Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
imker schreef:Wat me blijft verbazen in dit topic is, dat A8H totaal niet luistert naar de argumenten die verschillende bezoekers van de clinic geven en de vragen die zij stellen, beantwoord.
A8 hamert slechts door op het feit dat de bezoekers het gewoon niet zíen en daarom ondeskundig zijn (sorry Lielle, jij bent toch echt wel kundig, maar goed, blijkbaar niet volgens A8)....![]()
Verder worden hier dingen aangehaald door de Dame uit Creil over de trainingsmethode van Tyrza, terwijl deze niet eens betrokken is bij het topic en zodoende ook niet haar deskundige mening kan geven over dit topic, wat ik een slechte zaak vindt. Is A8 wel eens bij Tyrza geweest en kan zij daarom zoveel kritiek uiten? Mijn bescheiden mening is, dat iemand die op dát niveau rijdt, niet omhoog gevallen is, maar zelf hard heeft moeten werken om daar te kúnnen en mógen rijden, maar dat wordt hier over het hoofd gezien.
sherwood schreef:Kijk en hier ga je verschrikkelijk de fout in! Je gaat je zelf nu vergelijken met iemand die fantastisch kan rijden, super netjes zit, en werkelijk weet waar ze het over heeft. De paarden ook beter krijgt met rijden, enz.
Als je dan jezelf met dat soort mensen gaat vergelijken val je helemaal in het niets. Want daar kun je dus echt niet aan tippen.
Citaat:...
Terug naar dit topic (en het door Belker als crosspost betitelde topic van A8H zelf). Als ik de stukken tekst analyseer op theoretische achtergrond kom ik tot de conclusie dat veel van de filosofie van A8H terug te leiden is tot een aantal 'stromingen' in de Rijkunst. Jammer is alleen dat de onderbouwing èn verbinding tussen die onderwerpen ontbreekt (En nee, ik was er niet bij zaterdag en dus heb ik de uitleg van A8H niet persoonlijk gehoord maar ik neem aan dat haar persoonlijke verslaglegging een goede afspiegeling is van haar gedachtengoed.) .
Daardoor wordt niet alleen de geloofwaardigheid van A8H teniet gedaan (wat ik voor haar als persoon erg treurig vind; niets zo akelig als niet begrepen te worden), maar durf ik zelfs te stellen dat de geloofwaardigheid en begrip van een aantal (toch niet de minste) hedendaagse trainers èn rijmeesters uit de historie wordt geschaad. Alleen maar doordat een iemand het verhaal van de klok en de klepel compleet gemist heeft.
...
SuperPepeijn schreef:het is niet alleen ernstig voor zichzelf maar ook de anderen die ze meeneemt in haar wereld. ze heeft al eerder verteld ook stagaires aan te nemen die met hengsten moeten werken op haar methode. volgens mij is het zelfs strafbaar, omdat er sprake is van gezag, dan moet diegene alles doen om een veilige omgeving te maken. ook de paarden die bij haar les hebben lijken me nou niet beter te worden op deze manier.