Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sancerre

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:52

Hoi,
Mando heeft ook een Boett deken. HEb na 6 jaar de eerste vervangen door die van Divoza. Zo'n groene.. Maar die was binnen 1 seizoen al kapot. Heb dus maar weer een nieuwe Boett gekocht. Is het bedrag zeker waard, en een heel stuk (geen) minder jeuk.
Ik vraag me alleen af.. Na/ voor/ tijdens regen zet ik Mando binnen. Ben beetje bang dat hij ziek wordt van de natte deken. maar dat zal wel meevallen.
groetjes Renate

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:15

Sancerre, dat met de regen heb ik ook. Ik ben alleen zelf niet altijd thuis om mijn shet binnen te zetten. Op zich droogt de boet snel, maar met dit weer vind ik het ook een beetje koud. Ik heb dus een regendeken gekocht en bij slecht weer in voor en na jaar (bij wat lagere temperaturen) krijgt ie er een regendekentje overheen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:23

Ik heb nou ook een deken besteld. Alleen ik zat dus te denken. Als ik les heb, moet ik eerst door de bossen heen. Dan word ze toch metene lek gestoken. En met buitenritten?
Hoe doen jullie dat?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:40

Steffie89 schreef:
Ik heb nou ook een deken besteld. Alleen ik zat dus te denken. Als ik les heb, moet ik eerst door de bossen heen. Dan word ze toch metene lek gestoken. En met buitenritten?
Hoe doen jullie dat?

Dat vind ik wel een goeie, maar denk idd dat er vrij weinig op zit dan je paard helemaal in te spuiten. Tenzij iemand anders met iets komt?

Tijdens regen laat ik Jewel gewoon buiten. Vandaag was het hier de hele dag koud en regen, dus ik heb 'm afgedaan. Regendeken lijkt me een prima optie. Ik ga ook voor 1 kijken, aangezien ik ook niet altijd er ben om Jewel binnen te zetten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:45

Ook met regen staat Twister onder de Boett deken buiten.
Ik heb niet het idee dat het water in de stof blijft hangen en anders kan hij altijd later op stal nog wel even af om te drogen, maar ik laat haar echt niet meer zonder die deken buiten lopen!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:48

Ik wilde voor het rijden zo'n vliegenkap met hals kopen..... ik weet niet welk merk dat is maar ik bedoel deze http://www.letty.nl/index2.html

Daarvan had ik voor mijn vorige paard het masker zonder hals en dat werkte op zich ook goed, is alleen eigenlijk te kwetsbaar om op te laten in het land (ik deed dat wel en met veel naaiwerk heeft het maskertje het 2 seizoenen volgehouden) maar voor het rijden geen probleem.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 00:29

Ik heb voor tijdens het rijden in bossige omgevingen ook een vliegendeken met hals en (half) hoofdstuk gekocht. Het is dan net een ridderpaard en de verbaasd kijkende ogen zijn niet van je af te slaan maar beter dan ontiegelijke jeuk!

Met regen heeft Pink ook nog een extra regendekentje op zodat alleen hoofd en hals nat worden..

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:46

Ik zag op, geloof ik de paardendrogist, een vliegendeken met een uitsparing bij het zadel. Voor mensen die in een bosrijke omgeving rijden of liever niet zonder boett/vliegen deken willen rijden.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:34

Dat is opzich wel ideaal Essie. Ik heb er 1 die we over het zadel heen legeen (maar dan wordtie eigenlijk te kort..) denk dat ik er ook een 'zadel' in ga knippen.. Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:48

Afbeelding

Harry's Horse Vliegendeken met Zadeluitsparing €29,00

Geef uw paard de maximale bescherming tegen vliegen tijdens het rijden. De deken heeft sluitingen aan de hals, een klittenbandsluiting voor aan het kopstuk van uw hoofdstel en elastische bilkoorden. Enkel nog uit voorraad leverbaar in ponymaten. Grotere maten hebben minimaal twee weken levertijd!

Zoiets zou dan een optie kunnen zijn. Ik heb laast ook nog van die vliegen banden gekocht voor om te benen.

Afbeelding
zoiets alleen dan voor om de benen.
En dan met vliegen spray, dan moet ik er wel doorhene komen, hoop ik Haha!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:48

Het gaat hier nog steeds goed, jeeej! Beetje jeuk onder haar buik, maar voor de rest niks te klagen!

Hoe is het bij jullie op dit moment?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:57

Prima hier!
Deken op, en geen jeuk!
Rijden (zonder deken) gaat ook prima.
Ik denk dat het weer hier ook aan meewerkt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:57

Hier gaat het ook super, ze heeft nog niet geschuurd. Go jij! Go jij!

JewelFamke, heb je dat muggenspray nog gehaald?!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:03

Mijn shet heeft een hele periode echt geschuurd, de kont lag al open en bij zijn hals had ie ook al wat plekjes. Ondanks zijn deken. Nu zit alles weer dicht (goed smeren enzo) en het lijkt meer goed te gaan. Toch maar even afkloppen...

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:07

Essie, stinkmodder zeg! Jammer dat het dan toch niet helemaal goed gaat..Als ik Jewel binnen zet, schuurt ze héél even, maar dat gauw over. Volgens zit dat tussen de oren, nog van vorig jaar Haha!

Twister, ik heb een mixje gemaakt van allerlei spulletjes, waaronder jouw muggenspray. Heb het nog maar één keer hoeven te gebruiken, dus of het echt helpt weet ik nog niet.
Er staat trouwens wel op het flesje: "alleen geschikt voor menselijk gebruik". Is dat een probleem of denk ik nu te mutserig?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:10

JewelFamke schreef:
Er staat trouwens wel op het flesje: "alleen geschikt voor menselijk gebruik". Is dat een probleem of denk ik nu te mutserig?

Tsjaah ik ben daar nooit zo moeilijk in... Mij heeft het alleen nog maar voordeel op geleverd...
Maar als je je er niet prettig bij voelt dan moet je het niet doen.

Als ze er op reageert dan moet je het niet meer gebruiken, en anders kan het echt geen kwaad.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:14

Ik heb helaas met mijn pony ook problemen met hoefbevangenheid... Anders had ik hem in de wei kunnen zetten, dan denkt ie maar aan 1 dingen ETEN, maar goed dat gaat ook niet.
Ik schrok ook heel erg dat hij zo vroeg begon. Maar wat ik net al zei, het lijkt nu even goed te gaan.
Ik geen mijn pony ook appelazijn met knoflook door het eten. en hij kreeg dagelijk (bijna) asperine (advies van de hoefsmid als ik het niet vertrouw met lopen enzo). Misschien dat dit de jeuk nu verminderd... (zullen we snel genoeg merken, want ben daar nu even mee gestopt omdat het kwa lopen super gaat).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:19

Jeetje Essie, dat is dan nog een extra probleem voor jou! Ben je bezig met het rustig opbouwen van de weide uurtjes?

Het brengt een hoop zorgen met zich mee hoor, een paard houden.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:31

Verdorie, net een berichtje getypt vliegt mijn internet er even uit.... Oke overnieuw.

Nee mijn shet staat op een heel schraal stukje gras. Ik was er vorig jaar gelukkig op tijd bij, maar wil het absoluut niet nog een keer meemaken. Een paar keer per week mag hij een klein uurtje even naar de wei. Wel zielig hoor dat ie niet met zijn grote maatje mee kan, maar als hij pijn heeft is nog veel erger. Zoals mijn dierenarts zei, shetlanders kunnen al van asvalt dik (en bevangen) worden. als straks de groei weer uit het gras is mag hij weer lekker mee naar de wei.

xtwisterx schreef:
Jeetje Essie, dat is dan nog een extra probleem voor jou! Ben je bezig met het rustig opbouwen van de weide uurtjes?

Het brengt een hoop zorgen met zich mee hoor, een paard houden.

Zorgen zeker wel (mijn grote paard heeft chronische mok) maar goed zal ook niet zonder ze kunnen en wil er graag wat moeite voor doen! Mijn paarden geven me een hele hoop terug.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:50

Essie schreef:
Zorgen zeker wel (mijn grote paard heeft chronische mok) maar goed zal ook niet zonder ze kunnen en wil er graag wat moeite voor doen! Mijn paarden geven me een hele hoop terug.

Gelukkig krijg je er een hoop liefde voor terug. Knipoog
En daar doe je het allemaal voor!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 07:52

Nou hier gaat het redelijk... Met de deken geen last, maar zogauw de deken af is probeert hij elk moment dat maar kan te schuren. Ofja niet echt schuren, maar zijn hoofd naar achteren buigen en dan met de tanden... Maar hij doet door tot het bloed en das niet fijn dus

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:21

Ik heb de deken nog niet ontvangen. Maar het gaat hier wel redelijk. Op de staart zit recht, een bult van 15cm ongeveer. Opgezwollen en geen haren meer op. En bij de manen, heeft ze alleen nog het zwarte er een beetje afligen. Maar het ziet er nog wel redelijk uit. Zitten maar een paar plekjes. Ik smeer nou 3x in de week Klitwortel in. En volgens mij helpt dat wel. (even afkloppen)

Maar ik hoop dat de deken snel binnenkomt

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:36

xtwisterx schreef:
Tsjaah ik ben daar nooit zo moeilijk in... Mij heeft het alleen nog maar voordeel op geleverd...
Maar als je je er niet prettig bij voelt dan moet je het niet doen.

Als ze er op reageert dan moet je het niet meer gebruiken, en anders kan het echt geen kwaad.

Ik probeer het gewoon, ik zie wel hoe het uitpakt. Volgens mij kan het idd geen kwaad hoor, maar toch, het staat er niets voor niets op Knipoog Ik ben zo iig stúkken goedkoper uit dan als ik anti-vliegen spray voor paarden koop.

Steffie89 schreef:
Maar ik hoop dat de deken snel binnenkomt

Jammer dat je zo laat bent, ik hoop voor je dat het nog voldoende helpt. Die van mij heeft de deken al vanaf eind maart op. Wat voor één heb je en waar heb je 'm besteld?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:31

Queengekje schreef:
Nou hier gaat het redelijk... Met de deken geen last, maar zogauw de deken af is probeert hij elk moment dat maar kan te schuren. Ofja niet echt schuren, maar zijn hoofd naar achteren buigen en dan met de tanden... Maar hij doet door tot het bloed en das niet fijn dus

Dan is er iets niet goed gegaan en is je pony toch goed gestoken... In princiepe horen ze ook niet te schuren als je de deken even af doet, die vliegjes kunnen namelijk helemaal niet naar binnen. Of doe je 'm vaker af?
Steffie89 schreef:
Ik smeer nou 3x in de week Klitwortel in. En volgens mij helpt dat wel. (even afkloppen)

Klitwortel is wel goed spul ja, hopen dat je deken snel komt voor het te laat is!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 13:07

@ xtwisterx
Ja ik doe hem wel wat vaker af, maar ik smeer erop en dan is het gedaan, maar dat blijft op de een of andere manier toch ...