Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geranimo

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:50

hallo
bij ons in kaatsheuvel, alle zadels en hoofdstellen weg in de nacht van 16 op 17 november,we zijn samen met robin van de tinkerstal bij hart van nederland geweest! maar tot op heden nog geen reaktie's
het erge is dat bij die hoofdstellen 2 hoofdstellen van een overleden paard zaten! die mevrouw is troosteloos dat was het laatste wat ze had van haar paard!

WIE KAN ONS MEER VERTELLEN OVER DE DADERS!
en hoe ze te werk gaan! bij ons zijn ook 2 grote kruiwagens weg! en heb hier al het een en ander gelezen, maar wil graag weten waar ze het te koop aanbieden , welke markt enzo............

ze hebben nu de verkeerde! ga er alles aan doen om ze te pakken! en doet de politie niets, dan nemen wij het recht in eigen handen en gaan wij ze eens flink aanpakken! daar hebben wij wel een strafje voor over!

het moet nou eens afgelopen zijn met de diefen! en zullen ze eens moris gaan leren!

alle tips zijn welkom!

bedankt geranimo

Soraya92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:51

Je zou ze toch ... !! Gelukkig kan het meredeel van jullie nog wel op een ‘tijdelijk’ zadel rijden !

Zelf ben ik er ook erg bang voor , op de stal waar ik stond was het zowaar ommogelijk , want je moest door huis om zowat ‘bij de stallen’ te komen . Nu sta ik in Blokker op een grote 5 sterren manege waar iedereen overdag kan rondneuzen en kijken . Ik denk dat over de hele manege ongeveer een stuk of 100 zadels liggen . Waarvan zowieso 50 dure kwaliteitszadels ! En de kastjes die knip je volgens mij ook echt zo open !
Gelukkig is het terrein afgeschermd met een mega hek en er lopen 4 grote honden , maar ook nog dat worstenverhaal !!

Het is gewoon in en in triest !!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:52

bij ons in de buurt zijn ze ook weer overal bezig.
idd in uden.

en ik hoorde ook bij maneg van erp in oss.

ook was ik giste bij de zadelmaker en daar kwam ook een vrouw nieuwe zadels passen omdat haar zadel was gejat (weet nie waar zij staat)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:54

Citaat:
Bij manege 'de Tinkerboerderij' in het Brabantse Uden zijn donderdagavond alle 35 zadels gestolen. Het gaat vooral om Winteczadels, die nieuw al gauw achthonderd euro kosten. De schade wordt geraamd op tienduizend euro.
De 19-jarige Robin Hessing, sinds februari de nieuwe eigenaresse van de manege, had haar bedrijf zelf om negen uur verlaten. De diefstal werd om half elf ontdekt door een vrouw die in de buurt woont. De politie weet nog niet wie er achter zit.
Eerder deze maand werd ook manege Van Erp in Oss beroofd van twaalf zadels.
"De dieven hebben het op de zadels gemunt, want al het andere zoals de hoofdstellen, is blijven liggen. Zadels vormen kennelijk goede handel," aldus Hessing.
"Opsporing van zadels heeft helaas weinig politieprioriteit," zeg Wilfred Franken van de Nederlandse federatie van Ruitersportcentra. Hij heeft een website geopend om zadeldiefstal in Nederland in kaart te brengen. „Maar door gebrek aan medewerking van de politie schiet dat niet op."
Het artikel in het Brabants Dagblad.

de website is: www.zadeldiefstal.nl

Nancy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:27

Ik heb al eerder een reply geplaatst maar ogmaals:
In omgeving Alkmaar moet je opletten als je een zwart leren zadel hebt en je op een stal/manege staat waar (officiele) wedstrijde worde gehouden of open dagen enz.
Er wordt hier vooral gezocht naar zwarte leren zadels van merken als kieffer, KN, Ainnsley etc.
Er wordt vantevoren onderozek gedaan naar hoe ze:
*binnen kunnen komen
*of er honden zijn
*waar de zadels liggen e wat voor merken etc.
Dat soort dinge allemaal.
Nou ik hoop ninet dat het jou overkomt bij os zijn ze al geweest allee ga ik morge verhuize met mijn pony naar ee plaats waar e (nog) niet zij geweest.
Groetjes Nancy
p.s. Ik was geen slachtoffer, al had ik ee zzeer aantrekkelijk zadel (Kieffer, 1 jaar oud). Er wordt als er zadelkamers zijn minder snel i een speciale kamer geocht. eerder eromheen.

Liesepies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:53

Bij mij zijn er nog geen zadels of andere dingen gestolen, dor mensen, maar wel door onze eigen honden, en vinden we et kapot terug
Wij hebben onze zadels ook acter de stalen liggen en dan moet je door een kleine doorgang, dus miscien zijn ze ook moeilijk te vinden...
Ze verkopen bij de stallen ok eieren, dus er is eigenlijk altijd wel iemand in de buurt
Maar ik denk ook dat mee naar binnen nemen het beste is... Ik had er eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik denk dat ik er nu toch ook wel voor op ga passen, badankt!!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:32

IN rosmalen is van de week ook een manege / springstal bestolen van zadels. Mensen in deze omgeving: let maar goed op. Zorg dat je alles op slot hebt! Dat als ze langskomen je in elk geval nog een beetje geld krijgt als pleister op de wonde..

pieternel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:57

Je kunt natuurlijk ook je zadel of andere spullen zelf mee naar de manege nemen als je het nodig hebt en thuis neerhangen.

Ik denk dat is zo'n geval vaak voorkomen beter is dat genezen, want als je zadel op een manege hangt waar iedereen in en uit kan lopen, wordt toch gezegd dat zadels en andere zaken ook al hangen die in een kast die op slot is NIET TE VERZEKEREN zijn, wat is daar dan van waar ? Je kan dan wel een bedrag krijgen van de verzekering, maar er moet toch ook vaak geld bij. Dan heb ik het nog niet over de ellende achteraf dat zo'n diefstal met zich meebrengt.

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:09

EngelAngela schreef:
IN rosmalen is van de week ook een manege / springstal bestolen van zadels. Mensen in deze omgeving: let maar goed op. Zorg dat je alles op slot hebt! Dat als ze langskomen je in elk geval nog een beetje geld krijgt als pleister op de wonde..

Wanneer was dat precies?

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:17

Ik zie dat het in Brabant weer flink raak is. Graag een abbonnementje op dit onderwerp, zodat ik kan zien als ze weer hier in de buurt zijn. Bah Bah, altijd deze tijd van het jaar. Niet leuk hoor, dat ze met zijn poten van andermans spullen afblijven.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:30

Een beetje off-topic, maar toch: sommige inboedelverzekeringen vergoeden in zo'n geval het zadel, mits hij in een afgesloten ruimte of kast zat (en dat hij nog niet langer dan 1/2 jaar buiten je huis was, maar ach...)
Een jaar of 3 geleden is mijn zadel samen met 14 anderen gestolen uit een manege in Groningen en ik heb hem vergoed gekregen. Mijn 'geluk' was dat het zadel 3 maand oud was en ik ook de bonnen enz. nog had. daardoor ging het wel lekker gemakkelijk.

super_blacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:34

helaas niet alle verzekeringen dekken die schade buitenshuis , hier dus ook het geval , wij hebben een weide in ""bruikleen"" en daarop een stal met afgesloten kast (zowel de stal als kast afgesloten) , ook daar uit gestolen (oa een zadel) , helaas dus niet verzekerd daar het niet eigen was , lag alles in de carravan die erlangs stond dan wel .....................

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:20

van de week waren ze ook weer in vorstenbosch geweest.
Rond half 5 's middags terwijl er gewoon mensen op stal waren.
Je zou toch bijna denken dat het bekende moeten zijn geweest.
Gelukkig hadden ze "maar" twee zadels meegenomen.

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 02:30

Sloten en alles maakt ze gewoon niks uit... Het enige wat ze misschien nog een beetje kan afschrikken is een alarm. Als die herrie eenmaal blaat gaan ze wel weg, vooral als er huizen nabij staan...

Edit: T lijkt me trouwens een stunt als je een camera oid zo kan installeren dat er flink geflitst word op het moment dat het kastje open getrokken word. Bij voorbaat al op het deurtje schrijven "say cheese"

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:29

Katie1989 schreef:
Edit: T lijkt me trouwens een stunt als je een camera oid zo kan installeren dat er flink geflitst word op het moment dat het kastje open getrokken word. Bij voorbaat al op het deurtje schrijven "say cheese"

Maakt niks uit, die camera's.

Bij ons in de buurt lieten ze lachend wapens in de camera zien

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:42

Bij manege laren in Hilversum / laren zijn ook de zadels gestolen hoorde ik.
Het zou om een auto met een belgisch kenteken gaan waarvan de mesen eerder die week informatie hebben gevraagd op de stal en rondgekeken hebben, even daarna was alles weg.

Wederom opletten in het Gooi dus !!!

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:27

ElCamino schreef:
Het zou om een auto met een belgisch kenteken gaan waarvan de mesen eerder die week informatie hebben gevraagd op de stal en rondgekeken hebben, even daarna was alles weg.

Wanneer was dat precies?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:58

Beber schreef:
ElCamino schreef:

Wanneer was dat precies?

Ik dacht vorig weekend van zondag op maandag, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:36

Hoorde vandaag van de staleigenaar dat er ook zadels zijn gestolen in Naarden, bij stal Pronk.

Rainta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:15

klopt, in de nacht van zo op ma 13 zadels weg uit naarden, waaronder mijne.... achterom via het weiland binnen gekomen, ingeladen in kruiwagens, kasten gewoon met een koevoet ofzo opengemaakt en weer terug door het weiland naar een bestelbus (althans daar lijken de bandensporen op). de kruiwagens zijn op die plaats teruggevonden met wat zadelhoezen en shabrakken, maar de zadels hebben ze meegejat.

Dus iemand die een boomloos barefoot zadel, zwart, met kwik out beugels en kunsstofbeugelriemen ziet............

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:02

In den bosch e.o. zijn de actief bezig. bij mensen die in ken in o.a. vught, helvoirt en esch zijn diverse zadels met alle andere paardentoebehoren gestolen!

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:05

Bij ons is in de nacht van 6 op 7 december een kast opengebroken en een paard losgelaten. (Kast zit in de box)
Met de andere kasten is geen poging ondernomen.
Want onze zadels nemen wij mee naar huis. (wij zitten ook in het gooi)

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:03

Bij ons liep er de volgende ochtend ook een paard los Ceesje. Ikzelf vermoed dat ze die los hebben gelaten op het moment dat de bovenbewoner wakker werd en verlichting aandeed, zodat men zou denken ah tis een paard, dieven kunnen schuilen om later hun klusje die nacht af te komen maken, of te vluchten, want je eerste reactie is toch je paard weer op stal zetten, althans..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:21

vandaag zijn er weer zadels gestolen in Boxtel, bij Maartjuhh op stal!

ze zijn hier in de buurt echt flink bezig!

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:50

Kimberley77 schreef:
Bij ons liep er de volgende ochtend ook een paard los Ceesje. Ikzelf vermoed dat ze die los hebben gelaten op het moment dat de bovenbewoner wakker werd en verlichting aandeed, zodat men zou denken ah tis een paard, dieven kunnen schuilen om later hun klusje die nacht af te komen maken, of te vluchten, want je eerste reactie is toch je paard weer op stal zetten, althans..

Ja ik had zelf het idee dat het kwam doordat wij de kasten in de boxen hebben. Wat jij vermoedt is ook goed mogelijk. Ik vond wel twee halsters (wat doet vermoeden dat ze toch geprobeerd hebben haar weer in de box te krijgen .....) gelukkig mankeert ze niks , en is er niets meegenomen. (al mijn spullen zijn oranje ... dat wil toch niemand hebben ..... )
Het blijft een zeer vervelend idee dat mensen zo gericht op andermans spullen/paarden uit zijn.