Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SjonnieZ schreef:EdithEri schreef:Sjonnie, jammer dat je bent afgehaakt maar dat kan natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf is het blad enige tijd geleden overgenomen en wellicht dat jouw smaak meer paste bij het oude format.
Oppervlakkig is niet iets wat ik herken gezien hoe diep we ingaan op bepaalde onderwerpen, zoals paardentaal, dressuurtraining aan de hand, dissectie om maar een paar onderwerpen te noemen waarover we een serie artikelen hebben (gehad). Het is echter zeker waar dat we nu een breder veld bedienen dan vroeger het geval was.
Uit de onderwerpen die je naar voren haalt geef je juist aan dat jullie je niet meer op het bredere publiek richten maar op het toch nog relatief klein groepje bewust bitloos, ijzerloos, 24/7 buiten, rij-loos publiek. Niks mis mee natuurlijk maar in tegenstelling tot hetgeen dat vaak gedacht wordt is dat binnen de paardenwereld nog steeds een vrij kleine groep..
het is wel een vrij uit gesproken groep die vaak van zich laat horen, door met een beschuldigend vingertje te wijzen naar mensen die het anders doen. Een groep die polariserend te werk gaat.
Als ik naar de likes en reacties op jullie recente FB Posts bekijk lijkt het brede publiek hierop juist op af te knappen. Ik in elk geval wel…
lies schreef:SjonnieZ schreef:Uit de onderwerpen die je naar voren haalt geef je juist aan dat jullie je niet meer op het bredere publiek richten maar op het toch nog relatief klein groepje bewust bitloos, ijzerloos, 24/7 buiten, rij-loos publiek. Niks mis mee natuurlijk maar in tegenstelling tot hetgeen dat vaak gedacht wordt is dat binnen de paardenwereld nog steeds een vrij kleine groep..
het is wel een vrij uit gesproken groep die vaak van zich laat horen, door met een beschuldigend vingertje te wijzen naar mensen die het anders doen. Een groep die polariserend te werk gaat.
Als ik naar de likes en reacties op jullie recente FB Posts bekijk lijkt het brede publiek hierop juist op af te knappen. Ik in elk geval wel…
Het aantal likes op een post op fb vind ik nou niet bepaald een graadmeter eigenlijk.
Ik zie eigenlijk (in dit topic en op heel bokt) vooral afkeuring naar de mensen die een meer ‘vrije’ manier van trainen hanteren en alternatieve methoden en harnachement gebruiken. En daar schaar ik mezelf echt niet perse onder, dus het is niet zo dat ik me aangesproken voel. Verandering van en reflectie op je vastgeroeste ideeen is lastig, veel mensen worden daar boos van. Dat blijkt imo ook in dit topic. Mensen willen er niet naar luisteren, waarom is me eigenlijk een raadsel. Ik zie echt niks verkeerds in af en toe de knuppel in het hoenderhok gooien om verandering ten goede teweeg te brengen. Ben je niet bereid te overwegen of er betere methoden zijn of vind je dat het niet op jou van toepassing is, dan lees je het gewoon niet. Is ook prima.
Arabesk schreef:Dat ze een vergoeding krijgt voor het werk bij dier en recht is prima. Het is geen vetpot want ze draaien op donaties.
Met haar opleiding kan ze waarschijnlijk ergens anders veel meer verdienen en toch werkt ze liever voor dier en recht.
pluisje88 schreef:lies schreef:
Het aantal likes op een post op fb vind ik nou niet bepaald een graadmeter eigenlijk.
Ik zie eigenlijk (in dit topic en op heel bokt) vooral afkeuring naar de mensen die een meer ‘vrije’ manier van trainen hanteren en alternatieve methoden en harnachement gebruiken. En daar schaar ik mezelf echt niet perse onder, dus het is niet zo dat ik me aangesproken voel. Verandering van en reflectie op je vastgeroeste ideeen is lastig, veel mensen worden daar boos van. Dat blijkt imo ook in dit topic. Mensen willen er niet naar luisteren, waarom is me eigenlijk een raadsel. Ik zie echt niks verkeerds in af en toe de knuppel in het hoenderhok gooien om verandering ten goede teweeg te brengen. Ben je niet bereid te overwegen of er betere methoden zijn of vind je dat het niet op jou van toepassing is, dan lees je het gewoon niet. Is ook prima.
Ik ben die hard R+ trainer met keuzevrijheid maar ik sta absoluut niet achter dier en recht en achter de die hard bitloos boomloos 24/7 mensen. Wat ik bij deze groep vind is dat zij iets bedacht hebben wat goed is voor elk paard, terwijl er totaal geen oog is voor de wensen van het individu paard zelf. Ik zie heel veel paarde lijden onder de visie van de eigenaar terwijl ze als ze wat milder in hun oordelende ego zouden zitten en meer naar hun paard zouden luisteren dan zouden die paarden een fijner leven hebben dan ze nu hebben.
Arabesk schreef:Dat ze een vergoeding krijgt voor het werk bij dier en recht is prima. Het is geen vetpot want ze draaien op donaties.
Met haar opleiding kan ze waarschijnlijk ergens anders veel meer verdienen en toch werkt ze liever voor dier en recht.
pluisje88 schreef:Ik ben die hard R+ trainer met keuzevrijheid maar ik sta absoluut niet achter dier en recht en achter de die hard bitloos boomloos 24/7 mensen. Wat ik bij deze groep vind is dat zij iets bedacht hebben wat goed is voor elk paard, terwijl er totaal geen oog is voor de wensen van het individu paard zelf. Ik zie heel veel paarde lijden onder de visie van de eigenaar terwijl ze als ze wat milder in hun oordelende ego zouden zitten en meer naar hun paard zouden luisteren dan zouden die paarden een fijner leven hebben dan ze nu hebben.
Elisa2 schreef:Absoluut, dat ontkent ook niemand.
Vind het al heel goed dat de sportbond dan gelijk sancties oplegt.
Ik denk dat Pluisje meer bedoeld dat paarden lijden door hokjesdenken. Hokjesdenken en dan denken dat maar 1 manier de juiste is terwijl goed paarden houden en rijden juist meer bestaat uit nuances en kunnen aanpassen aan het betreffende paard.
Veronica2 schreef:Elisa2 schreef:Maar hoe zit het dan met Pesie zelf? Die brengt hengsten voor bij de hengstenkeuring. Dat moet ook op een specifieke dag op een specifiek tijdstip. Ik zie gewoon niet waarom dat wel oke is en alle wedstrijden niet?
Vind dat meten met twee maten.
Ik lees echt nergens dat zij onderscheidt maakt. Zij wil echt alle sport met paarden verbieden.
En natuurlijk zijn er voorbeelden van mensen die het niet goed doen. Maar die zijn er ook van mensen die het wel goed doen.
Die vrouw wil dus graag van 2 walletjes eten: centjes verdienen met paarden voorbrengen en ook centjes verdienen met lelijke, insinuerende verhaaltjes over dat wat ze zelf ook doet. Dat is raar, niet integer en zij is kennelijk niet betrouwbaar.
Elisa2 schreef:Absoluut, dat ontkent ook niemand.
Vind het al heel goed dat de sportbond dan gelijk sancties oplegt.
Ik denk dat Pluisje meer bedoeld dat paarden lijden door hokjesdenken. Hokjesdenken en dan denken dat maar 1 manier de juiste is terwijl goed paarden houden en rijden juist meer bestaat uit nuances en kunnen aanpassen aan het betreffende paard.
EdithEri schreef:... en dit is dus precies waarom ik nooit eerder lid geworden ben van bokt en me nu ook weer uitschrijf... dat gehakketak dat constant elkaar bestoken met cirkel redeneringen en suggestieve, zoniet ronduit nare reacties naar elkaar toe. Juist zou je ook met elkaar kunnen praten over wat versta jij onder keuzevrijheid, hoe doe jij dat net je paard. Maar nee, dat gebeurt niet. Jammer.
Dus toedeloe
Ps Elisa, ik denk dat D&R echt superblij is dat je zo vaak hun link deelt en mensen vraagt ernaar te kijken. Betere reclame kunnen ze niet wensen
Elisa2 schreef:Backlinks + clicks = meer Google kudos, dus ja, je draagt wel degelijk bij aan het verspreiden van de boodschap van D&R.EdithEri schreef:... en dit is dus precies waarom ik nooit eerder lid geworden ben van bokt en me nu ook weer uitschrijf... dat gehakketak dat constant elkaar bestoken met cirkel redeneringen en suggestieve, zoniet ronduit nare reacties naar elkaar toe. Juist zou je ook met elkaar kunnen praten over wat versta jij onder keuzevrijheid, hoe doe jij dat net je paard. Maar nee, dat gebeurt niet. Jammer.
Dus toedeloe
Ps Elisa, ik denk dat D&R echt superblij is dat je zo vaak hun link deelt en mensen vraagt ernaar te kijken. Betere reclame kunnen ze niet wensen
Kijk even wat verder dan je neus lang is..er zijn honderden van dat soort topics die al bestonden voordat het in dit artikel stond. (al jaren eerder!)
Ik kan me niet echt voorstellen dat de link delen reclame voor ze is. Maar goed, meningen verschillen.
Ze staat sowieso niet open voor iets anders dan de eigen denkbeelden Silverdapple. Maar goed, denk dat als er aan beide kanten hoor en wederhoor zou zijn en er geen zaken verdraaid zouden worden e.d dat er sowieso meer te bereiken zou zijn.
Elisa2 schreef:Meer dan met een strontschepdiploma en een lesgeefpapiertje van de KNHS in ieder geval. Je hebt écht geen benul van wat die opleiding inhoudt hè?Arabesk schreef:Dat ze een vergoeding krijgt voor het werk bij dier en recht is prima. Het is geen vetpot want ze draaien op donaties.
Ik denk dat het vies tegenvalt wat je met zo,n opleiding kan. En dat ze weinig verdient geloof ik ook niet.
Niet dat het uitmaakt, als de intentie goed is en het daadwerkelijk om welzijn gaat.
Maar daar horen imo oogkleppen op hebben niet bij, er is niet 1 manier of 1 methode wat het beste is.
lies schreef:Is dit dan de reden dat je het aankaart? Omdat je bang bent voor een algeheel verbod op de paardensport?
Ik denk eigenlijk dat dat nooit gaat gebeuren (een algeheel verbod). Kan me niet voorstellen dat er iemand is met enige invloed, die zo ver wil gaan.
lies schreef:‘Wij’ (hier op het forum en iedereen die tot in detail uitzoekt wat het beste is voor zijn paard) zijn alsnog wel in de minderheid hoor. Legio mensen die hun paarden houden, zoals men altijd heeft gedaan en daar nooit over nadenken. Ik probeer ook mensen wel bewust te maken en denk dat ik best wat veranderingen heb weten te bewerkstelligen bij collega paardenhouders, zoals men dat eerder bij mij deed. Maar het gros van de mensen kan het gewoon echt niet schelen of weten echt niet beter. en hoe moet je die anders bereiken dan door scherpe meningen te uiten? Sommige bereik je nooit, omdat het ze, na hen wijzer te hebben gemaakt, alsnog simpelweg niet kan schelen.
Celaeno schreef:Arabesk schreef:Meer dan met een strontschepdiploma en een lesgeefpapiertje van de KNHS in ieder geval. Je hebt écht geen benul van wat die opleiding inhoudt hè?Dat ze een vergoeding krijgt voor het werk bij dier en recht is prima. Het is geen vetpot want ze draaien op donaties.
Ik denk dat het vies tegenvalt wat je met zo,n opleiding kan. En dat ze weinig verdient geloof ik ook niet.
Niet dat het uitmaakt, als de intentie goed is en het daadwerkelijk om welzijn gaat.
Maar daar horen imo oogkleppen op hebben niet bij, er is niet 1 manier of 1 methode wat het beste is.
Veronica2 schreef:lies schreef:Is dit dan de reden dat je het aankaart? Omdat je bang bent voor een algeheel verbod op de paardensport?
Ik denk eigenlijk dat dat nooit gaat gebeuren (een algeheel verbod). Kan me niet voorstellen dat er iemand is met enige invloed, die zo ver wil gaan.
Het is eigenlijk al een vraagstuk wie dat 'verbod' dan zou moeten opleggen.lies schreef:‘Wij’ (hier op het forum en iedereen die tot in detail uitzoekt wat het beste is voor zijn paard) zijn alsnog wel in de minderheid hoor. Legio mensen die hun paarden houden, zoals men altijd heeft gedaan en daar nooit over nadenken. Ik probeer ook mensen wel bewust te maken en denk dat ik best wat veranderingen heb weten te bewerkstelligen bij collega paardenhouders, zoals men dat eerder bij mij deed. Maar het gros van de mensen kan het gewoon echt niet schelen of weten echt niet beter. en hoe moet je die anders bereiken dan door scherpe meningen te uiten? Sommige bereik je nooit, omdat het ze, na hen wijzer te hebben gemaakt, alsnog simpelweg niet kan schelen.
Hier wil ik nog wel even op in gaan, want waarom bestaat de gedachte dat wanneer iemand het anders doet dan jijzelf dat er gebrek is aan bewustzijn of kennis? Je ziet het op dit forum vaker dat men bepaalde meningen en opvattingen op wil dringen om 'bewustzijn te kweken', maar het kan natuurlijk zijn dat allerlei afwegingen allang gedaan zijn en er kennis genoeg is.