Paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:59

Marcella

Re: Paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:13

De merrie had er ook wel veel zin in gezien ze volgens mij zelf haar achterhand lager maakt lijkt het wel.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:47

Die Friese hengst ging wat harder tekeer. Daar werd geen goed woord over gesproken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:48

Marcella schreef:
De merrie had er ook wel veel zin in gezien ze volgens mij zelf haar achterhand lager maakt lijkt het wel.

Was een flinke hengst op een redelijk kleine merrie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:12

Dat wel weer.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:32

hiphorse schreef:
Dus dat dekken was een bewuste actie? :+
Sommige mensen :roll:

Denk je dat nou serieus. Heb je gezien wie de verkoper is, en zo'n foto zet je echt niet als verkoopfoto.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:34

jolandje schreef:
mijn vriendin en ik waren er ook, mijn vriendin wilde een miniveulen kopen maar wel een merrie en elk staartje waar we onder keken was het verkeerde geslacht :) er was een klein merrietje bruin dun , die zag er goed uit, maar na controle van gebit bleek die een flinke onderbeet te hebben , verder wel heel veel kleine hengstjes. er liep een jongeman te leuren met 2 shetveulens, 90 euro vroeg hij er voor, leuke diertjes ook, maar geen plek voor een hengst . veel rare gevallen waren er niet vond ik, wel een donkerbruine met enorme O-benen , een paar echte oudjes , die vind ik dan zo sneu :( . ik vind die foto hierboven ook sneu, arme merrie , daar zo gedekt te worden. Verder een supergezellige dag gehad, de braderie was ook leuk, nog wat leuke dingen gekocht

Weet je misschien hoe die handelaar heet met die Shetlanders ?

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:39

Ach dat palominootje
Soms wilde ik dat ik wat rijker was .
Zie er toch wel een paar langs komen dat ik denk , ah gos , heb nog wel een plekje vrij

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:27

Kendra schreef:
Ook nog wat foto's ... ik vond vooral het aantal shetten enorm.
En veel koudbloeden, een paar leuke haffen ook. En veel veulens, dat zegt ook iets over de markt.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heb je meer foto's van de vos op de eerste foto met het blauwe halster? Hij lijkt op mijn oude pony

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:28

pillow schreef:
hiphorse schreef:

Denk je dat nou serieus. Heb je gezien wie de verkoper is, en zo'n foto zet je echt niet als verkoopfoto.

Ik zou me doodschamen zo'n foto terug te vinden van mijn ponys. Nee zo'n foto gebruik je niet (sowieso fotos van pony op markt zou ik al niet gebruiken, en met zon markt touw aan ook niet )

Er stonden verschillende Shetland handelaren op de markt dus daar moet je concreter in zijn als je wat zoekt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:29

Die foto geeft wel weer waarom de pony volgens de advertentie mogelijk drachtig kan zijn... }>

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:30

Haha dat is waar maar dat deel je dan prive

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:49

Spaansepony schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En nog 1 zijn mee gegaan. Van de ander nog geen foto. Maar dat is een welsh pony. Bruin vier witte benen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!
die laatste foto, daar hebben wij ook bij staan kijken en over getwijfeld. Super leuk ding! Maar we hadden eigenlijk afgesproken dat er geen grote meer bij zouden komen dus we hebben het voorbij laten gaan… wel stiekem heeeeel nieuwsgierig wat je er uiteindelijk voor betaald heb :o (als je dat wil vertellen natuurlijk en mag ook via pb ;) )

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:00

pillow schreef:
hiphorse schreef:

Nou ik heb vaker advertenties voorbij zien komen waarbij de dekking gewoon op foto staat in de advertentie :+
Dus ja ik denk dat serieus

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:07

Om nog even op wat dingen te reageren…

Mijn vriend is handelaar dus sinds wij samen zijn, moet ik soms mee naar markten :P is het mijn ding? Nee niet echt. Staan er paarden die wat mankeren? Jep zeker weten! Maar gelukkig staan er ook een hoop eerlijke mensen en dieren :j Wij hebben meestal alleen kleintjes (mini’s of shetten) maar ook wel eens grote paarden gehad. Alle handelsdieren worden op markten of aan handelaren verkocht, omdat mijn vriend simpelweg geen geduld heeft voor particuliere verkoop... Maar dat maakt de dieren daarom nog niet ongezond! Dus dat er alleen maar troep op de markt staat, is absolute onzin.

Het veulen wat een ongeluk heeft gehad is naar mijn weten ter plekke ingeslapen.

Iemand had het nog over de tijden. Wij waren er om 1u, we waren absoluut niet de eerste en de handel was al volop aan de gang. Als je dus echt naar iets op zoek bent, kun je het beste aanwezig zijn wanneer ze gaan uitladen :j

En op de foto’s die met daglicht gemaakt zijn werd gereageerd dat er weinig paarden leken te staan. Sowieso is het aanbod niet meer zo groot als jaren geleden, maar het was blijkbaar meer dan vorig jaar (aan de cijfers te zien). Bovendien zijn er ook veel dieren al weer weg als het licht is.

Oh en waarom er een dier met snotneus ofzo is toegelaten? Waarschijnlijk omdat de controle in Zuidlaren geen moer voorstelde.. := er werd alleen gekeken of er een chip in zat… op veel andere markten is dat tegenwoordig wel anders en moet je eerst langs een dierenarts voor controle :j

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:40

linda2008 schreef:
Spaansepony schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En nog 1 zijn mee gegaan. Van de ander nog geen foto. Maar dat is een welsh pony. Bruin vier witte benen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!
die laatste foto, daar hebben wij ook bij staan kijken en over getwijfeld. Super leuk ding! Maar we hadden eigenlijk afgesproken dat er geen grote meer bij zouden komen dus we hebben het voorbij laten gaan… wel stiekem heeeeel nieuwsgierig wat je er uiteindelijk voor betaald heb :o (als je dat wil vertellen natuurlijk en mag ook via pb ;) )

Ja hoor mag je weten. Is geen geheim want deze houden we aan nl. fokken we zelf op in onze merrie groep van dit jaar en daarna is de bedoeling dat mijn vriend met haar de westernsport in gaat. Ze heeft ons €900,- gekost.

Ze is overigens erg grappig en brutaal :+

Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:41

Wat een leukerd, is ze western gefokt of is dat niet bekend ?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 00:01

Ik begrijp werkelijk niet waarom die markt midden in de nacht begint. Het wordt steeds eerder, nog even en het is op maandag.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:36

pillow schreef:
Ik begrijp werkelijk niet waarom die markt midden in de nacht begint. Het wordt steeds eerder, nog even en het is op maandag.

Er is altijd een bepaald tijdstip vanaf wanneer gelost mag worden. Als ik mij niet vergis is dat bij Zuidlaren vanaf 00.00uur… Elst mag er bijvoorbeeld pas vanaf 5.00uur gelost worden (dacht ik). Dus dat heeft de marktleiding zelf in de hand :j

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:40

linda2008 schreef:
pillow schreef:

Er is altijd een bepaald tijdstip vanaf wanneer gelost mag worden. Als ik mij niet vergis is dat bij Zuidlaren vanaf 00.00uur… Elst mag er bijvoorbeeld pas vanaf 5.00uur gelost worden (dacht ik). Dus dat heeft de marktleiding zelf in de hand :j

Klopt inderdaad, vanaf 00:00 mag er gelost worden, wat ik had begrepen.
Sommige handelaren waren er zelfs al in de einde van de middag aanwezig.

Ik vind 05:00 ook beter, in het tijdstip dat ik er was heb ik geen enkele pony verkocht zien worden... en dat was rond 09:00 uur
(Of ik heb niet goed opgelet haha)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:41

Spaansepony schreef:
Ja hoor mag je weten. Is geen geheim want deze houden we aan nl. fokken we zelf op in onze merrie groep van dit jaar en daarna is de bedoeling dat mijn vriend met haar de westernsport in gaat. Ze heeft ons €900,- gekost.

Ze is overigens erg grappig en brutaal :+

[ Afbeelding ]

Super leuk! Hopelijk hebben jullie veel plezier van haar :D (en van de andere ook natuurlijk)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:45

Simsannah schreef:

Ik vind 05:00 ook beter, in het tijdstip dat ik er was heb ik geen enkele pony verkocht zien worden... en dat was rond 09:00 uur

Wij waren er nu om 1uur en eerlijk gezegd baalde wij ook dat we er niet eerder waren. Maar dan vooral zodat we nog een paar uurtjes hadden kunnen slapen in de vrachtwagen :P
Oh en sommige handelaren willen ook nog een graantje meepikken van het feestleven ;) dat zal ook meespelen hihi
Rond 9u is de meeste handel inderdaad wel klaar.. geloof dat wij rond 11u ook weer naar huis gegaan zijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:48

Vanaf 5u lossen vind ik zelf ook fijner. Maar dat is in Zuidlaren geen doen gezien ze daar de vrachtwagens 1 voor 1 laten uitladen. Dan ben je om 9u nog niet klaar met lossen :P

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:14

linda2008 schreef:
Simsannah schreef:

Wij waren er nu om 1uur en eerlijk gezegd baalde wij ook dat we er niet eerder waren. Maar dan vooral zodat we nog een paar uurtjes hadden kunnen slapen in de vrachtwagen :P
Oh en sommige handelaren willen ook nog een graantje meepikken van het feestleven ;) dat zal ook meespelen hihi
Rond 9u is de meeste handel inderdaad wel klaar.. geloof dat wij rond 11u ook weer naar huis gegaan zijn.

Ja echt, wat een gigantische vrachtwagens komen daar aangereden. Dat vind ik zelfs al indrukwekkend.

Dit jaar vond ik het een beetje tegen vallen, vergeleken met volgend jaar.
Volgend jaar misschien toch maar om 6 uur aanwezig. Ik wil dat ouderwetse handje klap dan wel eens echt een keertje mee maken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:26

Ik heb wel altijd respect voor de chauffeurs, sommige rijden met die vrachtwagens door de smalle straatjes alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en ik heb dan soms al moeite om mijn auto ergens te parkeren :P

Als je het ouderwetse handjeklap wilt meemaken kun je ook gezellig naar Hedel komen :j maar daar moet je wel, net als Zuidlaren, ook vroeg van de partij zijn ;)