Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jamiemara

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:59

Ik weet niet wie je bent Jamiemara, maar je verstand zit ook aardig verkeerd.
Ieder mens die met paarden werkt of in de fok heeft gezeten weet dat je een veulentje NEVER, NOOIT vast mag binden zonder toezicht, helemaal alleen.
Een baby laat je niet alleen. Normale mensen binden geen baby's vast. Alleen dit gaf mij al een heftige slapeloze nacht. Mijn gedachten gaan telkens naar dat lieve kleine speelse veulentje. Die door toedoen van die beesten, (mensen kan je het niet noemen) is opgehangen en hulpeloos aan zijn lot is over gelaten. Walgelijk.

Goed lezen! Ik heb juist gezegd dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is met het veulen. Dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen is duidelijk maar het is ook duidelijk dat ik via dit forum niet verder kom, mijn woorden worden helaas vaak verkeert geïnterpreteerd en men is alleen bezig om mekaar aan te vallen erg jammer succes verder ook al zullen jullie in mijn ogen op deze manier jammer genoeg niet veel bereiken.

succes allemaal
jamie

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:03

jamiemara schreef:
succes verder ook al zullen jullie in mijn ogen op deze manier jammer genoeg niet veel bereiken.

Ik had je al eerder gevraagd met concrete dingen te komen.

Ik kan wel zeggen: 'ik kan jou rijk maken'. Dan wil je toch ook concrete dingen horen?

Denk dat de mensen hier zo gek nog niet zijn. Je bent jezelf alleen maar aan het verdedigen, maar met nuttige info komen? Niet dus...

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:11

Klopt ik heb geen zin om mezelf te moeten bewijzen en verdedigen terwijl ik concrete punten wil zien voordat ik mijn profiel kenbaar maak en de nodige hulp aanbiedt. Daar heb ik uiteraard mijn redenen voor en die worden hier schijnbaar niet gerespecteerd.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik van euromerens een nette PB heb ontvangen en dat deze stal top voor hun merenspaarden zorgt en zo hoort het ook.

jamie

NickyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:12

Bah, wat een ellende hebben deze meiden meegemaakt daar, zeg! En dan te bedenken in wat voor een situatie de paarden nu nog steeds zitten! Bah, bah, bah!

jamiemara schreef:
En “pennymeisjes” mensen met ervaring weten dat een luchtzuigend paard slijt door dit gebrek.

Nou, ik, als eigenaresse van een luchtzuigend (zijn hele leven al) paard van bijna 15 kan toch wel met een gerust hart zeggen dat mijn paard niet "gesleten" of "versleten" is doordat het een luchtzuiger is. Met de juiste zorg zijn dit zeer zeker geen probleempaarden! Ik vind zelf dat mijn foto's bij horses at work van een aantal weken geleden na drie maanden stilstaan dit wel beamen. Maar goed, ik zal wel een "penny ZONDER ervaring zijn"....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:15

Ik heb eigenlijk met open mond het topic zitten lezen.
Vreselijk dat zulke mensen bestaan .
Kunnen ze met hun advertentie's niet van marktplaza worden afgezet?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:24

jamiemara schreef:
Klopt ik heb geen zin om mezelf te moeten bewijzen en verdedigen terwijl ik concrete punten wil zien voordat ik mijn profiel kenbaar maak en de nodige hulp aanbiedt. Daar heb ik uiteraard mijn redenen voor en die worden hier schijnbaar niet gerespecteerd.

Ik denk dat het dan wederzijds niet werkt

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:25

Poeh wat een verhaal.. Wie is zij dan op bokt, heeft ze ook de naam "levendige" gehad hier?

Tatyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 00:27

sorry voor de one-liner...

@ griebels, een volmondig ja

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:31

Ja? Want Levendige is nu iemand anders op bokt Ik weet niet sinds wanneer.

Edit: ik word gek denk ik... Ik bedoel die man die die Welshen fokt. Wie was dat dan?

Nog een edit: hoe oud is die Vivian eigenlijk?

Tatyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 00:38

21 voor zover ik me kan herrineren...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 01:09

Bah, wat een naar verhaal.
Ik hoop dat er een einde aan gemaakt kan worden.

Mensen, waarom doen jullie je best om je reactie in het Engels te typen?
Blijkbaar kunnen ze Nederlands lezen, want anders zouden hier geen reacties komen van Vivian en consorten.
Ook dat voorstellen van sommigen, snap niet waarom dat in dit topic gedaan wordt??

Jamiemara, vind je het gek dat ze jou wantrouwen?
Je hebt alleen nog maar reacties geplaatst in dit topic (voor dierenleed had je je ook wel eerder kunnen aanmelden als je op zoek was naar verhalen over dierenleed op het internet), je durft je eigen gegevens niet bekend te maken maar verwacht wel van anderen dat zij dat doen.
Daarbij zeg je dat je wilt helpen, maar hoe dan?
Voor welke organisatie werk je, welke hulpmiddelen heb je?
Oftewel, hoe zou je kunnen helpen?
Waarom moeten mensen dingen aan jou bekend maken terwijl je dat andersom niet wil doen? Dat je hun niet laat weten hoe jij hun daarbij kan helpen, of je hun wel wil en kan helpen, of het toegevoegde waarde heeft als jij alles weet, 'bewijzen' hebt, etc etc.
Neen, ik vindt het niet gek, het moet van beide kanten komen.

En dat men niet verder komt als men jouw hulp niet inroept?
Mwoah, denk dat er nog wel meer mensen zijn die hun kunnen helpen, die enige openheid willen geven over wat ze voor hun kunnen betekenen, jij zal vast en zeker niet de enige zijn die dat kan (als je het uberhaupt al kan).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:20

IcePrincess schreef:
Ja hoi Vivian .

http://www.dejart.nl/zooi/mager.JPG[/img]
Nog steeds van die mooie praatjes? Of horen jaarlingen er zo uit te zien volgens jou?

Ze waren al mager toen ik weg ging, maar hier schrok ik helemaal van (deze foto heb ik van iemand die na mij is geweest)

En wat diep triest is, deze beesten moeten ook nog de winter door.

Dan die wormen, zeker weten dat het geen bloedwormen zijn? Zo een paard kan je toch niet meer redden als je die koopt en vol met bloedwormen zit? Verwaarlozing is hier dan toch op zijn plaats, het merens stamboek kan toch wel aan een touwtje trekken?

Dit zijn fotoos daar kunnen we wat mee. Doet het merens stamboek hier niets mee? Je kan toch niet toelaten dat je stamboek op deze manier bedoezeld worden?

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:37

Quellian schreef:
Ik vond 2 erg trieste foto's op marktplaza:

Afbeelding

Die hoeven...
Afbeelding

Uiteraard zijn verdienen deze foto's geen schoonheidsprijs, maar als je ziet wat er in landen als Spanje en Italie qua paardjes in maneges of trekking centres rondlopen zijn deze niet heel dramatisch. Uiteraard, de hoeven van het 2e paard zijn niet geweldig en hij is niet erg dik.

Het arabiertjes staat hier ook gewoon totaal anders op de foto dan bij zijn oorspronkleijke thuis dus dat is niet helemaal te vergelijken.

Die foto van die jaarlingen was wel een duidelijk geval, die dieren waren echt broodmager.

Als je een zaak wilt maken van dierenmishandeling zal je toch echt met hele harde foto's aan moeten komen. Hoe triest dat ook is, want anders kom je toch over als een paardenmeisje met een zacht hartje...

Sorry voor het advocaat van de duivel spelen....

Owens_hartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:58

Cow_horse schreef:
Ik heb niet het hele verhaal lezen (ik kreeg er een beetje een misselijk gevoel van )

Waar heeft je hart je in de steek gelaten om zoiets te doen met dieren, eerlijk waar ga terug naar die plek en zoek je hart weer op.. misschien valt er nog iets aan te maken.

Ik weet niet hoe de dierenbescherming is Spanje is, maar wel hoop ik en zi eik liever dat deze paardenhouderij liever gisteren dan vandaag nog gesloten wordt. Die Vivian, mogen ze wat mij betreft heel wat jaren opsluiten.

Vreselijk wat jullie daar hebben meegemaakt

Naar wat ik heb gehoord schijnt de DB in Spanje weinig te doen.
Zo gaan ook nog steeds die vreselijke stierengevechten door. Het schijnt daar allemaal maar te mogen.

Denk dat de enige mogelijkheid toch wel is veel ruchtbaarheid hier aan te geven en ze zo op deze manier te boycotten. Dit moet toch te stoppen zijn.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:01

Ik vind het echt super erg om te zien hoe die paarden er aan toe zijn!
Hoe kan je in godsnaam een beest/beesten dat aan doen?? Hoe ver ben je dan heen..? Alsjeblieft, mensen die er zijn geweest, doe je best! Dit mag zo niet door gaan! Ik helpen uitzoeken hoe je actie kan ondernemen, en ik ben vast niet de enige die wil helpen! Anders gaan we gezellig met zn alle na spanje en ff flink actie voeren: DIT KAN ZO NIET DOORGAAN! Stel je voor dat het je eigen paard is die niet verzorgd word en er zo uit ziet...

Vivian... Ik kan er niks anders van maken, maar volgens mij heb jij ze bovenin niet helemaal goed zitten!

Verschrikkelijk dit

Idd owens_hartje, dit moet te stoppen zijn!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:10

NickyZ schreef:
Bah, wat een ellende hebben deze meiden meegemaakt daar, zeg! En dan te bedenken in wat voor een situatie de paarden nu nog steeds zitten! Bah, bah, bah!

jamiemara schreef:
En “pennymeisjes” mensen met ervaring weten dat een luchtzuigend paard slijt door dit gebrek.

Nou, ik, als eigenaresse van een luchtzuigend (zijn hele leven al) paard van bijna 15 kan toch wel met een gerust hart zeggen dat mijn paard niet "gesleten" of "versleten" is doordat het een luchtzuiger is. Met de juiste zorg zijn dit zeer zeker geen probleempaarden! Ik vind zelf dat mijn foto's bij horses at work van een aantal weken geleden na drie maanden stilstaan dit wel beamen. Maar goed, ik zal wel een "penny ZONDER ervaring zijn"....

He wat is dit nu erg leuk Laat ik nou net ook een luchtzuiger bezitten. En weet je wat nog leuker is, ik gebruik geen band want dan krijgt hij last van zijn luchtwegen Maar moet ook uitkijken want hij is af en toe een beetje erg te zwaar Zijn ribben heb ik nog nooit gezien, en ik heb hem nu al 8 jaar. Trotse ik
Hij doet het SUPER

Owens_hartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:16

VarroIsLief schreef:
21 voor zover ik me kan herrineren...

Zo oud is mijn dochter ook.
Maar goed dat ze mijn dochter niet is, want ik brak al haar benen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:24

@ Mordysh: dit zijn foto's die ik enkel op marktplaats heb zien staan en ik kan me voorstellen dat Vivian geen schokkende foto's op internet zal zetten. Maar als dit haar 'goede' paarden zijn, dan ben ik benieuwd hoe de 'slechte' eruit zien...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:28

Sorry, bedoelde marktplaZA

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:40

Owens_hartje schreef:
Cow_horse schreef:
Ik heb niet het hele verhaal lezen (ik kreeg er een beetje een misselijk gevoel van )

Waar heeft je hart je in de steek gelaten om zoiets te doen met dieren, eerlijk waar ga terug naar die plek en zoek je hart weer op.. misschien valt er nog iets aan te maken.

Ik weet niet hoe de dierenbescherming is Spanje is, maar wel hoop ik en zi eik liever dat deze paardenhouderij liever gisteren dan vandaag nog gesloten wordt. Die Vivian, mogen ze wat mij betreft heel wat jaren opsluiten.

Vreselijk wat jullie daar hebben meegemaakt

Naar wat ik heb gehoord schijnt de DB in Spanje weinig te doen.
Zo gaan ook nog steeds die vreselijke stierengevechten door. Het schijnt daar allemaal maar te mogen.

Denk dat de enige mogelijkheid toch wel is veel ruchtbaarheid hier aan te geven en ze zo op deze manier te boycotten. Dit moet toch te stoppen zijn.

Ik weet in een aantal delen in Spanje waar het stierenvechten niet meer mag, daar is het definitief afgeschaft, met een aantal plaatsen zijn ze bezig. Maar dat duurt allemaal wel erg lang.

Ik was het al aan het opzoeken over de Spaande DB , maar heb niets kunnen vinden ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:57

Chrystal-gek schreef:
Bah, wat een naar verhaal.
Ik hoop dat er een einde aan gemaakt kan worden.

Mensen, waarom doen jullie je best om je reactie in het Engels te typen?
Blijkbaar kunnen ze Nederlands lezen, want anders zouden hier geen reacties komen van Vivian en consorten.
Ook dat voorstellen van sommigen, snap niet waarom dat in dit topic gedaan wordt??

Omdat het voor sommige mensen net zo makkelijk is al engels
Ik heb geen moeite moeten doen om mijn verhaal te typen hoor, was binnen 3 min gebeurd..

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:59

Ik heb haar site bekeken. Er staan nauwelijks foto's van paarden. Degene die er staan, staan er meerdere keren op (daar is niet zoveel op aan te merken). Je ziet vooral foto's van de omgeving, en dat is toch vreemd? Als je een paardenvakantie gaat houden wil je toch daar foto's van zien?

Raar verhaal, met vieze bijsmaak!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:02

Het maakt niet uit of je gemakkelijk engels tikt, die lui lezen zelf in het nederlands mee, plaatsen op een nederlands forum dus moeten dat gewoon in het nederlands doen.

Moedig ze aub niet aan om in hun eigen taal te zwetsen, zometeen krijg je nog frans en spaans om je in vast te bijten.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:06

Citaat:
Moedig ze aub niet aan om in hun eigen taal te zwetsen, zometeen krijg je nog frans en spaans om je in vast te bijten.

Naja dan halen we dat toch ook ff door de vertaalmachine amondi

Geen Probleem
Laatst bijgewerkt door Kelloriejj op 17-11-05 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:11

VarroIsLief schreef:
nee die is eraf geschopt... was ooit levendige@bokt...
Naja en cercos is wel erg extreem met trainee-ship...

Ik heb even in mijn mailbox gecheckt... Dat was indd [***] met wie ik toen gemaild had, 'levendige' op bokt heette ze toen...