Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Narcissa schreef:Heel erg bedankt voor de verdediging denisesilver en imaudy![]()
Siggislief, voor felicitaties is het nooit te laat
Dankjewel tennan!
Jij ook heel erg bedankt voor de lieve woorden gombal![]()
Weet je, uiteindelijk is het niet enkel bij de paarden he. Het voelt alsof mijn halve leven is stopgezet, en dat is heel erg moeilijk om mee om te gaan...
Wandelingetje met de hond? Enkel in losloopgebied een kort ommetje. Dagje uit (eender wat, dierentuin, pretpark, shoppen, noem maar op)? Onmogelijk, want ik kan niet veel langer dan een halfuur op het gemakje wandelen. Dagje op bezoek bij mijn familie in België? Moet gepland worden met veel rust tussendoor en kan dus nooit spontaan.
Ik mag blij zijn want er zijn mensen met ergere dingen. Ik mag ook heel blij zijn dat het "maar" een been was en niet mijn rug of nek. Het blijft echter een rotsituatie.
Dan heb je ermee te dealen, willen of niet...

Devic schreef:Jullie kunnen nú verontwaardigd zijn, maar het leven is geen ponykamp. Ook kritische vragen en opmerkingen mogen gesteld en gemaakt worden.
En ja: ik kan lezen. En daarom lees ik altijd even terug en niet alleen in het huidige topic. En ik kan ook luisteren, in het echte leven. Want naast het virtuele bokt bestaat er ook een echte wereld. Mensen kunnen alles op het internet schrijven, dat maakt het nog geen waarheid.
Dit was mijn spreekbeurt, veel plezier hiermee allemaal
Devic schreef:Jullie kunnen nú verontwaardigd zijn, maar het leven is geen ponykamp. Ook kritische vragen en opmerkingen mogen gesteld en gemaakt worden.
En ja: ik kan lezen. En daarom lees ik altijd even terug en niet alleen in het huidige topic. En ik kan ook luisteren, in het echte leven. Want naast het virtuele bokt bestaat er ook een echte wereld. Mensen kunnen alles op het internet schrijven, dat maakt het nog geen waarheid.
Dit was mijn spreekbeurt, veel plezier hiermee allemaal
Daarom besloten om de knip nog een eind verder open te trekken en naar een stal te gaan waar ze goed zijn voor de paarden (elke dag buiten, ruime paddocks met hooiruiven, 's avonds dik opgestrooide stal met onbeperkt hooi) maar waar ook voor mij fijne faciliteiten zijn. Voornamelijk een binnenbak zodat ik niet meer afhankelijk ben van het weer.

Voor zover er nog wat ligt 

Hij staat idd vrij schraal nu. Ik vrees dat het bij hem deels aanleg is, bij de fokker was hij ook vrij schraal en het afgelopen jaar bij mij idem dito. Zelfs in de zomer kwam er niet veel bij, ondanks dat ik heel de zomer goed bijgevoerd heb. Ik weet wat de eigenaresse hem geeft en dat is behoorlijk wat, maar hij zet echt niet aan (vorig jaar zelf alles geprobeerd zonder al te veel succes. Speedibeet, fibrebeet, seniores priores, flink wat grasbrok, gewone slobber... Dat naast de maximale hoeveelheid veulenbrok). Wegens zijn historie met wormen staat hij op een streng ontwormings/controlebeleid maar hij is momenteel wormvrij.
Ismoli krijgt bijna even veel als Cerano, die heel wat ouder en groter is. Hooi krijgen ze allemaal onbeperkt, krijgt hij niet op, het is een vreselijk trage eter, altijd al geweest...
Ik moet echt letten op mijn binnenhand, ik heb de neiging die naar achter te halen en dan gaan we beiden helemaal krom.
Als hij lekker doordraaft, gooit hij echt hoog op. Hij is daarin wel lichtvoetig en verend, dus het kost eigenlijk bizar weinig energie. Mijn overleden KWPN die ook behoorlijk opgooide had niet die elasticiteit en bij haar was draven doodvermoeiend, dat gevoel heb ik bij Cerano totaal niet.

Eeuwen moeten zoeken naar een hoge neusriem zónder aansnoersysteem, maar uiteindelijk gevonden. Ik vind het prachtig!
Ik had geen idee hoe hij met de trailer zou zijn, had al verschillende verhalen gehoord en het is een traumapaard qua trailers...