ikke schreef:Daarmee zit je mogelijk dichter bij de waarheid, dan je lief is.......
Het zal best dat het al zolang in gebruik is, maar dat wil niet per defenitie zeggen dat het ook een veilig systeem is. Er zijn meer stoffen en methodes die jaren wijdverbreid gebruikt werden en die zijn uiteindelijk ook verboden omdat er ernsige nadelen/gevolgen aan kleefden.
In Amerika iemand die niets durft te zeggen over een implantaten met nadelige gevolgen?
Ik ben het geheel met je eens dat er stoffen, medicatie, methodes zijn die op termijn nadelige gevolgen bleken te hebben, maar daarnaast zijn er net zoveel en mischien wel meer stoffen, medicaties, methodes die juist positevere gevolgen hebben en/of voor een ander doel beter geschikt leken....
De eerste paarden zijn in 1985 voorzien van transponders. Door de ervaringen van toen hebben we de transponders van nu. Puur vanuit de praktijk. Als het chippen van paarden of andere dieren zo veel nadelige gevolgen zou hebben, waarom zou men het dan wel toestaan bij mensen?
Alane schreef:Ik heb trouwens het stukje gelezen in de Stentor..... een bijna Z-paard is weidepaard geworden doordat de chip in een spier in de hals terecht is gekomen????
Het zou zomaar kunnen, geen idee, ik ken genoemd geval niet.
De quotes die je aanhaald geven overigens alleen aan dat het reeds lang wordt gebruikt, het geeft geen enkele informatie over de veiligheid van het produkt en daarmee is de waarde ervan beperkt.
[/quote]
Juist al lang gebruikt worden... praktijkervaring van 20 jaar.
Dat geval staat met een
link
op de antichipsite. Een kopie van de Sentor, maar geen verslag eerder een soort van interview met mensen van een bepaalde groepering in dit geval mensen van de anti-chip groep. Ik kon de betreffende artikelen niet opvragen via mijn eigen dagblad en was/is dus ook geen regionaal nieuws volgens een bevriend journalist. Daarentegen zijn er plenty berichten te vinden in de kranten van heel NL maar geneen die iets meld over nadelige gevolgen ondervonden door een transponder.
stukje uit dat krantebericht schreef:De Fysiotherapeut wel. Waarschijnlijk zat de chip in een pees of spier. De veearts dacht dat ook, al was dat niet 100 % bewezen.
en dit verhaal wordt door de antichip site als waarheid gezien en gebruikt. Met de nodige veranderingen... De KNHS ging vertellen dat het een europese verplichting was... in 2000.
verder over rapporten gebruikt op de antichipsite
De praktijk resultaten van de dravers, friezen en fjorden worden weggewinpeld omdat het hobbydieren zijn die niet in de (inter)nationale ruitersport gebruikt worden... en de dravers gebruiken hun als spier niet.
En dat is dan wel een gedegen onderzoek? en dat is dan een onderzoek van Meyer die dan dit soort conclusies bevat dat toonaangevend is om rond te vertellen dat chippen gevaarlijk is?
Mij boeit het werkelijkwaar helemaal niets of iemand wel of niet chipt. Vraagt iemand info geef ik die zowel over chippen als DNA. Maar ik ga geen leugens, halve waarheden, onwaarheden of dingen verdraaien om zieltjes te winnen. En als ik de antichip site leest, blijf ik het een kruistocht vinden tegen de KNHS.