Genieten zo en veel succes de komende drukke zomertijd.
Blijf vooral posten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hingarden schreef:Een bel om doen zou een optie zijn.
Maar alles wat je om doet daar zou het paard mee achter obstakels kunnen blijven hangen.
Met alle gevolgen van dien.
Bij de koeien doen ze tegenwoordig een gps tracker om. Maar ook dan zal je een halster om band om moeten houden.
En dat vind ik dan weer dood eng. Je wil toch niet mee maken dat je paard ergens aan vast staat en niet meer los kan komen en vervolgens overlijd aan uitdroging en honger![]()
Er lopen nog wel meer paarden op deze manier in de bergen. Maar niet hier in Gjengendalen.
Hier zijn dit de enigste 2. Samen met ongeveer 300 schapen.
Er zullen in dit gebied absoluut geen ruiters rijden. Misschien hier en daar een verdwaalde wandelaar, maar dan houdt het echt wel op. Er zijn wel wat vakantie hutten van de plaatselijke bevolking. Die elkaar allemaal kennen. Dus als er iets is met de paarden, dan weten ze bij wie ze dat kunnen melden.
Maar er komen niet heel veel mensen in dit gebied.
En ik ben er niet bang voor dat de paarden zich niet meer laten vangen. Ze vinden het veelte gezellig om aandacht te krijgen. Die komen echt wel zodra ze ons zien.
Maar het kan wel even zoeken worden. Volgens de mannen die ze nu in de gaten houden. Komen de dieren altijd tegen het eind van de zomer naar het dal.
Omdat het meeste gras boven in dan op raakt. En in het dal zijn minder bomen en kan je ze dus makkelijker zien.
Het komt vast goed.
BeFunny schreef:Het is ook een geliefde plek voor camperaars in dat nationaal park. Hier hebben wij bij gestaan (vlakbij waar jij de paardjes hebt gezet hoor)
[ [url=m/8dPE2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is ergens iets afgezet of zijn ze helemaal vogelvrij?
BeFunny schreef:Ik doelde erop dat het dan ook niet zeker is dat ze in dat gebied zullen blijven![]()
Idd op een privé weg mag je niet staan als toerist
Prairy schreef:Wat een prachtige omgeving zeg.
Ik vroeg me af hoe snel het donker wordt daar, en of je dan in de winter ook nog wel wat daglicht hebt, en hoe lang?
Scandinavië stond eigenlijk nooit op mijn bezoek lijstje, maar het voelt steeds meer alsof ik dan iets zou gaan missen.