Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desi_2409 schreef:Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, super dat je dit allemaal doet echt respect, want wat een werk en stress.
Maar Peneciline direct in de bloedbaan??? (via de intraveneuze katheter) dat kan niet volgens mij, dan wordt de reactie nog heftiger. Want ze reageerde er toch zo op omdat het via de spier ook wat in de bloedbaan kwam? dan kan een hele spuit Peneciline toch helemaal niet?
Google zegt dit erover:
Wat gebeurt er als je penicilline in een ader van een paard injecteert?
Procaïne is het middel dat penicilline stabiliseert voor intramusculair gebruik. Als procaïne per ongeluk in de ader wordt geïnjecteerd, zal dit extreme stimulatie van het centrale zenuwstelsel veroorzaken, inclusief hectisch en oncontroleerbaar gedrag.
pien_2010 schreef:Ik vind je wel een dappere vrouw dat je dit allemaal aankunt en durft. Ik hoop zo dat het je lukt met alledrie. Wat een project zeg.
Marilu schreef:Nosey ziet er op de foto's inderdaad nog altijd alert uit.
Die heeft zich nog lang niet gewonnen gegeven.
Hopelijk keert het tij snel voor haar !
Veriye schreef:Ach, arme Nosey! Maar inderdaad, zoals Marilu ook zegt: Volgens haar oogjes heeft ze het nog niet opgegeven!
Zam_Cas schreef:Och wat een extra zorgen heb je er bij gekregen, moeilijk hè dat tussen hoop en vrees leven. Nosey heeft het nog niet opgegeven en echt super bedankt dat je met haar mee vecht! Jullie zijn allebei heel erg dapper! Ik duim, weer en nog steeds.
maras schreef:Wat een fijne duidelijke updates geef jij steeds!! Ik duim weer mee voor Nosey, het zou zo fijn voor hem zijn als hij nog een heleboel mooie jaren erbij zou mogen krijgen!
Desi_2409 schreef:Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, super dat je dit allemaal doet echt respect, want wat een werk en stress.
Maar Peneciline direct in de bloedbaan??? (via de intraveneuze katheter) dat kan niet volgens mij, dan wordt de reactie nog heftiger. Want ze reageerde er toch zo op omdat het via de spier ook wat in de bloedbaan kwam? dan kan een hele spuit Peneciline toch helemaal niet?
Google zegt dit erover:
Procaïne is het middel dat penicilline stabiliseert voor intramusculair gebruik. Als procaïne per ongeluk in de ader wordt geïnjecteerd, zal dit extreme stimulatie van het centrale zenuwstelsel veroorzaken, inclusief hectisch en oncontroleerbaar gedrag.
Elisa2 schreef:Jammer dat Nosey weer wat minder gaat, het is ook heel normaal vaak dat ze na een verhuizing in een nieuwe omgeving een terugslag krijgen en even ziek worden. Wellicht speelt dat bij haar ook mee.
Goed idee om Nouri apart te zetten, dat is vast ook makkelijker om hem dan mak te maken.
kiki1976 schreef:Wat een vechter is Nosey toch.
Balen dat er nu toch wat meer geluid is te horen.
Misschien een hele domme vraag, maar is die vorm penicilline er niet in poeder vorm?
Of word die juist weer te belastend voor haar maag/darmen indien deze er is?
Camino_S schreef:Desi_2409 schreef:Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, super dat je dit allemaal doet echt respect, want wat een werk en stress.
Google zegt dit erover:
Dat is een ander soort penicilline, een poeder dat je moet oplossen direct voor gebruik. Daar zit geen procaïne in en dit product is juist bedoeld om in het bloed te geven 3x per dag.
Anastasia24 schreef:Ze oogt helder en wakker, je bent in ieder geval enorm goed bezig, en fijn dat ze zelf wilde lopen. Ik volg stilletjes mee, je bent een enorme topper ts, dit werk met alle bijkomende zorgen doen niet veel mensen je na. Je krijgt ook een hoop leed voor je kiezen, zoals haar aanval, dat zijn dingen die je bijblijven. De paarden zijn je eeuwig dankbaar! En erg fijn dat je ook een bokt-topic bij wilt houden en zo vriendelijk reageert op iedereen,. En dat op je 16e,
.
Ik hoop dat Nosey erbovenop komt, want ze komt van ver. Ze verdient het inderdaad.