut.

En als je dan komt met dat het goed is omdat je zadel dan niet meer schuift enze, is allemaal crap want dan hoor je gewoon een goed passend zadel te kopen.

De hulsebosch en daaleman zadelmakers zeggen beiden dat hoe meer je onder je zadel stopt hoe slechter het is, en dat zijn vakmensen die weten waar ze het over hebben.

Maar dat wil niet zeggen dat het niet mooi is, ik heb er ook 1

het gaat mij ook niet echt om het bont dat erop zit..dat staat dan wel weer mooi..maar omdat het in het midden wat dikker is door het bont..ligt het voor mijn gevoel lekkerder en lijkt mn paard minder 'krom'te lopen..dus verder..maar..ik ga hier niet nog meer banketstaaf dan ik al gedaan heb..aangezien ik het eigenlijk een klein beetje onzinnig vindt om ik weet niet hoelang te praten over bontjes..en waarom mensen ze dan wel niet hebben..

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:50

Alane schreef:

naah, er zijn dekjes die duurder zijn dan een bontje..... en dat aleen voor gemakzucht??? dn is zelfs 1 euro nog veel geld..

Ja, maar dan bepaal je altijd zelf nog hoeveel je aan een dekje uitgeeft.
Moeten we dan allemaal zonder dekje gaan rijden? Ze bestaan niet voor niks.

En wat de bontonderlegger betreft, dat moet iedereen zelf weten!
Of ze het nou alleen voor de mooi doen of niet. Het is toch hun geld?!

Ik heb er geen 1 en kan me er prima in vinden. Kan ook prima zonder.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:02

danifur schreef:
Ja, maar dan bepaal je altijd zelf nog hoeveel je aan een dekje uitgeeft.
Moeten we dan allemaal zonder dekje gaan rijden? Ze bestaan niet voor niks.

De bontonderleggers bestaan ook niet voor niets en zijn er ook in verschillende prijsklasses

danifur schreef:
En wat de bontonderlegger betreft, dat moet iedereen zelf weten!
Of ze het nou alleen voor de mooi doen of niet. Het is toch hun geld?!

Daar zeg ik toch ook niets over, ik reageerde hierop:
ShirleyA schreef:

dat dekjes eigenlijk ook overbodig zijn en dat je ook dekjes hebt die zelfs duurder zijn dan een bontonderlegger....

danifur schreef:
Ik heb er geen 1 en kan me er prima in vinden. Kan ook prima zonder.

Ik heb er 2, en een heleboel dekjes en we kunnen ook prima zonder maar ook heel goed met

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:20

Alane schreef:
dat dekjes eigenlijk ook overbodig zijn en dat je ook dekjes hebt die zelfs duurder zijn dan een bontonderleggers..

Ja en ik reageerde hierop.
Dat je zelf bepaald hoeveel je aan een dekje uitgeeft.
Je hoeft niet persee een dekje van weet ik veel hoeveel geld te kopen.

Maar jij bent dus van mening dat we maar het zadel op het paard zijn rug moeten leggen zonder iets eronder?

En wat betreft de bontonderlegger enzo.. waar ik op reageerde was in het algemeen bedoeld

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:22

Een goed passend zadel heeft eigenlijk geen dekje nodig.
Het dekje is er eigenlijk alleen ter bescherming van het zadel.

En als mensen dat nu gewoon mooi vinden, dan kopen ze toch lekker een dekje, setje, bontje enz

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:22

Alane schreef:
Ik heb er 2, en een heleboel dekjes en we kunnen ook prima zonder maar ook heel goed met

Laten we het erop houden dat iedereen zijn eigen mening erover heeft.
IK vind het niet nodig als je zonder kan. En dat kan ik, dus koop ik het ook niet.
Zonde van mijn geld.
Maar daarom moet iedereen ook lekker zelf weten wat hij/zij doet