Daantjuh88 schreef:Ik kom even inbreken. Jullie zijn allemaal driftig op zoek naar een paard en ik twijfel of ik wil verkopen. Maar wat zien jullie liever als koper? Paard wat al gekeurd is door verkoper, zodat je weet wat voor paard het is? Of interesseert het jullie niet en laat je hem toch weer helemaal overkeuren?
Zelf heb ik zoiets, ik laat hem keuren voor verkoop zodat ik weet wat ik op stal heb staan. (zelf gefokt, dus heb geen idee hoe hij er van binnenuit uit ziet) Maar aan de andere kant denk ik, het is wel 500,- en als ze dan nog een keer gaan keuren vind ik het zonde geld.
Er zijn meer voordelen aan zelf keuren. Je weet meteen zelf wat voor "vlees je in de kuip hebt" en kunt daar je prijs op bepalen.
Voor de koper is het een voordeel om te weten of een paard al acceptabel gekeurd is want ook al keur je als koper opnieuw dan is de kans op een koop groter.
Aan allebei de kanten een win win denk ik altijd. Verkoper kan voorsorteren op de prijs en koper weet waar ie aan toe is.
Zelf keuren is altijd aan te raden, zeker klinisch als een RX keuring niet ouder is dan 3 maanden, maar met een keuring weet je vaak dat je niet keurt voor "de kat zn viool". Dat is al heel wat