Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje_M schreef:Ik zou het gewoon zelf doen dan, en vanaf de grond al oefenen hem dapperder te maken zonder jou. Bijvoorbeeld door te oefenen aan de lange teugel, dat je al achter staat
Capriootje schreef:Maartje_M schreef:Ik zou het gewoon zelf doen dan, en vanaf de grond al oefenen hem dapperder te maken zonder jou. Bijvoorbeeld door te oefenen aan de lange teugel, dat je al achter staat
Dat is een goede tip en had ik inderdaad vandaag ook bedacht om wat met de lange lijnen en 'sturen' te gaan oefenen komende tijd. Denk een win win oefening voor hemHij is best wel dapper maar hangt wel wat teveel aan mij nu inderdaad.
Capriootje schreef:Ah wat een tof moment! Zeker van genieten
Ik heb van de week voor het eerst beugels aan het zadeltje gehangen. Echt 0 reactie, totaal niet onder de indruk. En vandaag met de bareback pad erop wat erover heen gehangen en klein stukje gelopen. Eerste keer wat spanning maar mocht geen naam hebben, tweede keer super braaf en daar dan ook gestopt. Kriebelt zo om er een keer op te zitten. Meer niet, gewoon zitten en rondje stappenMaar houd me nog even in, hij is pas 2,5. Maar echt heel blij met hoe hij reageert en zich gedraagt. Hij vind het vooral gek als ik niet bij hem op de grond ben en ‘zoekt’ mij dan. M’n vriend houd hem vast dus als die twee wat meer aan elkaar wennen zal het ook wel vertrouwd zijn voor hem.
Dat is wel wat ik lastig vind. Ik wil er heel graag zelf als eerste op en het rijden ook de eerste keren zelf doen maar hij heeft zoveel steun aan mij vanaf de grond.. voor hem zou het denk ik beter zijn als ik op de grond blijf en er iemand anders op laat. Maar 1 ik heb niemand in de buurt die dat durft dus moet ik iemand in huren en 2 wil ik het zelf ook graagDus dat is nog even dilemma. Maar vandaag heb ik ook vaak geaaid en tegen hem gepraat en dan lijkt hij wel te beseffen waar ik ben
Fotootje voor de leuk
[ [url=m/WFGGtL.jpg]Afbeelding[/url] ]