Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 14:05

Punz schreef:
Ik zie nu pas dat ik een na laatste post helemaal gemist heb. Niet zo aardig van me om daar niet meer op de te reageren/ maar heb het dus compleet gemist..

Verder;
Fijne plaatjes weer!
En ja: een ouder paard in goede conditie houden kan soms best een beetje puzzelen zijn, maar joh: ze ziet er goed uit!

Helemaal niet erg toch!
Kan gebeuren hahaaha.

Jaaa het is zeker puzzelen maar idd ze ziet er echt nog wel goed uit.

Maflinger_S

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 12:10

Wat een mooie update.

Gaaf om te zien en te lezen dat jullie een team worden en er vooruitgang zit in het rijden terwijl je toch goed in de gaten houdt hoe het met haar gaat en haar daarin support.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 12:51

Maflinger_S schreef:
Wat een mooie update.

Gaaf om te zien en te lezen dat jullie een team worden en er vooruitgang zit in het rijden terwijl je toch goed in de gaten houdt hoe het met haar gaat en haar daarin support.

Dat is bij ons sowieso altijd alles wat voorop staat. Een gezond paard is de kern van een fijne samenwerking. Ik heb ergens ook beeld van der waar ze beweegt. Tuurlijk is het verre van perfect maar we doen ons best!

https://www.facebook.com/share/v/W8Q5Jm8KcXn3eTgp/

Voor haar is het momenteel zwaarder om wat opgerichter te lopen en daar houden we dus rekening mee

Afbeelding

Afbeelding

Ook bezit ze der eigen voer en supplementen plank :')

https://www.facebook.com/share/p/PnUcVtXTZjbXrFTw/

https://www.facebook.com/share/v/WCUn7T36ofZGzaKx/
En hier nog 2 filmpjes van haar buitenritten waar ze zo van geniet. dit was volledig onbekend voor haar

Binnenkort gaan we ook naar het strand. Dingen die ze nog nooit heeft meegemaakt. Maar ook een buitenrit kon ze alleen van het uitstappen een enkele keer!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 19:32

We rekken en strekken vooral heel veel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk hebben we al kleine stukjes met dit. Enkele passen maar dat is zat!
Afbeelding

Het is een heel fijn paard wat graag wilt. Ik moet haar enthousiasme ook heel vaak afremmen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 10:42

Als ze zo blijft gaan zal ze 1 juni weer meegaan op wedstrijd. Haar lichaam gaat supergoed en ze is al veel verder dan de L die we 2 rondes moeten doorsturen. Er kwam een wedstrijd op het voor haar al bekende terrein.

Dit weekend gooide ze er even alles in wat zij nodig vond. Ik denk dat weinig passen van mij waren en het meeste vanuit haar kwam hahaha.

Ook hebben we balkjes draven geprobeerd. Ze vond het in ieder geval leuk ondanks dat ze het woord draven niet kende volgens mij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen nog even een kwartiertje doorgereden. Ik rij echt maar 20 min per keer ofzo. Dit heb ik altijd gedaan. Ik hou van een korte efficiënte training.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is een bizar fijne merrie waar ikzelf niet zoveel wil maak ik haar ee blij mee om haar even dit level van trainen te geven. Ik rijd haar dus nog steeds heel veel lang en laag en ze mag 5 minuten laten zien wat ze in der mars heeft. Dit vindt ze geweldig en daar gaat ze helemaal in op. Het is een heleboel geven en nemen met dit paard, heerlijk!
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 27-05-24 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:49

Wat heerlijk als alles zo goed past en samenkomt! <3 top, dat je haar dit kan geven!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 11:11

Ik ben vooral erg gelukkig dat ik haar nog kan geven wat haar eigenaresse niet meer kon.

Ik heb wel eens verteld dat de eigenaresse erg in dubio zat omdat het echt geen paard voor zomaar iemand is en dat ze haar tot Oktober kon aanhouden. Daarna zou het een ramp worden en zou ze haar miss moeten laten inslapen om het paard de rust te geven zonder het risico dat ze in verkeerde handen komt.

Als ik dan nu kijk naar hoeveel we van elkaar genieten dan ben ik echt heel blij dat ik de luxe heb gekregen om dit paard hier op mijn plekje welkom te heten.

Ik heb een paar keer langs haar advertentie gescrolld omdat het weer een rugzakjes paard was en ik dat eigenlijk echt niet meer wilde. Ik heb al 23 jaar rugzakpaarden. Toen ik besefte dat eigenlijk al die rugzakpaarden de beste paarden werden die ik me had kunnen wensen ben ik er toch maar voor gegaan.

3,5 uur hebben we gebeld en we waren eruit dat ze hierheen zou komen. Ik had er eigenlijk voor het stukje "we zien wel" en als ik dan kijk wat we allemaal hebben gedaan samen zonder moeten, druk of verwachtingen dan ben ik echt oprecht zo blij en trots!

Dit paard is in het verleden niet behandelt als het zou moeten. Ik had haat graag eerder tegengekomen maar dan kon ik der waarschijnlijk niet betalen :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 16:00

Ik kan een boek over dit paard schrijven!

Vandaag is ze niet alleen al een jaar mijn maatje maar komen we ook na een pauze van een half jaar terug in het L2 met bijna 3 winstpunten! Elke wedstrijd met haar is een drive om door te gaan!
Wij zijn nog lang niet klaar.

Waar alles begon als "we zien wel!" Gaan we nu bijna door voor het M

Paard je bent goud waard!
L2+6 dat betekent over de helft!
Afbeelding
Afbeelding
En voor dit commentaar doen we het!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:15

Heel gaaf!
Gefeliciteerd!!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:15

Toppie!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 21:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel hebben we het voor elkaar dat ze op haar rustige dagen functioneert als hobbelpaard!

Ik denk dat ik dalijk echt moet delen

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:01

<3 <3

Pas maar op.. voor je het weet is het 3-0 voor je dochter .... :D

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:26

Wat leuk die oortjes zeggen genoeg, <3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 09:38

Ja Ziva heeft zich hier ontpopt tot een heerlijk paard om mee te nemen op alle fronten en het bizarre blijf ik vinden dat ze zo heet als wat kan zijn maar als die kleine erop zit is het de rust haarzelf!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 09:42

Zelf knallen we oom verder.

Zo spelen we met de galop en contra maar ook met renvers, Travers en schouder voor. Allemaal korte kleine stukjes om haar weer sterker te krijgen, maar wat geniet ze ervan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 21:27

3 weken geleden schreef ik me in. Gewoon een ronde baan verkennen zou het worden.

Al onze proeven rijden we alsof we gewoon even op een andere locatie gaan buurten. Daarna schreef ik me in voor de 2 daagse in Rhoon. Door mijn fanatieke weekend vergat ik dat ik de vrijdag niet geannuleerd had.

Ik kon ook niet meer annuleren toen ik hierachter kwam dus besloot hem te rijden zoals we eigenlijk altijd doen en der gewoon lekker wat langer te laten. Ik kwam hierachter doordat ik een Appje kreeg dat ik vrijdag wel lekker bijtijds naar bed kon! Ik dacht nog uuuuuuh ja dat kon ik sowieso wel toch? Toen begon het te dagen, oliebol ik vergat te annuleren.

Vanmorgen stond ik op met zo'n bizarre hoofdpijn dat ik er zelfs van moest overgeven. Afzeggen was een optie maar dan gooi je je geld weg dus besloten te knotten en ernaartoe te gaan en te overleven of niet te starten als het echt niet ging!

Dit paard is oprecht goud waard! Waar ik tekort schoot kwam zij geweldig in om mij weer mee te nemen en door te laten zetten!

We deden het!
M1 startgerechtigd met het commentaar waar we het voor doen! Ontspannen en fijn door de baan gaan is ons ding en het is fijn als dat gezien wordt. Geen stress want we rijden voor de ervaringen en niet voor de punten.

Afbeelding

Afbeelding