De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:17

pearl_tje"]
[quote="Desiree schreef:
Ik ben niet verantwoordelijk voor andermans jeugd Pearltje. Ik zal er derhalve dan ook niet voor opdraaien.m Als mensen willen dat hun kinderen met cap rijden, dan moeten ze ze dat maar zeggen en daartoe dwingen. MAar ja, tegenwoordig hebben mensen geen fluit meer in te brengen bij hun kinderen he. Maar dat is eigen schuld: moeten ze ze maar opvoeden. *LOL*

En als je later zelf kinderen krijgt, jij bent een mooi voorbeeld
[/quote]

Ik vind het wat kort door de bocht om dat zo te stellen hoor....

Alles wat mamma doet hoeft een kind toch niet te doen? En een kind is nog niet zo wijs dat het in staat is zelf te beslissen over zijn/haar gezondheid, dus kun je als ouder zijnde daar beter de hand in hebben. Maar omdat je als ouder zijnde geen cap draagt, wil dat nog niet betekenen dat je dan een slecht voorbeeld bent hoor!!!!!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:20

Nou daar hebben we dan idd een ander mening over...
Alles wat een ouder doet doen de kinderen meestal ook Jij bent het grote voorbeeld van je kind...

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:22

Hmmm.. dan ben ik toch wel raar.
Ik doe meestal alles wat mams niet doet Tong uitsteken

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:23

Heb het over de jongere kinderen.. mamma fiets door rood dan doende kinderen het ook..

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:24

Ik dacht dat kinderen vaak alles van hun ouders verwerpen. In ieder geval pubers. Want je ouder nadoen is natuurlijk niet stoer.
En kleine kinderen doen meestal toch wel wat de ouders zeggen. Dus als de moeder een cap op het hoofd van haar kind wil, lukt dat meestal wel. Of ze er zelf een op heeft maakt dan niks uit.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:24

Idd het is wel een beetje banketstaaf om diegene de foto laten zien. Zeker om als voorbeeld dat zonder cap rijden dom is ofzo. Maargoed...

Ik rijd altijd met cap, als ik zonder cap rijd krijg ik meteen al kriebels en wil ik zo snel mn cap weer op. Maar toch moeten diegene die zonder cap rijden zelf maar uitmaken wat ze doen.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:25

Kwestie van opvoeden hè, ik wist met 4 jaar al dat je niet door rood mag fietsen, heb het ook nooit gedaan.
Paps rijd wel eens met de auto door rood, ga ik ook niet na doen hoor...

En met mijn nichtjes van 1 en 6 zie ik hetzelfde, ze doen eerder elkaar na dan hun ouders...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:26

pearl_tje schreef:
Nou daar hebben we dan idd een ander mening over...
Alles wat een ouder doet doen de kinderen meestal ook Jij bent het grote voorbeeld van je kind...

Misschien 30 jaar geleden... maar nu toch echt niet meer hoor! Knipoog

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:27

Ha Ha Ha, maar begrijp je misschien welke kant ik op wil..

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:34

DePennyBitch schreef:
Zwemmen met cap levert overigens wel leuke plaatjes op denk ik..

Oh ja, misschien een tip: als je onder water zwemt, je ogen openhouden, kun je ook niet met je hoofd tegen de muur aanzwemmen Feufollet!
(grapje!!!!!)

Uit ervaring weet ik dat dat met contactlenzen een hele dure hobby is!!
Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:40

Idd anders zwemmen je lenzen weg............
Of je moet maandlenzen hebben en reserve ofzo.....
Maar zwemmen met cap? zou dat kunne... gaat je cap dan nie kapot? Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:46

Feufollet"]
[quote="DePennyBitch schreef:
Zwemmen met cap levert overigens wel leuke plaatjes op denk ik..

Oh ja, misschien een tip: als je onder water zwemt, je ogen openhouden, kun je ook niet met je hoofd tegen de muur aanzwemmen Feufollet!
(grapje!!!!!)

Uit ervaring weet ik dat dat met contactlenzen een hele dure hobby is!!
Haha!
[/quote]

Duikbril???? Zo'n heeeeeele grote, charmante...???? Haha! Haha! Haha!
Ik snap het wel, heb hetzelfde probleem ook...daarom zwem ik per definitie niet onder water.... (oei, ik ben offtopic) Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:47

pearl_tje schreef:
Ha Ha Ha, maar begrijp je misschien welke kant ik op wil..

Hopenlijk de goede.... Knipoog

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:49

Ik heb maandlenzen, maar bewaar vaak een setje oude lenzen voor het zwemmen. Voor geval dat.... want zo goedkoop zijn ze niet!
En er zou misschien een zwemcap ontwikkeld kunnen worden. Eentje met rubberen bloemen Haha!

Maar even serieus, er zijn nu eenmaal altijd risico's. Bij alles wat je doet. En ik vind dat elk mens zelf een bewuste keuze moet maken of hij/zij die risico's wil nemen of niet. Iemand bewust maken van een risico, okay. Maar als diegeen er dan toch voor kiest dat risico te nemen, dan vind ik dat je dat hebt te accepteren en niet moet doorzeuren. Niet elk mens is hetzelfde, dus vind ik dat je elkaar in je waarde moet laten. En niet een topic met een titel als deze moet openen. Want dat is niet erg respectvol.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:55

Feufollet schreef:
dus vind ik dat je elkaar in je waarde moet laten. En niet een topic met een titel als deze moet openen. Want dat is niet erg respectvol.

Je slaat hiermee de spijker op zijn kop....

Bovendien denk ik dat het meer zegt over de TS, dan de rest, want ik geloof niet dat er verder iemand is die het al dan niet dragen van een cap als arrogant beschouwt.... Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:01

pearl_tje"]
[quote="Desiree schreef:
Ik ben niet verantwoordelijk voor andermans jeugd Pearltje. Ik zal er derhalve dan ook niet voor opdraaien.m Als mensen willen dat hun kinderen met cap rijden, dan moeten ze ze dat maar zeggen en daartoe dwingen. MAar ja, tegenwoordig hebben mensen geen fluit meer in te brengen bij hun kinderen he. Maar dat is eigen schuld: moeten ze ze maar opvoeden. *LOL*

[/quote]
Ik wil geen kinderen. En ik wil al helemaal niet opdraaien voor andermans addergebroed! En ik vind het belachelijk dat het als vanzelfsprekend wordt aangenomen dat ik later kinderen wil.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-04-04 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 12:04

DePennyBitch"]
[quote="Feufollet schreef:
dus vind ik dat je elkaar in je waarde moet laten. En niet een topic met een titel als deze moet openen. Want dat is niet erg respectvol.

Je slaat hiermee de spijker op zijn kop....

Bovendien denk ik dat het meer zegt over de TS, dan de rest, want ik geloof niet dat er verder iemand is die het al dan niet dragen van een cap als arrogant beschouwt.... Knipoog
[/quote]

Wie zegt dan dat ik respect heb voor mensen die zo klakkeloos zonder cap op hun paard stappen dan??? Ik heb respect voor mensen die beseffen dat een paard een vluchtdier is en dat je niet zonder risico's op zo'n dier stapt en hier ook naar handelen!

P.s. Dat van de foto's wist ik niet, zal niet weer gebeuren (diepe schaam). Moet dus ook NIET als argument voor mijn stelling worden gezien...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:06

Hm, dat wordt gezellig, als ze geen respect kunnen hebben voor elkaars keuze.....

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 12:08

Desiree schreef:
Hm, dat wordt gezellig, als ze geen respect kunnen hebben voor elkaars keuze.....

(Net zo min heb ik respect voor drugsgebruikers.) Het is niet dat ik voor de persoon zelf niet respect heb en deze persoon niet mag. Maar ik heb zeker geen respect voor de handeling die ze op dat moment verrichten. Ik blijf rijden zonder cap dom vinden en zoals ik al vaker heb gezegt, wat mensen eens beter zouden moeten lezen, er is sprake van een zekere vorm van arrogantie

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:12

Desiree"]
[quote="pearl_tje"][quote="Desiree schreef:

[/quote]
Ik wil geen kinderen. En ik wil al helemaal niet opdraaien voor andermans addergebroed! En ik vind het belachelijk dat het als vanzelfsprekend wordt aangenomen dat ik later kinderen wil.
[/quote]

Haha!

Tja, daar ben je vrouw voor schijnbaar... Ik kan er over meepraten, ik wordt soms GEK van die steken onder water...: "nog steeds niks?" en "hoe lang moeten we nog wachten"...... Ehmmmm, tot sint juttemis...of zoiets! Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:15

AlmostBlack"]
[quote="Desiree schreef:

(Net zo min heb ik respect voor drugsgebruikers.) Het is niet dat ik voor de persoon zelf niet respect heb en deze persoon niet mag. Maar ik heb zeker geen respect voor de handeling die ze op dat moment verrichten. Ik blijf rijden zonder cap dom vinden en zoals ik al vaker heb gezegt, wat mensen eens beter zouden moeten lezen, er is sprake van een zekere vorm van arrogantie
[/quote]

Nou, sorry hoor, maar hier valt mijn mond werkelijk van open! Hoe kun je nou zeggen dat je geen RESPECT kunt opbrengen voor mensen zonder cap? Je kunt het eens zijn of oneens met iemands keuze, maar geen respect hebben, dat gaat wel wat ver hoor.....
Ik heb toch ook respect voor een ander, ook al is zijn/haar keuze niet de mijne? We leven in een wereld met zoveel verschillende mensen en ieder met hun eigen overtuiging en levensmotto... om die dan allemaal maar niet te respecteren omdat het toevallig niet in jouw straatje past....
fout! erg fout! Zo ontstaan dus oorlogen..... Bloos

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:17

Prima als je geen kinderen wil, maar om ze nou meteen addergebroed te noemen. Ben je zelf toch ook geweest?
Daarbij is het zo gek nog niet dat mensen ervan uitgaan dat je kinderen krijgt. Dit is vaak bij zowel mannen als vrouwen het geval. Bijna het hele gedragsysteem van de natuur is gebaseerd op de voortplanting. Dit is in het dierenrijk ook het voornaamste doel. In leven blijven voor het nageslacht enzo. Wat dat betreft is het een soort van natuurlijke reactie dat mensen aannemen dat je kinderen krijgt.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 12:20

DePennyBitch"]
[quote="AlmostBlack"][quote="Desiree schreef:

[/quote]

Nou, sorry hoor, maar hier valt mijn mond werkelijk van open! Hoe kun je nou zeggen dat je geen RESPECT kunt opbrengen voor mensen zonder cap? Je kunt het eens zijn of oneens met iemands keuze, maar geen respect hebben, dat gaat wel wat ver hoor.....
Ik heb toch ook respect voor een ander, ook al is zijn/haar keuze niet de mijne? We leven in een wereld met zoveel verschillende mensen en ieder met hun eigen overtuiging en levensmotto... om die dan allemaal maar niet te respecteren omdat het toevallig niet in jouw straatje past....
fout! erg fout! Zo ontstaan dus oorlogen..... Bloos
[/quote]

Ow, das het laatste wat ik wil hoor. Maar ik kan er gewoon niet inkomen dat je zo zonder besef op je paard kan stappen. Ik vind het meer dan dom...

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:25

AlmostBlack"]
[quote="Desiree schreef:

[/quote]
Dat je het dom vind heb je onderhand wel duidelijk gemaakt, net zoals het feit dat je geen respect voor andermans handelingen kunt opbrengen.
Ik zou dus ook niet weten wat ik hier verder nog over moet zeggen, behalve dat ik jouw mening (hoe kortzichtig ik die ook vind, maar dat is slechts mijn mening) maar zal respecteren.

Daarbij wens ik je toe dat als je wat ouder bent en wat meer levenservaring hebt opgedaan, je wat milder wordt en wat minder snel andere mensen zult oordelen. En dat je in de tussentijd niet al te veel mensen tegenkomt die zo hard over jou oordelen als jij zo makkelijk over anderen doet!

Harriët*
die behalve caploos rijdend, ook al een ex-druggebruiker is.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:26

caranthir schreef:
Prima als je geen kinderen wil, maar om ze nou meteen addergebroed te noemen. Ben je zelf toch ook geweest?
Daarbij is het zo gek nog niet dat mensen ervan uitgaan dat je kinderen krijgt. Dit is vaak bij zowel mannen als vrouwen het geval. Bijna het hele gedragsysteem van de natuur is gebaseerd op de voortplanting. Dit is in het dierenrijk ook het voornaamste doel. In leven blijven voor het nageslacht enzo. Wat dat betreft is het een soort van natuurlijke reactie dat mensen aannemen dat je kinderen krijgt.

Djeeezzzz, onder welke steen ben JIJ vandaan gekomen???

Van al mijn vrienden en kennissen zijn er meerderen die geen kinderen wil!
Dus zo raar is het niet hoor!
(en dan praat ik over 5 stellen)
Ik vind het zelfs redelijk beledigend overkomen, alsof je alleen maar hier bent om voor nageslacht te zorgen... erg ouderwets en erg raar vind ik dat. Ik ben hier op aarde voor mezelf, niet voor het produceren van weer een kind waar er al te veel van zijn als je het mij vraagt....