Lyrik dood, mijn grootste nachtmerrie !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:09

pharagirlke schreef:
mag ik dit gedicht opslaan in word?
vind het zo mooi!!

ja dat mag hoor, ik heb het van een Amerikaanse die dit ook ergens had gevonden en gebruikte toen hun dekhengst overleed.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:11

wat een verhaal zeg! De tranen lopen mij over de wangen. Ik weet hoe erg het is om je "allesje" te moeten missen. Ik vind het heel knap van je dat je zo dapper bent geweest om die beslissing te nemen! Ik wens je ontzettend veel sterkte toe met dit grote verlies.

mas76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:14

dat k*t bankje in Utrecht ook!! ik zat er ook 2,5 maand geleden met mijn beste vriendin, haar paard bijna hetzelfde verhaal , zit met rollende tranen over mijn wangen!! misschien ontmoeten ze elkaar wel in de paardenhemel! sterkte meid en zoek vooral mensen om je heen dat geeft iets afleiding.
onthoud wel dat dit de beste beslissing was!!!!
nogmaals sterkte

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:22

Jezus zeg!! Ik zit hier gewoon te janken!!..
Heb mijn paard nu ook al 7 jaar en ik denk dat ik ook kapot zou gaan mocht hij overlijden...
Heel veel sterkte zeg!! Hou je er maar aan vast dat hij nu gelukkig is zonder pijn!!...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:26

Hee meissie.
Ik ben me ook echt rotgeschrokken zaterdag.
Ik kwam aanlopen bij het land en ik zag een fjord liggen, midden op het land!! Eerste gedachte, he wie is dat?
O het is Lyr die heeft weer in de modder liggen rollen! Toen zag ik dat de rest van de kudde helemaal achterin stond, dat klopt niet. Dus ik over het hek geklommen en er heen gerend ( je voelt op zo'n moment dat het niet goed is) Lyrik begon naar me te hinniken en tilde zijn hoofd op, ik zag gelijk dat het goed fout was.....
Ik eerst de boer gebeld, die kwam gelijk en had de trailer alvast mee genomen. Toen Denise bellen, dat was moeilijk, hoe moet ik haar vertelllen dat het echt NIET goed met Lyr gaat zonder dat ze gelijk helemaal overstuur raakt. Daarna de DA gebeld en gezegd dat hij echt snel moest komen! Toen ik stond te wachten zag ik dat hij op verschillende plaatsen had gelegen, er waren een soort cirkels in het gras ontstaan van het rollen en trappelen.

Het duurde voor mijn gevoel ook heel lang voordat Denise kwam. Ik ben bij Lyr gaan zitten en heb geprobeert hem rustig te houden. Zijn hele hoofd zat onder de schaafwonden en zijn ene oog was dik, en die rotvliegen bleven ook maar komen. Het ging niet goed, ik heb geeneens geprobeerd hem overeind te krijgen...
Toen kwam Denise en haar ouders, de res van het verhaal heeft Denise zelf al verteld.

Ik heb de DA nog even geholpen en moest toen naar huis, mijn zoontje was jarig en ik had een huis vol visite. Ik heb Lyr nog een laatste knuffel gegeven en afscheid van hem genomen ( ik had al het bange vermoeden dat ik hem nooit meer terug zou zien)

Niesje meid, hou je taai en blijf hem herinneren zoals hij was!
De allerleukste fjord die ik ooit kende
Als je me nodig hebt weet je me te vinden he Ach gut

Afbeelding
Hier een foto van Lyrik en Xantha, Lyrik was Xantha's beste vriendje op het land. Als haar iets gebeurde rende ze naar Lyr toe voor bescherming.

En Denise, Lyrik is nu vast weer terug bij Barbara!!
Laatst bijgewerkt door Xantha op 24-08-04 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 23:26

poedersuiker...heb er geen andere woorden voor...

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:35

Denise,
Ook ik moest Huilen
Heel veel sterkte met je grote verlies. Wat verschrikkelijk om zo afscheid van je beste vriend te moeten nemen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 01:01

Meid wat ontzettend rot!!!!

Maar wat heb je t verhaal pakkend omschreven.

Jouw liefde voor Lyrik was oprecht.
Dat weet hij ook hoor Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 01:18

xdenisex schreef:
ik huil me kapot hier!Het is niet te begrijpen hoe ik me nu hier voel!!!

Ik huil met je mee. Wat vreselijk... Verdrietig
Heel veel sterkte.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 01:41

Potverdorie, wat een verschrikkelijk verhaal. Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt en je zult wel begrijpen dat ik zeg dat ik daar op dit moment enorm blij om ben.
Heel veel sterkte met je verlies. Een paard overlijdt pas wanneer je hem vergeet...en dat zul je nooit!

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 02:52

ook ik heb met tranen zitten lezen. het is zo herkenbaar, de gevoelens van onmacht, verwarring en het verdoofde gevoel wat je erbij krijg.
10 jaar geleden is ook mijn paardje op de operatietafel ingeslapen en dat is op een vergelijkbare manier gegaan (die beelden flitsen weer door mijn hoofd).
wat ze zeggen klopt aardig... de pijn wordt minder, maar vergeten doe je het nooit.

heel veel sterkte in deze zware tijd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 06:02

Meid, wat vreselijk voor je!

Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies ...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:04

Zit hier ook mee te snikken. Arm paard en arme jij Huilen

Heel veel sterkte en misschien heb je hier een klein beetje troost aan :

Gebed van een overleden paard:

Huil niet om me,omdat ik die middag van je ben weggegaan.
Je mag verdrietig zijn,maar niet te lang,
om het zachtjes wegvliegen van mijn geest.
ik heb vrede,mijn geest heeft rust.
Tranen zijn niet nodig,want ik was zo begenadigd door jouw liefde.
Die heerlijke tijd dat ik bij je was.
Er is geen pijn,ik lijd niet.
Haal die dingen uit je gedachten.
In je herinnering en in je hart zal ik voortleven.
Herinner je niet mijn gevecht om te leven.
Herinner je niet meer je wanhoop.
Alsjeblieft,blijf niet stilstaan bij mijn dood,
maar vier mijn leven...

-----

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....

--------------

En als ik dood ga,
huil maar niet.
Ik ben niet echt dood,
moet je weten.
Het is maar een lichaam,
dat ik achterliet.
Dood ben ik pas echt,
als jij mij bent vergeten....

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:52

wat erg kreeg ook tranen in m`n ogen toen ik het las, erg veel sterkte ermee

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:47

Hoi Denies,

Ik vind het stuk dat je geschreven hebt heel erg mooi! De tranen kon ik niet tegen houden..vind het echt heel erg! Hij was heel speciaal! We hebben gedaan wat we konden..helaas heeft het niet mogen baten. Koester de mooie herinneringen die je met hem had! Nu is hij veilig en heeft hij geen pijn meer. Hoe moeilijk het ook is om over een leven te beslissen, je hebt de goede beslissing gemaakt voor hem, daarvoor zal hij je dankbaar zijn!

Lyrik was standaard eerste als we wedstrijdjes hadden op stal! OK dan! Het was echt een kanjer! We zullen hem nooit vergeten! Lovers

Denies heel veel sterkte! We leven allemaal met je mee! Ik hoop dat je toch weer de kracht zult vinden om verder te gaan en weer op stal te komen, wij zijn er voor je, allemaal!!!

liefs,
jacobien

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:47

Denise, ik had al gereageerd eerder in dit topic maar ik wil nog even kwijt dat ik je zo onwijs dapper vind. Laatst zag ik je op stal toen je het hele verhaal aan Tante Nel vertelde... echt knap van je

Je houdt je sterk.... voor Lyrik..... knap van je, weet dat er zoveel mensen met je meeleven!!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:49

Hier ook al tranen....Verdrietig
Heb er verder geen woorden voor...Heel erg veel sterkte! *knuf* Afbeelding Ach gut

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:56

jacobien schreef:
Hoi Denies,
Lyrik was standaard eerste als we wedstrijdjes hadden op stal! OK dan! Het was echt een kanjer!

Dat,precies DAT zullen we de eerst volgende keer allemaal denken;als iemand anders eerste is Huilen Huilen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:01

Huilen Wat een verhaal.... Verdrietig
Je hebt gedaan wat je moest doen.... Ach gut
Wel mooi dat je afscheid van hem hebt kunnen nemen

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:00

Ohw wat erg.... het kan allemaal zo misgaan.. Verdrietig
De tranen liepen zonet over m'n wangen.. Verdrietig
Heel veel sterkte nog met je verlies.. Ach gut

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:17

Ook ik zit te snotteren achter de pc, ik vind dat je het mooi opgeschreven hebt, knap hoor!

Heel veel strekte met het verwerken van je verlies...

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:47

Jeetje wat erg zeg! Gecondoleerd.....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:49

Vreselijk...
Heel veel sterkte ermee Ach gut en Valerie jij ook veel sterkte..

TamBrav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:51

Verschrikkelijk voor je. Mijn moeder heeft een fjord die erg op hem lijkt en ik moet er niet aan denken om hetzelfde te moeten meemaken.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote gemis.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:17

Wat VRESELIJK!!!!! Huilen
Heel veel sterkte!