Elco schreef:MyWishMax schreef:Heel veel mensen wisten sowieso niet dat het niet toegestaan was. Op bokt zie je al zat voorbeelden van paarden die een dierenarts zouden moeten zien maar waar peuten en paten bij gehaald worden. En dan ben je overgeleverd aan hen. Een goede zou inderdaad altijd de afspraken al geweigerd hebben bij zo'n verhaal of doorgestuurd hebben als ze er waren en het paard bleek echt last ergens van te hebben. Je hebt er alleen ook heel veel die dat niet deden en wel diagnoses stellen of diagnoses in twijfel trekken. Met gevaarlijke gevolgen als je pech hebt. Van hals behandelen die een dikke ontsteking heeft, tot constateren dat er geen KS is, tot een pees die dik is geweest en oploopt met meer belasting/beweging niet serieus nemen of zelfs normaal vinden en aanraden nog meer te belasten.
Dat zijn dingen die gewoon echt niet oké zijn. Ik hoop dat eigenaren zich gaan beseffen dat daar een dierenarts voor is. Maar daar heb ik een hard hoofd in als er geen gevolgen zijn, dan blijven de paarden de dupe worden van zulke behandelaars. En ja, dat kan een fysio en osteo zijn en nog tig anderen. Maar goed, het herkennen van een kreupel paard is voor veel mensen ook al lastig, dus dan hoop je dat de behandelaars dus ook echt door gaan sturen omdat er nu aandacht voor is en ze dus niet meer kunnen beweren dat ze het niet wisten.
Vlak dierenartsen ook niet uit, daar zitten ook genoeg prutsers onder.!! Bv een zware koliek aan zien voor een virusje bij een fries, en niet wilde komen voor een 2de keer. Paard opgeladen en naar Bodegraven gereden waar hij ingeslapen moest worden. Bv mijn eigen paard nog niet zolang geleden, die at al een week heel lastig DA erbij bloed afgenomen. Conclusie hoge leverwaarden maar ze zag geen aanleiding waarom hij bijna niet at. 2 dagen later heb ik hem moeten laten gaan, waarschijnlijk tumor. En deze DA wordt ook geprezen, bij mij hoeft ze nooit meer te komen.
Dan ben je niet meteen een prutser, waar mensen werken worden fouten gemaakt, extra zuur als het jouw dier betreft, maar om nu meteen zo iemand af te doen als prutser vind ik ook niet helemaal terecht.