Welke kleur nóóit??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:09

Als ik alleen naar kleur kijk, dan heb ik een hekel aan vossen, en helemaal als ze veel wit hebben...

Mijn eerste pony was een koffievos zonder veel aftekeningen, dat vond ik dan weer wel mooi, maar lichte vossen met veel wit moet ik niet hebben.

Ook riep ik vroeger dat ik geen bont wou, en nou ben ik er helemaal gek van ( dan wel mooi bont, met grote gekleurde platen )

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:14

SANEX schreef:
Als ik alleen naar kleur kijk, dan heb ik een hekel aan vossen, en helemaal als ze veel wit hebben...

Kijk dan maar niet in mijn profiel Schijnheilig

Ik zou zelf nooit een schimmel kopen. of een bonte.
Want als ik kijk naar mijn pony hoe vies die zich maakt... En aals het dan een schimmel was zou ik hem nooit meer schoon krijgen denk ik Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:00

Ik wilde nooit een zwarte, omdat dat iedereen zijn/haar droom altijd al was. Een groot zwart paard, nee, doe mij maar een schimmel (dacht ik altijd Haha! )
En je voelt het al aankomen..
Juist.. een grote zwarte... een Fries nogwel! (dat was al helemaal geen ras dat ik graag wilde hebben, omdat alle meisjes altijd droomden van Friese hengsten, galopperend over het strand.. je kent het wel Haha! )

En ik ben hartstikke blij met hem en vind hem ook een van de mooiste paarden die ik me kan voorstellen.

Mocht ik er zelf een moeten kiezen op kleur, zou ik geen bruine met zwarte manen kopen, die zijn zo 'gewoon'.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:23

schimmel weel te weel poetsen..
en een gewonen vos vind ik ook niet leuk

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:44

Mijn vader riep altijd : " Ik koop een witte arabier voor je"
Waarop ik dan terug riep ... nee doe maar een gewone schilleknol!

Schimmels hebben niet mijn voorkeur, het lieft wou ik paarden met een apart kleurtje, valk, appaloosa, bont en roan.

Toch werd mijn eerste paard een dood ordinaire vos en mijn eerste gezelschapspony een oerlelijke zwarte shetlander.

Nu op dit moment heb ik dus mijn vos, een bonte een appie.. en ja ook een schimmeltje.
Moet zeggen dat mijn schimmeltje schoner opzich zelf is dan alle drie andere bij elkaar Tong uitsteken

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:47

Ik heb niet echt zoiets van, die kleur nooit! Het ligt aan het paard. Ik vind vos bijv niet bijzonder mooi, maar soms zie ik prachtige vossen! En schimmel ben ik niet wild van, maarja, dan zie je weer zo'n prachtig spierwit paardje... Ik riep ook altijd dat ik zo'n gewone bruine niks vond, maar ook in die kleur heb ik een paar prachtige dieren gezien. Dus, eigenlijk vind ik iedere kleur mooi! Of juist iedere kleur niet mooi Knipoog

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:05

Ik zal niet snel met een vos aankomen, (donkere koffievos of vossen met witte manen vind ik dan weer wel mooi). Sommige vossen met helemaal geen aftekeningen vind ik ook nog wel leuk.

schimmels met een roze huid rond de ogen/neus zijn ook niet echt wat ik mooi vind, maar "gewone" schimmels wel Kwijl

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:22

Ik ben juist dol op schimmels en bonte paarden! Heb zelf ook een schimmel en ja, het is af en toe goed poetsen, maar je moet bruinen, vossen en zwarten toch ook poetsen? Ik poets me niet blauw om alles eraf te krijgen, gewoon goed rossen en borstelen en dan is ie meestal wel weer aardig schoon.
Ik persoonlijk val niet echt op vossen (zijn een beetje saai van kleur Bloos ).

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:14

vos vind ik een vreselijk saaie kleur. Nix aan.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:28

Een hele mooie bonte (overwegend donker) vind ik het mooiste. Wat ik nooit zal kopen (naja zeg nooit nooit) is een apaloosa dat vind ik een lelijke kleur waarom weet ik niet. Maar ik hou ook niet van maanogen. Bloos

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:39

Ik hou helemaal niet van bonte paarden... pony's die bont zijn vind ik wel weer mooi (heel raar), verder hou ik niet echt van de standaard bruine paarden.
Ik vind schimmels echt fantastisch! (we hebben er 3 van op stal staan van de 3 stallen die we hebben Lachen ) In Hatten staan er nog 2.
Ook vind ik koffievossen erg mooi

Hiltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:46

Ik zou denk ik nooit een schimmel of een bonte kopen!!
sommige schimmels vind ik wel mooi, maar ik hou het liever bij zwart..Net als mijn eigen paardje! *LOL*
Maarjah..iedereen heeft een andere smaak dus..! Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:58

wit en "koekleuren" Vork
Ik hou helemaal niet van witte paarden (natuurlijk zijn er uitzonderingen) en bonte vind ik ook echt niet mooi, maar hier natuurlijk ook weer uitzonderingen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:18

Ik ben meer van het principe: zeg nooit nooit Haha!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:57

als er veel arabisch en/of engels volbloed in zit vind ik de kleur onbelangrijk.
maar ik zou nu in ieder geval geen een bonte kopen,omdat mijn peete kind van 4jr weigert er paard tegen te zeggen.
terwijl hij precies weet wat de verschillen tussen een paard en koe zijn. dus is dit uit respect voor de koe euh paard bedoel ik. Clown

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:46

Ik zou nooit (of ach zeg nooit nooit....) een zwart paard kopen! Ik zou zowiezo al nooit een paard kopen. (alles boven de 157 cm is mij te hoog!!) Van witte paarden ben ik ook al niet zo'n fan. Ik houd wel van vosjes als ze maar niet te veel wit hebben. Ik houd absoluut niet van mega grote blessen en veel wit op de benen. Maar ach... het karakter blijft toch het belangrijkst!! (cliche)

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:22

Absoluut geen bont, schimmel.
ik zei vroeger ook altijd dat ik alleen maar donkerbruin of zwart wilde , en nu heb ik een vos en een "valk".

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:07

ik vind een lichte vos niet zo mooi! een schimmel of een bonte vind ik juist wel erg gaaf! Vooral een bonte is eens wat anders. En tja... dat het wat meer werk is....

Cem89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:19

Ik weet niet waarom, maar ik heb iets tegen vossen, vooral als ze heel licht zijn. Wat er ook altijd een beetje vreemd uitziet is als een paard een hele grote witte bles heeft, daar krijgt ie op het eerste gezicht een hele erge ramsneus van..

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:20

Ik zelf zou geen schimmel willen. Vind ze erg mooi maar lijkt me veelste veel werk.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:24

Ik denk dat een goed paard geen kleur heeft. Dus als het paard maar goed genoeg is maakt de kleur niet uit. Al heb ik natuurlijk wel m'n voorkeuren. Zo vind ik een appaloosa, bonte, vos en schimmel (wanneer ze nog grijs/donker zijn weer wel Haha! ) niet zo mooi.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:27

Liever geen gewone kleuren Haha! Wel: bont, appaloosa, palomino, cremello Kwijl

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:26

Ik heb niet een favo kleur. bont vind ik wel grappig, maar dan moet ie wel mooi getekend zijn. Schimmels zijn niet mijn favorieten, maar het gaat mij om het paard, niet om zijn kleur!

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:35

ik zou geen vos op een bonte kopen
ik vind zwart en bruin en schimmel heel mooi

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:08

Zeg nooit nooit...

Hoewel ik gek ben op donkere schimmels wou ik liever geen schimmel want ooit worden ze wit... Ik geef toe dat sommige witte paarden echt knap zijn en prachtig om te zien, maar ik vind ook veel schimmels maar niets Bloos zeker als ze groen/geel bont worden Knipoog En als ik dan toch ooit een schimmel zou hebben dan liefst ene met een volledig grijze neus, geen roze...

Jullie kunnen al raden wat ik nu heb... en schimmel met een stuk roze neus *LOL* maar ik vind zijn hoofd prachtig en zo aansprekend.

Zou nooit een paard voor de kleur of aftekeningen laten staan, het gaat om het geheel uiteindelijk. Dus heb dat nu ook niet gedaan, ook al is hij niet echt het soort paard dat ik als 'mij toekomstig paard' zag ben ik toch helemaal weg van hem, daaraan zie je dat er veel factoren meespelen.