stef schreef:Over het laat castreren, ik ken ook een hengst die op zijn 9e (geloof ik) gecastreerd is. Niks mee aan de hand, harstikke braaf
Maar wel hoe ouder, hoe gevaarlijker (niet de hengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pharagirlke schreef:als iemand hier zegt:
ik heb een hengst gekocht van... jaar
dan is het hele topic: laat je m wel snijden? wat mot je met een hengst? dat kan je nooit aan!!
waarom zon heisa om een hengst?!! ik bedoel, er zijn zoveel brave hengsten...
sommige zijn braver als merries.
dus waarom zon heisa derover?
snijden kan altijd.
sflj schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar..
Als iemand een hengst heeft gekocht wens ik hem/haar daar net zoveel plezier mee als met een ruin of merrie. Ik ga ervan uit dat de meeste mensen weten wat ze doen. Het wordt wel iets anders bij beginners en/of jeugdigen. Volgens mij kun je als 14 jarige nooit voldoende ervaring hebben om met een hengst om te gaan, al lijkt hij nog zo braaf.
Dus misschien wordt er alleen "zo'n heisa" gemaakt als iemand uit deze groep verteld dat 'ie er eentje heeft gekocht? (en terecht dus!)
sflj schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar..
Als iemand een hengst heeft gekocht wens ik hem/haar daar net zoveel plezier mee als met een ruin of merrie. Ik ga ervan uit dat de meeste mensen weten wat ze doen. Het wordt wel iets anders bij beginners en/of jeugdigen. Volgens mij kun je als 14 jarige nooit voldoende ervaring hebben om met een hengst om te gaan, al lijkt hij nog zo braaf.
Dus misschien wordt er alleen "zo'n heisa" gemaakt als iemand uit deze groep verteld dat 'ie er eentje heeft gekocht? (en terecht dus!)
Marsjuh schreef:Mn vorige vz-bijrijdpaard was een hengt arabier, hij heeft weliswaar nog nooit gedekt maar hij is-blijft druk! en ik moet zeggen.. het ging goed! Je raakt gewoon gehecht aan zo´n dier. En met een hengsten ketting + zweepje kon de eigenaresse gerust gaan rijden met dr andere paardje terwijl ik me bezig hield met hem...
nou zijn alle meiden anders en ben ik ook niet 1 van de kleinste maar het bewijst wel dat wij ook wat aan kunnen...!
pharagirlke schreef:sflj: ik rijd geen western
Citaat:en dit is weer een vooroordeel.
misschien geen paard van 1.70
maar een shetje...
fysiek is NIEMAND in staat een paard bij te houden van +1m.
pharagirlke schreef:de paardensport ís nou eenmaal risico vol
Ann schreef:Jij hebt de keus gemaakt om een hengst te rijden, als er wat met jou gebeurt, is dat heel erg sneu, maar in principe je eigen schuld.
Stel dat iemand anders verwond wordt door jouw hengst, omdat jij hem niet onder controle hebt, ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben![]()
Je kunt sommige reacties overdreven vinden, maar ze komen wel van mensen met veel meer ervaring dan jou...
Ervaring is geen mening over iets, maar iets wat mensen aan den lijve hebben ondervonden, misschien moet je daar eens over nadenken.
pharagirlke schreef:vrijdag gaan we kijken
hij is zeven, een schimmeltje, we krijgen m wel gratis, de man gaat verhuizen en wil een goed tehuis, met dat paardje zou ik dan wedstrijden mogen doen, ik verheug me op vrijdag, maar aan de andere kant wil ik niet hopen, want wat als het dan niets is
Lydiia schreef:Doel je hiermee op Yokie?
Dan zal ik je vertellen dat je dan erg kort door de bocht hebt gereageerd omdat haar paard in het algemeen braver is dan een aantal merries en ruinen die ik ken.