Echte ervaringen gezocht paard + baby + werk etc

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

VogeltjeM schreef:
Niet banketstaaf bedoeld, maar als je je ouders hebt als vangnet voor je rijden, dan heb je inderdaad best makkelijk praten. En ook erg veel geluk.

Helemaal mee eens, ik had dat vangnet ook tot mijn moeder 2 jaar terug plots ziek werd en ruim een jaar later stierf. Zonder vangnet is het echt zwaar. Nu mijn kinderen 4 en 6 zijn kan mijn vader gelukkig af en toe oppassen als ik ze helemaal kant en klaar met alles binnen handbereik daar neer zet dus dat geeft gelukkig weer ademruimte.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:03

Miran schreef:
FrankavdT schreef:
Je kan inderdaad niet iedereen over één kam scheren nee, want je kan bijvoorbeeld ook lichamelijk wat overhouden aan je zwangerschap en dan is het niet meer willen, maar niet meer kunnen. Maar TS vraagt om de praktische kant, waar er wel een weg is :)

TS vraagt om echte ervaringen, niet alleen naar de ervaringen waar de weg er is, want dan lukt de wil over het algemeen ook wel. Het is goed om je ervan bewust te zijn als je aan kinderen denkt dat het niet altijd zo is dat de weg er is en blijft. En dat is voor iemand met ruime financiën en een goede achtervang al snel anders dan voor gezinnen die dat niet hebben.

Je hebt helemaal gelijk dat je van te voren je er goed bewust van moet zijn en dat doet TS dan ook :)

En ik zeg ook dat ik makkelijk praten heb. Maar TS geeft ergens het volgende aan:
manolito10 schreef:
Klopt, ik hecht waarde aan vrijheid maar eigenlijk alleen rondom de paarden. We hebben de paarden aan huis staan, dus ik ben sowieso al heeel erg daaraan gebonden. Zomaar even weg zit er nu ook niet in.

Daarnaast ben ik geen type dat naar festivals gaat, veel uiteten, concerten oid. Mijn leven is vooral thuis (bij de paarden), werk of iets daar tussenin. Ik vraag me af of het dan net zo lastig is qua vrijheid of dat vooral de vermoeidheid een grote rol speelt...

En dat is erg herkenbaar, daar doel ik op. De combinatie paard, baby en werk, daar vraagt ze naar. Ze heeft de paarden aan huis staan, dat scheelt al. Dus de weg is er al een beetje. Ik probeerde bijvoorbeeld ook te rijden (naast mijn baan :Y) ) als de kids sliepen en ja dan ben je ooit tot heel laat bezig ipv overdag rijden voor de zwangerschappen. Daarom geef ik ook als tip om te proberen om "een village" om je heen te creëren, omdat dat er voor zorgt dat je (meestal) kan blijven rijden.

pmarena

Re: Echte ervaringen gezocht paard + baby + werk etc

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

De truuk is en blijft gewoon, zaken uit handen kunnen geven :j

Dus dat je een paar veilige, zorgzame armen hebt voor je kind.
Iemand die het werk rond de paarden over kan nemen.
Iemand die helpt bij het huishouden.

En dan liefst ook zeer flexibel inzetbaar :=

Ik vind overigens 'paarden aan huis' dat dat al scheelt, niet per-sé waar hoor.
Want dat betekent vaak ook véél werk dat je zelf moet doen.... dan is een volpensionstal waar je alleen maar naartoe hoeft om te knuffelen / leuke dingen doen en je best een paar dagen weg kan blijven, ook wel goud eigenlijk hoor.

Maar om even snel wat te doen is het wel weer fijn aan huis natuurlijk. Even een aai / appeltje geven is vaak nog net wel in te passen. Alleen wie doet dan de rest, van het strontruimenm, hooi geven, dingen repareren enzo :=

Als je de mazzel hebt van een best goed slapend kind waarvan je weet ik heb een paar uur nadat die slaapt, dan kan je best nog wel wat doen en heb je echt wel mazzel :j

Volgens mij blijft de meest gouden optie toch wel, dat je paarden bij je (schoon)ouders staan, die gek zijn op je kind (eren), waardoor je die gewoon ongeacht hun bui in je auto kan kiepen, daar af kan geven, zij regelen het verder wel, iedereen blij, en je hebt echt even je handen en hoofd leeg zonder schuldgevoelens enzo *\o/*

Hier paarden bij onszelf aan huis, klushuis en -wei en ik vond het echt heel erg pittig hoor.